Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 mei 2023, 09:55   #41
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Vroeger zag je heel veel mensen met 6 of meer grote winkelzakken en eventueel hun kroost de winkels in en uit komen.

Nu zeer uitzonderlijk.
Winkeliers geven dat ook toe. Hun klanten van vroeger die 600€ uitgaven hebben ze niet meer.
Nu zijn het kleine verkopen en dat brengt hun dagomzet heel sterk naar beneden.

Vertegenwoordigers van vrij dure luxe kledij zal in Gent geen handelaars meer kunnen overtuigen hun kledij te verkopen. Het publiek hiervoor is er niet meer.

In Gent weten ze het intussen en Antwerpen zal het binnenkort ook wel ondervinden.

Op fietsen en trams zie je nooit shoppers.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 3 mei 2023 om 10:02.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2023, 09:58   #42
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
En hoe populair is de Meir nog voor handelszaken?

Langs de andere kant, wie koopt er nog een TV zoals in de jaren 90, zo'n kolos met beeldbuis van 50 kg. Of een loeizware wasmachine en sleurt die naar zijn auto...

Ik ga -soms- naar de desbetreffende zaak, kies, bestel, betaal en laat leveren.

En voor 2 zakken met kleren.... meh.
Je gaat ook niet naar een stadscentrum om een wasmachine te gaan kopen hé.

Je koopt daar kleren etc.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2023, 10:41   #43
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Vroeger zag je heel veel mensen met 6 of meer grote winkelzakken en eventueel hun kroost de winkels in en uit komen.

Nu zeer uitzonderlijk.
Winkeliers geven dat ook toe. Hun klanten van vroeger die 600€ uitgaven hebben ze niet meer.
Nu zijn het kleine verkopen en dat brengt hun dagomzet heel sterk naar beneden.

Vertegenwoordigers van vrij dure luxe kledij zal in Gent geen handelaars meer kunnen overtuigen hun kledij te verkopen. Het publiek hiervoor is er niet meer.

In Gent weten ze het intussen en Antwerpen zal het binnenkort ook wel ondervinden.

Op fietsen en trams zie je nooit shoppers.
Klopt niet.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2023, 12:40   #44
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Komt dat misschien door de grote werken die daar allemaal aan de gang zijn?

Zo ja, denkt gij dat ge een omelet kunt bakken zonder de eieren te breken?
nope die omzeilt ge net.

Ofwel kom je van de express weg (Knokke - Antwerpen) en dan rij je er praktisch recht in.

Ofwel kom je van Zwijndrecht dorp en dan passeer je over een viaduct langs de tramstatie moet naar rechts draaien richting linkeroever, en dan moet je daar terugdraaien, terug rijden links afslaan om zo de toren in te kunnen.

Terwijl ze heel eenvoudig een ingang hadden kunnen bijmaken. en dat heeft niks met de werken te maken.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2023, 12:41   #45
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De kusttram, de langste tramlijn (ter wereld dacht ik ...) is inderdaad een grote troef voor de kuststreek.
Maar toch eist die nog altijd redelijk veel doden.
dat is niet de schuld van de tram maar wel van de idioten die op het spoor gaan staan.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2023, 13:26   #46
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.407
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Je gaat ook niet naar een stadscentrum om een wasmachine te gaan kopen hé.

Je koopt daar kleren etc.
Dat was vroeger wel anders.

Je kon kiezen. Een oudere televisie die al 2 jaar stof stond te happen bij de lokale electro handel, of naar de koekestad gaan.
En neen, dat werd niet gedaan met het OV.
Dat werd zorgvuldig ingepland met het familielid die wel een wagen had.
(het is geen 50 jaar geleden dat er 1 of 2 wagens per familie waren, en geen 2 wagens per gezin)
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2023, 13:29   #47
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dat was vroeger wel anders.

Je kon kiezen. Een oudere televisie die al 2 jaar stof stond te happen bij de lokale electro handel, of naar de koekestad gaan.
En neen, dat werd niet gedaan met het OV.
Dat werd zorgvuldig ingepland met het familielid die wel een wagen had.
(het is geen 50 jaar geleden dat er 1 of 2 wagens per familie waren, en geen 2 wagens per gezin)
Zou zeker kunnen. Maar is dat echt iets waar we naar terug moeten? Auto's op de Meir kunnen laten parkeren om daar een grote flatscreen tv op te halen?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2023, 14:58   #48
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dat was vroeger wel anders.

