Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 maart 2006, 00:34   #1
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard N-VA : ook links verliet de n-va omwille van de woordbreuk...

Het valt me op dat hier soms vergetn wordt. Dat ook linkse vlaams-nationalisten de mosselkoers van de N-VA niet slikten... denken we maar aan de Defoort, Platel, Daelmans etc. Ook zij verlieten de N-VA omdat ze niet akkoord waren met het verkiezen van machtsdeelname boven onafhenkleijkheidsstreven.

Ik had bij het ontstaan van de N-VA veel sympathie voor die partij.

Maar eerlijk gezegd er blijft nog maar zeer weinig van over.
men is tegen het cordon maar mag met iedereen praten behlave met het VB.

Men wil een onafhankelijke koers varen en een dag later vormt men een kartel met cdenacw. Met verkiest lijstverbinding met BUB , groen etc. boven de kans om een vlaams-nationel meerderheid te halen in het brusselse parlement.

Voor mij is de N_VA deel geworden van het establishment.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2006, 11:11   #2
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.311
Standaard

Citaat:
Het valt me op dat hier soms vergeten wordt. Dat ook linkse vlaams-nationalisten de mosselkoers van de N-VA niet slikten... denken we maar aan de Defoort, Platel, Daelmans etc. Ook zij verlieten de N-VA omdat ze niet akkoord waren met het verkiezen van machtsdeelname boven onafhankelijkheidsstreven.
Zo ver hoef je niet eens te zoeken.
Op dit eigenste forum hoef je maar naar de naam 'Pelgrim' te zoeken.

Pelgrim noemde zich gisteravond om 23.26 nochtans nog, met recht en reden, een Vlaams-nationalist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2006, 11:26   #3
Xenon
Parlementsvoorzitter
 
Xenon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 augustus 2002
Berichten: 2.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
Het valt me op dat hier soms vergetn wordt. Dat ook linkse vlaams-nationalisten de mosselkoers van de N-VA niet slikten... denken we maar aan de Defoort, Platel, Daelmans etc. Ook zij verlieten de N-VA omdat ze niet akkoord waren met het verkiezen van machtsdeelname boven onafhenkleijkheidsstreven.

Ik had bij het ontstaan van de N-VA veel sympathie voor die partij.

Maar eerlijk gezegd er blijft nog maar zeer weinig van over.
men is tegen het cordon maar mag met iedereen praten behlave met het VB.

Men wil een onafhankelijke koers varen en een dag later vormt men een kartel met cdenacw. Met verkiest lijstverbinding met BUB , groen etc. boven de kans om een vlaams-nationel meerderheid te halen in het brusselse parlement.

Voor mij is de N_VA deel geworden van het establishment.
Hoera, de VBers zijn weer daar om de N-VA te bashen. Dat ze daarbij niet terugschrikken om een leugens te vertellen, wordt hierboven wederom bevestigd.
Xenon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2006, 11:38   #4
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.311
Standaard

Waar zitten de leugens?
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2006, 11:49   #5
Xenon
Parlementsvoorzitter
 
Xenon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 augustus 2002
Berichten: 2.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Waar zitten de leugens?
Dit schreef jij op 28/01/2003
Ik hoorde er vanmorgen van, Luddo.
Blijkbaar hebben die twee gevochten om het been waar uiteindelijk een derde mee heen loopt. Voor zover ik hoorde zou het een vrouwelijke advokate kunnen zijn.
Dat Eric Defoort terug zijn oude liefde opzoekt benadrukt enkel wat hij tussen neus en lippen in de media kwijt wilde: dat hij blij is dat hij de N-VA de rug kan toe keren. Hij is het er klaarblijkelijk om één of andere reden kotsbeu geworden. Ik ben al blij dat Mathias Storme (nog wat) blijft. De rechtse flank heeft blijkbaar in deze het pleit gewonnen.


Het Vlaams kartel bestaat pas van 14/02/2004
Xenon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2006, 12:06   #6
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.311
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
Het valt me op dat hier soms vergeten wordt. Dat ook linkse vlaams-nationalisten de mosselkoers van de N-VA niet slikten...
Waar.

Citaat:
denken we maar aan de Defoort, Platel, Daelmans etc.
Defoort was 'links' en zover ik weet zelfs de eerste die het opbolde. Daarna volgde Mark Platel, Geert Wouters, Marie-Rose Morel, Koen Vermant....Matthias Storme... en wellicht nog vele anderen die mij niet direct te binnen schieten. Deze mensen zou ik echter niet als 'links' durven bestempelen. Wie zich wél al direct van de N-VA distantieerde, terwijl hij toch tijdens de eerste bijeenkomst van de N-VA te Gent werd opgevoerd, is....een zekere Ludo Abicht....
En die is wél 'links'....
Idem Pelgrim.

Citaat:
Ook zij verlieten de N-VA omdat ze niet akkoord waren met het verkiezen van machtsdeelname boven onafhankelijkheidsstreven.
Of dit de enige reden was kan idd betwijfeld worden maar voor een behoorlijk deel van hogergenoemden zal dat zeker de waarheid zijn.

