Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 maart 2006, 16:51   #41
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manifest van de N-VA
Het uithollen van de representatieve democratie ten gunste van referenda, rechtstreekse verkiezingen van burgemeester, enz. houdt voor ons ernstige gevaren in voor een evenwichtige besluitvorming waarbij het algemeen belang vooropstaat. Een schijndemocratie, gedreven door platte emotie en stemmingmakerij, is er niet zelden het resultaat van.
Dit is weldegelijk een reëel gevaar van de direkte demokratie, waar de voorstanders vaak hun ogen voor sluiten.
Laten we eerlijk zijn: mensen weten vaak niet voor wat ze stemmen. Ze zien bv. P De Wael op televisie, en zeggen 'Da is ne sympathieke zie, we kieze daarvoor'.

Door de direkte demokratie zouden de verkiezingen veranderen in ordinaire populariteitswedstrijden.

Laatst gewijzigd door van Maerlant : 23 maart 2006 om 16:51.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2006, 16:55   #42
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Dit is weldegelijk een reëel gevaar van de direkte demokratie, waar de voorstanders vaak hun ogen voor sluiten.
Niet gevaarlijker voor direct democreatische stemmingen dan voor representatieve verkiezingen.....

Citaat:
Laten we eerlijk zijn: mensen weten vaak niet voor wat ze stemmen.
Weten ze dat wel bij het kiezen van hun vertegenwoordigers?
Dan weten ze niet eens of wat die beloven ook concreet gerealiseerd wordt.

Citaat:
Ze zien bv. P De Wael op televisie, en zeggen 'Da is ne sympathieke zie, we kieze daarvoor'.
Dat is inderdaad zo bij representatieve verkiezingen. Je kan het dus niet als argument gebruiken bij een direct-democratisch genomen beslissing die over een concreet onderwerp gaat.

Citaat:
Door de direkte demokratie zouden de verkiezingen veranderen in ordinaire populariteitswedstrijden.
Populariteit gaatover personen (=het huidige systeem) Directe democratie over één welbepaald thema. Je verwart hier (opzettelijk?) de beide zaken, en plakt wat aan het ene negatief is klakkeloos op het andere.
Een totaal oneerlijke wijze van redeneren.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2006, 17:01   #43
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Weten ze dat wel bij het kiezen van hun vertegenwoordigers?
Dan weten ze niet eens of wat die beloven ook concreet gerealiseerd wordt.
De direkte demokratie zou het mogelijk maken dat mensen hun leiders meteen kiezen. Wat gebeurt er dan met partijen?

Citaat:
Populariteit gaatover personen (=het huidige systeem) Directe democratie over één welbepaald thema. Je verwart hier (opzettelijk?) de beide zaken, en plakt wat aan het ene negatief is klakkeloos op het andere.
Een totaal oneerlijke wijze van redeneren.
Het volk stemt toch niet voor het thema omdat het er in gelooft? Er gaan steeds politici zijn die populairder zijn bij het volk dan andere, en de thema's waar zij voorstander van zijn, zullen sowieso gekozen worden.
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2006, 17:04   #44
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Dit is weldegelijk een reëel gevaar van de direkte demokratie, waar de voorstanders vaak hun ogen voor sluiten.
Laten we eerlijk zijn: mensen weten vaak niet voor wat ze stemmen. Ze zien bv. P De Wael op televisie, en zeggen 'Da is ne sympathieke zie, we kieze daarvoor'.
Vele politici weten vaak ook niet waarvoor ze stemmen, of stemmen voor wat hen het best uitkomt, of weten het wel maar stemmen toch anders onder dwang van de partij.

Citaat:
Door de direkte demokratie zouden de verkiezingen veranderen in ordinaire populariteitswedstrijden.
Door de representatieve demokratie zijn de verkiezingen nu al veranderd in ordinaire populariteitswedstrijden.

