Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2012
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012.

 
 
Discussietools
Oud 21 maart 2012, 11:51   #1
Effect
Minister-President
 
Geregistreerd: 3 juni 2011
Berichten: 4.414
Standaard Iemand een mening over Maaseik?

Zoals iedereen lokaal weet wordt Maaseik sinds jaar en dag slecht bestuurd. Plat opportunisme regeert onder de verschillende partijen die zichzelf boven de bevolking wanen. Dus de keuze:

1/ Creemers is noch goed noch slecht
2/ Vermassen..........
3/ VLD hoor ik weinig van in Maaseik


Daarentegen vind ik dat De Wever gelijk heeft, federaal zal enkel iets veranderen wanneer de 3 "grote" partijen lokaal gekortwiekt worden. Niet dat het zozeer om N-VA draait, maar op het moment is alles beter dan de "grote" partijen.

En daar knijpt nu net het schoentje. Ik ken de sommige kandidaten op de lijst van N-VA-Maaseik persoonlijk, en dat zijn nu niet bepaald de meest verantwoordelijke mensen. Enkelen daarvan zou ik nog niet eens mijn auto 5 minuten uitlenen, laat staan de stad aan hen toevertrouwen. Niet dat ze slecht van inborst zijn, maar ik zie ze gewoon niet in staat te besturen.

In Maaseik voelt het aan alsof het kiezen tussen pest of cholera wordt. Ofwel het zootje ongeregeld van N-VA, ofwel het zootje ongeregeld van de tripartite dat ons opgescheept heeft met 2 geldverslindende winkelcentra. Gemeentelijk wordt gestemd op personen zeggen ze dan....
Effect is offline  
Oud 21 maart 2012, 13:32   #2
fantoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 7 maart 2012
Berichten: 644
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Zoals iedereen lokaal weet wordt Maaseik sinds jaar en dag slecht bestuurd. Plat opportunisme regeert onder de verschillende partijen die zichzelf boven de bevolking wanen. Dus de keuze:

1/ Creemers is noch goed noch slecht
2/ Vermassen..........
3/ VLD hoor ik weinig van in Maaseik


Daarentegen vind ik dat De Wever gelijk heeft, federaal zal enkel iets veranderen wanneer de 3 "grote" partijen lokaal gekortwiekt worden. Niet dat het zozeer om N-VA draait, maar op het moment is alles beter dan de "grote" partijen.

En daar knijpt nu net het schoentje. Ik ken de sommige kandidaten op de lijst van N-VA-Maaseik persoonlijk, en dat zijn nu niet bepaald de meest verantwoordelijke mensen. Enkelen daarvan zou ik nog niet eens mijn auto 5 minuten uitlenen, laat staan de stad aan hen toevertrouwen. Niet dat ze slecht van inborst zijn, maar ik zie ze gewoon niet in staat te besturen.

In Maaseik voelt het aan alsof het kiezen tussen pest of cholera wordt. Ofwel het zootje ongeregeld van N-VA, ofwel het zootje ongeregeld van de tripartite dat ons opgescheept heeft met 2 geldverslindende winkelcentra. Gemeentelijk wordt gestemd op personen zeggen ze dan....
Ik- en waarschijnlijk ik niet alleen - weet dat dus niet.
Misschien een beetje uitleg.
fantoom is offline  
Oud 21 maart 2012, 15:09   #3
Effect
Minister-President
 
Geregistreerd: 3 juni 2011
Berichten: 4.414
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fantoom Bekijk bericht
Ik- en waarschijnlijk ik niet alleen - weet dat dus niet.
Misschien een beetje uitleg.
In aanvaring komen met het maaseikse stadsbestuur is niet zo moeilijk. Je werk proberen te doen is voldoende. Aan de andere kant, als je iets geregeld moet hebben is Maaseik nog altijd de tsjevenstad bij uitstek waar men zijn vrouw zou geven voor je stem.
Effect is offline  
Oud 21 maart 2012, 15:25   #4
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Persoonlijk doet dit soort opmerkingen bij mij altijd een beetje denken aan die zegswijze over de beste stuurlui.

Wat houdt een burger tegen om het heft in handen te nemen en zelf een platform, lijst, partij... op te richten in de gemeente of stad?
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 21 maart 2012, 16:18   #5
Effect
Minister-President
 
Geregistreerd: 3 juni 2011
Berichten: 4.414
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Persoonlijk doet dit soort opmerkingen bij mij altijd een beetje denken aan die zegswijze over de beste stuurlui.