Je kon kiezen. Een oudere televisie die al 2 jaar stof stond te happen bij de lokale electro handel, of naar de koekestad gaan.
En neen, dat werd niet gedaan met het OV.
Dat werd zorgvuldig ingepland met het familielid die wel een wagen had.
(het is geen 50 jaar geleden dat er 1 of 2 wagens per familie waren, en geen 2 wagens per gezin)
Een familielid verkocht die grote straalbuis dinges en die bracht die dan in zijn Mercedes buske naar huis.

Maar op den duur vond hij den afstand toch wat groot en werd er dan bij de lokalen ellentrieker gekocht die had wel een redelijke verkoop en had eigenlijk niks op stock staan dus moest je bestellen en een paar dagen wachten.

Die bracht dat dan aan huis , aansluiten, afstellen en de afstandsbediening uitleggen ondertussen nen hoop pinten drinken want thuis mocht m niet.

Nu brengt cool blue of media markt dat naar huis ne 40 of 50 inch gaat nog in een auto maar groter dan dat lukt ook niet meer.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2023, 15:52   #49
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

amazon.com.be mijn hoofdleverancier.

Verleden maand nog een specifieke oplader voor een Surface pro laptop die zijn geest gaf. In de winkel (ik moest daar in de omgeving zijn) niet verkrijgbaar tenzij daar bestellen en week wachten. Prijs via de winkel is bijna 5 maal duurder dan via Amazon.

De verkoper probeerde me wel te overtuigen dat het een orginele was, lol. Ook zo snel kapot als de originele made in China? Nee dank u.
Die opladers zijn trouwens sowieso made in China.

Aja 2 nieuwe matrassen heb ik online via sleepworld.be besteld geleverd binnen 5 dagen, de oude matrassen nemen ze direct (gratis) mee.
En sowieso 50% korting.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 3 mei 2023 om 15:59.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2023, 15:57   #50
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Klopt niet.
Klopt maar al te goed.
In Gent waar vroeger op de Brabantdam de dure winkels waren vind je nu de goedkopere. Hugo Boss is onlangs ook gesloten. In de binnenstad heb je nog de Laurenzo die wat duurdere kledij verkoopt maar weigert hele dure kledij te verkopen wegens er geen markt meer voor is. De juweliers sluiten en van bignoot komt nu aan huis en binnenkort zullen de winkels ook wel sluiten. Hun hoofd,winkel is al een paar jaar dicht.
Verder heb je niet veel meer van dure winkels in Gent.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2023, 15:58   #51
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.407
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Zou zeker kunnen. Maar is dat echt iets waar we naar terug moeten? Auto's op de Meir kunnen laten parkeren om daar een grote flatscreen tv op te halen?
Neen, maar auto's volledig verbannen, wil ook zeggen dat een hele hoop lokale handelaars zullen mogen inpakken.

Langs de andere kant, de Belgische (r)Overheid zorgt daar sowieso voor.
Een Belgische handelaar kan niet concurreren tegen een .com / .nl webshop, tenzij die een zeer specifiek nicheproduct verkoopt.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2023, 16:02   #52
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Neen, maar auto's volledig verbannen, wil ook zeggen dat een hele hoop lokale handelaars zullen mogen inpakken.
Enkel bepaalde handelaars gaan vervangen worden door andere.

Mogelijk ergens anders proberen.

Citaat:
Langs de andere kant, de Belgische (r)Overheid zorgt daar sowieso voor.
Een Belgische handelaar kan niet concurreren tegen een .com / .nl webshop, tenzij die een zeer specifiek nicheproduct verkoopt.
21e eeuw he.

Ik krijg ook geen 2 tempur matrassen in mijn auto.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 3 mei 2023 om 16:08.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2023, 16:10   #53
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Klopt maar al te goed.
In Gent waar vroeger op de Brabantdam de dure winkels waren vind je nu de goedkopere. Hugo Boss is onlangs ook gesloten. In de binnenstad heb je nog de Laurenzo die wat duurdere kledij verkoopt maar weigert hele dure kledij te verkopen wegens er geen markt meer voor is. De juweliers sluiten en van bignoot komt nu aan huis en binnenkort zullen de winkels ook wel sluiten. Hun hoofd,winkel is al een paar jaar dicht.
Verder heb je niet veel meer van dure winkels in Gent.
Nu begin je over iets anders. Je zei dat shoppers de tram niet nemen en ik zeg dat dit niet klopt. Je had het niet over dure winkels die verdwijnen uit de binnenstad.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2023, 16:12   #54
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Neen, maar auto's volledig verbannen, wil ook zeggen dat een hele hoop lokale handelaars zullen mogen inpakken.