Laatst gewijzigd door Egidius : 23 maart 2006 om 17:10.
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2006, 17:06   #45
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
De direkte demokratie zou het mogelijk maken dat mensen hun leiders meteen kiezen. Wat gebeurt er dan met partijen?
Oei!
Je hebt een totaal verkeerd beeld van wat met directe democratie bedoeld wordt.
Dat heeft niks te maken met het rechtstreeks verkiezen van 'leiders'

Een direct democratisch middel is b.v. het bindend referendum op burgerinitiatief. Daarmee kunnen de burgers wetten invoeren.
Of het correctief referendum, waarmee burgers bestaande wetten kunnen wijzigen of afvoeren.

Citaat:
Het volk stemt toch niet voor het thema omdat het er in gelooft?


Citaat:
Er gaan steeds politici zijn die populairder zijn bij het volk dan andere, en de thema's waar zij voorstander van zijn, zullen sowieso gekozen worden.
Mogelijk, maar er bestaat hier geen enkele garantie dat die themata ook aan bod komen. Waar er ook directe democratie mogelijk is weldegelijk.

Lees eens wat meer erover op www.democratie.nu
Je weet duidelijk nog niet wat met directe democratie bedoeld wordt. Geen schande, maar zet dat recht.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2006, 17:09   #46
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

De direkte verkiezing van burgemeesters hoort daar toch ook bij?
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2006, 17:09   #47
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
De direkte demokratie zou het mogelijk maken dat mensen hun leiders meteen kiezen.
Hoe kom je daar bij?

Ik geef toe dat het een goed idee zou zijn.

Citaat:
Wat gebeurt er dan met partijen?
Moeten we een traan plengen? Moeten we onze soevereinteit afstaan alleen omdat partijen anders geen bezigheid meer hebben?

Citaat:
Het volk stemt toch niet voor het thema omdat het er in gelooft?
Politici wel misschien? Beloofde Bourgeois de "voor te lachen" vijf-minuten-splitsing van BHV omdat hij erin geloofde? En stemde hij er later ook tegen omdat hij er niet meer in geloofde?

De meeste mensen die ik ken gaan heel wat serieuzer met politiek om dan de doorsnee politicus.

Citaat:
Er gaan steeds politici zijn die populairder zijn bij het volk dan andere, en de thema's waar zij voorstander van zijn, zullen sowieso gekozen worden.
Wat een beledigende onzin, VM. Ik hoop dat de NVA niet zo over zijn kiesvee denkt...

Laatst gewijzigd door Egidius : 23 maart 2006 om 17:16.
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2006, 17:10   #48
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius Bekijk bericht
Vele politici weten vaak ook niet waarvoor ze stemmen, of stemmen voor wat hen het bets uitkomt, of weten het wel maar stemmen toch anders onder dwang van de partij.
Politci worden verondersteld te weten wat ze doen. Er zijn inderdaad enorm veel incompetenten, maar die zitten die bij de partij van mijn voorkeur.


Citaat:
Door de representatieve demokratie zijn de verkiezingen nu al veranderd in ordinaire populariteitswedstrijden.
Zo? En waarom dan wel?
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2006, 17:11   #49
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
De direkte verkiezing van burgemeesters hoort daar toch ook bij?
Neen. Het directe van een democratisch systeem zit er hem in dat de burger rechtstreeks kan beslissen als hij dat wil.

Laatst gewijzigd door Egidius : 23 maart 2006 om 17:11.
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2006, 17:14   #50
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Politci worden verondersteld te weten wat ze doen.
Worden verondersteld. In de praktijk blijkt het omgekeerde.

Citaat:
Er zijn inderdaad enorm veel incompetenten, maar die zitten die bij de partij van mijn voorkeur.
Gezien de kiesuitslagen lijken eerder weinig burgers daarmee in te stemmen, maar verder is het irrelevant in welke partij de incompetenten al dan niet zitten.

Citaat:
Zo? En waarom dan wel?
Hoezo? Wat dan wel?

