Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 juli 2018, 11:04   #141
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Dat zal velen worst wezen! Eens ze binnen zijn rekenen ze erop gewoon binnen te kunnen blijven en er zijn meteen lieden die hen aan het nodige helpen. En als ze niet op de hoogte zijn van hun "rechten" staat een legertje advocaten-poenpakkers klaar om ze dat duidelijk te maken! Ze staan er waarschijnlijk zelf van verwonderd...
Ze hebben minder kans effectief buiten te vliegen dan van onder een bus te lopen in de komende weken.
wat zal velen worst wezen?
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2018, 11:05   #142
XenApp
Parlementslid
 
XenApp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 april 2016
Berichten: 1.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Mja, mensenrechten, een vervelend iets...
Moeten wij landen boycotten en desnoods lokale politici afzetten die beslissingen nemen waaruit zich schendingen van de rechten van de mens kunnen voortvloeien?
XenApp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2018, 11:09   #143
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XenApp Bekijk bericht
Moeten wij landen boycotten en desnoods lokale politici afzetten die beslissingen nemen waaruit zich schendingen van de rechten van de mens kunnen voortvloeien?
Moeilijke vraag.

Actief ingrijpen in bestuur van andere landen is altijd een moeilijke, ook al zijn er flagrante mensenrechtenschendingen.

Ik zou zeggen, zoveel mogelijk helpen; het is bvb. niet verboden om organsiaties in verdrukking in landen waar de mensenrechten niet hoog op de agenda staan, te ondersteunen.

En, inderdaad, in handel, diplomatieke contacten steeds de mensenrechten mee in de discussie betrekken (zie bvb. S-Arabië).
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2018, 11:19   #144
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
wat zal velen worst wezen?
Of ze zich hier kunnen laten doorgaan als "vluchtelingen".
Eens binnen zijn ze binnen, mag men hen noemen zoals men wil als ze maar kunnen blijven rondhangen en onderhouden worden.
Maar dat wist je zelf ook, uiteraard...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2018, 11:26   #145
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Of ze zich hier kunnen laten doorgaan als "vluchtelingen".
Eens binnen zijn ze binnen, mag men hen noemen zoals men wil als ze maar kunnen blijven rondhangen en onderhouden worden.
Maar dat wist je zelf ook, uiteraard...
Als ze niet erkend worden als vluchteling, dan worden ze teruggestuurd.

Jazeker, er zijn er die dat niet doen en als illegaal blijven rondhangen. Die krijgen geen toelage of zo dus hoe die precies "onderhouden worden"?... Toch zeker niet door de staat.

In ieder geval, het aantal dat illegaal blijft rondhangen daalt en blijft dalen. Maar dat wist je zelf ook, uiteraard...
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2018, 11:44   #146
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Als ze niet erkend worden als vluchteling, dan worden ze teruggestuurd.

Jazeker, er zijn er die dat niet doen en als illegaal blijven rondhangen. Die krijgen geen toelage of zo dus hoe die precies "onderhouden worden"?... Toch zeker niet door de staat.

In ieder geval, het aantal dat illegaal blijft rondhangen daalt en blijft dalen. Maar dat wist je zelf ook, uiteraard...
Hier ga je er wel heel vlotjes over...
We zitten met onoverzichtelijk discussies over wie nu eigenlijk vluchteling is of niet. Bepaalde van die vluchtelingen gaan doodleuk eventjes weer op vakantie of whatever naar het land dat ze met levensgevaar zijn moeten ontvluchten...
En al die "illegalen" die hier jaren en jaren en jaren blijven rondhangen, die vergaan ondertussen van ellende en van honger? Neen, we hebben regeltjes uitgevonden waardoor ze niet wegkunnen omdat hun kinderen aan het studeren zijn, ondertussen maken ze nog wat kindjes bij die straks ook moeten gaan studeren. Na zovele jaren hier illegaal verblijven zetten we het land in rep en roer als er toch eens ene effectief buiten moet... Dat is er dan 1 op een paar honderd?
En die worden allemaal onderhouden door? Niet door "de staat"? Door wie dan wel?

Laatst gewijzigd door andev : 10 juli 2018 om 11:46.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2018, 07:52   #147
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Hier ga je er wel heel vlotjes over...
We zitten met onoverzichtelijk discussies over wie nu eigenlijk vluchteling is of niet. Bepaalde van die vluchtelingen gaan doodleuk eventjes weer op vakantie of whatever naar het land dat ze met levensgevaar zijn moeten ontvluchten...
En al die "illegalen" die hier jaren en jaren en jaren blijven rondhangen, die vergaan ondertussen van ellende en van honger? Neen, we hebben regeltjes uitgevonden waardoor ze niet wegkunnen omdat hun kinderen aan het studeren zijn, ondertussen maken ze nog wat kindjes bij die straks ook moeten gaan studeren. Na zovele jaren hier illegaal verblijven zetten we het land in rep en roer als er toch eens ene effectief buiten moet... Dat is er dan 1 op een paar honderd?
En die worden allemaal onderhouden door? Niet door "de staat"? Door wie dan wel?
Hoeveel zijn er dat?

