Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 maart 2006, 02:03   #41
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Ach, misschien heb ik ook wel makkelijk praten. Mijn standpunten kan ik in verschillende partijen in Nederland terugvinden en niemand sluit een andere partij permanent uit. Als ik stem zoek ik iemand die mij vertegenwoordigt. Ik kan me nu eenmaal niet herkennen in De Winter en zijn partij. Dan komt NVA dichterbij.

Als de Volksunie nog had bestaan....
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2006, 02:09   #42
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Dat naar "het is passé" ruikend antwoord lijkt me toch wat voorbarig. Misschien deden maatregelen van het CDA pijn in Nederland, maar uit objectieve analyses bleek dat Nederland aan het opknappen was. Ik voorspel een grote zege voor de PVDA in 2007. Ik vrees dat dan alle maatregelen gaan worden omgedraaid, net als hier alle besparingen van JL Dehaene eind jaren negentig door paars in 2000 en tot en met nu teniet gedaan zijn.
Laat ik het anders zeggen: Bij ons zijn de scherpe kanten eraf, juist omdat alle problemen bespreekbaar zijn gemaakt.
Zelfs al zou de PvdA een grote zege behalen in 2007, wat ik betwijfel omdat ze veel te vroeg pieken, dan nog zullen ze eenzelfde beleid t.o.v. migratie hanteren. Ze kunnen niet meer terug. (Trouwens, het beleid van Verdonk is een gevolg van een PvdA-wet van Cohen).

Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 20 maart 2006 om 02:09.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2006, 02:32   #43
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Tja... qua politieke cultuur is Nederland dan ook een lichtend baken tov. België. Ik heb het niet over beleidskeuzes maar echt de cultuur. Ik zag een tijdje terug een interview met Zalm. Die man had aan de administratie ergens verkeerde cijfers doorgegeven maar op het laatste nippertje de boel toch nog kunnen stoppen en de juiste cijfers doorgeven. Mijn lichtjes vereenvoudigde versie ervan :

Journalist : nou u hebt verkeerde cijfers doorgegeven maar op het nippertje de boel toch kunnen redden.
Zalm : Ik vergeef me ditzelf nooit. Bijna had de boel verkeerd gegaan.
Journalist : Kom nou, je hebt het toch weten te redden ?
Zalm : Ja, maar het was een grote fout. Ik snap niet hoe het kon gebeuren, maar het mag niet gebeuren.
Journalist : Maar alles is toch in orde nu ?
Zalm : Niet echt. Het mag dan in orde zijn gekomen maar het feit dat het daar even misliep is toch wel echt iets waarover ik me moet schamen.

We switchen even over naar België :

Journalist : Minister VDB, men zegt dat u hebt geblunderd in het dossier van de stookolie korting. Het was geen korting maar een renteloze lening die u vroeg van de oliesector en die u gebruikte om de begroting mee te dichten.
Freya : Het was een communicatiefout. Het is erg, maar het was een communicatiefout.
Journalist : Hoe moet het nu verder ?
Freya : De oliesector moet zijn verantwoordelijkheid opnemen en die 100 miljoen euro ophoesten.
Journalist : was dat geen lening dan ?
Freya : Ja, dat was het maar het is uiteindelijk een communicatiefout. De oliesector moet zijn verantwoordelijkheid nemen.
Journalist : kan u nog functioneren ?

(die laatste zin was een grapje... geen enkele journalist stelt zulke vraag hier).


Kortom : politiek fatsoen en politieke verantwoordelijkheid bestaan hier niet meer. Waarom ook ? Het cordon zorgt dat dezelfde drie partijen ook morgen weer aan de macht zijn. Hoe je ook stemt.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 20 maart 2006 om 02:35.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2006, 02:42   #44
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Tja... qua politieke cultuur is Nederland dan ook een lichtend baken tov. België. Ik heb het niet over beleidskeuzes maar echt de cultuur. Ik zag een tijdje terug een interview met Zalm. Die man had aan de administratie ergens verkeerde cijfers doorgegeven maar op het laatste nippertje de boel toch nog kunnen stoppen en de juiste cijfers doorgeven. Mijn lichtjes vereenvoudigde versie ervan :

Journalist : nou u hebt verkeerde cijfers doorgegeven maar op het nippertje de boel toch kunnen redden.
Zalm : Ik vergeef me ditzelf nooit. Bijna had de boel verkeerd gegaan.
Journalist : Kom nou, je hebt het toch weten te redden ?
Zalm : Ja, maar het was een grote fout. Ik snap niet hoe het kon gebeuren, maar het mag niet gebeuren.
Journalist : Maar alles is toch in orde nu ?
Zalm : Niet echt. Het mag dan in orde zijn gekomen maar het feit dat het daar even misliep is toch wel echt iets waarover ik me moet schamen.

We switchen even over naar België :

Journalist : Minister VDB, men zegt dat u hebt geblunderd in het dossier van de stookolie korting. Het was geen korting maar een renteloze lening die u vroeg van de oliesector en die u gebruikte om de begroting mee te dichten.
Freya : Het was een communicatiefout. Het is erg, maar het was een communicatiefout.
Journalist : Hoe moet het nu verder ?
Freya : De oliesector moet zijn verantwoordelijkheid opnemen en die 100 miljoen euro ophoesten.
Journalist : was dat geen lening dan ?
Freya : Ja, dat was het maar het is uiteindelijk een communicatiefout. De oliesector moet zijn verantwoordelijkheid nemen.
Journalist : kan u nog functioneren ?

(die laatste zin was een grapje... geen enkele journalist stelt zulke vraag hier).


Kortom : politiek fatsoen en politieke verantwoordelijkheid bestaan hier niet meer. Waarom ook ? Het cordon zorgt dat dezelfde drie partijen ook morgen weer aan de macht zijn. Hoe je ook stemt.

Dat met Zalm ging over de WOZ. Het heeft hem wel dik stemmen gekost bij de gemeenteraadsverkiezingen...
Ze zijn bij ons niet allemaal zo. De journalisten zijn gelukkig pittig in hun interviews.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2006, 02:51   #45
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht

Dat met Zalm ging over de WOZ. Het heeft hem wel dik stemmen gekost bij de gemeenteraadsverkiezingen...
Nou... als die man hier politicus was, dan kreeg ie voor die houding van mij een stem. Dat is politiek fatsoen. De ergste dingen mogen hier gebeuren, geen enkele minister zal hier nog aftreden. Ze zijn allen zeker van hun postje en wat ze ook doen... ze verdwijnen niet meer.

Leuk he ? En dat schermt met woorden als democratie...
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2006, 01:16   #46
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
<Leg uit? want ik had hier zeer goede bedoelingen??????
Of ben ik te min???????
Te min niet, maar wel wat verward. Ooit gedacht aan professionele hulp?
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2006, 03:59   #47
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist Bekijk bericht
Te min niet, maar wel wat verward. Ooit gedacht aan professionele hulp?
Ik zal met deze raad zeker rekening houden.
Heb jij een goed adresje voor mij?
__________________
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 27 maart 2006 om 03:59.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:29.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be