Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 augustus 2023, 10:01   #21
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik denk niet dat stopzetten van klassieke medicatie mensen die in het normaal circuit zitten ineens doet grijpen naar die verwoestende mix. Dat zijn gewoon verslaafden die een goedkope vervanger gevonden hebben.

Als men daarmee begint is dit een stap dat men zich afzonderd en op korte termijn sterft. Ik zie dat soort mensen niet als cocaine of weed gebruikers die de dag nadien normaal gaan werken. Weeral klote nieuws die laat uitschijnen dat gans Amerika zo is. Dit is een beeld van buurten waar 99% van de Amerikanen niets met te maken hebben.
Klassieke medicatie ? Bekijk nog eens de het VRT journaal van gisteren om 19 uur.
Die gast in het journaal had het over verslavende voorgeschreven medicatie. Die verslavende medicatie wordt om wat voor mij onbekende reden plots niet meer voorgeschreven. So be it. Ik zeg ook niet dat dit de enige oorzaak is dat er naar tranq wordt gegrepen. Maar, zo te horen blijkt dit wel een niet te onderschatten oorzaak te zijn.

Terzijde. Ik stel mij de vraag of in ons land echt verslavende medicatie wordt voorgeschreven, laat staan dat het voorschrijven abrupt wordt stopgezet.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2023, 10:09   #22
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.620
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Klassieke medicatie ? Bekijk nog eens de het VRT journaal van gisteren om 19 uur.
Die gast in het journaal had het over verslavende voorgeschreven medicatie.
Alles kan verslavend zijn. Maar sommige dingen doen die job wel heel goed, verslavend zijn.
Citaat:
Die verslavende medicatie wordt om wat voor mij onbekende reden plots niet meer voorgeschreven. So be it. Ik zeg ook niet dat dit de enige oorzaak is dat er naar tranq wordt gegrepen. Maar, zo te horen blijkt dit wel een niet te onderschatten oorzaak te zijn.
Oh, doodvallen van de voorschrijvende arts, en geen nieuwe vinden die de verslaving wil blijven voeden. Om maar 1 voorbeeld te geven.
Citaat:
Terzijde. Ik stel mij de vraag of in ons land echt verslavende medicatie wordt voorgeschreven, laat staan dat het voorschrijven abrupt wordt stopgezet.
Zeker wel. Een hoop slaappillen en dergelijke, zoals valium, zijn evenzeer verslavend.
En als de arts vind dat de behandeling niet meer nodig is, dan kan dat voor de verslaafde wel heel plots zijn.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2023, 10:17   #23
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Klassieke medicatie ? Bekijk nog eens de het VRT journaal van gisteren om 19 uur.
Die gast in het journaal had het over verslavende voorgeschreven medicatie. Die verslavende medicatie wordt om wat voor mij onbekende reden plots niet meer voorgeschreven. So be it. Ik zeg ook niet dat dit de enige oorzaak is dat er naar tranq wordt gegrepen. Maar, zo te horen blijkt dit wel een niet te onderschatten oorzaak te zijn.

Terzijde. Ik stel mij de vraag of in ons land echt verslavende medicatie wordt voorgeschreven, laat staan dat het voorschrijven abrupt wordt stopgezet.
alle pijnstillers (de één al wat sneller dan de andere) zijn op den duur verslavend. Tramadol, Valtran............zelfs Dafalgan. Evenals de meeste slaapmiddelen zoals Stilnoct.
__________________






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2023, 14:15   #24
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.671
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Begin de jaren 80 heb ik 2 jaar in New York gewoond en een bedrijf gestart. Er zijn veel clichés die men leest en hoort in Europa die niet kloppen met de realiteit. Dat was toen zo en nu nog steeds.

Ja ik ben nooit pakweg in de Bronx geweest, omdat het voor mij ook geen enkele zin had. Ik wil ook een camera pakken en de bomaanslagen in Antwerpen gaan filmen en in Brussel de slechtste buurten van Anderlecht of St Gillis. Dat is niet relevant net zoals de hoeren die aan de Nord zitten of crapuul dat rond het klein kasteeltje hangt. Dan krijgt men inderdaad een gefabriceerd beeld van hellhole Brussels. Net zoals overal is er een ander beeld van Brussel of Antwerpen.
Perceptie is alles en de regimepers werkt gretig mee om het publiek voor te liegen en te manipuleren door valse beeldvorming voor vervorming van de realiteit om mensen leugens wijs te maken en hun perceptie over wat ze moeten geloven voor te kauwen. Daarmee krijgt men de indruk en gelooft men dat zowat heel amerika verslaafd is.

En daar gebruikt de pers altijd en nu ook weer halve waarheden voor zoals gewoonlijk:
Ja, in Philadelphia zijn er verontrustende beelden van dakloze junkies onder invloed van de zombiedrug tranq
En neen, dit beeld geldt niet voor heel amerika met nog 49 andere staten.
Citaat:
Er gaan verontrustende beelden uit de Verenigde Staten rond van mensen onder invloed van de zombiedrug tranq. De gevaarlijke drug, oorspronkelijk een kalmeringsmiddel voor paarden, kent vooral in de stad Philadelphia een opmars.
Alsof heel amerika verslaafd zou zijn en onder invloed van de zombiedrug die tot nog toe enkel opmars zou maken in Philadelphia.
Skobelev is er alvast mee weg:
"Mooi voorbeeld de usa."
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2023, 15:04   #25
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.857
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
alle pijnstillers (de één al wat sneller dan de andere) zijn op den duur verslavend. Tramadol, Valtran............zelfs Dafalgan. Evenals de meeste slaapmiddelen zoals Stilnoct.
Mijn tante neemt al meer dan 40 jaar slaapillen (temesta). Ze is ondertussen 92 en nog steeds kwik en fit.

