Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 september 2004, 13:48   #1
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 23 november 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.781
Standaard Woedende Nepalezen steken moskee in brand

Actie --> reactie

In de Nepalese hoofdstad Kathmandu heeft een groep woedende Nepalezen de grootste moskee van de stad in brand gestoken. De brandstichting is een reactie op de wrede executie van twaalf ontvoerde Nepalese gijzelaars door moslimextremisten in Irak.
Bij de bestorming van de Jama Masjid-moskee werd eveneens al het meubilair en elektrische apparatuur geroofd, om vervolgens in brand gestoken te worden op straat. Dat meldden ooggetuigen. Met behulp van stokken poogde de oproerpolitie de menigte in het gareel te houden.

In Nepal zijn hindoes in de meerderheid. Moslims vormen een kleine minderheid.

(fok.nl)



Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2004, 13:56   #2
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.463
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

En als ze zo doorgaan, een kleine moslimminderheid die niet meer uit hun grotten durft komen.
Tot dusverre de rustige aard van de Hindoes.

Oh wel, met wat pech komen de maoïsten aan de bak, en kan godsdienst het wel schudden.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2004, 15:51   #3
snoodaard
Gouverneur
 
snoodaard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2004
Locatie: rodenbachstede
Berichten: 1.071
Stuur een bericht via Instant Messenger naar snoodaard
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!
Actie --> reactie

In de Nepalese hoofdstad Kathmandu heeft een groep woedende Nepalezen de grootste moskee van de stad in brand gestoken. De brandstichting is een reactie op de wrede executie van twaalf ontvoerde Nepalese gijzelaars door moslimextremisten in Irak.
Bij de bestorming van de Jama Masjid-moskee werd eveneens al het meubilair en elektrische apparatuur geroofd, om vervolgens in brand gestoken te worden op straat. Dat meldden ooggetuigen. Met behulp van stokken poogde de oproerpolitie de menigte in het gareel te houden.

In Nepal zijn hindoes in de meerderheid. Moslims vormen een kleine minderheid.

(fok.nl)



Groot gelijk hebben die mensen.
__________________
De profeet Mohamed was 54 toen hij huwde met de 9-jarige Aisha.In mijn ogen maakt dat een pedofiel van hem.Maar ja ik ben dan ook geen moslim.

Prins filip tijdens zijn handelsmissie in China:Ze zijn hier met veel 1 miljard 300.000 miljoen
snoodaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2004, 16:41   #4
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

voila, groot gelijk.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2004, 16:49   #5
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Locatie: Maaseik
Berichten: 2.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
voila, groot gelijk.
Hypocriet! Maskers vallen weeral af.

Wat hebben moslims in Nepal te maken met de barbaarse moordenaars in Irak? Rien de knots...

Wat weerhoudt lokale moslims dan om hindoetempels in de fik te steken? Dan hebben zij, in uw zienswijze, dus ook groot gelijk?

Waarom zit je dan te kakken als er weer eens een Palestijnse aanslag komt in Israel? Ook groot gelijk?

Als het woordje moslim valt, vervalt voor velen enige ethiek, logisch redeneren of eerlijkheid, BAH!
Vlaanderen_onafhankelijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2004, 16:57   #6
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

Moslims durven hindoe's te doden. Hindoe's plunderen hun grootste moskee en fikken de resten op.

Ik vind dit een heel verdraagzame reactie. Een onverdraagzame reactie van de Hindoe's zou zijn geweest: Per hindoe dood, 10 moslims eraan. En bijgevolg dat ze, naast het opbranden van die Moskee, nog eens 120 moslims uit hun huizen sleurden, en hen ritueel ombrachten.

Dat was gerechtigheid.
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2004, 16:57   #7
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk
Hypocriet! Maskers vallen weeral af.

Wat hebben moslims in Nepal te maken met de barbaarse moordenaars in Irak? Rien de knots...

Wat weerhoudt lokale moslims dan om hindoetempels in de fik te steken? Dan hebben zij, in uw zienswijze, dus ook groot gelijk?

Waarom zit je dan te kakken als er weer eens een Palestijnse aanslag komt in Israel? Ook groot gelijk?

Als het woordje moslim valt, vervalt voor velen enige ethiek, logisch redeneren of eerlijkheid, BAH!
het is een triestige natuurwet dat barbaarsheid vaak enkel met nog meer barbaarsheid te bestrijden valt.
niet boos zijn, ik heb die wet ook niet uitgevonden.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2004, 17:06   #8
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Locatie: Maaseik
Berichten: 2.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Moslims durven hindoe's te doden. Hindoe's plunderen hun grootste moskee en fikken de resten op.

Ik vind dit een heel verdraagzame reactie.
Dus als jij morgen mijn familie vermoordt, mag ik jouw familie vermoorden? Waar is de gerechtigheid? Bullshit met een grote B dus!

Citaat:
Een onverdraagzame reactie van de Hindoe's zou zijn geweest: Per hindoe dood, 10 moslims eraan. En bijgevolg dat ze, naast het opbranden van die Moskee, nog eens 120 moslims uit hun huizen sleurden, en hen ritueel ombrachten.