En hoeveel "verdienen" effectief het statuut vluchteling?
En hoeveel die het niet "verdienen" gaan effectief terug?

Heb je daar een idee van?
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2018, 08:30   #148
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.462
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Hoeveel zijn er dat?
Ongeveer 2 000 000 in Blegië alleen. Zie mijn ruwe rekensom in de andere draad.
Citaat:
En hoeveel "verdienen" effectief het statuut vluchteling?
Wat zijn de "voorwaarden"?
Laat ons even historisch kijken.
Oorlogsvluchtelingen.
WO I. Belgen en Fransen op de vlucht voor Duitse troepen. De Fransen binnen Frankrijk vonden wel een plek. Niet altijd gemakkelijk, en zelden ten voordele van de vluchtelingen.
De Belgen konden een beetje kiezen. Nederland of Frankrijk, met een kleine, begoede minderheid naar Engeland en verder.
Naar Nederland was geen pretje. De kampen in, of als je heel veel geluk had, bij familie opgevangen worden op de kosten van die familie.
Naar Frankijk was simpel. 2 keer harder werken dan het Franse equivalent en hopen dat de mensen toch ietsofwat begrip opbrachten. (gelukkig dat dat voor Vlamingen geen probleem was)
Economische vluchtelingen.
We kunnen hier de Europese Exodus van de 19de-vroeg 20ste eeuw naar de VS als voorbeeld nemen.
We weten allemaal hoe dat afgelopen is voor de autochtonen daar.
Citaat:
En hoeveel die het niet "verdienen" gaan effectief terug?
Hoe verdien je de status "vluchteling", en welke voordelen zou die status moeten bieden eigenlijk?
Ik weet dat een aantal Vlaamse vluchtelingen al voor het einde van WO I al terugkeerden om het land terug op te bouwen.
Citaat:
Heb je daar een idee van?
U ook niet.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 11 juli 2018 om 08:32.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2018, 08:36   #149
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ongeveer 2 000 000 in Blegië alleen. Zie mijn ruwe rekensom in de andere draad.
Nee, ik bedoel deze:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
En al die "illegalen" die hier jaren en jaren en jaren blijven rondhangen, die vergaan ondertussen van ellende en van honger?
...
Na zovele jaren hier illegaal verblijven zetten we het land in rep en roer als er toch eens ene effectief buiten moet... Dat is er dan 1 op een paar honderd?
Dat zijn ze niet allemaal, uiteraard.
Hoeveel dus?


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Wat zijn de "voorwaarden"?
Laat ons even historisch kijken.
Oorlogsvluchtelingen.
WO I. Belgen en Fransen op de vlucht voor Duitse troepen. De Fransen binnen Frankrijk vonden wel een plek. Niet altijd gemakkelijk, en zelden ten voordele van de vluchtelingen.
De Belgen konden een beetje kiezen. Nederland of Frankrijk, met een kleine, begoede minderheid naar Engeland en verder.
Naar Nederland was geen pretje. De kampen in, of als je heel veel geluk had, bij familie opgevangen worden op de kosten van die familie.
Naar Frankijk was simpel. 2 keer harder werken dan het Franse equivalent en hopen dat de mensen toch ietsofwat begrip opbrachten. (gelukkig dat dat voor Vlamingen geen probleem was)
Economische vluchtelingen.
We kunnen hier de Europese Exodus van de 19de-vroeg 20ste eeuw naar de VS als voorbeeld nemen.
We weten allemaal hoe dat afgelopen is voor de autochtonen daar.
Je euhm, wat ik dus wil vragen, is hoeveel van die "arrivals" effectief het statuut vluchteling/asielzoeker krijgen.

Dat zijn ze heus niet allemaal...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Hoe verdien je de status "vluchteling", en welke voordelen zou die status moeten bieden eigenlijk?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Verdra..._vluchtelingen


