Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 februari 2019, 14:02   #561
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.619
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Tewerkstelling in de "klimaatindustrie" kan in ons land tot 60.000 jobs opleveren.
Wij leven als individuen zo goed mogelijk voor het klimaat.
Zeker weten !
Sommigen lachen ons uit...
Véél mensen proberen dat toch te doen maar ...

Ook bedrijven doen mee (sommige toch)

Papieren handleidingen bij software/hardware die verdwijnen, een link naar het Internet toe lost het 'probleem' op en daar kan u het nalezen.

Is daarmee de papierberg gered, nee nog niet maar het is best een goede start.

Loopt ik door de voorraadkamer en neem ik mij wat frisdrank, een pak omweven met plastiek.

Hoe los je dat op al dat met plastiek ingepakte?

De zeeën/oceanen zitten er al vol van.

Loop je daar een warenhuis, ik denk dat de milieujongeren daar gelijk een hartaanval krijgen.

Neem de afdeling dierenvoeding dan denk je: "Menen ze dat echt zelf?"

Ik kan daar nog uren blijven over voortborduren maar ik zou niet weten wat de geldige oplossing daarvoor zou moeten zijn.

Tijdens het rondlopen in een dagbladhandel merkte ik een boekje op waar men het waterverbruik van onzer aller "Manneken Pis" in de aandacht bracht.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 23 februari 2019 om 14:12.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2019, 14:16   #562
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.947
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Er zullen dan ook jobs verdwijnen in de milieuvervuilende industrie, mss kunnen ze eens berekenen hoeveel dat dat gaan zijn, of het is gewoon een verschuiving van jobs.

fijn.
Fijn ? Dom !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2019, 14:19   #563
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.947
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Véél mensen proberen dat toch te doen maar ...

Ook bedrijven doen mee (sommige toch)

Papieren handleidingen bij software/hardware die verdwijnen, een link naar het Internet toe lost het 'probleem' op en daar kan u het nalezen.

Is daarmee de papierberg gered, nee nog niet maar het is best een goede start.

Loopt ik door de voorraadkamer en neem ik mij wat frisdrank, een pak omweven met plastiek.

Hoe los je dat op al dat met plastiek ingepakte?

De zeeën/oceanen zitten er al vol van.

Loop je daar een warenhuis, ik denk dat de milieujongeren daar gelijk een hartaanval krijgen.

Neem de afdeling dierenvoeding dan denk je: "Menen ze dat echt zelf?"

Ik kan daar nog uren blijven over voortborduren maar ik zou niet weten wat de geldige oplossing daarvoor zou moeten zijn.

Tijdens het rondlopen in een dagbladhandel merkte ik een boekje op waar men het waterverbruik van onzer aller "Manneken Pis" in de aandacht bracht.
In HLN vandaag is er een interessante bijlage over wat we allemaal zélf kunnen doen voor ons milieu.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2019, 18:10   #564
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.619
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
In HLN vandaag is er een interessante bijlage over wat we allemaal zélf kunnen doen voor ons milieu.
Ik vond de volgende ook best 'interessant' daaruit een beetje kan afleiden dat die milieustakingen opgezet zijn door Groen daar die denken er voordeel uit te kunnen halen qua kiesvee winnen.

Groen trapt campagne op gang en richt pijlen op N-VA: “Ecorealisme van N-VA is stap naar econegationisme”.

Ik hoop dat de mensen beseffen dat het niet de beste optie is om hun stem aan Groen te laten in Mei eerstkomende.

Zoals u merkt geloof ik er niet veel meer van, van héél dat klimaatgedoe van de jongeren.

Is het in scene gezet door iemand?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 23 februari 2019 om 18:14.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2019, 20:12   #565
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.619
Standaard

Wilde ik mezelf trakteren op een kopje koffie.

Ik loop naar de keuken en merk daar een schaal vol koffie-caps.

Toen volgde er een tweestrijd in de zin van: Zou ik die gebruiken, is dat goed voor het milieu als ik dat wegwerp? (er zijn aanbieders die ze ophalen voor recyclage, niet allemaal)

Een dilemma drong zich op ...

Uiteindelijk koos ik ervoor om koffie te malen in een antieke koffiemolen onder het luid zingen van "1 kopje koffie"

Daarna schonk ik een kopje koffie op de eeuwenoude manier op.

De milieu-activisten zullen blij zijn met mijn actie?

Mochten zij in de buurt geweest zijn schonk ik een kopje voor Greta & Anuna.