Citaat:
Ik had bij het ontstaan van de N-VA veel sympathie voor die partij.
Ik ook. Ik was er zelfs lid van maar haakte af wegens de autoritaire koers die de N-VA verkiest te blijven varen inplaats van directe democratie in te voeren.
Mijn afkeer groeide alleen maar sinds de dag dat de N-VA zich steeds verder van haar échte doel liet verdrijven door de CD&V: Het onafhankelijke Vlaanderen.

Citaat:
Maar eerlijk gezegd er blijft nog maar zeer weinig van over.
Idem bij mij. Ik kreeg integendeel steeds meer 'sympathie' voor de partij die niet mee in de Vlaamse regering mocht van Yves en Miet 'omdat ze Belgique wil splitsen: boem, baf!'.

Citaat:
men is tegen het cordon maar mag met iedereen praten behalve met het VB.
Dit klopt voor een deel maar niet helemaal. ROBERT Tondeleir mocht niet met het VB praten. BDW dan weer wél....

Citaat:
Men wil een onafhankelijke koers varen en een dag later vormt men een kartel met cdenacw.
Of het slechts één dag later was weet ik niet meer maar de bewijzen dat dit waar is zijn niet te ontkennen.

Citaat:
Met verkiest lijstverbinding met BUB , groen etc. boven de kans om een vlaams-nationel meerderheid te halen in het Brusselse parlement.
Ook... WAAR.

Citaat:
Voor mij is de N_VA deel geworden van het establishment.
Daar is zelf de superbelgicist van het forum het mee eens. Wie ben ik dan om het als onwaar weg te wuiven?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2006, 12:15   #7
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.311
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenon Bekijk bericht
Dit schreef jij op 28/01/2003
Ik hoorde er vanmorgen van, Luddo.
Blijkbaar hebben die twee gevochten om het been waar uiteindelijk een derde mee heen loopt. Voor zover ik hoorde zou het een vrouwelijke advokate kunnen zijn.
Dat Eric Defoort terug zijn oude liefde opzoekt benadrukt enkel wat hij tussen neus en lippen in de media kwijt wilde: dat hij blij is dat hij de N-VA de rug kan toe keren. Hij is het er klaarblijkelijk om één of andere reden kotsbeu geworden. Ik ben al blij dat Mathias Storme (nog wat) blijft. De rechtse flank heeft blijkbaar in deze het pleit gewonnen.


Het Vlaams kartel bestaat pas van 14/02/2004
Aan mijn reactie te zien, die ik schreef terwijl jij dit postte, kan je zien dat ik hierin idd niet helemaal volg.

Waarom pik je er enkel dit uit terwijl er veel meer te weerleggen valt?

Waarom betaalde Matthias Storme bijvoorbeeld geen lidgeld meer aan de N-VA?
Waarom werd hij voordien al uit het partijbestuur gewinkeld?

Andere vraag:

Waarom kom ik enkel ex.N-VA-ers tegen op Statengeneraals over de vraag hoe Vlaanderen onafhankelijk te maken en hoe Belgique' op te lossen'?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2006, 12:23   #8
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenon Bekijk bericht
Het Vlaams kartel bestaat pas van 14/02/
De NVA zelf niet veel langer, en op die paar jaar is ze er in geslaagd om de meeste flaminganten zo af te matten en tot wanhoop te drijven, dat ze gedegouteerd de blik afgewend hebben. De VU heeft daar 30 jaar voor nodig gehad!

Als het binnenkort afgelopen is met deze jammerlijk mislukte poging om een niet-uiterstrechtse Vlaamsnationalistische partij op te richten, zal jij misschien onbegrijpend om je heen kijken en je afvragen: hoe is dat nu toch mogelijk geweest? Waarom laten de mensen ons allemaal in de steek?

En wij zullen met pijn in het hart zwijgen.

Laatst gewijzigd door Egidius : 22 maart 2006 om 12:29.
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2006, 12:25   #9
Xenon
Parlementsvoorzitter
 
Xenon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 augustus 2002
Berichten: 2.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Waar.

Ik ook. Ik was er zelfs lid van maar haakte af wegens de autoritaire koers die de N-VA verkiest te blijven varen inplaats van directe democratie in te voeren.
Mijn afkeer groeide alleen maar sinds de dag dat de N-VA zich steeds verder van haar échte doel liet verdrijven door de CD&V: Het onafhankelijke Vlaanderen.
Ik dacht dat je al was afgehaakt na die protestactie in Leuven. Sindsdien is elke reden goed om op de N-VA te bashen.

Je 'autoritaire koers'-argument is zeer ongeloofwaardig, zeker nu je je heil zoekt bij het Vlaams belang.
Xenon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2006, 12:29   #10
Xenon
Parlementsvoorzitter
 
Xenon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 augustus 2002
Berichten: 2.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Waarom pik je er enkel dit uit terwijl er veel meer te weerleggen valt?
Je vroeg me om leugen uit de post van il falco te illustreren. Wat ik deed.
Xenon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2006, 16:12   #11
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.311
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenon Bekijk bericht
Ik dacht dat je al was afgehaakt na die protestactie in Leuven. Sindsdien is elke reden goed om op de N-VA te bashen.