Dat was gerechtigheid.
Alweer bullshit. Waarom 10 moslims voor 1 hindoe? Even uw stelling doortrekken: voor elke dode jood onder het naziregime, mogen de joden nu 10 chrsitenen vermoorden. Dat maakt dus 60.000.000 dode christenen. Ik neem aan dat ze met jou en je hele familie wel mogen beginnen? Dat is toch gerechtigheid?

Hoe leeg sommige hoofden toch kunnen zijn...
Vlaanderen_onafhankelijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2004, 17:07   #9
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Locatie: Maaseik
Berichten: 2.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
het is een triestige natuurwet dat barbaarsheid vaak enkel met nog meer barbaarsheid te bestrijden valt.
niet boos zijn, ik heb die wet ook niet uitgevonden.
Dat maakt het vernielen van de eigendom van mensen omdat duizenden kilometers verderop hun dolgedraaide geloofsgenoten Nepalezen vermoorden, niet rechtvaardig.
Vlaanderen_onafhankelijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2004, 17:08   #10
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk
Dus als jij morgen mijn familie vermoordt, mag ik jouw familie vermoorden? Waar is de gerechtigheid? Bullshit met een grote B dus!


Alweer bullshit. Waarom 10 moslims voor 1 hindoe? Even uw stelling doortrekken: voor elke dode jood onder het naziregime, mogen de joden nu 10 chrsitenen vermoorden. Dat maakt dus 60.000.000 dode christenen. Ik neem aan dat ze met jou en je hele familie wel mogen beginnen? Dat is toch gerechtigheid?

Hoe leeg sommige hoofden toch kunnen zijn...
Dat is idd gerechtigheid. Zoals men hier aanhaalt, weerwraak is zo oud als de mens. Je moet daarom niet schieten op de boodschapper.
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2004, 19:06   #11
snoodaard
Gouverneur
 
snoodaard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2004
Locatie: rodenbachstede
Berichten: 1.071
Stuur een bericht via Instant Messenger naar snoodaard
Standaard

De wereld zou er een stuk beter voor staan als alle moslims in Arabie zouden wonen.Want moslims zorgen overal voor problemen.
__________________
De profeet Mohamed was 54 toen hij huwde met de 9-jarige Aisha.In mijn ogen maakt dat een pedofiel van hem.Maar ja ik ben dan ook geen moslim.

Prins filip tijdens zijn handelsmissie in China:Ze zijn hier met veel 1 miljard 300.000 miljoen
snoodaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2004, 19:34   #12
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk
Hypocriet! Maskers vallen weeral af.

Wat hebben moslims in Nepal te maken met de barbaarse moordenaars in Irak? Rien de knots...

Wat weerhoudt lokale moslims dan om hindoetempels in de fik te steken? Dan hebben zij, in uw zienswijze, dus ook groot gelijk?

Waarom zit je dan te kakken als er weer eens een Palestijnse aanslag komt in Israel? Ook groot gelijk?

Als het woordje moslim valt, vervalt voor velen enige ethiek, logisch redeneren of eerlijkheid, BAH!
Waarschijnlijk omdat een moskee in de fik steken nog wel helemaal niet het niveau haalt van 12 moslims de nek over te snijden of enkele kogels door het hoofd te jagen voor de camera.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2004, 19:51   #13
Phrea|K
Parlementslid
 
Phrea|K's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2004
Locatie: West Flanders Ideology: Moderate Libertarianism
Berichten: 1.760
Stuur een bericht via MSN naar Phrea|K
Standaard

De reactie van die Nepalezen is niet goed te praten maar wel te begrijpen. Moslims zullen meer en meer met zulke reacties geconfronteerd worden als hun extremistische 'broeders' onschuldige mensen op zo'n beestachtige manier afmaken.
__________________
The ultimate decision about what is accepted as right and wrong
will be made not by individual human wisdom
but by the disappearance of the groups that have adhered to the "wrong" beliefs. (F.a. Hayek)
Phrea|K is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2004, 20:38   #14
Olivier
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Berichten: 453
Standaard

En seffes met onze Minimis !
Olivier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2004, 23:03   #15
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Locatie: Maaseik
Berichten: 2.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Waarschijnlijk omdat een moskee in de fik steken nog wel helemaal niet het niveau haalt van 12 moslims de nek over te snijden of enkele kogels door het hoofd te jagen voor de camera.
Dan herhaal ik mijn vraag nog eens: wat heeft de moslimgemeenschap in Nepal te maken met wat er in Irak gebeurd? Dat die helden in Nepal dan naar Irak gaan een daar gaan mee strijden. Neen, ze zijn zo laf om een gebouw te plunderen en plat te branden zonder dat iemand er iets tegen wil/kan doen...