Laatst gewijzigd door Egidius : 23 maart 2006 om 17:15.
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2006, 17:15   #51
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius Bekijk bericht
Moeten we een traan plengen? Moeten we onze soevereinteit afstaan alleen omdat partijen anders gene bezigheid meer hebben?
Als een leider direkt zou verkozen worden, heeft hij geen partij meer. Geen linker-en rechter vleugel meer die elkaar in evenwicht brengen, geen open debat tussen partijleden. De leider kan min of meer zijn eigen gang gaan. Ik geef toe dat het efficiënter bestuur zou zijn, maar dat is een diktatuur ook.

Citaat:
Politici wel misschien? Beloofde Bourgeois de "voor te lachen" vijf-minuten-splitsing van BHV omdat hij erin geloofde? En stemde hij er later ook tegen omdat hij er niet meer in geloofde?
Zou u BHV hebben laten splitsen aan de prijs die de PS eiste? Laat me niet lachen.

Citaat:
De meeste mensen die ik ken gaan heel wat serieuzer met politiek om dan de doorsnee politicus.
U bent zelf aktief op een politiek forum, wat toch enig niveau vereist. Ik neem aan dat uw kenissenkring zich op hetzelfde niveau bevindt.

Citaat:
Wat een beledigende onzin, VM. Ik hoop dat de NVA niet zo over zijn kiesvee denkt...
1. Ik ben de N-VA niet, hoeveel keer moet ik dat nog zeggen?

2. Ik zie niet in wat er beledigend aan is. Het is gewoon een feit dat het volk zich niet interesseert in de politiek. Ze stemmen voor mensen die hun aanstaan. Zo is het nu eenmaal.
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2006, 17:17   #52
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius Bekijk bericht
Worden verondersteld. In de praktijk blijkt het omgekeerde.
Vergeet niet dat we het hier over de demokratie hebben, en niet over belgië.

Citaat:
Gezien de kiesuitslagen lijken eerder weinig burgers daarmee in te stemmen, maar verder is het irrelevant in welke partij de incompetenten al dan niet zitten.
Vele burgers beseffen niet dat de politici van hun voorkeur zo dom als het maar kan zijn. Waarom zou iemand anders op bv Freya vdb stemmen?


Citaat:
Hoezo? Wat dan wel?
Waarom de representatieve demokratie een populariteitswedstrijd is, vroeg ik u.
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2006, 17:19   #53
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
De direkte verkiezing van burgemeesters hoort daar toch ook bij?
Dat is een foute veronderstelling.
Dat is geen rechtstreekse ingreep van de burger in 't bestuur.
Uiteraard spelen hierbij wé de nadelen door u opgesomd (personencultus-invloed van het geld)
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2006, 17:22   #54
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Dat is een foute veronderstelling.
Dat is geen rechtstreekse ingreep van de burger in 't bestuur.
Uiteraard spelen hierbij wé de nadelen door u opgesomd (personencultus-invloed van het geld)
Als het volk zijn uitvoerende macht zelf kiest, is dat toch een rechtstreekse ingreep?

Laat mij trouwens even iets anders vermelden. Als het volk laat weten dat ze direkte demokratie willen, en er kan een meerderheid voor gevonden worden, dan is dat zo, en leg ik er mij gaarne bij neer. Ik heb enkel mijn twijfels over het feit of het een goede zaak zo zijn, maar soit, het volk kan leren uit vergissingen.
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2006, 17:28   #55
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Vergeet niet dat we het hier over de demokratie hebben, en niet over belgië.
Over wat zich in België een democratie noemt, ja. Over wat moet ik het anders hebben?

Citaat:
Vele burgers beseffen niet dat de politici van hun voorkeur zo dom als het maar kan zijn. Waarom zou iemand anders op bv Freya vdb stemmen?
En gij weet dat wel en moet dan maar in hun plaats kunnen beslissen? Gij zijt een soort Goddelijke Gezant of zo?

Citaat:
Waarom de representatieve demokratie een populariteitswedstrijd is, vroeg ik u.
Hoe kan ik dat nu weten? Ik stel vast dat de representatieve demokratie van de verkiezingen een populariteitswedstrijd gemaakt heeft. Stemmen de mensen volgens uw woorden niet voor de domme Freya alleen maar omdat ze populair is en er goed uitziet?