Langs de andere kant, de Belgische (r)Overheid zorgt daar sowieso voor.
Een Belgische handelaar kan niet concurreren tegen een .com / .nl webshop, tenzij die een zeer specifiek nicheproduct verkoopt.
Wie spreekt er over het verbannen van auto's?

De auto's kunnen parkeren in ondergrondse parkings of in parkings gelegen aan de rand van de stad.

Voor personen die familie willen bezoeken in het centrum, kan de familie toelating geven om in de straat te parkeren.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2023, 16:23   #55
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.407
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Wie spreekt er over het verbannen van auto's?
De realiteit misschien? LEZ, circulatieplannen die ongeveer even vlot zijn als de Belgische bureaucratie, en de complete willekeur ivm verkeers-meubilair inplanning;
Citaat:
De auto's kunnen parkeren in ondergrondse parkings of in parkings gelegen aan de rand van de stad.
En dan mag je om middernacht een taxi regelen.
Citaat:
Voor personen die familie willen bezoeken in het centrum, kan de familie toelating geven om in de straat te parkeren.
Da's dan specifiek voor Antwerpen, waar ik geen gekende familie heb.


Onze politici doen maar, ze gaan er prima in slagen België in de Eurocratie te laten verdwijnen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2023, 16:40   #56
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
Ja en neen.

Ik heb ooit eens de fout gemaakt om met de trein naar Brussel te gaan voor een daguitstap. Naar daar gaan geen enkel probleem (Puurs ==> Mechelen ==> Brussel Centraal), maar de terug weg, hoh maar!

Omdat ik nog vrij jong was, had ik niet bijster op de tijd gelet: Resultaat: Ik zag in Mechelen de laatste trein naar Puurs in de verte vertrekken, en ik kon de 15 km naar huis te voet doen (3 uur wandelen in het holst van de nacht).

Als men wil dat mensen (zeker naar en in steden) het openbaar vervoer willen gebruiken dan moet het:
a. Proper zijn (geen grafitti op de treinstellen, bussen kraakhelder,...
b. Goedkoop zijn
c. Goed afgestemd (en bv. niet 45 minuten wachten in Mechelen tot er eindelijk een trein naar Puurs gaat).
d. 24/24 7/7 beschikbaar.
Dergelijk en/of degelijk openbaar vervoer buiten de steden, en buiten de grote trein-assen, buiten buitenbeentje als de kusttram, is onmogelijk want onbetaalbaar.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2023, 16:46   #57
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Grote steden zijn kankers.
Kankers zijn weefsels waar bepaalde cellen woekeren, zodat het sterfte veroorzaakt.

In grote steden woekert het van mensen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2023, 16:46   #58
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.407
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dergelijk en/of degelijk openbaar vervoer buiten de steden, en buiten de grote trein-assen, buiten buitenbeentje als de kusttram, is onmogelijk want onbetaalbaar.
Toch lukt het in vele grote steden die "we" zien als 2derangs.
Moskou bijvoorbeeld.
Daar geraak je overal met de metro in een redelijke tijd, en je moet niet lang wachten in propere, veilige metrostations. Zelfs voor de burgers daar is het betaalbaar.

Ook Kopenhagen was een verademing op het vlak van OV. Proper, vlot en veilig.

En als je het tegengestelde wil, het peperdure Dubai, daar kan je voor een habbekrats een taxi gebruiken om op een realistische manier van A naar B te geraken.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2023, 16:48   #59
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Nu begin je over iets anders. Je zei dat shoppers de tram niet nemen en ik zeg dat dit niet klopt. Je had het niet over dure winkels die verdwijnen uit de binnenstad.
Shoppers nemen geen tram.
Wat jij ziet op trams zijn studenten en wat hang around mensen.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2023, 16:52   #60
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Neen, maar auto's volledig verbannen, wil ook zeggen dat een hele hoop lokale handelaars zullen mogen inpakken.

Langs de andere kant, de Belgische (r)Overheid zorgt daar sowieso voor.
Een Belgische handelaar kan niet concurreren tegen een .com / .nl webshop, tenzij die een zeer specifiek nicheproduct verkoopt.
Denk je echt dat online winkeliers het goed doen?

Meestal niet.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be