Wat het ergste is, laat me koud, het gaat erom dat niet de hele moslimgemeenschap moet boeten voor wat dat fundamentalistisch uitschot in Irak uitvreet...
Vlaanderen_onafhankelijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2004, 05:25   #16
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk
Dan herhaal ik mijn vraag nog eens: wat heeft de moslimgemeenschap in Nepal te maken met wat er in Irak gebeurd? Dat die helden in Nepal dan naar Irak gaan een daar gaan mee strijden. Neen, ze zijn zo laf om een gebouw te plunderen en plat te branden zonder dat iemand er iets tegen wil/kan doen...

Wat het ergste is, laat me koud, het gaat erom dat niet de hele moslimgemeenschap moet boeten voor wat dat fundamentalistisch uitschot in Irak uitvreet...
Niets, net zoveel als de Nepal gemeenschap. Als je daaruit de lafheid bepaald van een groep arme mensen, tja.
Waarom de Nepalezen nu de link leggen is omdat het toch allemaal broeders zijn en indien zij niet duidelijk afstand nemen van daden zoals deze tja... Dat heb ik al meerdere keren hier op het forum gezegt de laatste tijd, de moslims over heel de wereld moeten duidelijker en ook met daden meer afstand nemen van hun moslim broeders die dergelijke daden plegen, zoniet tja...je ziet de gevolgen é.

Wat het ergste is heeft er alles mee te maken kerel. En je hebt het verkeerd, waarom moet iedereen boeten voor wat dit fundamentalistisch uitschot in Irak uitvreet.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2004, 06:59   #17
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk
Hypocriet! Maskers vallen weeral af.

Wat hebben moslims in Nepal te maken met de barbaarse moordenaars in Irak? Rien de knots...

Wat weerhoudt lokale moslims dan om hindoetempels in de fik te steken? Dan hebben zij, in uw zienswijze, dus ook groot gelijk?

Waarom zit je dan te kakken als er weer eens een Palestijnse aanslag komt in Israel? Ook groot gelijk?

Als het woordje moslim valt, vervalt voor velen enige ethiek, logisch redeneren of eerlijkheid, BAH!
Wat hadden die 12 nepalese schoonmakers/koks te maken met de oorlog in irak, nota bene door Arabische bedrijven ingehuurd om hun vuil werk op te lossen, Ge weet het misschien niet maar in Koeweit en SAE stikt het van de Aziatische werknemers.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2004, 07:03   #18
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk
Dus als jij morgen mijn familie vermoordt, mag ik jouw familie vermoorden? Waar is de gerechtigheid? Bullshit met een grote B dus!


Alweer bullshit. Waarom 10 moslims voor 1 hindoe? Even uw stelling doortrekken: voor elke dode jood onder het naziregime, mogen de joden nu 10 chrsitenen vermoorden. Dat maakt dus 60.000.000 dode christenen. Ik neem aan dat ze met jou en je hele familie wel mogen beginnen? Dat is toch gerechtigheid?

Hoe leeg sommige hoofden toch kunnen zijn...
Hij bedoelt dit als een afstrafingsmiddel, aangezien moslims alleen maar naar de taal van het bruut geweld schijnen te begrijpen. Maar aangezien in de ogen van die gasten mensenlevens toch niet veel waard zijn, hebben die hindoes er inderdaad beter aan gedaan van een paar "heilige huisjes" af te fikken.

Als de Amerikanen eens goed inddruk willen maken in Irak dan kiezen ze er gewoon het meest heilige der heilige uit en gooien ze er een grote vette bom op.

Ge zult ze nogal op hun achterste poten zien staan, ... als ze dan nog dreigen, dan blaas je gewoon hun zwarte steen op in mekka, ze zullen de boodschap dan wel begrepen hebben.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2004, 07:06   #19
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Phrea|K
De reactie van die Nepalezen is niet goed te praten maar wel te begrijpen. Moslims zullen meer en meer met zulke reacties geconfronteerd worden als hun extremistische 'broeders' onschuldige mensen op zo'n beestachtige manier afmaken.
Als ge da maar weet, ... ben eens benieuwd wat er in Frankrijk gaat gaan gebeuren als ze die twee Journalisten niet levend gaan lossen...

't kan daar nog nen heten herfst worden.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2004, 07:08   #20
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk
Dan herhaal ik mijn vraag nog eens: wat heeft de moslimgemeenschap in Nepal te maken met wat er in Irak gebeurd? Dat die helden in Nepal dan naar Irak gaan een daar gaan mee strijden. Neen, ze zijn zo laf om een gebouw te plunderen en plat te branden zonder dat iemand er iets tegen wil/kan doen...

Wat het ergste is, laat me koud, het gaat erom dat niet de hele moslimgemeenschap moet boeten voor wat dat fundamentalistisch uitschot in Irak uitvreet...
Dan moet die moslimgemeenschap dat fundamentalistisch uitschot maar eens klaar en duidelijk zeggen dat het gedaan moet zijn.

Nee, letterlijk en figuurlijk op de lijken staan dansen en in hun moskees oproepen om ginder te gaan vechten, ...

Wel dan moete er ook nie van verschieten, dat die moskees spontaan in de fik vliegen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:12.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be