Vriendelijk van mij hé

Mocht de situatie zich voordoen zou mijn eerste vraag naar de twee koffiedrinkende meisjes toe zijn: "En hoe denkt u dit alles op te lossen (milieuprobleem), zijn er alternatieven in bepaalde gevallen?"
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 23 februari 2019 om 20:15.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2019, 20:46   #566
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Is het in scene gezet door iemand?
Door de Chinese communisten om de Europese economie kapot te maken.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2019, 20:47   #567
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
In HLN vandaag is er een interessante bijlage over wat we allemaal zélf kunnen doen voor ons milieu.
Als iedereen vegan at was de ACC opgelost.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2019, 20:53   #568
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Hoe los je dat op al dat met plastiek ingepakte?
.
Plastiek kan je niet ontlopen.
De inperking moet van de autoriteiten komen.
Mar Jantje wil natuurlijk liever wachten tot de techniekers iets uitvinden dat plastiek vervangt en dat de bedrijven graag spontaan aanwenden (misschien omdat dat meer winst op zou leveren)
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2019, 21:01   #569
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Wilde ik mezelf trakteren op een kopje koffie.

Ik loop naar de keuken en merk daar een schaal vol koffie-caps.

Toen volgde er een tweestrijd in de zin van: Zou ik die gebruiken, is dat goed voor het milieu als ik dat wegwerp? (er zijn aanbieders die ze ophalen voor recyclage, niet allemaal)

Een dilemma drong zich op ...

Uiteindelijk koos ik ervoor om koffie te malen in een antieke koffiemolen onder het luid zingen van "1 kopje koffie"

Daarna schonk ik een kopje koffie op de eeuwenoude manier op.

De milieu-activisten zullen blij zijn met mijn actie?

Mochten zij in de buurt geweest zijn schonk ik een kopje voor Greta & Anuna.

Vriendelijk van mij hé

Mocht de situatie zich voordoen zou mijn eerste vraag naar de twee koffiedrinkende meisjes toe zijn: "En hoe denkt u dit alles op te lossen (milieuprobleem), zijn er alternatieven in bepaalde gevallen?"
Een degelijke koffiemachine heb je al voor € 300 - 450...

https://www.bol.com/nl/p/longhi-magn...CABEgLr2fD_BwE

Maar als je liever met de hand wilt malen?

Laatst gewijzigd door Micele : 23 februari 2019 om 21:02.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2019, 21:35   #570
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.619
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Een degelijke koffiemachine heb je al voor € 300 - 450...

https://www.bol.com/nl/p/longhi-magn...CABEgLr2fD_BwE

Maar als je liever met de hand wilt malen?
Dat zijn de duurdere modellen al 300€/500€

Mijn ouders hebben zo een ding.

Ik hield het op deze

Dat ding doet, voor wat het maar kost ook wat het moet doen en was nog goedkoper zelfs bij een actie die liep.

Zo eentje (zie volgende) staat hier ook nog ergens mooi te wezen, ik weet al niet meer waar.

__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2019, 22:22   #571
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik hield het op deze

Dat ding doet, voor wat het maar kost ook wat het moet doen en was nog goedkoper zelfs bij een actie die liep.
Dat is wel geen koffiebonenmaler hé. (wel ne cuppenduwer)

Ik heb het over goede koffie.
Uit een koffiemachine
Citaat:
Consumentenbond Beste koop januari 2016

Laatst gewijzigd door Micele : 23 februari 2019 om 22:25.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2019, 06:44   #572
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Nee, eigenlijk niet.
De wetenschappers hebben het probleem aangewezen en nu moeten de technici de aangewezen problemen oplossen.
En de politici moeten enkel ingrijpen als de industrie de aangeboden oplossingen weigert toe te passen.
Het is eerder omgekeerd he. Als het *kan* gebeuren, zal het *vanzelf* gebeuren. Want het *kan* alleen maar gebeuren als het rendabel is. Als hernieuwbare energie een RENDABELE en GULLE bron van energie is, dan moet de politiek er enkel voor zorgen dat de ontplooiing daarvan NIET GEHINDERD wordt, maar is het de markt die het zal doen. En als hernieuwbare energie NIET rendabel is, dan mag je als politicus nog zoveel duwen als je wil, het gaat dan niet lukken, want ge helpt uw land naar de dieperik op economisch vlak.

Het *enige* wat er dus moet gebeuren om op gulle, overvloedige, hernieuwbare energie over te stappen, is daar een gunstig reglementair kader voor scheppen ; niet "subsidieren", noch "pesten", en ZEKER NIET "verbruik afremmen".

Ik zie persoonlijk de meeste Europese landen NIET 100% hernieuwbaar gaan in 2050, maar het zou kunnen verkeren, gezien de exponentiele groei van fotovoltaisch. Wel *enorm spijtig* dat we dat zelf niet ontwikkelen, en dat het de Chinezen zijn die weeral vooraan staan. Men moet opletten met exponentiele groei. Het gaat heel rap op het einde. Maar niettemin blijf ik denken dat 100% hernieuwbaar in 2050 niet haalbaar is. Ik zie dat ten vroegste ergens in 2060 - 2070 ; maar bon, zoals ik al stelde, exponentiele groei is bedriegelijk en kan soms veel rapper gaan.

