Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 augustus 2013, 21:53   #21
dewanand
Minister-President
 
dewanand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Locatie: delft
Berichten: 4.625
Standaard verzoek swot analyse jou sunni islam geloof

dit postte onze Koerdische Belg, of is het Belgische Koerd? even twijfelen, nou het is een zwaar Gebelgde Koerd zeg, hoog tijd voor TBS dwangverpleging met gratis strakke staatskleding en lekkere gratis neuroleptische staalpillen he voor deze arme mislukte allochtoon, wie wil hem maar aanmelden:

Oorspronkelijk geplaatst door The_Belgian_Kurd Bekijk bericht
Ik ben een sunni moslim zoals iedereen al weet, sta open voor alle religies & culturen, maar sinds gisteren meer dan ooit.


nou salaam he the belgian kurd, en namaste, shalom, ole ole, halleluja, fa waka enz enz

HIerbij een dringend verzoekje van mijn geniale Hindoe kat uit delft kennisstad, Wieroe die al sinds 2007 dus de voorzitter en manager is van denktank dewanand, en meewerkte aan de ontwikkeling van alle teksten en boeken op onze beruchte hindoe katten site www.dewanand.com. Ok Ok, verwacht er niet te veel van, want de hindoe kat heeft helaas maar vijf miljard hersencellen, veel minder dan de mensapen zoals wij hebben, maar Wieroe verzoekt jou hiertij het volgende puntsgewijs:

1. Maak aub een eerlijke onethische, onbeschaamde, taboeloze en schandalige SWOT analyse voor ons van jou zgn sunni islam geloof, die jij dus het beste kent, want je zegt zelf, het is mijn geloof en je klaagt over hijacking.

SWOT analyse betekent in de wereld van religieuze managers dus:

S onderzoek strength van je geloof, dus de kracht. puntsgewijs met argumenten. Hoe sterk is je geloof? Is het sterker dan het geloof van dolfijnen, apen, honden, hindoe katten (blote Wieroe he) enz? Of is je Sunni islam geloof beter en superieur tov het geloof van harrie christus met zijn superieure micro sekswezentjes? Hoe seksen nou jullie sunni muslims, hebben julllie een goed religieus seks handboekije? Hindoes hebben de Kama Sutra en kok shastra als relgieuze sekshandboeken en elke hindoe meid studeert hieruit voor zij gaat trouwen met een lekkere potente, superieure germaanse man. Veel blanke mannen roemen hierom de superieure liefdes kwaliteiten van hete nauwe hindoemeiden en klagen dat de grenzen voor deze lekkere bruine meiden niet wijd en kletsnat open staan in Europa.

W onderzoek weakness van je geloof, dus hoe waardeloos is je sunni islam geloof? Hoe nutteloos is je sunni islam geloof? Leg uit of onderzoek het met een sunni islam hater en laat hij het hier vertellen.

Die O en T moet je zelf uitzoeken.

doe dit echt want Wieroe wil alles weten. thanks a lot, anders mail je ons maar pb. KOm met Wieroe lekkere halal kattenbrokjes eten als je tijd hebt. We kunnen ze voor jou verwarmen in de magnetron of mixen met kouskous of een halal dadeltje uit Mekka. Heb je anders klassiek islamitisch kattenvoer uit het Ottomaans kalifaat? Wieroe lust het zeker dus kom maar langs.

dewanand en wieroe
__________________
Kritisch Podium Dewanand

http://www.dewanand.com

Laatst gewijzigd door dewanand : 27 augustus 2013 om 21:56.
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2013, 21:58   #22
The_Belgian_Kurd
Provinciaal Statenlid
 
The_Belgian_Kurd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2013
Berichten: 629
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dewanand Bekijk bericht
dit postte onze Koerdische Belg, of is het Belgisch Koerd? even twijfelen:

Oorspronkelijk geplaatst door The_Belgian_Kurd Bekijk bericht
Ik ben een sunni moslim zoals iedereen al weet, sta open voor alle religies & culturen, maar sinds gisteren meer dan ooit.


nou salaam he the belgian kurd, en namaste, shalom, ole ole, halleluja, fa waka enz enz

HIerbij een dringend verzoekje van mijn geniale Hindoe kat uit delft kennisstad, Wieroe die al sinds 2007 dus de voorzitter en manager is van denktank dewanand, en meewerkte aan de ontwikkeling van alle teksten en boeken op onze beruchte hindoe katten site www.dewanand.com. Ok Ok, verwacht er niet te veel van, want de hindoe kat heeft helaas maar vijf miljard hersencellen, veel minder dan de mensapen zoals wij hebben, maar Wieroe verzoekt jou hiertij het volgende puntsgewijs:

1. Maak aub een eerlijke onethische, onbeschaamde, taboeloze en schandalige SWOT analyse voor ons van jou zgn sunni islam geloof, die jij dus het beste kent, want je zegt zelf, het is mijn geloof en je klaagt over hijacking.

