Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 november 2011, 22:28   #1801
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.434
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Ik zal het kort maken:
Er is geen verschil tussen de twee termen. Fonne heeft totaal geen idee over wat hij spreekt.

Het enige waar je onderscheid tussen kan maken is
1: Nucleair verval
2: Nucleaire fissie reactie


En de termen kernreactie of kernsplijting worden gebruikt als referentie naar nummer 2.
Tja, dat is weeral woordspelerij nietwaar.
Het verschil in nucleair verval van uranium, en kernsplijting zijn de restproducten. In het geval van verval is dat uiteindelijk-meestal- lood ,in 't geval van splijting dus strontium, xenon, ceasium en nog wat uitzonderingen. En natuurlijk, de vrijgekomen energie per tijdseenheid.

Dan nog, de kans dat er in die kapotte reactoren de juiste omstandiheden voordoen voor een spontane kettingreactie die meer doet dan een paar kw aan warmte opwekken, is nog minder dan dat ik 3 keer de euromilions op rij win. Maar om zelfs die kans tot spontane kernsplijting te verminderen, injekteren ze boorzuur als neutronenvanger.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 13 november 2011 om 22:29.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2011, 00:15   #1802
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht

Wat is het verschil tussen een kernsplijting en een kernreactie?
Ik bedoel: een onderhouden reactie waarbij de ene splijting minstens een andere induceert (kritikaliteit dus). Sorry voor de woordkeuze, ze is inderdaad niet correct.
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2011, 21:11   #1803
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter
 
Fallen Angel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2008
Locatie: 9th circle of Hell
Berichten: 9.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Ik bedoel: een onderhouden reactie waarbij de ene splijting minstens een andere induceert (kritikaliteit dus). Sorry voor de woordkeuze, ze is inderdaad niet correct.
Indien we over een kettingreactie zouden spreken zou iedereen het wel geweten hebben aan de paddestoelwolk.
__________________
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken.
Enkel voor educatieve doeleinden .

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2011, 21:19   #1804
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.434
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Indien we over een kettingreactie zouden spreken zou iedereen het wel geweten hebben aan de paddestoelwolk.
Dat is dan weer superkritisch, waarbij de vorm en massa van de splijtstof een oncontroleerbare splijting in de hand gewerkt hebben.

Een kernreactor die kritisch is, gebruikt controlestaven (en/of aanpassingen van de geometrie van de kern alswel aanpassingen van de moderator) om de excess aan neutronen op te vangen en uit de cyclus te halen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2011, 21:25   #1805
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Indien we over een kettingreactie zouden spreken zou iedereen het wel geweten hebben aan de paddestoelwolk.
Dat hoeft niet. Het kan ook blijven pruttelen rond de kritikaliteitsgrens.
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2011, 20:57   #1806
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter
 
Fallen Angel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2008
Locatie: 9th circle of Hell
Berichten: 9.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dat is dan weer superkritisch, waarbij de vorm en massa van de splijtstof een oncontroleerbare splijting in de hand gewerkt hebben.

Een kernreactor die kritisch is, gebruikt controlestaven (en/of aanpassingen van de geometrie van de kern alswel aanpassingen van de moderator) om de excess aan neutronen op te vangen en uit de cyclus te halen.
Dat is geen kettingreactie.
__________________
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken.
Enkel voor educatieve doeleinden .

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2011, 21:18   #1807
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.434
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Dat is geen kettingreactie.
Oh nee? Dat is nieuw voor me. Maar ik buig me voor Uw wijsheid.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2011, 21:38   #1808
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter
 
Fallen Angel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2008
Locatie: 9th circle of Hell
Berichten: 9.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Oh nee? Dat is nieuw voor me. Maar ik buig me voor Uw wijsheid.
http://en.wikipedia.org/wiki/Nuclear_chain_reaction

Kernreactoren verbreken de fisie kettingreactie door neutronenvangers. Dus wanneer er een nucleaire kettingreactie voorkomt spreken we over een nucleaire explosie.

Met andere woorden in een normaal opererende kernreactor spreken we over gecontroleerde fisiereacties, niet over kettingreacties.
__________________
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken.
Enkel voor educatieve doeleinden .

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 15 november 2011 om 21:42.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2011, 00:12   #1809
Tempest
Gouverneur
 
Tempest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 december 2005
Berichten: 1.471
Standaard

Vandaar grote "occupy Tokyo" protest aldaar.
Tempest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2011, 22:38   #1810
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

De vrijgekomen radioactieve deeltjes zijn eigendom van de landeigenaars, niet van TEPCO.

