Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 januari 2023, 13:42   #21
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Volgens wat ik las op Chinese media klopt dit niet. Zowel qua vaccinaties (inclusief boosters) als qua opname capaciteit, als qua ervaring hoe COVID zieken te behandelen staat China er veel beter voor momenteel als een paar jaren geleden. Nogal logisch eigenlijk ook. Men dient ervan uit te gaan dat westerse media niet vlug iets positiefs over China zullen schrijven.
Maar er moet dan ook niks speciaals gebeuren he. Nu niet, en destijds niet. Zorg is tenslotte een soort van luxeproduct dat niet nodig is, en zeker niet voor deze ziekte, die een snotvalling is. Wie zorg nodig heeft voor deze snotvalling, kan evengoed getermineerd worden, dat zal zodanig weinig volk wegnemen uit de pleziermakers en de producerenden dat het niet zal opvallen he.

Als er in China nu problemen zijn, dan zijn dat paniek problemen, maar 99% van de Chinezen gaan geen echte moeilijkheden hebben, dus waar zou men zich druk over maken ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2023, 13:49   #22
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Volgens wat ik las op Chinese media klopt dit niet. Zowel qua vaccinaties (inclusief boosters) als qua opname capaciteit, als qua ervaring hoe COVID zieken te behandelen staat China er veel beter voor momenteel als een paar jaren geleden. Nogal logisch eigenlijk ook. Men dient ervan uit te gaan dat westerse media niet vlug iets positiefs over China zullen schrijven.
Welke Chinese media volg jij ?

Ik heb recent Chinezen gesproken. Niet dat zij relevant zijn voor 1.4 miljard Chinezen maar de verwachting is niet dat er in 2023 met Chinees Nieuwjaar massaal gereisd zal worden zoals in 2020.

Dat alle Covid maatregelen worden losgelaten is een verkeerde weergave. Een Chinese waar ik mee sprak had postlief getesten in haar naaste familie terwijl er in ons land amper wordt getest.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 2 januari 2023 om 13:52.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2023, 19:26   #23
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.835
Standaard

HLN en/of Van Ranst volgen ietwat het forum zo blijkt. Hij ontkent ten stelligste dat 2 jaar ziektes vermijden de immuniteit heeft aangetast, zever zegt hij. En dat zonder te onderbouwen met argumenten, het is gewoon zo.

Niettegenstaande we al lang weten dat je zieker bent van een verkoudheid hoe langer het geleden is omdat de varianten verder zijn verwijderd van je immuniteit, en omdat je minder kruisimmuniteit hebt. Het is bv ook al bewezen dat bepaalde banale verkoudheden helpen tegen covid, deze verkoudheden uitstellen beperkt dus logischerwijs ook je immuniteit.

https://www.hln.be/binnenland/interv...d-is~a9687f51/

“Dat we immuniteit zouden kwijtgespeeld zijn door de maatregelen, is zever.”

.

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 8 januari 2023 om 19:29.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2023, 08:39   #24
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.835
Standaard

Gerenommeerde virologen beginnen nu ook het standpunt van het forum te volgen, gewoon omdat het te logisch is. Jonge gezonde mensen moet je niet vaccineren met een product dat enkele maanden later niet meer werkt, het belang van de grote hoeveelheid antistoffen wordt volgens hen ook overschat.

https://www.vox.com/science-and-heal...ne-offit-topol

Antibodies are the first line of protection from infection. So for people who prioritize preventing even mild Covid-19 infections, antibody levels matter a lot. But as the pandemic has evolved, several prominent experts have said stopping mild infections is no longer a priority to them. That makes any vaccine’s ability to elicit an antibody response less valuable than it used to be.

One advocate of this view is Paul Offit, a prominent vaccinologist and vaccination advocate at the Children’s Hospital of Pennsylvania. In a recent New England Journal of Medicine editorial, Offit wrote that “we should stop trying to prevent all symptomatic infections in healthy, young people by boosting them with vaccines containing mRNA from strains that might disappear a few months later.”
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2023, 07:21   #25
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.835
Standaard

Van Ranst blijft het forum volgen, nu veroordeelt hij homeopatische middelen. Het blijkt verdund water te zijn zonder actieve bestanddelen, als hij iets goed doet dan moeten we het ook zeggen.

Toegeven dat verluchten, opsluiten, wassen en maskeren ook niet helpt en het virus alleen maar duwt richting besmettelijker is er natuurlijk teveel aan, maar we gaan stap per stap.

https://www.hln.be/medisch/marc-van-...drog~ae185f87/
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2023, 09:40   #26
Sneaky
Minister-President
 
Sneaky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2015
Berichten: 4.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Er is momenteel veel te veel virus aanwezig in de bevolking. Men had dit kunnen voorkomen doorr in de wintermaanden een aantal kleine coronamaatregelen (zoals verplichte mondmaskers) te blijven houden.