SWOT analyse betekent in de wereld van religieuze managers dus:

S onderzoek strength van je geloof, dus de kracht. puntsgewijs met argumenten. Hoe sterk is je geloof? Is het sterker dan het geloof van dolfijnen, apen, honden, hindoe katten (blote Wieroe he) enz? Of is je Sunni islam geloof beter en superieur tov het geloof van harrie christus met zijn superieure micro sekswezentjes? Hoe seksen nou jullie sunni muslims, hebben julllie een goed religieus seks handboekije? Hindoes hebben de Kama Sutra en kok shastra als relgieuze sekshandboeken en elke hindoe meid studeert hieruit voor zij gaat trouwen met een lekkere potente, superieure germaanse man. Veel blanke mannen roemen hierom de superieure liefdes kwaliteiten van hete nauwe hindoemeiden en klagen dat de grenzen voor deze lekkere bruine meiden niet wijd en kletsnat open staan in Europa.

W onderzoek weakness van je geloof, dus hoe waardeloos is je sunni islam geloof? Hoe nutteloos is je sunni islam geloof? Leg uit of onderzoek het met een sunni islam hater en laat hij het hier vertellen.

Die O en T moet je zelf uitzoeken.

doe dit echt want Wieroe wil alles weten. thanks a lot, anders mail je ons maar pb. KOm met Wieroe lekkere halal kattenbrokjes eten als je tijd hebt. We kunnen ze voor jou verwarmen in de magnetron of mixen met kouskous of een halal dadeltje uit Mekka. Heb je anders klassiek islamitisch kattenvoer uit het Ottomaans kalifaat? Wieroe lust het zeker dus kom maar langs.

dewanand en wieroe
Dus u wilt dat ik hier, in de comments, onder andere mijn seksleven bloot leg? Religie heeft in mijn ogen niks met geslachtsgemeenschap te maken.
__________________
“Any little group can become famous by taking hostages or planting bombs,” he once wrote, “whereas liberation movements which abstain from terrorism are generally ignored, like the Kurdish movement”
The_Belgian_Kurd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2013, 22:09   #23
dewanand
Minister-President
 
dewanand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Locatie: delft
Berichten: 4.625
Standaard

foute opmerking, kracht van sunni geloof moet je uitleggen he gebelgde koerd en ook de zwakhied ervan of uitleggen hoe waardeloos en nutteloos je sunni islam geloof is voor belgie en nederland. Eerlijkheid wordt beloond hier in nederland.

ook ik deed dit radicaal he op mijn site, zie boekje op site

WEBpublication BOOK WART0273 / EPAGE 19 of 23
Analyse Emancipatie Hindoestanen, man en vrouw, incl. de Holebi

18. Harde bewijs dat Hindoes een lager mensapen ras zijn

ga aub dit onderzoeken op mijn site als je mij en wieroe serieus neemt sunni muslim, wij zijn hindoeachtige mensapen en donkerder gekleurd dan jou snni koerdische ras, en wij weten hoe jullie ons haten als lage vieze vuile zwartjes. Vroeger waren wij indiase zwartjes en ook de zwartere negers uit afrika vele eeuwen lang slaven van jullie sunni en shia moslims, tijdens islamitische kalifaten en moghul empire, dus hou er rekening mee dat wij veel meer weten over jullie misdaden tegen de mensheid en jullie dit nog lang niet vergeven hebben, hindoeisme kent geen vergevings concepten, je zal moeten boeten nu hiervoor jou karmische zonde of je geloof moeten afzweren en je heilige boek weggooien in het haardvuur. Wieroe stelt jou deze vraag in persoon, en is erg kwaad nu op jullie gebelgde sunni muslims.