Wat houdt een burger tegen om het heft in handen te nemen en zelf een platform, lijst, partij... op te richten in de gemeente of stad?
Goed dat ge het vraagt. Diezelfde vraag werd mij ook gesteld door mijn vriendin omdat ik nogal politiek geëngageerd ben. Men zou voor minder als ge ziet hoe onze rechten met de voeten worden getreden tot de grondwet toe.

Het probleem is, dat als men in de partijpolitiek van België stapt, er exact 3 mogelijkheden zijn:
1/ je wordt corrupt
2/ je wordt een partijslaaf en tijdens stemmingen een ja, dan wel nee-knikkende zombie
3/ je wordt uit de politiek geknikkerd, ofwel uit de partij, ofwel via de pers

Ik wil iets veranderen, en ik wil dat doen zonder te hoeven liegen, bedriegen, stelen en steekpenningen aannemen. Dat gaat niet in het huidige België. De enige die het enigzins probeert, wordt aan de kant gezet. Mooi vooruitzicht.....

Als ik in de politiek zou stappen, zou ik vrijwel volledig mijn karakter moeten veranderen om te kunnen aansluiten bij een of andere partij. Ik zwijg niet als ik gelijk heb en ik ben doodeerlijk tot op het irritante toe. Voor zover ik me kan herinneren heb ik in geen jaren meer bewust een leugen verteld. Dergelijke kwaliteiten passen gewoon niet in ons politiek systeem.
Effect is offline  
Oud 21 maart 2012, 21:21   #6
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Zoals iedereen lokaal weet wordt Maaseik sinds jaar en dag slecht bestuurd. Plat opportunisme regeert onder de verschillende partijen die zichzelf boven de bevolking wanen. Dus de keuze:

1/ Creemers is noch goed noch slecht
2/ Vermassen..........
3/ VLD hoor ik weinig van in Maaseik


Daarentegen vind ik dat De Wever gelijk heeft, federaal zal enkel iets veranderen wanneer de 3 "grote" partijen lokaal gekortwiekt worden. Niet dat het zozeer om N-VA draait, maar op het moment is alles beter dan de "grote" partijen.

En daar knijpt nu net het schoentje. Ik ken de sommige kandidaten op de lijst van N-VA-Maaseik persoonlijk, en dat zijn nu niet bepaald de meest verantwoordelijke mensen. Enkelen daarvan zou ik nog niet eens mijn auto 5 minuten uitlenen, laat staan de stad aan hen toevertrouwen. Niet dat ze slecht van inborst zijn, maar ik zie ze gewoon niet in staat te besturen.

In Maaseik voelt het aan alsof het kiezen tussen pest of cholera wordt. Ofwel het zootje ongeregeld van N-VA, ofwel het zootje ongeregeld van de tripartite dat ons opgescheept heeft met 2 geldverslindende winkelcentra. Gemeentelijk wordt gestemd op personen zeggen ze dan....
Guido007 gaat niet content zijn
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline  
Oud 21 maart 2012, 22:35   #7
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Goed dat ge het vraagt. Diezelfde vraag werd mij ook gesteld door mijn vriendin omdat ik nogal politiek geëngageerd ben. Men zou voor minder als ge ziet hoe onze rechten met de voeten worden getreden tot de grondwet toe.

Het probleem is, dat als men in de partijpolitiek van België stapt, er exact 3 mogelijkheden zijn:
1/ je wordt corrupt
2/ je wordt een partijslaaf en tijdens stemmingen een ja, dan wel nee-knikkende zombie
3/ je wordt uit de politiek geknikkerd, ofwel uit de partij, ofwel via de pers

Ik wil iets veranderen, en ik wil dat doen zonder te hoeven liegen, bedriegen, stelen en steekpenningen aannemen. Dat gaat niet in het huidige België. De enige die het enigzins probeert, wordt aan de kant gezet. Mooi vooruitzicht.....

Als ik in de politiek zou stappen, zou ik vrijwel volledig mijn karakter moeten veranderen om te kunnen aansluiten bij een of andere partij. Ik zwijg niet als ik gelijk heb en ik ben doodeerlijk tot op het irritante toe. Voor zover ik me kan herinneren heb ik in geen jaren meer bewust een leugen verteld. Dergelijke kwaliteiten passen gewoon niet in ons politiek systeem.
Dat zijn allemaal mooie woorden. Feit blijft dat het resultaat is dat je niets doet.
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 22 maart 2012, 15:34   #8
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Persoonlijk doet dit soort opmerkingen bij mij altijd een beetje denken aan die zegswijze over de beste stuurlui.