Citaat:
TEPCO: Radioactive substances belong to landowners, not us

Previous ArticleChernobyl still a disaster area 25 years on
Next ArticleChemical agent emits light when sprayed on cancer cells

November 24, 2011

By TOMOHIRO IWATA / Asahi Shimbun Weekly AERA

During court proceedings concerning a radioactive golf course, Tokyo Electric Power Co. stunned lawyers by saying the utility was not responsible for decontamination because it no longer "owned" the radioactive substances.

“Radioactive materials (such as cesium) that scattered and fell from the Fukushima No. 1 nuclear plant belong to individual landowners there, not TEPCO,” the utility said.

...

ASAHI
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2011, 22:52   #1811
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Radioactief afval ? Wat nu ?

Burn it !

Citaat:
19.0 micro Sv/h in Shinagawa, Tokyo

This unusually high level of radiation is suspected to be related to incineration ash of radioactive debris,which started to coming from Iwate to Tokyo. http://fukushima-diary.com/2011/11/b...ived-at-tokyo/

Radioactive debris is supposed to be burnt at Tokyo Waterfront Recycle Power, which is a group company of Tepco.

By accepting radioactive debris to Tokyo, Tepco makes money again.

A journalist who asked about this “transaction” at Tepco’s press conference was banned to attend at the conference anymore by Mr.Terasawa, Tepco’s spokesman.

Meer + Video

fukushima-diary
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2011, 12:02   #1812
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.434
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Radioactief afval ? Wat nu ?

Burn it !
19 microsievert/u begint al te tellen.

Het verbranden is geen goed idee, want daarmee verwijder je geen radioactiviteit.
Wat wel kan. Het grof-maar verbrandbare afval mondjesmaat met de 1000den tonnen huisvuil verbranden. De rookgaswassing en bijhorende zuivering maakt er "koeken" as van, en die kunnen gewoon mee gerecycleerd worden tot bouwmateriaal.

Uiteindelijk ga je al heel gevoelige geigertellers nodig hebben om het te kunnen meten, en dan hoop ik dat je geen gipsplaat of oude wekker met lichtgevende wijzers in de buurt hebt.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2011, 01:06   #1813
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Hier. Las dit in het nieuws.


Citaat:
Uit één van de kernreactoren in het Japanse Fukushima is opnieuw radioactief water gelekt. Dat heeft de beheerder van het complex, Tepco, bekendgemaakt.

Het zou gaan om zo'n 45.000 liter water dat is besmet met radioactief strontium. Mogelijk is een deel daarvan in de Grote Oceaan terechtgekomen.

"We zijn op dit moment bezig om de situatie te beoordelen", zegt een woordvoerder van Tepco. "Afhankelijk van de hoeveelheid die is gelekt in de oceaan kunnen we dan bepalen of er schade aan het milieu is."
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2011, 02:20   #1814
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.434
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Da's een spijtige zaak.

Maar gezien de situatie kunnen we wel meer van dit soort dingen verwachten, en dit tot het hele hoopje miserie is opgeruimd.

Ik hoop dat men het goed bestudeerd, en de juiste acties onderneemt om dit tegen te gaan in de toekomst.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2011, 06:35   #1815
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Citaat:
Thursday, 12 May 2011 00:33:52
Reactor Number 4 Structure at Fukushima Tilts Sideways

Latest pictures show the entire structure of reactor number 4, housing a large pool of spent fuel rods some containing plutonium, is now tilted on its one side pointing a collapse may be be inevitable.

...

Despite seriousness of the nuclear catastrophe, Japan’s highly bureaucratic system of governance based on the notion of saving face under any circumstances, keeps censoring independent news reports coming out of the disaster area.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron
De dragende structuur van het skelet van gebouw 4 is beschadigd ? Of is dit het gevolg van een grondverzakking ?



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Of zou er gewoon iemand zijn camera scheef gehouden hebben?
Het is toch wel toeval zeker dat de bodem van de centrale ook al scheef hangt En dat torentje van Pisa wordt binnenkort een nieuwe toeristische attractie.
Blijkbaar is het nu wel zover...
Citaat:
Reactor 4 is falling apart
Posted by Mochizuki on December 12th, 2011 · 13 Comments



The wall of the south side is falling apart at reactor 4.
Reactor 4 is in the most serious situation. It is assumed that if another aftershock hits it to drop the spent fuel pool hung in the building, the entire area in eastern Japan would be too contaminated to be inhabitable.

On 12/2/2011 (JST), something like “fire” was observed beside reactor 4.
Since then, a strong light has been set toward Fukuichi camera as if it was hiding something by white out.

Video
...
Meer + Beeldmateriaal via bovenstaande link
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 13 december 2011 om 06:40.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2011, 16:48   #1816
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.434
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Geef me die 8 minuten van mijn leven terug...

Hetgeen ik op die ene donkere foto "met reactorbrand" kan zien is het actinitische licht van een las-vlamboog.