Wat die meiskes dus niet lijken te snappen, is dat het antwoord niet van de politiek moet komen, TENZIJ een paar heel simpele en concrete zaken, zoals inderdaad alle subsidies aan fossiel onmiddellijk stoppen, en bijvoorbeeld een automatische langzaam stijgende tax op alles wat fossiel is, instellen. Bijvoorbeeld, beginnen met 1% tax extra, en elk jaar voegen we 2% erbij.

En voor de rest een wetgeving die het U zo gemakkelijk mogelijk maakt om hernieuwbaar te installeren. En daar stopt het dan, de markt moet de rest maar doen.

Wat we vooral NIET moeten doen, is ons belemmeringen opleggen, "goed willen zijn voor het milieu", minder het licht aandoen, niet met de auto rijden en dergelijke. Nochtans zal dat de klassieke reactie van de politiek zijn als ze "groen" willen zijn. Dat is zinloos. Wat wij moeten doen, is maximaal hernieuwbaar consumeren, en de markt goesting geven om er enorm veel te maken en te plaatsen. Er tegenaan verbruiken. Zoveel we kunnen.

Hoe meer electriciteit we verbruiken, hoe groter de markt voor hernieuwbaar wordt. Hoe meer we autorijden, hoe groter de markt voor EV wordt.

Laatst gewijzigd door patrickve : 24 februari 2019 om 06:48.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2019, 07:23   #573
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Wilde ik mezelf trakteren op een kopje koffie.

Ik loop naar de keuken en merk daar een schaal vol koffie-caps.

Toen volgde er een tweestrijd in de zin van: Zou ik die gebruiken, is dat goed voor het milieu als ik dat wegwerp? (er zijn aanbieders die ze ophalen voor recyclage, niet allemaal)

Een dilemma drong zich op ...

Uiteindelijk koos ik ervoor om koffie te malen in een antieke koffiemolen onder het luid zingen van "1 kopje koffie"

Daarna schonk ik een kopje koffie op de eeuwenoude manier op.

De milieu-activisten zullen blij zijn met mijn actie?

Mochten zij in de buurt geweest zijn schonk ik een kopje voor Greta & Anuna.

Vriendelijk van mij hé

Mocht de situatie zich voordoen zou mijn eerste vraag naar de twee koffiedrinkende meisjes toe zijn: "En hoe denkt u dit alles op te lossen (milieuprobleem), zijn er alternatieven in bepaalde gevallen?"

Ge weet toch waar koffie vandaan komt, hé?

__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2019, 07:26   #574
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Als iedereen vegan at was de ACC opgelost.

Als kannibalisme gelegaliseerd werd ...
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2019, 09:15   #575
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het is eerder omgekeerd he. Als het *kan* gebeuren, zal het *vanzelf* gebeuren. Want het *kan* alleen maar gebeuren als het rendabel is. Als hernieuwbare energie een RENDABELE en GULLE bron van energie is, dan moet de politiek er enkel voor zorgen dat de ontplooiing daarvan NIET GEHINDERD wordt, maar is het de markt die het zal doen. En als hernieuwbare energie NIET rendabel is, dan mag je als politicus nog zoveel duwen als je wil, het gaat dan niet lukken, want ge helpt uw land naar de dieperik op economisch vlak.

Het *enige* wat er dus moet gebeuren om op gulle, overvloedige, hernieuwbare energie over te stappen, is daar een gunstig reglementair kader voor scheppen ; niet "subsidieren", noch "pesten", en ZEKER NIET "verbruik afremmen".



Ik zie persoonlijk de meeste Europese landen NIET 100% hernieuwbaar gaan in 2050, maar het zou kunnen verkeren, gezien de exponentiele groei van fotovoltaisch. Wel *enorm spijtig* dat we dat zelf niet ontwikkelen, en dat het de Chinezen zijn die weeral vooraan staan. Men moet opletten met exponentiele groei. Het gaat heel rap op het einde. Maar niettemin blijf ik denken dat 100% hernieuwbaar in 2050 niet haalbaar is. Ik zie dat ten vroegste ergens in 2060 - 2070 ; maar bon, zoals ik al stelde, exponentiele groei is bedriegelijk en kan soms veel rapper gaan.




Men heeft politiek de overschakeling gewoon verkeerd aangepakt.
Men was ook niet bezig met de CO2 uitstoot te verminderen toen de beslissing van de kernuitstap werd genomen.

