Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 juni 2023, 07:23   #1
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.847
Standaard Park & Ride

Die P&R parkings llijken niet aan te trekken.

Men maakt parkings aan de rand van de stad in de hoop de mensen van daaruit op een of andere manier in wat men noemt DE stad zullen geraken.

In Nederland lijkt dat beter te werken. Ja is ook niet moeilijk gezien je in NL een ruimtelijke ordening hebt onbestaande in Vlaanderen

Nu ik vraag me af waar de die steden in Vlaanderen eigenlijk beginnen of eindigen ? In Brussel is er althans niet zelden meer verkeer in de rand of als men wil buiten de stad dan in wat men noemt Brussel centrum. Binnen of buiten de zogenaamde stad zie ik geen of weinig verschil.

Antwerpen weet ik niet of ik eigenlijk in A stad ben of ik me (nog) in Merksem bevind ?

Vlaanderen is nu eenmaal 1 grote stad. Rij je van Brussel naar Antwerpen via de A12 kom je eigenlijk de stad niet uit.


https://www.demorgen.be/nieuws/lege-...hand~b2781f83/

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 10 juni 2023 om 07:25.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2023, 09:06   #2
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Die P&R parkings llijken niet aan te trekken.

Men maakt parkings aan de rand van de stad in de hoop de mensen van daaruit op een of andere manier in wat men noemt DE stad zullen geraken.

In Nederland lijkt dat beter te werken. Ja is ook niet moeilijk gezien je in NL een ruimtelijke ordening hebt onbestaande in Vlaanderen

Nu ik vraag me af waar de die steden in Vlaanderen eigenlijk beginnen of eindigen ? In Brussel is er althans niet zelden meer verkeer in de rand of als men wil buiten de stad dan in wat men noemt Brussel centrum. Binnen of buiten de zogenaamde stad zie ik geen of weinig verschil.

Antwerpen weet ik niet of ik eigenlijk in A stad ben of ik me (nog) in Merksem bevind ?

Vlaanderen is nu eenmaal 1 grote stad. Rij je van Brussel naar Antwerpen via de A12 kom je eigenlijk de stad niet uit.


https://www.demorgen.be/nieuws/lege-...hand~b2781f83/
In België heb ik nog geen gebruik gemaakt van een P&R parking.
Wel in Nederland. In Amsterdam kost parkeren stukken van mensen. Een reden temeer om gebruik te maken van een P&R.
Mijn inziens is het succes van P&R recht evenredig met de prijs van parkeren in de binnenstad.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2023, 19:42   #3
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.340
Standaard

Onlangs voor het eerst in Antwerpen.

Geparkeerd op Wijnegem Shopping en met de tram naar de Groenplaats.

Werkte perfect wegens ruime parking, vlakbij bus/tramhalte, regelmatige opstaptijden en goedkoop ticket.
Dat zijn volgens mij ook de belangrijkste voorwaarden om zo'n systeem te doen slagen.

Als mensen hun auto op een brakke parking moeten achterlaten, moeten zoeken naar de meest nabije bushalte en juiste lijn, dan daar een half uur moeten wachten op de volgende bus en zich blauw betalen voor een ticket doet niemand het.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2023, 21:55   #4
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Onlangs voor het eerst in Antwerpen.

Geparkeerd op Wijnegem Shopping en met de tram naar de Groenplaats.

Werkte perfect wegens ruime parking, vlakbij bus/tramhalte, regelmatige opstaptijden en goedkoop ticket.
Dat zijn volgens mij ook de belangrijkste voorwaarden om zo'n systeem te doen slagen.

Als mensen hun auto op een brakke parking moeten achterlaten, moeten zoeken naar de meest nabije bushalte en juiste lijn, dan daar een half uur moeten wachten op de volgende bus en zich blauw betalen voor een ticket doet niemand het.
Handig is wel niet eh. Je hebt je auto nodig om aan de bus te geraken.

Om nog maar te zwijgen over het tijdsverlies. En parkeerrechten.

Ergens zijn we bedot maar waar?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2023, 12:08   #5
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
In België heb ik nog geen gebruik gemaakt van een P&R parking.
Wel in Nederland. In Amsterdam kost parkeren stukken van mensen. Een reden temeer om gebruik te maken van een P&R.
Mijn inziens is het succes van P&R recht evenredig met de prijs van parkeren in de binnenstad.
In Amsterdam hebben ze ook een openbaar vervoer dat werkt en toegankelijk is.

In belgie trekt dat op geen kloten.

De P+R op linkeroever durf ik wel eens gebruiken. Parking is alleen maar goed te bereiken als je van de expresweg komt , de trams rijden niet meer in t laat.

Als je dus s avonds wilt gaan eten in Apen, of een stappeke in de wereld wilt zetten, moet ge op tijd terug naar huis of den tram rijd niet meer, ja.

Dus de enige oplossing die je hebt is uw voituur aan de voetgangerstunnel parkeren.

Systeem van de waterbus is ook keigoed, maar ook weer tot een bepaald uur s avonds.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2023, 21:25   #6
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Onlangs voor het eerst in Antwerpen.

Geparkeerd op Wijnegem Shopping en met de tram naar de Groenplaats.

Werkte perfect wegens ruime parking, vlakbij bus/tramhalte, regelmatige opstaptijden en goedkoop ticket.
Dat zijn volgens mij ook de belangrijkste voorwaarden om zo'n systeem te doen slagen.