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
U ook niet.
Zullen we de cijfers van de FOD of Myria eens checken? Misschien vinden we daar iets
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2018, 08:48   #150
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.462
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Nee, ik bedoel deze:
Je kan je afvragen hoe die illegalen het hier volhouden, zonder enige overheidssteun in dit racistische land.
Citaat:
Je euhm, wat ik dus wil vragen, is hoeveel van die "arrivals" effectief het statuut vluchteling/asielzoeker krijgen.
Goeie vraag, naar mijn gedacht te veel. Als "economische vluchtelingen" niet aanvaard worden, en oorlogsvluchtelingen -naar historische normen- niet verder dan uit Spanje of Griekenland zouden kunnen komen.
Citaat:
Dat zijn ze heus niet allemaal...
Dat zou er nog bij komen.
Oftewel, waarom zou een Nigeriaan die hier toegedobberd komt het statuut "vluchteling" mogen krijgen? Of een Bangladeshi? Of een Marokkaan?
Citaat:
Zullen we de cijfers van de FOD of Myria eens checken? Misschien vinden we daar iets
Het resultaat is dat ik elke ochtend persoonlijk zo'n 30-50 mensen de "voettocht" van Samusocial naar Brussel zie maken. Bij sommigen heb ik het gevoel "ja, die hebben echt hulp nodig", maar bij de grootste hoop heb ik het idee " die lopen er echt bij als pooiers en hun koopwaar".
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2018, 08:52   #151
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Je kan je afvragen hoe die illegalen het hier volhouden, zonder enige overheidssteun in dit racistische land.

Goeie vraag, naar mijn gedacht te veel. Als "economische vluchtelingen" niet aanvaard worden, en oorlogsvluchtelingen -naar historische normen- niet verder dan uit Spanje of Griekenland zouden kunnen komen.

Dat zou er nog bij komen.

Oftewel, waarom zou een Nigeriaan die hier toegedobberd komt het statuut "vluchteling" mogen krijgen? Of een Bangladeshi? Of een Marokkaan?

Het resultaat is dat ik elke ochtend persoonlijk zo'n 30-50 mensen de "voettocht" van Samusocial naar Brussel zie maken. Bij sommigen heb ik het gevoel "ja, die hebben echt hulp nodig", maar bij de grootste hoop heb ik het idee " die lopen er echt bij als pooiers en hun koopwaar".
Ja kijk, ik wil perceptie en politieke retoriek scheiden van realiteit.

Volgens mij moeten we cijfers (op z'n minst degeljike schattingen) kunnen vinden over aantal illegalen die hier onrechtmatig profiteren, die dus misbruik maken van de mensenrechten (want daar is deze discussie mee begonnen).

Wie wil mee zoeken?
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2018, 09:15   #152
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.462
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Ja kijk, ik wil perceptie en politieke retoriek scheiden van realiteit.

Volgens mij moeten we cijfers (op z'n minst degeljike schattingen) kunnen vinden over aantal illegalen die hier onrechtmatig profiteren, die dus misbruik maken van de mensenrechten (want daar is deze discussie mee begonnen).

Wie wil mee zoeken?
Hoe ga je zoeken "Illegaal" wil eigenlijk zeggen "niet opgenomen in de wettelijk aanvaarde gegevens".

En hoe kan een illegaal geen misbruik maken van onze regelgeving?

En een vluchteling, vooraleer zijn status als "legale asielzoeker" bestendigd wordt, hoe kan die geen "misbruik" maken. En nadat die "legaal" aanvaard is, wat dan? Plots in die -bijvoorbeeld arme Syriër- een productief lid van de maatschappij hier?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2018, 09:29   #153
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Hoe ga je zoeken "Illegaal" wil eigenlijk zeggen "niet opgenomen in de wettelijk aanvaarde gegevens".
Schattingen. Frontex heeft zo'n schattingen:

http://ec.europa.eu/eurostat/statist...(number)_1.png

2.154.000 in EU in 2015,
618.000 in EU in 2017

Ha, en blijkbaar ook cijfers voor BE: 32.000 in 2017.

We moeten niet verder zoeken

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
En hoe kan een illegaal geen misbruik maken van onze regelgeving?
eeuhmmm...

een illegaal kan alleszins geen leefloon trekken of welke publieke toelage dan ook.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
En een vluchteling, vooraleer zijn status als "legale asielzoeker" bestendigd wordt, hoe kan die geen "misbruik" maken. En nadat die "legaal" aanvaard is, wat dan? Plots in die -bijvoorbeeld arme Syriër- een productief lid van de maatschappij hier?
Ja euhm, elke aanvraag moet behandeld worden en terwijl die behandeld wordt moet die opgevangen worden. Dat lijkt me logisch. Dat is geen misbruik. Is dat voor jou misbruik?
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2018, 15:10   #154
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.803
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Dat is gewoon geen vraag meer. Het antwoord is te bewonderen rondom ons...
En dat eeuwige "vluchtelingen"! Dat zijn voor waarschijnlijk meer dan 90 procent geen vluchtelingen maar kandidaat-profiteurs die hier zomaar een beter leven komen rapen. Op onze kosten en tot onze ondergang.
Al decennialang zitten die "vluchtelingen" het te verpesten in hun eigen landen ipv van er iets van te maken! Nu komen ze dat hier nog eens overdoen zoals een bijbelse sprinkhanenplaag!
De meeste vluchtelingen komen uit landen waar oorlog is.
"Onze ondergang" lijkt mij een vrij hysterisch niet reëel idee.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2018, 16:41   #155
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.462
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Schattingen. Frontex heeft zo'n schattingen:

http://ec.europa.eu/eurostat/statist...(number)_1.png

2.154.000 in EU in 2015,
618.000 in EU in 2017

Ha, en blijkbaar ook cijfers voor BE: 32.000 in 2017.