Men zou dit beter alle winters doen, tot dat er universele vaccins komen of doeltreffende geneesmiddelen waardoor een virusinfectie veel minder erg en veel minder lang duurt. Een week of 10 dagen ziek zijn is echt wel veel te lang, men zou dat moeten kunnen terugbrengen naar maximaal 3 dragen.
Allez, alles wijst erop dat die maatregelen op de lange duur contra-productief waren maar gij stelt voor van ze voor altijd in te voeren.

Nee, we moeten allemaal gewoon doen zodat onze weerstand zijn werk doet. En dat er wat sterven omdat hun weerstand niet deftig werkt is hun problem, niet het mijne.
__________________
Elon Musk - “Wokeness gives people a shield to be mean and cruel, armored in false virtue.”
Sneaky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2023, 07:34   #27
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.835
Standaard

Nu de vaccins goedgekeurd zijn voor kinderen vanaf 6 maanden (omdat de fabrikanten dan bescherming krijgen tegen schadegevallen) stelt het WHO dat het beter is om gezonde kinderen en tieners niet meer te vaccineren omdat ze toch al besmet zijn geweest.

Nu volgt het WHO ook de forumvirologen, niet zo lang geleden raadden onze TV-experts nog aan om te vaccineren 4 weken na besmetting en om zelfs een 5e spuit te nemen na vele vele besmettingsgolven. Ik mocht zelfs niet mee doen met het sociale leven omdat ik al besmet was geweest maar niet gevaccineerd. Nu zegt het WHO dat ik gelijk had, krijg ik nu een schadevergoeding?

https://www.upi.com/Health_News/2023...4081680110367/

Updated to reflect that much of the population is either vaccinated or previously infected with COVID-19, or both
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2023, 10:31   #28
StV
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 16 december 2020
Berichten: 863
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Nu de vaccins goedgekeurd zijn voor kinderen vanaf 6 maanden (omdat de fabrikanten dan bescherming krijgen tegen schadegevallen) stelt het WHO dat het beter is om gezonde kinderen en tieners niet meer te vaccineren omdat ze toch al besmet zijn geweest.

Nu volgt het WHO ook de forumvirologen, niet zo lang geleden raadden onze TV-experts nog aan om te vaccineren 4 weken na besmetting en om zelfs een 5e spuit te nemen na vele vele besmettingsgolven. Ik mocht zelfs niet mee doen met het sociale leven omdat ik al besmet was geweest maar niet gevaccineerd. Nu zegt het WHO dat ik gelijk had, krijg ik nu een schadevergoeding?

https://www.upi.com/Health_News/2023...4081680110367/

Updated to reflect that much of the population is either vaccinated or previously infected with COVID-19, or both
WHO goes wappie
StV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2023, 12:11   #29
jogo
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 december 2007
Berichten: 7.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Van Ranst blijft het forum volgen, nu veroordeelt hij homeopatische middelen. Het blijkt verdund water te zijn zonder actieve bestanddelen, als hij iets goed doet dan moeten we het ook zeggen.

Toegeven dat verluchten, opsluiten, wassen en maskeren ook niet helpt en het virus alleen maar duwt richting besmettelijker is er natuurlijk teveel aan, maar we gaan stap per stap.

https://www.hln.be/medisch/marc-van-...drog~ae185f87/
Van Ranst zal blij zijn dat ie die lantaarpalen periode overleeft heeft en nu kompassie heeft met de bijna uitgestorven forumvirologen..
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2023, 12:32   #30
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Van Ranst zal blij zijn dat ie die lantaarpalen periode overleeft heeft en nu kompassie heeft met de bijna uitgestorven forumvirologen..
Bijna uitgestorven ?

Gans de tijd gelijk gehad, en inderdaad, Van Ranst probeert nu dat kamp te vervoegen in de hoop dat de lantaarnpaal periode er niet meer zou komen, en indien wel, hij aan de goede kant van de paal staat.

Het zou mij zelfs niet eens verwonderen dat die kazakkendraaier De Croo zelf aan een paal zou hangen omdat die de corona dictatuur heeft ingevoerd
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2023, 13:02   #31
jogo
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 december 2007
Berichten: 7.718
Standaard

Corona?
Dat moet ik effe opzoeken...
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2023, 13:23   #32
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Corona?
Dat moet ik effe opzoeken...
Zoek in de rubriek "snotvalling met bijwerkingen".
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2023, 09:20   #33
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.516
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Zoek in de rubriek "snotvalling met bijwerkingen".
Of gewoon Mexicaans bier. Niet eens zo slecht, heb ik me laten vertellen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:30.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be