Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 mei 2016, 20:42   #141
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Stemmen de USA op 23 juni mee ?
heb je nog van lobbying gehoord? De invloed van Obama reikt verder dan het stemlokaal van de modale Brit
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2016, 17:49   #142
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.953
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
heb je nog van lobbying gehoord? De invloed van Obama reikt verder dan het stemlokaal van de modale Brit
Met lobbying kan je veel bereiken maar niet �*lles.
In het stemhokje zullen de Britten zélf invullen wat ZIJ willen.

Boduo is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2016, 23:04   #143
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Britse gokkantoren bevestigen dat er geen Brexit komt. 90% van de Britse gokkers kiezen voor geen Brexit. Het bevestigt trouwens de cijfers van de laatste peilingen.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2016, 07:15   #144
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Ondertussen waarschuwen Tusk en Juncker in alarmerende bewoordingen voor de rampscenario's die op een Brexit zouden volgen:

http://www.standaard.be/cnt/dmf20160613_02336727

Hun vetbetaalde job is immers in gevaar...
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2016, 07:53   #145
JBM
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 2.990
Standaard

Tsja, ik vrees dat ze toch gelijk hebben. Als Europa echt uit elkaar valt vrees ik dat er inderdaad oorlog zal komen binnen de paar jaar. De kaarten liggen daarvoor goed op dit moment. Twee machtsbeluste dictators als buren, hordes losgeslagen waanzinnige Moslims in het MO en in onze grote steden en wie weet binnenkort ook nog Trump als president.

Lijkt me een zeer explosieve cocktail te zijn.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2016, 10:39   #146
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Tsja, ik vrees dat ze toch gelijk hebben. Als Europa echt uit elkaar valt vrees ik dat er inderdaad oorlog zal komen binnen de paar jaar. De kaarten liggen daarvoor goed op dit moment. Twee machtsbeluste dictators als buren, hordes losgeslagen waanzinnige Moslims in het MO en in onze grote steden en wie weet binnenkort ook nog Trump als president.

Lijkt me een zeer explosieve cocktail te zijn.
En wie gaat die oorlog voeren ? Een Smartphone gevecht op twitter zie ik eventueel nog gebeuren maar meer ??
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2016, 11:10   #147
JBM
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 2.990
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
En wie gaat die oorlog voeren ? Een Smartphone gevecht op twitter zie ik eventueel nog gebeuren maar meer ??
Tsja, ik heb geen glazen bol. Maar als Europa uit elkaar valt is alles mogelijk.
Putin die de Baltische staten binnenvalt, Erdogan die voor eens en altijd kom af maakt op Cyprus, Putin die orde op zaken stelt in Oekraïne, ... en dan heb ik nog niet over conflicten tussen de ex-EU staten onderling.

En wie er dan allemaal mee in die conflicten gesleurd zal worden is allemaal niet te voorspellen. We zullen dan in een zeer volatiele situatie zitten. Denken dat de vrede van de voorbije 70 jaar een garantie blijft is naief. Ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom je dat als zoiets onvoorstelbaars voorstelt.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2016, 11:14   #148
Drukazz
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 31 augustus 2014
Berichten: 6.209
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Tsja, ik vrees dat ze toch gelijk hebben. Als Europa echt uit elkaar valt vrees ik dat er inderdaad oorlog zal komen binnen de paar jaar. De kaarten liggen daarvoor goed op dit moment. Twee machtsbeluste dictators als buren, hordes losgeslagen waanzinnige Moslims in het MO en in onze grote steden en wie weet binnenkort ook nog Trump als president.