denktank dewanand en wieroe
delft kennisstad
__________________
Kritisch Podium Dewanand

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2013, 22:17   #24
JeeBee
Minister-President
 
JeeBee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 4.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The_Belgian_Kurd Bekijk bericht
Ik baseer me op mijn familie, een best religieuze familie. De neef van mijn moeder is trouwens één van de bekendste Koerdische imams. Ik ben echt ontzettend trots op dat hij geweld afkeurt en eerder vrede met niet-moslims kiest boven geweld. Het kan best zijn dat er sunni's zijn die meer fanatiek zijn, maar als je die zoekt ben je aan het foute adres.
Lulkoek en écht geen antwoord op de opmerkingen die ik plaatste.

(Ik zeg niet dat ik je levenshouding zoals je die naar voor brengt afwijs.)

Ik zoek ook geen al dan niet 'fanatieke' sunni's. Ik stelde alleen dat je andere sunni's veroordeelt zonder kennis van zaken.

En ik krijg echt geen antwoord op welke religieuze gronden en met welk gezag je het gedrag van je 'vriend' afkeurt. Misschien kleurt hij wel netjes tussen de sunni lijntjes met andere maar even geldige interpretaties en misschien - bijna zeker - met méér kennis van zaken.

Mijn vragen blijven dus gesteld.

En ik stel opnieuw vast dat vele moslims - je bent er een prototype van - een ontstellend gebrek aan kennis omtrent hun eigen religie hebben. Je raakt voorlopig niet verder dan 'mijn familie en mijn neef'.
__________________
Fortuna favet fortibus
JeeBee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2013, 22:18   #25
The_Belgian_Kurd
Provinciaal Statenlid
 
The_Belgian_Kurd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2013
Berichten: 629
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dewanand Bekijk bericht
foute opmerking, kracht van sunni geloof moet je uitleggen he gebelgde koerd en ook de zwakhied ervan of uitleggen hoe waardeloos en nutteloos je sunni islam geloof is voor belgie en nederland. Eerlijkheid wordt beloond hier in nederland.

ook ik deed dit radicaal he op mijn site, zie boekje op site

WEBpublication BOOK WART0273 / EPAGE 19 of 23
Analyse Emancipatie Hindoestanen, man en vrouw, incl. de Holebi

18. Harde bewijs dat Hindoes een lager mensapen ras zijn

ga aub dit onderzoeken op mijn site als je mij en wieroe serieus neemt sunni muslim, wij zijn hindoeachtige mensapen en donkerder gekleurd dan jou snni koerdische ras, en wij weten hoe jullie ons haten als lage vieze vuile zwartjes. Vroeger waren wij indiase zwartjes en ook de zwartere negers uit afrika vele eeuwen lang slaven van jullie sunni en shia moslims, tijdens islamitische kalifaten en moghul empire, dus hou er rekening mee dat wij veel meer weten over jullie misdaden tegen de mensheid en jullie dit nog lang niet vergeven hebben, hindoeisme kent geen vergevings concepten, je zal moeten boeten nu hiervoor jou karmische zonde of je geloof moeten afzweren en je heilige boek weggooien in het haardvuur. Wieroe stelt jou deze vraag in persoon, en is erg kwaad nu op jullie gebelgde sunni muslims.

denktank dewanand en wieroe
delft kennisstad
Wel, voor mij is iedere persoon gelijk. Trouwens één van mijn beste vrienden is een hindoe uit India en we kunnen het prima vinden. Ook wil ik mijn excuses vinden voor wat de moslims jullie vroeger hebben aangedaan. Vergeet niet dat toen bijna iedere machtige natie minderheden aan het uitroeien was. Van de moslims en Spanjaarden tot en met Leopold II in Congo. Ik wou dat we de klok konden terugdraaien, maar helaas is dat niet mogelijk.
__________________
“Any little group can become famous by taking hostages or planting bombs,” he once wrote, “whereas liberation movements which abstain from terrorism are generally ignored, like the Kurdish movement”
The_Belgian_Kurd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2013, 22:32   #26
The_Belgian_Kurd
Provinciaal Statenlid
 
The_Belgian_Kurd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2013
Berichten: 629
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Lulkoek en écht geen antwoord op de opmerkingen die ik plaatste.

(Ik zeg niet dat ik je levenshouding zoals je die naar voor brengt afwijs.)

