Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 januari 2009, 13:34   #21
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Ik verdien - netto - minder dan 7.5 euro per uur; tenzij je dat een hoog loon vindt, stel ik voor dat je tegen anderen begint te melken.
Wij kopen overigens in Aldi, dat bespaart makkelijk 30% - als het al niet meer is. Maar goed: Duveltje koopt in GB. Dat ik Duveltje dan ook niet meer hoor janken dat hij arm is.
Omdat ik tijdsgebrek had had door het veel werken dat ik dan terug krijg in domme dagen in het jaar

Trouwens volg de topic eens ipv mij persoonlijk aan te vallen
__________________
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2009, 13:34   #22
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Ik val u niet aan; ik geef u waardevol advies.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2009, 13:36   #23
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Sta mij toe de nodige reserve te hebben tegen je pleidooi voor deze industriële methoden en de agrarische industrie. Ik denk dat het gezonder is eens last te hebben van een lintwormpje dan al die vuiligheid die ze in het eten van die batterij- of kooibeesten steken. Om van de toediening van allerlei preparaten en 'vermesters' nog maar te zwijgen. Dat kan toch ook niet gezond zijn voor een mens? En dan zwijg ik nog over de dieronterende omstandigheden waarin die batterijbeesten moeten leven. Enfin, ik ga niet heiliger zijn dan de paus, ik eet ook massa-industrieel vlees en vis. Onder andere omdat 'eerlijker' voedsel en bio-alternatieven vaak ongelooflijk duur zijn.
Ik kom zelf uit de landbouwwereld en ga hier dus niet verder op ingaan.
Maar eerlijke en gezonde voedselwinning en verdeling bestaat in dit land niet.

Zelf de scharelkip krijgt legpoeder om de eierenleg te forceren. Onder natuurlijke omstandigheden legt een kip slechts 15 tot 25 eieren per jaar.
En heeft een varken meer dan 2 jaar nodig om 100 kilogram zwaar te worden.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2009, 18:42   #24
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

De broodprijs in de groot-warenhuizen doen zakken is gewoon een lokkertje voor klanten binnen te krijgen.
T' is inspelen op de markt.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2009, 20:08   #25
Duupje
Secretaris-Generaal VN
 
Duupje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2006
Berichten: 20.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
GIj hebt niks in Delhaize of GB te zoeken - gij zijt namelijk arm.
Aldi is goed genoeg voor u.
Die vlieger gaat niet meer op, Delhaize heeft zijn goedkoopste producten namelijk gelijk gesteld met de prijzen van Aldi. Tegenwoordig 'mogen' armen dus ook bij Delhaize gaan winkelen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Ge zijt de kwaadste nog niet.
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2009, 20:11   #26
Duupje
Secretaris-Generaal VN
 
Duupje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2006
Berichten: 20.171
Standaard

Niettemin, de prijzenoorlog komt enkel uit in het voordeel van alle consumenten. Laat ze gerust die prijzenoorlog voeren.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Ge zijt de kwaadste nog niet.
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2009, 20:43   #27
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Bron/ VRT Nieuwsnet

Goede zaak voor de armen of mensen met een lager inkomen,mijn voorspelling voor 2009 is dan ook er gaan prijzen oorlogen uit breken op alle domeinen,de consument zal hier zijn voordeel bij halen
Dit toont nogmaals het efficiënte prijsmechanisme aan op een concurrentiële (vrije) markt. Als een arm persoon zich een brood van 800 gram wilt kopen in de carrefour is hij slechts 0,69 cent kwijt. Je ziet dat je geen honderden euro's per maand moet uitgeven aan eten. In de Aldi of Lidl is het trouwens misschien nog goedkoper.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2009, 20:44   #28
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Niettemin, de prijzenoorlog komt enkel uit in het voordeel van alle consumenten. Laat ze gerust die prijzenoorlog voeren.
In sommige Delhaizes vermelden ze zelfs letterlijk langs hun producten "goedkoper dan in de Aldi".
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2009, 21:02   #29
Duupje
Secretaris-Generaal VN
 
Duupje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2006
Berichten: 20.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
In sommige Delhaizes vermelden ze zelfs letterlijk langs hun producten "goedkoper dan in de Aldi".
Ja klopt, ik zag het woensdag ook hangen in de rayons toen ik mijn inkopen ging doen.
Uiteraard gaat het hier om klanten weghalen bij de andere ketens, maar eender hoe, het is een goede zaak voor de consument.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Ge zijt de kwaadste nog niet.
I'll just kill myself now.

Laatst gewijzigd door Duupje : 3 januari 2009 om 21:03.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2009, 21:05   #30
MakingProgress
Schepen
 
MakingProgress's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 februari 2008
Berichten: 81
Standaard

Terzijde, weet iemand waar je de prijsevolutie van brood kan vinden op internet ?


(Iets zoals dit, maar dan recenter)
MakingProgress is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2009, 21:09   #31
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Goede zaak voor de armen of mensen met een lager inkomen,mijn voorspelling voor 2009 is dan ook er gaan prijzen oorlogen uit breken op alle domeinen,de consument zal hier zijn voordeel bij halen
Eerlijk gezegd heb ik niet de indruk dat we aan de vooravond staan van een prijzenoorlog. In Nederland is er al jaren een daadwerkelijke concurrentieslag aan de gang tussen de grote supermarkten. De klant profiteert daar van. In België gebeurt zoiets niet. De prijsdalingen die een bepaalde supermarkt nu heeft aangekondigd, zijn te klein daarvoor. Andere supermarkten zullen gewoon volgen. De verschillen zijn niet substantieel.