Lijkt me een zeer explosieve cocktail te zijn.
Indien Europa de islamisering wil stoppen, is de val van de EU de enige mogelijkheid. Dat is misschien wel ten voordele van Rusland en Turkije maar dat interesseert mij geen zak. Wat mij interesseert is een leefbaar Vlaanderen achter laten voor mijn kinderen en kleinkinderen. Een Islamitische meerderheid in de Vlaamse steden zie ik niet zitten.
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2016, 17:43   #149
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Tsja, ik heb geen glazen bol. Maar als Europa uit elkaar valt is alles mogelijk.
Putin die de Baltische staten binnenvalt, Erdogan die voor eens en altijd kom af maakt op Cyprus, Putin die orde op zaken stelt in Oekraïne, ... en dan heb ik nog niet over conflicten tussen de ex-EU staten onderling.
De Baltische staten worden beschermd door de NAVO. Ik zie vooralsnog geen animo om de NAVO op te blazen.

Oekraïne is wellicht beter af onder Rusland dan als zelfstandige staat.

Sowieso zal er uit de asse van de EU wel een nieuw samenwerkingsverband (of meerdere) worden gevormd, zij het minimalistischer van opzet - zowel in de breedte als in de diepte - en eerder op intergouvernementele leest geschoeid.

Ik vind al die bangmakerij maar niks. Uiteindelijk is die gestoeld op risicomijdend conservatisme: "laten we maar alles bij het oude houden, want wie weet wat er anders gaat gebeuren." Er spreekt een diepgaand vooruitgangspessimisme uit, alsof het werkelijk niet beter zou kunnen dan zoals vandaag met de EU.

Ik denk dat het wel degelijk beter kan. Derhalve kan ik niet anders dan duimen voor het 'leave'-kamp. Zo ontstaat tenminste de mogelijkheid van een alternatief perspectief.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2016, 18:03   #150
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Indien Europa de islamisering wil stoppen, is de val van de EU de enige mogelijkheid. Dat is misschien wel ten voordele van Rusland en Turkije maar dat interesseert mij geen zak. Wat mij interesseert is een leefbaar Vlaanderen achter laten voor mijn kinderen en kleinkinderen. Een Islamitische meerderheid in de Vlaamse steden zie ik niet zitten.
Je kan een paard naar het water leiden, maar je kan het niet doen drinken.

Witmans is niet bezig met zijn nakomelingen, die is alleen bezig met zijn brood en spelen.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2016, 09:22   #151
JBM
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 2.990
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
De Baltische staten worden beschermd door de NAVO. Ik zie vooralsnog geen animo om de NAVO op te blazen.

Oekraïne is wellicht beter af onder Rusland dan als zelfstandige staat.

Sowieso zal er uit de asse van de EU wel een nieuw samenwerkingsverband (of meerdere) worden gevormd, zij het minimalistischer van opzet - zowel in de breedte als in de diepte - en eerder op intergouvernementele leest geschoeid.

Ik vind al die bangmakerij maar niks. Uiteindelijk is die gestoeld op risicomijdend conservatisme: "laten we maar alles bij het oude houden, want wie weet wat er anders gaat gebeuren." Er spreekt een diepgaand vooruitgangspessimisme uit, alsof het werkelijk niet beter zou kunnen dan zoals vandaag met de EU.

Ik denk dat het wel degelijk beter kan. Derhalve kan ik niet anders dan duimen voor het 'leave'-kamp. Zo ontstaat tenminste de mogelijkheid van een alternatief perspectief.
Ik ben het er mee eens dat het beter kan, maar dan wel met een EU die beter werkt dan de huidige. Ik zie simpelweg niet in welk heil we zouden moeten verwachten van naar een versnipperd Europa te gaan.

Laatst gewijzigd door JBM : 15 juni 2016 om 09:25.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2016, 09:42   #152
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.637
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Je kan een paard naar het water leiden, maar je kan het niet doen drinken.

Witmans is niet bezig met zijn nakomelingen, die is alleen bezig met zijn brood en spelen.
2 correcte stellingen.
Et alors?
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2016, 13:16   #153
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.953
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Ondertussen waarschuwen Tusk en Juncker in alarmerende bewoordingen voor de rampscenario's die op een Brexit zouden volgen:

http://www.standaard.be/cnt/dmf20160613_02336727

Hun vetbetaalde job is immers in gevaar...
Waarom al die heisa ?
Het referendum is NIET bindend.
Boduo is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2016, 17:35   #154
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Uiterst suggestief stembiljet.