Ik zoek ook geen al dan niet 'fanatieke' sunni's. Ik stelde alleen dat je andere sunni's veroordeelt zonder kennis van zaken.

En ik krijg echt geen antwoord op welke religieuze gronden en met welk gezag je het gedrag van je 'vriend' afkeurt. Misschien kleurt hij wel netjes tussen de sunni lijntjes met andere maar even geldige interpretaties en misschien - bijna zeker - met méér kennis van zaken.

Mijn vragen blijven dus gesteld.

En ik stel opnieuw vast dat vele moslims - je bent er een prototype van - een ontstellend gebrek aan kennis omtrent hun eigen religie hebben. Je raakt voorlopig niet verder dan 'mijn familie en mijn neef'.
Dat vrouwen een niqab moeten dragen staat niet in de koran. Het feit dat hij mensen wil pijn doen die kritiek geven op de islam, is ook onislamitisch. Hier voor verwijs ik graag naar de vroegere Islamitische kalifaat rond 1000. Toen werd er vrij kritiek gegeven op de Islam, ook al was het een Islamitische Kalifaat. Tegenwoordig ben ik voor zo'n uitspraken al een "kafr".
__________________
“Any little group can become famous by taking hostages or planting bombs,” he once wrote, “whereas liberation movements which abstain from terrorism are generally ignored, like the Kurdish movement”
The_Belgian_Kurd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2013, 22:37   #27
plakker
Minister
 
plakker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2010
Berichten: 3.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The_Belgian_Kurd Bekijk bericht
Hallo iedereen,

Ik wil even mijn verhaal doen over de Islam. Ik ben een sunni moslim zoals iedereen al weet, sta open voor alle religies & culturen, maar sinds gisteren meer dan ooit. Het begon gisteren allemaal met dat ik had afgesproken met één van mijn oude Koerdische vrienden. We hadden afgesproken om samen te gaan poolen. Ik wou hem ook aanspreken over het feit dat ik de laaste tijd veel islamitische tekstjes zie op zijn fb en Islamitische vlaggen. Ik sprak hem daarover aan en probeerde zijn gedachten te achterhalen. Hij vertelde me over dat volgens hem alle vrouwen een niqab moeten dragen, zo niet moeten ze worden gedood. Ik schrok eerlijk gezegd, want dit was niet de jongen die ik kende. Volgens hem was de Koerdische regering veel te tolerant tegenover andere religies en atheïsten. Ik zei hem dat tolerantie het enige was dat Koerden van Arabieren en Turken onderscheid. Hij zei dat iedereen die niet in de islam geloofde dood moest. Toen vroeg ik hem met wie hij optrekt: Chechenen en Afghanen. Toen viel mijn frank. Vuile salafis die andere willen besmetten. De persoon in kwestie zei ook dat graag mujahideen wou worden. Ik werd ontzettend boos en begon te schelden op Salafis en Wahabis. Hij werd zeer agressief en begon me vervolgens te slaan en uit te schelden voor "Kafr"(ongelovige) . Hij dreigde er zelfs mee me te doden, gelukkig waren er mensen in de buurt. Dit was niet het geloof dat me was aangeleerd! Dus beste moslims en niet-moslims, sta op een vorm een front tegen deze barbaren! Ze zijn een bedreiging voor de samenleving! Alleen hun mening telt, en als je niet akkoord bent gaan ze over op geweld. Salafisten en Wahabis buiten! NU!!


Welkom in onze wereld.
__________________

Laatst gewijzigd door plakker : 27 augustus 2013 om 22:43.
plakker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2013, 08:21   #28
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The_Belgian_Kurd Bekijk bericht
Ook wil ik mijn excuses vinden voor wat de moslims jullie vroeger hebben aangedaan.
Dat is voor niks nodig. We leven jammer genoeg in een schuldgevoel-maatschappij, waarbij bepaalde mensen er belang bij hebben dat wij ons schuldig voelen en blijven voelen voor iets waar we niks mee te maken hebben/hadden. De christelijke zondaarsindustrie is er ook op gebaseerd.