We moeten niet verder zoeken
Elk jaar een doorsnee stad vol met mensen die nog een jaartje of 10 moeten inburgeren voor ze mee kunnen. (als ze al willen, we hebben voorbeelden van families die al 4 generaties hier zijn en steeds meer en meer uitburgeren) Moet kunnen, zo'n groei in een reeds overbevolkt landje.

Citaat:
eeuhmmm...

een illegaal kan alleszins geen leefloon trekken of welke publieke toelage dan ook.
Dus een illegaal kan alleen overleven in België met verdoken steun of criminaliteit?
Citaat:
Ja euhm, elke aanvraag moet behandeld worden en terwijl die behandeld wordt moet die opgevangen worden. Dat lijkt me logisch.
Waar worden die opgevangen? In een aantal centra, gesloten of niet.
En nadat een aanvraag is afgewezen, wat dan? Gaan die mensen recht de trein/vliegtuig/boot op, "return to sender"? En op wie zijn kosten?*
Of kunnen we er gevoeglijk vanuit gaan dat deze afgewezenen liever hier crimineel worden, dan terug te gaan naar een gebied dat door onze bureaucraten als niet onveilig bestempeld is?


* Als ik zonder retourticket ergens in het buitenland ga staan janken, dan mag ik nog steeds zelf opdraaien voor de kosten hoor.

Citaat:
Dat is geen misbruik. Is dat voor jou misbruik?
Ik zou zo zeggen, kom maar eens kijken aan de ochtend-uittocht van zo'n azielig centrum.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2018, 07:56   #156
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Elk jaar een doorsnee stad vol met mensen die nog een jaartje of 10 moeten inburgeren voor ze mee kunnen. (als ze al willen, we hebben voorbeelden van families die al 4 generaties hier zijn en steeds meer en meer uitburgeren) Moet kunnen, zo'n groei in een reeds overbevolkt landje.


Dus een illegaal kan alleen overleven in België met verdoken steun of criminaliteit?
Waar worden die opgevangen? In een aantal centra, gesloten of niet.
En nadat een aanvraag is afgewezen, wat dan? Gaan die mensen recht de trein/vliegtuig/boot op, "return to sender"? En op wie zijn kosten?*
Of kunnen we er gevoeglijk vanuit gaan dat deze afgewezenen liever hier crimineel worden, dan terug te gaan naar een gebied dat door onze bureaucraten als niet onveilig bestempeld is?


* Als ik zonder retourticket ergens in het buitenland ga staan janken, dan mag ik nog steeds zelf opdraaien voor de kosten hoor.


Ik zou zo zeggen, kom maar eens kijken aan de ochtend-uittocht van zo'n azielig centrum.
Dat brengt naar het schijnt op hoor die criminaliteit, een greep uit de enkele manieren waar ze zich met weten te verrijken: mensenhandel, drugs ...
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2018, 07:59   #157
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.516
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
De meeste vluchtelingen komen uit landen waar oorlog is.
"Onze ondergang" lijkt mij een vrij hysterisch niet reëel idee.
Is West-Afrika in oorlog? Is Marokko in oorlog? Een nogal groot percentage komt uit die landen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2018, 08:12   #158
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.462
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Dat brengt naar het schijnt op hoor die criminaliteit, een greep uit de enkele manieren waar ze zich met weten te verrijken: mensenhandel, drugs ...
Zelfs al brengt het niet meer op dan een minimalistisch overlevingsbudget voor de meerderheid van de "illegale" criminelen , de kans is dat ze het nog steeds comfortabeler hebben dan "thuis" is enorm.
Kies zelf. Een half vervallen pand in Brussel met een paar peeskamertjes en een verlept appartement daarboven voor de pooier en madam, of een koeieplaggen hut ergens in't midden van de malariamuskietenvergeven jungle...
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2018, 08:13   #159
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.462
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
Is West-Afrika in oorlog? Is Marokko in oorlog? Een nogal groot percentage komt uit die landen.
Marokko heeft een conflictzone. De Westelijke Sahara.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2018, 08:33   #160
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Marokko heeft een conflictzone. De Westelijke Sahara.
Maar de kans dat een Marokkaan in België als vluchteling wordt erkend, is bijna nihil.

Wat ook logisch is.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:42.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be