Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2012
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012.

 
 
Discussietools
Oud 24 maart 2012, 16:29   #1
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.159
Standaard "Iedereen Inbegrepen" ?

Wat een belachelijke slogan waar de CD&V nu weer mee afkomt.
Iedereen inbegrepen.
Is dat een manier om te verbloemen dat ze graag in alle vijvertjes zouden willen vissen ?
Heimwee naar de tijd dat ze nog overal stemmen haalden ?

In elk geval is het plat bedrog, want met de gewone kiezer houden ze in elk geval geen rekening.
Een voorbeeldje :

Hier in de streek (Zuid-West-Vlaanderen) volg ik taallessen Spaans aan HITEK.
Nu kregen we een paar weken geleden een "enquête".
Blijkt dat ze in de toekomst (2016 dacht ik) zouden verhuizen naar lokalen in het centrum van Kortrijk (nu zitten ze aan de rand in gebouwen die ze huren van KATHO).
De parking zou -zoals de rest van de binnenstad van Kortrijk- betalend worden (uitgebuit door PARKO).

Dan stel ik mij enkele serieuze vragen :

1) Men zegt in de enquête er mooi bij dat heel de binnenstad van Kortrijk betalend parkeren kent, alsof dat een argument is om dat ook voor deze parking te doen.
Per slot van rekening zijn het zeker niet de cursisten die vragen om heel de boel naar het centrum te verhuizen.
Eens de werken aan de huidige locatie voltooid zijn, zie ik niet in waarom de 'oude' locatie niet zou voldoen.

2) Het wordt toch eens tijd dat de politiek eens een beleid voert in plaats van 1001 losse maatregelen die nergens toe leiden.
Wil de politiek dat mensen zich heel hun leven bijscholen, dat ze daar zelfs in hun vrije tijd na een drukke dagtaak ruimte willen voor maken ?
Dat ze daar zelfs nog een bedrag voor willen neertellen ?
Of denken ze dat de bomen tot in de hemel groeien en ze via het parkinggeld de prijs gewoon kunnen verdubbelen, zonder dat dat een effect zal hebben op het aantal inschrijvingen ?
Deze beslissing is even dom als iedereen aanmoedigen om een job te zoeken, ook al ligt die ver van waar je woont, om nadien het rekeningrijden in te voeren, en dus mensen weer te ontmoedigen om ook maar 30 kilometer van zijn woning te gaan werken.
Men moet weten wat men wil.
Als men mensen wil aanmoedigen om zich bij te scholen, moet men ze dus vooral niet kapotbelasten.

3) Welke idioot haalt het in zijn hoofd om tijdens de meest drukke uren (de avondspits) nog wat meer auto's naar het centrum te loodsen ?
Dan heb je al moeite om nog op tijd op je cursus te raken, gaan ze eventjes heel de boel op de meest drukke plaats gaan organiseren.
Nochtans is het niet dat ze het probleem niet kennen, want hun nieuwste ziekenhuis hebben ze wel mooi aan de rand van de stad gepland.
Met studenten mag je blijkbaar wel naar hartelust sollen.

Ik weet één ding : als dit doorgaat zal ik wel eens goed kijken of ik niet elders cursus kan volgen, waar ze niet denken dat een cursist gelijkstaat aan een melkkoe.

Dit is dus wat CD&V voor ogen heeft met 'Iedereen Inbegrepen'.
Blijkbaar slaat dit erop dat iedereen er bekaaid vanaf moet komen.
Mijn stem zullen die zakkenvullers in elk geval nooit krijgen.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 24 maart 2012 om 16:30.
De gemuilkorfde is nu online  
Oud 24 maart 2012, 16:36   #2
Lavox
Gouverneur
 
Lavox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Locatie: Molenbeersel
Berichten: 1.419
Standaard

CD&V, degelijk
__________________


Heer, laat het prinsenvolk der oude Nederlanden, niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande.

Laatst gewijzigd door Lavox : 24 maart 2012 om 16:36.
Lavox is offline  
Oud 24 maart 2012, 16:53   #3
Europese Vlaming
Provinciaal Gedeputeerde
 
Europese Vlaming's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2009
Berichten: 894
Standaard

We gaan ze allemaal in t zak zetten, vandaar: "iedereen inbegrepen!" (Arco - dexia verhaal)

Of t is misschien een wanhoopskreet in de zin van: "Iedereen moet op ons stemmen, anders gaat we ten onder en kunnen we niet meer besturen"


Maar k vind t toch wel een rare partij geworden die het noorden volledig kwijt is, als enige partij met Christelijk in haar naam komt ze in Gent op met een moslim als lijsttrekker. Bij de open vld bv zou dat een heel ander verhaal zijn, maar voor bij uitstek de Christelijke partij?