Je hoeft je dus niet te verexcuseren voor wat anderen deden. Laat je niks wijsmaken door religioten, machtshebbers, en wereldverbeteraars allerhande.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2013, 10:38   #29
JeeBee
Minister-President
 
JeeBee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 4.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The_Belgian_Kurd Bekijk bericht
Dat vrouwen een niqab moeten dragen staat niet in de koran. Het feit dat hij mensen wil pijn doen die kritiek geven op de islam, is ook onislamitisch. Hier voor verwijs ik graag naar de vroegere Islamitische kalifaat rond 1000. Toen werd er vrij kritiek gegeven op de Islam, ook al was het een Islamitische Kalifaat. Tegenwoordig ben ik voor zo'n uitspraken al een "kafr".
Natuurlijk moet jij je niet verontschuldigen om wat vroeger - of nu nog - gebeurde.

Maar de waarheid heeft wél haar rechten en wat je schijft is niet helemaal correct.

Zo schreef je: het feit dat hij mensen pijn wil doen die kritiek geven op de islam is onislamitisch.

Net het tegengestelde is waar: godslastering, zowel door moslims als door niet moslims wordt onder de islamitische rechtsscholen - die het daar allemaal over eens zijn, behalve dat bij de sji"ieten soms ook geseling voorkomt - bestraft met de dood. Hieronder vallen: belediging van heilige teksten, ontkennen van Mohammed als profeet en - van belang omwille van wat je schreef - het maken van niet respectvolle opmerkingen over de islam.

Kritiek is dus uiterst gevaarlijk. (Ik ben blij dat jij er persoonlijk anders over denkt.)

Je hebt wel gelijk dat het - eventjes - rond het jaar 1.000 anders is geweest.

Je hebt het over het kalifaat van toen, maar en waren toen 3 kalifaten waaronder dat van de Abassieden waar één bepaalde kalief erg tolerant was tegen kritiek op de islam.

Maar dat is de uitzondering, niet de regel, zoals bijvoorbeeld Salman Rushdie of de Deense cartoonist vanuit eerste hand kunnen getuigen.

Wat de niqab, of aanverwanten betreft, heb je natuurlijk gelijk omdat het alleen de vrouwen van Mohammed zelf betrof. Helaas heb ik de fundamentalistische interpretatie, uitgedragen door petrodollars, in de halve eeuw dat ik het midden oosten heb bereisd, alleen maar zien groeien.
__________________
Fortuna favet fortibus
JeeBee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2013, 20:10   #30
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The_Belgian_Kurd Bekijk bericht
Dat vrouwen een niqab moeten dragen staat niet in de koran. Het feit dat hij mensen wil pijn doen die kritiek geven op de islam, is ook onislamitisch. Hier voor verwijs ik graag naar de vroegere Islamitische kalifaat rond 1000. Toen werd er vrij kritiek gegeven op de Islam, ook al was het een Islamitische Kalifaat. Tegenwoordig ben ik voor zo'n uitspraken al een "kafr".
De heilige qur'an, het grondvest van islam, kwam van god. Hierop kan geen kritiek bestaan.

Dat men u daarvoor afvallig beschouwt kan ik enkel bijtreden
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2013, 14:22   #31
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

JeeBee ontpopt zich hier weer als apologeet van al-Qaida. Iedereen die al-Qaida of extremisme bestrijdt, moet eraan geloven. Dat is natuurlijk niet toevallig voor een adept van het Amerikaans imperialisme, dat al-Qaida steunde in Libië en nu weer in Syrië.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2013, 15:21   #32
Salah
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 mei 2013
Berichten: 3.225
Standaard

Mooi verzonnen verhaaltje, Belgische Kurt.
Salah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2013, 16:37   #33
The_Belgian_Kurd
Provinciaal Statenlid
 
The_Belgian_Kurd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2013
Berichten: 629
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Mooi verzonnen verhaaltje, Belgische Kurt.
Tuurlijk joh, ik wou dat ik zo creatief was om zo'n verhalen te kunnen verzinnen. Maar als u denkt dat dit een leugen is doet u maar.
__________________
“Any little group can become famous by taking hostages or planting bombs,” he once wrote, “whereas liberation movements which abstain from terrorism are generally ignored, like the Kurdish movement”
The_Belgian_Kurd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2013, 20:19   #34
JeeBee
Minister-President
 
JeeBee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 4.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
JeeBee ontpopt zich hier weer als apologeet van al-Qaida. Iedereen die al-Qaida of extremisme bestrijdt, moet eraan geloven. Dat is natuurlijk niet toevallig voor een adept van het Amerikaans imperialisme, dat al-Qaida steunde in Libië en nu weer in Syrië.
Ik denk het niet.