Als mensen hun auto op een brakke parking moeten achterlaten, moeten zoeken naar de meest nabije bushalte en juiste lijn, dan daar een half uur moeten wachten op de volgende bus en zich blauw betalen voor een ticket doet niemand het.
We zijn vorige week naar een concert geweest in het sportpaleis. Het was een gecombineerd ticket vanaf een P&R tot het sportpaleis en terug. Dus hebben we dat gedaan.

Wij kwamen uit het zuiden en de routeplanner raadde ons P&R Olympiade - Wilrijk aan. De rit ernaartoe was probleemloos maar de parking stond op "VOL" toen we toekwamen. Toch maar een ticket genomen en naar goede Belgische gewoonte konden we de wagen achterlaten ergens op de grasberm zonder daarbij enige hindering te veroorzaken, net zoals nog enkele gelukkigen na ons.
Dan de tram tot het sportpaleis.
Wel dik een half uur maar het ging uiteindelijk allemaal redelijk vlot.

Maar dan terug naar huis.

Een massa volk in het sportpaleis. Dichte drommen naar de tram / metro. Opeengepakt, volgestapeld met de tram terug naar de P&R. Dan aanschuiven om met de wagen de P&R te kunnen verlaten die voorzien is van een intelligent rood-licht systeem dat ervoor zorgt dat je met 3 of 4 of zo door één rood-cyclus geraakt.
Dat viel nogal tegen. Iets tussen een half uur en een uur eer we op de E19 zaten.

Conclusie: ik denk dat we de volgende keer toch maar gewoon naar de parking van het sportpaleis gaan.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2023, 07:44   #7
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC Bekijk bericht
We zijn vorige week naar een concert geweest in het sportpaleis. Het was een gecombineerd ticket vanaf een P&R tot het sportpaleis en terug. Dus hebben we dat gedaan.

Wij kwamen uit het zuiden en de routeplanner raadde ons P&R Olympiade - Wilrijk aan. De rit ernaartoe was probleemloos maar de parking stond op "VOL" toen we toekwamen. Toch maar een ticket genomen en naar goede Belgische gewoonte konden we de wagen achterlaten ergens op de grasberm zonder daarbij enige hindering te veroorzaken, net zoals nog enkele gelukkigen na ons.
Dan de tram tot het sportpaleis.
Wel dik een half uur maar het ging uiteindelijk allemaal redelijk vlot.

Maar dan terug naar huis.

Een massa volk in het sportpaleis. Dichte drommen naar de tram / metro. Opeengepakt, volgestapeld met de tram terug naar de P&R. Dan aanschuiven om met de wagen de P&R te kunnen verlaten die voorzien is van een intelligent rood-licht systeem dat ervoor zorgt dat je met 3 of 4 of zo door één rood-cyclus geraakt.
Dat viel nogal tegen. Iets tussen een half uur en een uur eer we op de E19 zaten.

Conclusie: ik denk dat we de volgende keer toch maar gewoon naar de parking van het sportpaleis gaan.
tip, voor ze aan de bis nummers beginnen maken dat ge daar buiten zijt en zorgen dat ge op de eerste tram zit.

Andere tip,

Zorg voor een VIP ticket, parking vlakbij, en voor en na het concert free drinks die ge natuurlijk toch betaald hebt. Terwijl ge wacht tot de meute weg is, kunt ge u goed laten vol lopen.

Laatst gewijzigd door Herr Flick : 14 juni 2023 om 07:46.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2023, 08:29   #8
Infowarrior
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 21 maart 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 2.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
tip, voor ze aan de bis nummers beginnen maken dat ge daar buiten zijt en zorgen dat ge op de eerste tram zit.

Andere tip,

Zorg voor een VIP ticket, parking vlakbij, en voor en na het concert free drinks die ge natuurlijk toch betaald hebt. Terwijl ge wacht tot de meute weg is, kunt ge u goed laten vol lopen.
Als ge een BOB mee hebt ten minste...
__________________
Ik ben absoluut géén fan van Alex Jones!
Infowarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2023, 10:08   #9
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Ik laat die zangers naar mijn huis komen. Ze kunnen ergens anders gaan parkeren.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2023, 22:17   #10
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
tip, voor ze aan de bis nummers beginnen maken dat ge daar buiten zijt en zorgen dat ge op de eerste tram zit.

Andere tip,

Zorg voor een VIP ticket, parking vlakbij, en voor en na het concert free drinks die ge natuurlijk toch betaald hebt. Terwijl ge wacht tot de meute weg is, kunt ge u goed laten vol lopen.
De bisnummers in ons geval waren echt wel de moeite. Eén ervan zingt nog rond in mijn hoofd. Geen optie.

Maar de andere tip is er één om te onthouden. En ik heb mijn BOB bij, dus geen probleem.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2023, 08:01   #11
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Je moet een verschil maken tussen gewone bezoeken aan een stad enerzijds, en anderzijds deelnemen aan een evenement waar heel veel volk op hetzelfde uur naar toe wil, en op hetzelfde uur ook terug wil.
Kunnen die laatste evenementen eigenlijk wel in een stad? Of zelfs op een plaats als de Heyzel, waar soms zelfs gevaarlijke file ontstaan op de ring van Brussel.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2023, 20:50   #12
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.197
Standaard

Goed punt.

Aan de andere kant: als het zelfs op de Heyzel al niet meer zou kunnen, waar dan wel?
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:25.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be