Op het filmpje wat 8 minuten duurt zie ik vooral hittewaas en voor de rest weinig beweging (hittewaas in December?? Volgens internetbronnen zijn de temperaturen er max 14°C momenteel) .
En dat zou een site moeten zijn waar 100den werkers opgeofferd zouden worden aan de intense straling?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2011, 02:04   #1817
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Geef me die 8 minuten van mijn leven terug...

Hetgeen ik op die ene donkere foto "met reactorbrand" kan zien is het actinitische licht van een las-vlamboog.

Op het filmpje wat 8 minuten duurt zie ik vooral hittewaas en voor de rest weinig beweging (hittewaas in December?? Volgens internetbronnen zijn de temperaturen er max 14°C momenteel) .
En dat zou een site moeten zijn waar 100den werkers opgeofferd zouden worden aan de intense straling?
Graag had ik U die 8 minuten teruggegeven, maar dat lijkt me een moeilijke taak.

Prima, een vlamboog. Dat is best mogelijk.

Of dat in dat filmpje hittewaas is kan ik niet bevestiging. Ik heb het fenomeem ook waargenomen. Zou het niet kunnen dat dit het effect is van temperatuurverschillen/inversie en de grote X zoomfactor van de camera ?

mmm... wat de datum,het weer en de kwaliteit van de video betreft

Citaat:
2011年12月10日8時31分頃
遠隔操作でカメラを操作しているときの映像です。
かなり離れた場所からの撮影なので天候に左右されやすいですが、冬は比較的雲が少なく鮮明に見えることが多 いです。
この日は風が少なく 揺れが少なくて鮮明ですね
JNN福島第一原発情報カメラ(LIVE)の映像です

Ongeveer 31 minuten op 08:00 op 10 december 2011
De video camera wanneer u op afstand werken.
Het weer is zo gemakkelijk genomen vanaf een behoorlijke afstand, is 's winters vaak duidelijk te zien relatief weinig wolken.
Op deze dag Ik schud een beetje minder levendige stijl
Fukushima Daiichi kerncentrale reizen camera JNN (LIVE) video is

ライブ配信映像(FLV)をそのままの画質のままカット編集しております。
無断再転載 使用を禁じます。メッセージにてお知らせください。この動画アドレスへのリンクやブログ埋め込 みはご自由にどうぞ。
映像の権利はJNN/TBSにございます。

Broadcast Video (FLV) hebben we snijden het bewerken van de kwaliteit intact blijft.
Hergebruik rechten is verboden zonder toestemming. Laat het ons weten in het bericht. Blog embedden Link naar deze video Voel je vrij om te pakken.
De video is gelegen in het JNN / TBS.
Indien U van die 8 minuten 10 wil maken...
Nog een close up van gebouw 4.
Video

Zo warm zullen de arbeiders het niet hebben.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 14 december 2011 om 02:16.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2011, 13:59   #1818
Ars_Nova
Minister
 
Ars_Nova's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 december 2006
Berichten: 3.167
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Tja, dat is weeral woordspelerij nietwaar.
Het verschil in nucleair verval van uranium, en kernsplijting zijn de restproducten. In het geval van verval is dat uiteindelijk-meestal- lood ,in 't geval van splijting dus strontium, xenon, ceasium en nog wat uitzonderingen. En natuurlijk, de vrijgekomen energie per tijdseenheid.

Dan nog, de kans dat er in die kapotte reactoren de juiste omstandiheden voordoen voor een spontane kettingreactie die meer doet dan een paar kw aan warmte opwekken, is nog minder dan dat ik 3 keer de euromilions op rij win. Maar om zelfs die kans tot spontane kernsplijting te verminderen, injekteren ze boorzuur als neutronenvanger.
Nucleair-chemisch gezien zijn het allemaal in feite kernreacties.

(PS ik heb bijna een doctoraat in kernchemie).
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2011, 14:00   #1819
Ars_Nova
Minister
 
Ars_Nova's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 december 2006
Berichten: 3.167
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht

Wat is het verschil tussen een kernsplijting en een kernreactie?
Een kernsplijting is een bijzonder geval van een kernreactie waarbij het reagens uiteenvalt in minimaal 2 produkten van vergelijkbare grootte.
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2011, 14:02   #1820
Ars_Nova
Minister
 
Ars_Nova's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 december 2006
Berichten: 3.167
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Xenon is dan nog een edelgas, dat gaat geen reacties aan, blijft niet in't menselijke lichaam. Het is alleen radioactief. Iets wat perfect meetbaar is.
Niet helemaal waar, maar kom.

Citaat:
En zoals fonne zegt, voor dezelfde moeite is't xenon dat nu pas uit beschadigde brandstofstaven vrijkomt.
Waarschijnlijk, zelfs. Xenon stapelt zich op in de scheuren van de brandstofpellets en de brandstofstaven zelf.
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be