Ik stel alleen vast dat al-Qaeda, of voor hetzelfde geld andere fundamentalisten, netjes binnen de lijntjes van de islam kleuren.

En wanneer dat niet zo is, dan moet jij me maar verbeteren.

Ik stel ook vast - en daar gaat deze thread over - dat iemand vaststelt dat 'zijn' islam - dat is een islam die zonder persoonlijke kennis van koran of ahadith maar met familietradities is groot geworden - 'gekaapt' zou zijn.

En ik stel gewoon vast dat die persoon wel beweert 'sunni' te zijn - en dat zal ook zo wel zal zijn - maar niet weet of aanvaardt dat er ook heel andere minstens even échte sunni's zijn. In Vilvoorde, met de Syrië connectie weten ze daar alles van de laatste weken en maanden.

Je kan niet zeggen dat je écht sunni bent en daarbij de helft van de koran negeren. Dat is het hoofd in het zand steken.

Osama bin Laden is op zijn minst een even goede sunni als onze Belgische Koerd en wanneer hem dat niet zint dan moet hij maar zijn conclusies trekken.

Maar noem me geen apologeet van welk fundamentalisme ook. Dat is Mohammed in eigen persoon wél: hij heeft het fundamentalisme onverbrekelijk ingebakken in de islam. En elk fundamentalisme steunt op 'zijn' woord van god en op zijn voorbeeld.

Daarom maak ik ook een sterk onderscheid tussen de moslim, dikwijls onwetend, misleid en in elk geval 'onderworpen' aan de islam.

De eerste respecteer ik, de tweede bestrijd ik door....gewoon de waarheid te schrijven.
__________________
Fortuna favet fortibus

Laatst gewijzigd door JeeBee : 29 augustus 2013 om 20:20.
JeeBee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2013, 00:24   #35
dewanand
Minister-President
 
dewanand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Locatie: delft
Berichten: 4.625
Standaard ik ben hindoe fundamentalist

namaste jeebee, belgian kurd, ea forum tijgertjes met scherpe hoektandjes,

zelf ben ik een hindoe fundamentalist, sinds 2003 openbaar gemaakt. Mijn eerste onwettige aktie was het versturen van poederbrieven aan hindoe organisaties in Nederland, zie mijn site met de verklaring van mij, ivm eerste lustrum vieirng hiervan, waarbij ik dus geen spijt betuig en van niemand vergeving eis of verzoek, omdat het zuivere, ascetische, individuele Hindoeisme dit dus niet kent. Zie mijn site voor deze lange tekst met zestien bijlagen.

Maar mbt islam, en de vele varianten, hier stof tot nadenken:

de minnaretten die om elke moskee geplaatst worden en naar de hemel gericht zijn, symboliseren de geestelijke verheffing van elke moslim, zowel van de ideale moslimman als de ideale moslimvrouw. Ik heb hier thuis een erg professioneel geschreven boek van de ideale moslimman en moet het wel nog goed onderzoeken, en het is absoluut geen boek dat oproept tot moorden of oorlog voeren.

Dus die geestelijke verheffing van een moslim interesseert mij het meest nu, omdat dit idee ook voorkomt in de Bhagavad Gita die 5000 jaar geleden opgeschreven werd in het oude India en een van de meest bekende heilige boeken is nu van de Hindoes, de hare krishna's zijn gefocused op dit geschrift, tezamen met het Srimad Bhagavatum dat een oudere Purana is.

Ik bekijk eea erg theoretisch dus praktische zaken van organisaties of politiek/religieuze machtsbolwerken zie ik anders. Wel is mijn versie van het Hindoe fundamentalisme anders gedefinieerd en ik noem het de dewanistische stroming van de oeroude Sanathan Dharm, en het is erg tolerant, maar ook dit is erg krachtig onderbouwd met bijna mathematisch opgezette theorieen en directe logica, met constraints erin. Ik zoom echter ook downward in naar de massa onderin en moet nog hard werken om dit op te lossen.