Laatst gewijzigd door Egidius : 23 maart 2006 om 17:28.
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2006, 17:30   #56
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Als het volk zijn uitvoerende macht zelf kiest, is dat toch een rechtstreekse ingreep?
Dat wel, maar het is nog geen garantie op het gewenste bestuur.

Citaat:
Laat mij trouwens even iets anders vermelden. Als het volk laat weten dat ze direkte demokratie willen, en er kan een meerderheid voor gevonden worden, dan is dat zo, en leg ik er mij gaarne bij neer. Ik heb enkel mijn twijfels over het feit of het een goede zaak zo zijn, maar soit, het volk kan leren uit vergissingen.
Het volk laat dat weten:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door democratie.nu
Zo vermeldt prof. W. Dewachter dat anno 1992 51%van de Belgen voorstander is, slechts 21% tegen, en 28% onbeslist, in ‘De mythe van de parlementaire democratie’, p. 76. In Nederland nam het aantal voorstanders van referenda tussen 1971 en 1998 zelfs toe van 50% naar 80% (Sociale en Culturele Verkenningen 1999. Den Haag: Sociaal en Cultureel Planbureau, p.37)! Jos Verhulst vermeldt een artikel uit Knack (7 okt. 1998) volgens welke 71% van de Vlamingen referenda wensen op federaal Belgisch niveau (‘Het verdiepen van de democratie. Feiten, argumenten, ervaringen omtrent de invoering van het referendum’). De beweging WIT heeft op haar webstek een uitgebreid overzicht van deze bijval in vele landen ( www.directe-democratie.be ).
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2006, 17:31   #57
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius Bekijk bericht
Over wat zich in België een democratie noemt, ja. Over wat moet ik het anders hebben?
Ik spreek over de demokratie in het algemeen. België is een staat waar ALLES mank loopt, waarom zou de politiek dan niet volgen?

Citaat:
En gij weet dat wel en moet dan maar in hun plaats kunnen beslissen? Gij zijt een soort Goddelijke Gezant of zo?
Zeg ik niet. Ik heb dan ook geen politieke ambities.
Citaat:
Hoe kan ik dat nu weten? Ik stel vast dat de representatieve demokratie van de verkiezingen een populariteitswedstrijd gemaakt heeft. Stemmen de mensen volgens uw woorden niet voor de domme Freya alleen maar omdat ze populair is en er goed uitziet?
Waarom zou de direkte demokratie dan anders zijn?? Bij de particratie gaat uw stem tenminste naar een hele partij, en niet naar één standpunt of persoon.
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2006, 17:32   #58
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Dat wel, maar het is nog geen garantie op het gewenste bestuur.

Het volk laat dat weten:
Liever een meer recente peiling. Ik zat nog in de kakschool ten tijde van de deze.
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2006, 17:34   #59
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Dat wel, maar het is nog geen garantie op het gewenste bestuur.
Ja, wat is het nu? Als ze hun leider direkt verkiezen, kan er toch aangenomen worden dat die genoeg beloftes heeft gedaan, en genoeg halve maatregelen treft, om zijn kiezers braaf te houden?
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.

Laatst gewijzigd door van Maerlant : 23 maart 2006 om 17:34.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2006, 17:43   #60
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Ja, wat is het nu? Als ze hun leider direkt verkiezen, kan er toch aangenomen worden dat die genoeg beloftes heeft gedaan, en genoeg halve maatregelen treft, om zijn kiezers braaf te houden?
Met direct-democratische inspraak tot onze beschikking, moeten we niet langer 'aannemen', 'hopen', 'veronderstellen' maar kunnen we rechtstreeks én bindend beslissen wanneer onze 'aannames' en 'verwachtingen' op niks blijken te berusten.
In een democratie heerst en beslist de burger souverein, maar wacht hij niet braafjes af.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 23 maart 2006 om 17:43.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:41.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be