Wat houdt een burger tegen om het heft in handen te nemen en zelf een platform, lijst, partij... op te richten in de gemeente of stad?
Ook burgers die verkiezen een andere job te doen dan politicus hebben recht op vertegenwoordiging van hun ideeëngoed aangaande goed bestuur.
Kiesbedrog van de mandatarissen kan je dus niet goedpraten omdat iedereen zogezegd 'een partij kan oprichten' of 'op een lijst gaan staan'.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 22 maart 2012, 15:41   #9
Effect
Minister-President
 
Geregistreerd: 3 juni 2011
Berichten: 4.414
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Dat zijn allemaal mooie woorden. Feit blijft dat het resultaat is dat je niets doet.
Ohja ik doe niks..... ik heb een job die bijdraagt aan de economie. Ik draai makkelijk 10 overuren per week die zich lineair omzetten in economische groei. Ik betaal 2/3e van mijn loon in belastingen en een ander deel gaat grotendeels naar de spaarrekening daar ik op middelkorte termijn kinderen wil. Maar ik doe niks. Dat klopt.

Ik heb helemaal geen tijd om de corrupte leugenaar te gaan uithangen in een of andere overbetaalde zetel. Het spijt me... Als ik iets kan veranderen dan dien ik dat te doen via mijn stembiljet, wat exact de reden is dat ik deze thread gemaakt heb.
Effect is offline  
Oud 22 maart 2012, 15:43   #10
Effect
Minister-President
 
Geregistreerd: 3 juni 2011
Berichten: 4.414
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Guido007 gaat niet content zijn
Tsja... ik snap het probleem van nieuwe lijsten wel hoor. Iedereen moet ergens beginnen. Het systeem werkt nieuwe partijen niet echt in de hand. Als er gewoon op koppen gestemd kon worden dan was heel het verhaal anders. Maar een paar personen van die lijst zou nooit ofte nimmer schepen mogen zijn. Dat geldt trouwens voor iedere partij.
Effect is offline  
Oud 22 maart 2012, 16:56   #11
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Ohja ik doe niks..... ik heb een job die bijdraagt aan de economie. Ik draai makkelijk 10 overuren per week die zich lineair omzetten in economische groei. Ik betaal 2/3e van mijn loon in belastingen en een ander deel gaat grotendeels naar de spaarrekening daar ik op middelkorte termijn kinderen wil. Maar ik doe niks. Dat klopt.

Ik heb helemaal geen tijd om de corrupte leugenaar te gaan uithangen in een of andere overbetaalde zetel. Het spijt me... Als ik iets kan veranderen dan dien ik dat te doen via mijn stembiljet, wat exact de reden is dat ik deze thread gemaakt heb.
Tja, dan heb je pas echt de keuze tussen de pest en de cholera. Je laat het terrein helemaal open liggen voor het soort paljassen dat er niet thuis hoort.
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 22 maart 2012, 16:57   #12
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Ook burgers die verkiezen een andere job te doen dan politicus hebben recht op vertegenwoordiging van hun ideeëngoed aangaande goed bestuur.
Kiesbedrog van de mandatarissen kan je dus niet goedpraten omdat iedereen zogezegd 'een partij kan oprichten' of 'op een lijst gaan staan'.
Helemaal mee eens. Kiesbedrog valt niet goed te praten. Je kan zelf wel mee helpen dat aan te pakken door je wél te engageren.
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 22 maart 2012, 17:10   #13
Effect
Minister-President
 
Geregistreerd: 3 juni 2011
Berichten: 4.414
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Tja, dan heb je pas echt de keuze tussen de pest en de cholera. Je laat het terrein helemaal open liggen voor het soort paljassen dat er niet thuis hoort.
Misschien hoor ik thuis in de politiek, maar ik heb er simpelweg de tijd niet voor. Ik ben geen Tobback die deur aan deur om stemmen gaat bedelen. Evenmin kan ik iedere week enkele avonden vrijmaken voor politiek engagement omdat ik daar simpelweg de tijd niet voor heb. Tussen familie, werk en vrienden heeft de gemiddelde persoon echt niet zo gek veel tijd meer over hoor.
Effect is offline  
Oud 23 maart 2012, 18:36   #14
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Helemaal mee eens. Kiesbedrog valt niet goed te praten. Je kan zelf wel mee helpen dat aan te pakken door je wél te engageren.
Txiki gaat op een lijst staan?
Another Jack is offline  
Oud 23 maart 2012, 18:51   #15
Lavox
Gouverneur
 
Lavox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Locatie: Molenbeersel
Berichten: 1.419
Standaard