Ik ben geen blanke man en mijn huidskleur is goudbruin, mijn rastype is Hindoeistisch/ indiaas, google en je ziet mijn foto's wel. Mijn niet blanke kleur maakt mijn geest ook anders geloof ik, mijn geest is goudbruin met geestelijk goudstof erin geloof ik. Hierom ben ik geestelijk rijker dan een lange, grootgeschapen blanke man.

dewanand
hindoe fundamentalist
delft, planet of the intelligent apes
__________________
Kritisch Podium Dewanand

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2013, 07:45   #36
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Mooi verzonnen verhaaltje, Belgische Kurt.
Hoe komt het toch dat werkelijk iedereen behalve jij hier leugens zit te vertellen, kun je echt geen andere argumenten verzinnen? Erg zwak.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2013, 07:48   #37
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Ik denk het niet.

Ik stel alleen vast dat al-Qaeda, of voor hetzelfde geld andere fundamentalisten, netjes binnen de lijntjes van de islam kleuren.

En wanneer dat niet zo is, dan moet jij me maar verbeteren.

Ik stel ook vast - en daar gaat deze thread over - dat iemand vaststelt dat 'zijn' islam - dat is een islam die zonder persoonlijke kennis van koran of ahadith maar met familietradities is groot geworden - 'gekaapt' zou zijn.

En ik stel gewoon vast dat die persoon wel beweert 'sunni' te zijn - en dat zal ook zo wel zal zijn - maar niet weet of aanvaardt dat er ook heel andere minstens even échte sunni's zijn. In Vilvoorde, met de Syrië connectie weten ze daar alles van de laatste weken en maanden.

Je kan niet zeggen dat je écht sunni bent en daarbij de helft van de koran negeren. Dat is het hoofd in het zand steken.

Osama bin Laden is op zijn minst een even goede sunni als onze Belgische Koerd en wanneer hem dat niet zint dan moet hij maar zijn conclusies trekken.

Maar noem me geen apologeet van welk fundamentalisme ook. Dat is Mohammed in eigen persoon wél: hij heeft het fundamentalisme onverbrekelijk ingebakken in de islam. En elk fundamentalisme steunt op 'zijn' woord van god en op zijn voorbeeld.

Daarom maak ik ook een sterk onderscheid tussen de moslim, dikwijls onwetend, misleid en in elk geval 'onderworpen' aan de islam.

De eerste respecteer ik, de tweede bestrijd ik door....gewoon de waarheid te schrijven.
Zorgt de islam daar zelf niet voor door iedereen te verplichten binnen het geloof te blijven? Je mag van islam niet gematigd gelovig zijn maar je mag het ook niet verloochenen, zo kweek je leugenaars in alle gelederen. De islam is 1 grote leugen op die manier.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2013, 09:55   #38
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The_Belgian_Kurd Bekijk bericht
Dat vrouwen een niqab moeten dragen staat niet in de koran. Het feit dat hij mensen wil pijn doen die kritiek geven op de islam, is ook onislamitisch. Hier voor verwijs ik graag naar de vroegere Islamitische kalifaat rond 1000. Toen werd er vrij kritiek gegeven op de Islam, ook al was het een Islamitische Kalifaat. Tegenwoordig ben ik voor zo'n uitspraken al een "kafr".
Blijft staan als een huis:
Citaat:
En ik stel opnieuw vast dat vele moslims - je bent er een prototype van - een ontstellend gebrek aan kennis omtrent hun eigen religie hebben.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2013, 09:58   #39
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
De heilige qur'an, het grondvest van islam, kwam van god. Hierop kan geen kritiek bestaan.

Dat men u daarvoor afvallig beschouwt kan ik enkel bijtreden
Nog al eentje wat niks weet over de Koran en zijn herkomst, enkel wat gelul dat de imams in hun oren blazen. Zielig gewoon.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2013, 11:33   #40
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Nog al eentje wat niks weet over de Koran en zijn herkomst, enkel wat gelul dat de imams in hun oren blazen. Zielig gewoon.
Vanwaar komt de Qur'an volgens u dan, dat ik zo mis ben er niks van te kennen. In strikte zin zou ik zelfs kunnen claimen dat het rechtreeks neder is gedaald tot in de handen van Mohammad (pbwh).

ik zeg niet dat de threadstarter in mijn ogen onislamitisch zou zijn, maar met de voorbeelden dat hij aanhaalde, andere moslims wel die conclusie zouden trekken
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be