Trouwens, voor goedkoop brood kun je al veel langer terecht bij Aldi en Lidl.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2009, 21:11   #32
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
In sommige Delhaizes vermelden ze zelfs letterlijk langs hun producten "goedkoper dan in de Aldi".
Neen, er staat "even goedkoop...", niet "goedkoper". Als men echter het aantal producten optelt, komt men aan een heel laag aantal. Daarenboven wisselt het etiket eens verwijzend naar de Aldi, dan weer naar de Lidl. Ik betwijfel sterk of de vaste klanten van deze twee discountsupermarkten voor dit beperkte aantal producten de stap naar een Delhaize zullen zetten.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2009, 21:13   #33
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Die vlieger gaat niet meer op, Delhaize heeft zijn goedkoopste producten namelijk gelijk gesteld met de prijzen van Aldi. Tegenwoordig 'mogen' armen dus ook bij Delhaize gaan winkelen.
Correctie: 't gaat slechts om een bijzonder klein aantal producten. De zogenaamde huismerken van DH zijn nog steeds merkelijk duurder dan wat in de twee discounters wordt aangeboden.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2009, 21:19   #34
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skoebidoe Bekijk bericht
Ik denk dat ik gerust mag stellen dat de bakkers hun brood schandalig duur is. Daar is geen enkele redelijke verklaring voor.
Koop eens een stokbrood bij een gewone warme bakker en koop eens hetzelfde stokbrood bij een Turkse bakker. Je zal zien dat hetzelfde stokbrood bij die Turkse bakker merkelijk goedkoper is (en dikwijls nog lekkerder)
Die Turkse bakker gebruikt toch dezelfde ingrediënten, betaalt toch evenveel sociale lasten als een andere bakker?
Hoe kan je dan dit schandalig groot verschil verklaren? Ik heb daar maar 1 verklaring voor: puur winstbejag (onder het mom van de stijgende grondstofprijzen)
In de meeste gevallen heeft de Turkse bakker niet zo uitgebreid geïnvesteerd in een winkelinfrastructuur als een Vlaamse/Belgische. De meesten onder ons kiezen nu eenmaal voor een bakkerij die er mooi uitziet, en niet eentje die lijkt op een oude, betegelde opslagplaats. Veel allochtonen zien dat niet als een probleem. Vergelijk maar eens een groentewinkel door een Belg uitgebaat en die van een allochtoon. Dit is een van de redenen waarom de grote discountsupermarkten bijzonder sober en repetitief ingericht: het drukt de kosten.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2009, 23:27   #35
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Neen, er staat "even goedkoop...", niet "goedkoper". Als men echter het aantal producten optelt, komt men aan een heel laag aantal. Daarenboven wisselt het etiket eens verwijzend naar de Aldi, dan weer naar de Lidl. Ik betwijfel sterk of de vaste klanten van deze twee discountsupermarkten voor dit beperkte aantal producten de stap naar een Delhaize zullen zetten.
Dat zie ik ook niet gebeuren. Delhaize kampt nog altijd wat met het imago dat ze hebben van duurdere supermarkt, misschien willen ze daar met deze acties verandering in brengen.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2009, 00:21   #36
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Gezien de biobrandstoffenhype denk ik dat dit wishful thinking is.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2009, 00:26   #37
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
In de meeste gevallen heeft de Turkse bakker niet zo uitgebreid geïnvesteerd in een winkelinfrastructuur als een Vlaamse/Belgische. De meesten onder ons kiezen nu eenmaal voor een bakkerij die er mooi uitziet, en niet eentje die lijkt op een oude, betegelde opslagplaats. Veel allochtonen zien dat niet als een probleem. Vergelijk maar eens een groentewinkel door een Belg uitgebaat en die van een allochtoon. Dit is een van de redenen waarom de grote discountsupermarkten bijzonder sober en repetitief ingericht: het drukt de kosten.
Ik ken ondertussen al een paar Turkse bakkers die beter ingespannen en meer in hun etalage liggen hebben dan veel "Belgische bakkers".

Achter mijn hoek zit er zelfs één die al om 10 uur zonder brood zit iedere dag, en niet omdat ze zoveel verkopen.
Een andere in mijn buurt is meer gesloten dan open in de week.
Dus het moet zijn dat ze niet tekort komen denk ik dan.

Bij "den Turk" langs de andere kant, alle dagen open, veel meer keus, propvol brood en de helft van de prijs of soms nog minder.
Turken doen het veel beter dan Belgen wat handel betreft. Veel beter!
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2009, 08:00   #38
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik ken ondertussen al een paar Turkse bakkers die beter ingespannen en meer in hun etalage liggen hebben dan veel "Belgische bakkers".

Achter mijn hoek zit er zelfs één die al om 10 uur zonder brood zit iedere dag, en niet omdat ze zoveel verkopen.
Een andere in mijn buurt is meer gesloten dan open in de week.
Dus het moet zijn dat ze niet tekort komen denk ik dan.

Bij "den Turk" langs de andere kant, alle dagen open, veel meer keus, propvol brood en de helft van de prijs of soms nog minder.
Turken doen het veel beter dan Belgen wat handel betreft. Veel beter!
Daar moet ik U in bijtreden,en het brood is dan nog heel lekker ook,aan de helft van de prijs dus ....
__________________
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2009, 08:03   #39
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Dat zie ik ook niet gebeuren. Delhaize kampt nog altijd wat met het imago dat ze hebben van duurdere supermarkt, misschien willen ze daar met deze acties verandering in brengen.
Laat ze maar doen hé,daar wordt de klant enkel maar beter van + dat dit de enige weg is uit deze crisis
__________________
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2009, 11:51   #40
bozoboko
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 december 2008
Berichten: 257
Standaard

Citaat:
Broodprijzen oorlog is begonnen
In mijn dorp nog niet.
Waar wachten ze op om de bakkers mores te leren?
bozoboko is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:17.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be