Stem op de CD&V, zoals ze hier al jaren doen
__________________


Heer, laat het prinsenvolk der oude Nederlanden, niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande.
Lavox is offline  
Oud 26 maart 2012, 16:35   #16
Illuminatus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 7 december 2011
Berichten: 1.390
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Zoals iedereen lokaal weet wordt Maaseik sinds jaar en dag slecht bestuurd. Plat opportunisme regeert onder de verschillende partijen die zichzelf boven de bevolking wanen. Dus de keuze:

1/ Creemers is noch goed noch slecht
2/ Vermassen..........
3/ VLD hoor ik weinig van in Maaseik


Daarentegen vind ik dat De Wever gelijk heeft, federaal zal enkel iets veranderen wanneer de 3 "grote" partijen lokaal gekortwiekt worden. Niet dat het zozeer om N-VA draait, maar op het moment is alles beter dan de "grote" partijen.

En daar knijpt nu net het schoentje. Ik ken de sommige kandidaten op de lijst van N-VA-Maaseik persoonlijk, en dat zijn nu niet bepaald de meest verantwoordelijke mensen. Enkelen daarvan zou ik nog niet eens mijn auto 5 minuten uitlenen, laat staan de stad aan hen toevertrouwen. Niet dat ze slecht van inborst zijn, maar ik zie ze gewoon niet in staat te besturen.

In Maaseik voelt het aan alsof het kiezen tussen pest of cholera wordt. Ofwel het zootje ongeregeld van N-VA, ofwel het zootje ongeregeld van de tripartite dat ons opgescheept heeft met 2 geldverslindende winkelcentra. Gemeentelijk wordt gestemd op personen zeggen ze dan....
Genoteerd
Illuminatus is offline  
Oud 26 maart 2012, 18:49   #17
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lavox Bekijk bericht
Stem op de CD&V, zoals ze hier al jaren doen
Leren jullie dan echt nooit bij?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uw Burgemeester Hubert Brouns
“CD&V moet trouw blijven aan het kartel en aan haar programma. We mogen de N-VA niet laten vallen en moeten zoveel mogelijk samen uitvoeren wat we vooropgesteld hebben. Dat brengt ons bij de vraag of we tevreden zijn als we 30 van de 50 punten binnenhalen?”
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline  
Oud 27 maart 2012, 10:10   #18
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Illuminatus Bekijk bericht
Genoteerd
Je noteert niet het andere zootje ...
en je rekent niet uit wie er dan overblijft, die niet of minder zootje zou zijn.

Je lijkt toch niet zo verlicht te zijn ...
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 28 maart 2012, 07:24   #19
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Locatie: Maaseik
Berichten: 2.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
ofwel het zootje ongeregeld van de tripartite dat ons opgescheept heeft met 2 geldverslindende winkelcentra. Gemeentelijk wordt gestemd op personen zeggen ze dan....
Ik snap dat gemelk hier in Maaseik toch niet over die vernieuwingen. Je kan toch niet ontkennen dat het Kolonel Aertsplein een hele verbetering is geworden tegenover de oude grijze tarmacvlakte?

En Kloosterbempden is ook een enorme vooruitgang tegenover de wildernis die er vroeger was.

Dan blijft er nog het EINDELIJK vernieuwde sportcentrum over.

Neen, zelfs als N-VA'er kan ik toegeven dat Creemers en co goed werk geleverd hebben in Maaseik de afgelopen jaren. Het probleem is dat Maaseik een sinjorenstad is (geworden), propvol appartementen die meestal bewoond worden door de ouderen des dagen die hun huis verkocht hebben en in de rustige stad hun leven gaan verder zetten.

Er is relatief weinig diensteneconomie en de lokale handelaars leven grotendeels van de eerder genoemde sinjoren en de schoolgangers. Daarom is Maaseik niet meteen een bruisende stad, maar het is er al bij al goed toeven.

Als N-VA'er weet ik het toch niet. Burgemeester Creemers heeft zeker mijn sympathie, maar ik zou graag de CD&V-hegemonie doorbroken zien. We zullen wel zien, ik heb nog genoeg tijd om na te denken.
Vlaanderen_onafhankelijk is offline  
Oud 28 maart 2012, 11:39   #20
Effect
Minister-President
 
Geregistreerd: 3 juni 2011
Berichten: 4.414
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk Bekijk bericht
Ik snap dat gemelk hier in Maaseik toch niet over die vernieuwingen. Je kan toch niet ontkennen dat het Kolonel Aertsplein een hele verbetering is geworden tegenover de oude grijze tarmacvlakte?
Kol. Aertsplein is qua verkeer een verbetering. De infrastructuur en winkels laat ik in het midden daar er geen enkele winkel in dat complex is die een toegevoegde waarde biedt. Wel is er zeer veel parkeerplaats verloren gegaan. Ondergronds parkeren is niet noodzakelijk een alternatief.