Laatst gewijzigd door Europese Vlaming : 24 maart 2012 om 16:53.
Europese Vlaming is offline  
Oud 24 maart 2012, 17:08   #4
Lavox
Gouverneur
 
Lavox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Locatie: Molenbeersel
Berichten: 1.419
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Europese Vlaming Bekijk bericht
We gaan ze allemaal in t zak zetten, vandaar: "iedereen inbegrepen!" (Arco - dexia verhaal)

Of t is misschien een wanhoopskreet in de zin van: "Iedereen moet op ons stemmen, anders gaat we ten onder en kunnen we niet meer besturen"


Maar k vind t toch wel een rare partij geworden die het noorden volledig kwijt is, als enige partij met Christelijk in haar naam komt ze in Gent op met een moslim als lijsttrekker. Bij de open vld bv zou dat een heel ander verhaal zijn, maar voor bij uitstek de Christelijke partij?
Ja maar de partij staat enkel voor christelijke waarden, en zoals we allemaal weten zijn er veel gelijkenissen tussen het christendom en de islam
__________________


Heer, laat het prinsenvolk der oude Nederlanden, niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande.
Lavox is offline  
Oud 24 maart 2012, 17:24   #5
De Brabander
Minister-President
 
De Brabander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 augustus 2011
Locatie: Ternat
Berichten: 5.735
Standaard

Geldt dat ook voor de zogenaamde "Walen"?
__________________
België unitair !
De Brabander is offline  
Oud 24 maart 2012, 17:32   #6
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Dit is dus wat CD&V voor ogen heeft met 'Iedereen Inbegrepen'.
Blijkbaar slaat dit erop dat iedereen er bekaaid vanaf moet komen.
Mijn stem zullen die zakkenvullers in elk geval nooit krijgen.
Get a life.

Laatst gewijzigd door Den Duisteren Duikboot : 24 maart 2012 om 17:33.
Den Duisteren Duikboot is offline  
Oud 24 maart 2012, 17:33   #7
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.159
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Geldt dat ook voor de zogenaamde "Walen"?
Die kunnen altijd BUB stemmen, hee.
Allez, ze kunnen het, maar ze doen het lekker niet...
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is nu online  
Oud 24 maart 2012, 17:46   #8
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

't Is toch maar mooi de waarheid:
iedereen inbegrepen zal meebetalen aan het Dexia- en Arcopar-verhaal.

Het had zo mooi kunnen zijn:
iedereen inbegrepen zou geld kunnen verdienen met Dexia ... maar dat was even verkeerd begrepen.

Dehaene denkt nog anders:
iedereen inbegrepen heeft, o.a. via zijn pintje bier, meebetaald aan zijn miljoenenbonus ...
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 24 maart 2012, 21:03   #9
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

"Iedereen inbegrepen"...
Mooie slogan... voor een van de laatste strofen uit hun zwanezang.
Vaarwel partij van mossel noch vis zonder enig valabel standpunt, zonder echte visie...
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 25 maart 2012, 08:43   #10
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Nu even ernstig:
wat heeft deze slogan te maken met het gemeentelijk beleid in MIJN of in JOUW gemeente ?

Buiten de ocmw, over welke gemeentelijke bevoegdheid gaat het hier?
En als het over het ocmw gaat, wie werd (teveel) uitgesloten dat hij/zij nu wel degelijk inbegrepen moet worden ?


Die titel of slagzin van de tsjeven is zo juist maar tegelijk zo vaag en weinigzeggend als eenderwelke preek van een pastoor ("ge moet de armen helpen", "ge moet lief zijn voor mekaar" ...) van 2012 of van eenderwelk jaartal tot ongeveer aan WOI.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 25 maart 2012, 09:48   #11
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 17.849
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
"Iedereen inbegrepen"...
Mooie slogan... voor een van de laatste strofen uit hun zwanezang.
Vaarwel partij van mossel noch vis zonder enig valabel standpunt, zonder echte visie...
... en daarmee verdwijnt de laatste betekenisvolle steunpilaar van de Fransche partij in Vlaanderen.
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline  
Oud 25 maart 2012, 10:50   #12
CyberpunX
Staatssecretaris
 
CyberpunX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 oktober 2004
Locatie: .b/e
Berichten: 2.929
Standaard

Zij naaien idd iedereen.
CyberpunX is offline  
Oud 25 maart 2012, 12:04   #13
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Die titel of slagzin van de tsjeven is zo juist maar tegelijk zo vaag en weinigzeggend als eenderwelke preek van een pastoor ("ge moet de armen helpen", "ge moet lief zijn voor mekaar" ...) van 2012 of van eenderwelk jaartal tot ongeveer aan WOI.
Of even vaag als "de kracht van de verandering"...