Die verslaving lijkt me een pak minder erg dan half je leven geen oog dicht doen.

Je gaat er helemaal niet dood aan en het is helemaal niet slecht voor je organen. Duur zijn die pillen ook al niet.

Soms denk ik bij mezelf dat er beter wat meer mensen regelmatig een kalmeerpil zouden nemen. Het zou veel ellende besparen
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2023, 15:05   #26
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.857
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik denk niet dat stopzetten van klassieke medicatie mensen die in het normaal circuit zitten ineens doet grijpen naar die verwoestende mix. Dat zijn gewoon verslaafden die een goedkope vervanger gevonden hebben.

Als men daarmee begint is dit een stap dat men zich afzonderd en op korte termijn sterft. Ik zie dat soort mensen niet als cocaine of weed gebruikers die de dag nadien normaal gaan werken. Weeral klote nieuws die laat uitschijnen dat gans Amerika zo is. Dit is een beeld van buurten waar 99% van de Amerikanen niets met te maken hebben.
De meeste heroine junkies raken verslaafd via voorgeschreven opiaten.
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2023, 15:21   #27
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.547
Standaard

Seniele Biden zou zich beter met het welzijn van zijn bevolking bezig houden dan overal ter wereld vuurtje te gaan stoken.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2023, 18:13   #28
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.386
Standaard

Er bestaat in ons land geen "gedwongen behandeling", alleen de collocatie.
Ik denk dat we daar naartoe moeten. Zelfs al grijpt dit zeer diep in in onze traditie van rechten en vrijheden. En bestaat er een reëel risico van afglijding (op de duur gaan ze je verplicht ontwennen van suiker-gewenning, als je bmi vb. de 30 overschrijdt ...)

Verder meen ik gelezen te hebben dat het product al lang bekend is, en simpelweg een dierengeneeskundig middel is.
Tsja, als je de dosis inneemt die voorzien is voor een paard van 800 kg ...
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2023, 19:16   #29
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Seniele Biden zou zich beter met het welzijn van zijn bevolking bezig houden dan overal ter wereld vuurtje te gaan stoken.
Ik hoop dat ze Trump buiten strijd krijgen.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2023, 19:31   #30
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.617
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Mijn tante neemt al meer dan 40 jaar slaapillen (temesta). Ze is ondertussen 92 en nog steeds kwik en fit.

Die verslaving lijkt me een pak minder erg dan half je leven geen oog dicht doen.

Je gaat er helemaal niet dood aan en het is helemaal niet slecht voor je organen. Duur zijn die pillen ook al niet.

Soms denk ik bij mezelf dat er beter wat meer mensen regelmatig een kalmeerpil zouden nemen. Het zou veel ellende besparen
Ja, er is soms geen andere keuze. S'morgens gebroken uit uw bed komen omdat ge geen oog hebt dichtgedaan en dan gaan werken is ook moordend. Dat is nog altijd geen stap naar cocaine, heroine laat staan die gevaarlijke tranq die nu opkomt.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2023, 11:40   #31
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.573
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Gemakkelijk te zien, dus gemakkelijk op te ruimen.
inderdaad, gewoon opscheppen met den buldozer en direct door naar het vilbeluik.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2023, 11:47   #32
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.573
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Klassieke medicatie ? Bekijk nog eens de het VRT journaal van gisteren om 19 uur.
Die gast in het journaal had het over verslavende voorgeschreven medicatie. Die verslavende medicatie wordt om wat voor mij onbekende reden plots niet meer voorgeschreven. So be it. Ik zeg ook niet dat dit de enige oorzaak is dat er naar tranq wordt gegrepen. Maar, zo te horen blijkt dit wel een niet te onderschatten oorzaak te zijn.

Terzijde. Ik stel mij de vraag of in ons land echt verslavende medicatie wordt voorgeschreven, laat staan dat het voorschrijven abrupt wordt stopgezet.
genoeg dokters te vinden die u wel voorzien van het een en ander. Tegenwoordig is de controle natuurlijk makkelijker (electronisch voorschrift) (waarom denk je dat dat is. )

Ik vermoed dat het in de VS te maken heeft met een proces dat gelopen heeft of nog steeds loopt tegen een pharmaboer die "onschuldige" slaapmiddelen of pijnstillers op de markt bracht die achteraf niet zo onschuldig bleken te zijn.

Ik vraag me verder af waarom je iemand direct pijnstillers of zware slaapmedictie zou voorschrijven. dat is eigenlijk even pervers als ze de nummer van de lokale coke dealer geven.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2023, 16:16   #33
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Seniele Biden zou zich beter met het welzijn van zijn bevolking bezig houden dan overal ter wereld vuurtje te gaan stoken.
Seniele Biden zou beiden moeten doen,
En seniele Trump had beter zijn land wat op orde gehouden, zodat Biden nu niet met zo'n achterstand de boel moet opkuisen.

Ik vrees dat vele commentatoren vanuit Europa geen kloten weten van de werkelijke politieke situatie in de usa. Zo vb. dat de democraten ginder rechtser zijn dan hier de nva.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be