Citaat:
En Kloosterbempden is ook een enorme vooruitgang tegenover de wildernis die er vroeger was.
Kloostembempden is een RAMP. Een catastrophe van het hoogste niveau. Waar moet ik beginnen?
1/ kloosterbempden heeft het enige georganiseerde groen van het centrum gekost. Geen speelpleintje meer voor de kinderen noch voetbalplein noch vijver noch zandbak noch .... In plaats van die wildernis te onderhouden worden de kinderen uit de stad gejaagd. Ik heb vele goede jeugdherinneringen aan die wildernis. In ere herstellen was beter geweest dan de vlakgum erover.

2/ De winkels trekken hoegenaamd geen toeristen aan. Het is een gadget winkelcentrum waar enkel de lokale bevolking naartoe gaat. Geen enkele winkel biedt bovendien toegevoegde waarde, behalve de Leen Bakker die in een hoekje gepropt is.

3/ Over Leen Bakker gesproken, welke idioot van een architect heeft de inrit van de parking op die manier ontworpen?

4/ Over die architect gesproken... voor kloosterbempden liggen 2 gigantische pleinen waar zelden tot nooit enige vorm van beweging is. Het is een agorafobische ramp. Enkele permanente kiosken met stoeltjes, parasollen en drank zouden veel goed maken. Maar zonder toeristische winkels maakt dit allemaal niets uit...

5/ De appartementen zijn zwaar overpriced in een gemeente waar reeds gigantische leegstand is. Wie haalt zoiets in z'n kop?

6/ Over leegstand gesproken... Verschillende winkels praten reeds over wegtrekken aangezien het project gefaald heeft. Als politieker dient u dergelijke geruchten op te vangen en bij te stellen.

Dit zijn geen persoonlijke bemerkingen maar objectieve fouten van het hele project. Waarom denkt u dat de bevolking vrijwel unaniem tegen Kloosterbempden was, is en blijft? Het is een prestigeproject van het bestuur maar het is gewoonweg een ramp.

Citaat:
Dan blijft er nog het EINDELIJK vernieuwde sportcentrum over.
Mooizo. Voor een stad met een wereldploeg is dit inderdaad vijgen na pasen.

Citaat:
Neen, zelfs als N-VA'er kan ik toegeven dat Creemers en co goed werk geleverd hebben in Maaseik de afgelopen jaren. Het probleem is dat Maaseik een sinjorenstad is (geworden), propvol appartementen die meestal bewoond worden door de ouderen des dagen die hun huis verkocht hebben en in de rustige stad hun leven gaan verder zetten.
Goed werk afgewisseld met rampzalige prestigeprojecten en een algemeen misprijzen voor de noden van Neeroeteren en Opoeteren (waar begrijpelijk de meeste VB stemmen vandaan komen)

Citaat:
Er is relatief weinig diensteneconomie en de lokale handelaars leven grotendeels van de eerder genoemde sinjoren en de schoolgangers. Daarom is Maaseik niet meteen een bruisende stad, maar het is er al bij al goed toeven.
Vergeet ook niet dat de markt 's avonds vergeven is van de drugsdealers die om de een of andere reden postvatten pal voor de grote banken. Cash afhalen voor een avondje stappen is niet bepaald een pretje. OVer stappen gesproken... het nachtleven van Maaseik is echt ermbarmelijk. Het eene jeugdcafé na het andere sluit zijn deuren wegens vechtpartijen en hard drugs. Er zijn enkele namen in Maaseik die iedereen vermijdt maar waar de politie gewoonweg niets aan doet.

Citaat:
Als N-VA'er weet ik het toch niet. Burgemeester Creemers heeft zeker mijn sympathie, maar ik zou graag de CD&V-hegemonie doorbroken zien. We zullen wel zien, ik heb nog genoeg tijd om na te denken.
Deze hegemonie bestaat nog maar sinds de afgelopen verkiezingen nadat Vermassen eruit geschopt is (en terecht). Maar Creemers heeft gemiddeld gezien noch goed werk noch slecht werk verricht. En de middenmoot belonen is ook niet echt normaal.

In Kinrooi bijvoorbeeld zou ik niet twijfelen, daar doet de CD&V voortreffelijk werk en dienen ze hun absolute meerderheid te behouden.
Effect is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:18.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be