__________________
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2016, 17:43   #155
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.594
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Waarom al die heisa ?
Het referendum is NIET bindend.
Dat is gevaarlijk want dan gaan er zijn die voor de Brexit gaan stemmen gewoon als protest omdat ze veronderstellen dat het toch geen gevolgen zal hebben.

Dan was het beter ineens bindend geweest.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2016, 17:47   #156
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Waarom al die heisa ?
Het referendum is NIET bindend.
Inderdaad, ze denken dat ze door voor een Brexit te stemmen gewoon aan de EU kunnen opleggen wat ze wel en niet willen.

Quod non.

Hoe gaan ze zich dan eruitwurmen om toch in de EU te blijven.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2016, 18:04   #157
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Inderdaad, ze denken dat ze door voor een Brexit te stemmen gewoon aan de EU kunnen opleggen wat ze wel en niet willen.

Quod non.

Hoe gaan ze zich dan eruitwurmen om toch in de EU te blijven.

Eruit of erin......het zal niet veel veranderen....business as usual...de kleuren en vormen van wat documenten die gaan veranderen dat is alles.
Als ze eruit gaan zal hun munt snel weer sterker worden en alles komt goed....nu staat het pond veel te zwak.

De Zwitsers die gingen er ook aan moeten geloven....helemaal alleen en met een veel te sterke munt...bla bla bla.....Het gaat prima met Zwitserland en dat is normaal.....hun munt is beresterk.
Het gaat slecht met Europa vanaf de Euro een flutmunt is geworden....Sterke munt....is sterke natie ...dat is altijd zo geweest en zal altijd zo zijn. Sinds de dollar weer sterk staat gaat de VS met sprongen vooruit....net als Japan.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 15 juni 2016 om 18:05.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2016, 18:05   #158
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Inderdaad, ze denken dat ze door voor een Brexit te stemmen gewoon aan de EU kunnen opleggen wat ze wel en niet willen.

Quod non.

Hoe gaan ze zich dan eruitwurmen om toch in de EU te blijven.
De politici hier op het vasteland zijn duidelijk: "out is out" en dus niet in.
De "trade terms" zullen opnieuw vastgelegd en onderhandeld moeten worden met de EU, linksom of rechtsom.

Zomaar even een "dealtje" �* la Noorwegen of Zwitserland zit er ook waarschijnlijk niet in omdat dan ook weer vrij verkeer van goederen én personen aan de orde komt zit er niet in. Dus de UK wordt dan net zoiets als de Azië of de Afrikaanse landen.
__________________
Ní neart go cur le chéile!

Laatst gewijzigd door edwin2 : 15 juni 2016 om 18:30.
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2016, 18:08   #159
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Eruit of erin......het zal niet veel veranderen....business as usual...de kleuren en vormen van wat documenten die gaan veranderen dat is alles.
Als ze eruit gaan zal hun munt snel weer sterker worden en alles komt goed....nu staat het pond veel te zwak.

De Zwitsers die gingen er ook aan moeten geloven....helemaal alleen en met een veel te sterke munt...bla bla bla.....Het gaat prima met Zwitserland en dat is normaal.....hun munt is beresterk.
Het gaat slecht met Europa vanaf de Euro een flutmunt is geworden....Sterke munt....is sterke natie ...dat is altijd zo geweest en zal altijd zo zijn. Sinds de dollar weer sterk staat gaat de VS met sprongen vooruit....net als Japan.
Wat doe je dan met al die zageventen die stonden te klagen toen de Euro zo hoog stond?
Euro hoog: gezaag en gezever.
Euro laag: gezaag en gezever.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2016, 18:09   #160
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
De politici hier op het vasteland zijn duidelijk: "out is out" en dus niet in.
De "trade terms" zullen opnieuw vastgelegd en onderhandeld moeten worden met de EU, linksom of rechtsom.
Ik denk het ook, ze zijn die Britten ondertussen kotsbeu.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be