Die vaagheid is nu eenmaal eigen aan slagzinnen. Het is een beetje flauw om een partij daarop af te rekenen. Hooguit kun je zeggen dat "Iedereen inbegrepen" als slogan nogal gekunsteld klinkt.
Den Duisteren Duikboot is offline  
Oud 25 maart 2012, 12:47   #14
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.159
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Of even vaag als "de kracht van de verandering"...
Je kunt natuurlijk onmogelijk alle veranderingen die je wilt doorvoeren in één slagzin gieten.
Maar het gáát ten minste ergens over.
"Iedereen inbegrepen" betekent eigenlijk niets, het enige wat ik erin lees is "wij willen in alle vijvertjes vissen", en dat is helemaal geen positieve boodschap.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 25 maart 2012 om 12:48.
De gemuilkorfde is nu online  
Oud 25 maart 2012, 12:58   #15
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Je kunt natuurlijk onmogelijk alle veranderingen die je wilt doorvoeren in één slagzin gieten.
Maar het gáát ten minste ergens over.
"Iedereen inbegrepen" betekent eigenlijk niets, het enige wat ik erin lees is "wij willen in alle vijvertjes vissen", en dat is helemaal geen positieve boodschap.
Ik lees daarin dat alle mensen meetellen, ook zij die dreigen uit de boot te vallen in onze individualistische samenleving.

Dat is toch iets anders dan "in alle vijvertjes willen vissen".
Den Duisteren Duikboot is offline  
Oud 25 maart 2012, 13:16   #16
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Ik lees daarin dat alle mensen meetellen, ook zij die dreigen uit de boot te vallen in onze individualistische samenleving.

Dat is toch iets anders dan "in alle vijvertjes willen vissen".
Komkom, wat ze willen zeggen is simpel: je hoeft niet Christelijk, Democratisch en/of Vlaams te zijn om voor ons te stemmen. Eigenlijk zelfs liever niets van dat alles. Nog liever een moslim als lijsttrekker dan een Vlaming.
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline  
Oud 25 maart 2012, 13:17   #17
nabat54
Minister-President
 
nabat54's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 maart 2006
Locatie: Gent
Berichten: 4.467
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Geldt dat ook voor de zogenaamde "Walen"?
CD&V is een partij die opkomt in het nederlandstalig gedeelte van uw land.
Dus "Walen" kunnen daar niet zo direct op stemmen.
(Ja ik weet het jong, dat is voor u een moeilijk concept, maar het is nu éénmaal zo )

Het Waalse volk is een volk dat evenveel rechten/plichten heeft als het Vlaamse, en waarmee er een band is , door de geschiedenis werden we gedwongen om samen Belgen te zijn.

De Belgen daarintegen, die kunnen niet stemmen op de CD&V.....want die bestaan niet.
__________________
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá

Laatst gewijzigd door nabat54 : 25 maart 2012 om 13:18.
nabat54 is offline  
Oud 25 maart 2012, 17:20   #18
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Ik lees daarin dat alle mensen meetellen, ook zij die dreigen uit de boot te vallen in onze individualistische samenleving.

Dat is toch iets anders dan "in alle vijvertjes willen vissen".
Naar mijn bescheiden mening, is er geen enkele partij in Vlaanderen die wil dat mensen uit de boot zouden vallen.

Er zijn natuurlijk wel partijen die vinden dat iedereen in de boot naar godsvrucht en best vermogen, moet mee aan de riemen trekken.

Pak me voor die vergelijking niet op letterlijkheden. Je begrijpt vast wel wat er bedoeld wordt.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 25 maart 2012, 21:27   #19
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Het is een slogan als een andere. Niets om zich druk over te maken.
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 26 maart 2012, 08:50   #20
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Het is een slogan als een andere. Niets om zich druk over te maken.
Ik maak me druk om de dingen waarover ik me graag druk maak; ik heb daarvoor geen adviezen nodig.

Overigens heeft niemand in deze draad, mezelf ingebrepen, zich druk gemaakt. Althans: die indruk heb ik toch.


Ik maak wel lol over de tsjeven-slogan. Hij is dan ook zo dom en zo onnozel in hun mond.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:05.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be