Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Sport
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Sport Van voetbal tot worstelen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 oktober 2007, 18:32   #1
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard Oscar Pereiro wint de Tour van 2006

Citaat:

Pereiro in het geel: "Einde van thriller"

ma 15/10/07 - Oscar Pereiro heeft officieel de gele trui gekregen. De Spanjaard van Caisse d'Epargne is nu helemaal de winnaar van de Tour 2006.

Pereiro kreeg zijn gele trui, en dus ook zijn Tour-overwinning, uit handen van Tourbaas Christian Prudhomme.

(Belga)

"We hebben eindelijk een winnaar en dat is Oscar", zei de Fransman. "Oscar, deze Tourzege heb je op de weg verdiend."

De Spaanse minister van Sport, Jaime Lissavetzky, en ASO-baas Patrice Clerc, waren ook op de ceremonie.

Oscar Pereiro was tweede in de Tour van 2006, maar wint hem omdat Floyd Landis geschorst is.

Een week na de Tour van 2006 raakte bekend dat Landis testosteron had gebruikt. Door een lange procedure duurde het tot vorige week voor de Tour Pereiro de gele trui kon beloven.

"Dacht dat Tour iets tegen me had"

Oscar Pereiro is opgelucht: "Ik heb het gevoel dat we het einde van een thriller bereikt hebben", zei de Spanjaard.

(Belga)

"Iedereen wou dit achter de rug hebben. Het wachten was ondraaglijk en frustrerend."

"Soms dacht ik dat de Tour iets persoonlijks tegen me had. Nu besef ik dat de organisatie op een oplossing moest wachten."

"Maar ik heb me wel zo'n 14 maanden niet op mijn job kunnen richten", vertelde Oscar Pereiro erbij

"Dit is een belangrijke dag voor mij en ik ga die niet laten vergallen door te denken aan een beroepsprocedure", zegt Pereiro over de beslissing van Landis om voor het TAS zijn schorsing aan te vechten.

"Ik heb medelijden met Landis. Maar als sporter moet je je aan de regels houden."
  • Jaime Lissavetzky (Spaans minister van Sport): "De diskwalificatie van Landis was een goede zaak. We moeten de valsspelers scheiden van de cleane renners. Het wielrennen kan wel wat goed nieuws gebruiken en dit kan daarbij helpen."
"Hij is een echte winnaar"

Christian Prudhomme (Tourbaas): "Oscar Pereiro, zijn ploeg en Spanje hebben er te lang op moeten wachten, maar eindelijk is hier een einde aan gekomen. Ook voor de Tour de France is dit een opluchting."

"Pereiro is dan wel een late winnaar, maar hij is een echte winnaar. Oscar, je kunt nu plaatsnemen naast de andere fantastische Spanjaarden die de Tour de France hebben gewonnen."

Met Pereiro heeft de Tour zes Spaanse laureaten. Ook Bahamontes, Ocaña, Delgado, Indurain en Contador wonnen hem.
http://www.sporza.be/cm/sporza.be/wi...5_pereiro_geel

Beter laat dan nooit, zullen we maar zeggen...
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2007, 18:34   #2
baseballpolitieker
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
baseballpolitieker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 september 2006
Berichten: 10.530
Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Spannend wedstrijd!
__________________
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:24.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be