Je 'autoritaire koers'-argument is zeer ongeloofwaardig, zeker nu je je heil zoekt bij het Vlaams belang.
Het VB is echter, in tegenstelling tot de N-VA, niet tegen bindende referenda.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2006, 16:32   #12
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.311
Standaard

Wat die 'protestactie' in Leuven betreft. Misschien is het beter daar enige uitleg over te geven. Weinigen weten immers dat jij het over het eredoctoraat van de Flippe hebt.

Ik ben toen idd diep teleurgesteld naar huis gegaan omdat ook daar weer bleek hoe diep het water tussen de beide, Vlaams-nationalistische partijen was. Ik ben toen doodongelukkig in mijn schulp gekropen maar heb daarna toch nog mijn lidgeld betaald bij de N-VA.
Toen ik hoorde dat de N-VA op haar congres tegen de invoering van referenda had gestemd was dat voor mij echter teveel van het goede. Ik kon mijn ogen niet geloven toen ik het las op dit eigenste forum.

Ik denk dat het dezelfde Robert t was die vandaag een nieuwe poging onderneemt om de Vlaams-nationalistische krachten te bundelen, die mijn boze vraag bevestigde: De N-VA was, en is nog altijd, tegen directe democratie voor het Vlaamse volk. Dat werd nog maar eens bewezen toen de N-VA de EU-grondwet mee goedkeurde zonder referendum.

Bij deze sluit ik me aan bij wat ik onlangs van Matthias Storme hoorde: als het onafhankelijke Vlaanderen een doorslagje wordt van het ondemocratische België, hoeft het voor mij niet.

Ik voeg daaraan toe: Ik heb geen enkele behoefte aan een onafhankelijk Vlaanderen dat een 'klein België' is, met dezelfde ziektes als Belgique, met dezelfde belgicistische partijen aan de macht als in Belgique en zonder uitzicht op directe democratie zoals in Belgique. Het onafhankelijke Vlaanderen dient in dat geval immers tot niets.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2006, 16:50   #13
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Bij deze sluit ik me aan bij wat ik onlangs van Matthias Storme hoorde: als het onafhankelijke Vlaanderen een doorslagje wordt van het ondemocratische België, hoeft het voor mij niet.
En daar sluit ik mij bij aan.

Ter attentie van Clemmens en andere beklemde klein-Vlaamse apparatsjiks, wil ik hier aan toevoegen: als het onafhankelijke Vlaanderen niet democratischer wordt dan het nu is, zal ik het even hard bestrijden als ik er altijd voor gemiliteerd heb.
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2006, 17:04   #14
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius Bekijk bericht
als het onafhankelijke Vlaanderen niet democratischer wordt dan het nu is, zal ik het even hard bestrijden als ik er altijd voor gemiliteerd heb.
Op mij kunt ge rekenen!
Weg met het ondemocratische Vaanderen!
Laat ons liever in België democratie invoeren.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2006, 17:15   #15
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Weg met het ondemocratische Vaanderen!
Laat ons liever in België democratie invoeren.
Vertrouw nooit iemand die schrijft dat Wichelen niet aan de Schelde ligt.
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2006, 17:22   #16
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Praetorian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Berichten: 12.529
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Zo ver hoef je niet eens te zoeken.
Op dit eigenste forum hoef je maar naar de naam 'Pelgrim' te zoeken.

Pelgrim noemde zich gisteravond om 23.26 nochtans nog, met recht en reden, een Vlaams-nationalist.
Vergeet Jaani en mij niet.
__________________
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2006, 17:42   #17
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius Bekijk bericht
Vertrouw nooit iemand die schrijft dat Wichelen niet aan de Schelde ligt.
Iemand die een fout inziet en toegeeft, daar heb ik nogal vertrouwen in.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2006, 17:56   #18
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.311
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door superstaaf
Laat ons liever in België democratie invoeren.
Citaat:
Ik voeg daaraan toe: Ik heb geen enkele behoefte aan een onafhankelijk Vlaanderen dat een 'klein België' is, met dezelfde ziektes als Belgique, met dezelfde belgicistische partijen aan de macht als in Belgique en zonder uitzicht op directe democratie zoals in Belgique.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2006, 17:57   #19
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.311
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Vergeet Jaani en mij niet.
Ik zal jullie namen onthouden, jongens!
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2006, 18:28   #20
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Iemand die een fout inziet en toegeeft, daar heb ik nogal vertrouwen in.
Dat Wichels foutje was een onbelangrijk snelheidsfoutje. Ik wacht wel tot je je echte, grote fout inziet.

Laatst gewijzigd door Egidius : 22 maart 2006 om 18:34.
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:14.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be