En eerlijk, zelfs ik als voorstander van alternatieve energiewinning, zie West Europa tegen 2050 nog geen 50% van zijn energie uit hernieuwbare bronnen halen.
Ik zie west Europa zelfs in 2100 nog niet voor 90% op hernieuwbare stroomcentrales werken.

En de reden is vrij simpel, ze hadden nooit een kernuitstap plichten.
Een kerncentrale heeft een te groot vermogen om zomaar te vervangen door een alternatief.
Daarnaast hadden de eigenaars zelf de kerncentrales wel gesloten eens ze niet meer rendabel veilig en bedrijfszeker zijn te houden.
Ze hadden een sluiting van de fossiele centrales moeten afkondigen.
Die zijn immers gemakkelijk en goedkoper te bouwen en onderhouden dan alternatieve centrales en hun brandstof is goedkoop en overvloedig beschikbaar.


Citaat:


Wat die meiskes dus niet lijken te snappen, is dat het antwoord niet van de politiek moet komen, TENZIJ een paar heel simpele en concrete zaken, zoals inderdaad alle subsidies aan fossiel onmiddellijk stoppen, en bijvoorbeeld een automatische langzaam stijgende tax op alles wat fossiel is, instellen. Bijvoorbeeld, beginnen met 1% tax extra, en elk jaar voegen we 2% erbij.
Denk dat die meisjes heel veel niet snappen.
In de eerste plaats, dat milieu, klimaat en leefomgeving wel wat meer zijn dan enkele CO2 uitstoot.
En dat het dan voorgaat over het vrijlaten van natuurlijk opgesloten CO2

Citaat:

En voor de rest een wetgeving die het U zo gemakkelijk mogelijk maakt om hernieuwbaar te installeren. En daar stopt het dan, de markt moet de rest maar doen.

Wat we vooral NIET moeten doen, is ons belemmeringen opleggen, "goed willen zijn voor het milieu", minder het licht aandoen, niet met de auto rijden en dergelijke. Nochtans zal dat de klassieke reactie van de politiek zijn als ze "groen" willen zijn. Dat is zinloos. Wat wij moeten doen, is maximaal hernieuwbaar consumeren, en de markt goesting geven om er enorm veel te maken en te plaatsen. Er tegenaan verbruiken. Zoveel we kunnen.

Hoe meer electriciteit we verbruiken, hoe groter de markt voor hernieuwbaar wordt. Hoe meer we autorijden, hoe groter de markt voor EV wordt.


Nu voor het leggen van zonnepanelen is de wetgeving vrij gemakkelijk, maar daar stopt het.
Probeer maar eens een kleine windmolen of biogaswinning te plaatsen.
Je word langst alle kanten tegengewerkt.
Probeer maar eens om zelf alternatieve brandstoffen te winnen uit bioafval.
Je word langst alle kanten tegengewerkt en krijgt er dan nog eens extra rekeningen bij.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2019, 10:29   #576
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.619
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Dat is wel geen koffiebonenmaler hé. (wel ne cuppenduwer)

Ik heb het over goede koffie.
Uit een koffiemachine
Citaat:
Daarna schonk ik een kopje koffie op de "eeuwenoude" manier op.
Schreef ik.

'Boontjes' kopen, malen, en dan de cafetière.


Die koffie gemaakt in een cafetière heeft nog altijd de beste smaak. (een persoonlijke mening uiteraard)

KOFFIEZETTEN MET DE CAFETIÈRE, HEERLIJK!

__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 24 februari 2019 om 10:30.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2019, 20:20   #577
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.619
Standaard

'Stop met het klimaatspijbelen'

Citaat:
In een pittig interview met De Zondag gaat Antwerps schepen voor Onderwijs, Jeugd, Integratie en Inburgering Jinnih Beels hard te keer.
"Van mij mag het stoppen met dat klimaatspijbelen"
*geen commentaar*
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2019, 20:21   #578
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.619
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ge weet toch waar koffie vandaan komt, hé?

Als we ons dat bij alle waren die wij gebruiken moeten gaan afvragen?

Dat lijkt mij geen goed plan maar u heeft wel gelijk.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2019, 09:50   #579
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.947
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Als we ons dat bij alle waren die wij gebruiken moeten gaan afvragen?

Dat lijkt mij geen goed plan maar u heeft wel gelijk.
Wij moeten NIETS van ons comfort inleveren.
Wij moeten op een doordachte manier anders gaan leven.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2019, 11:35   #580
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
En de reden is vrij simpel, ze hadden nooit een kernuitstap plichten.
Een kerncentrale heeft een te groot vermogen om zomaar te vervangen door een alternatief.
Daarnaast hadden de eigenaars zelf de kerncentrales wel gesloten eens ze niet meer rendabel veilig en bedrijfszeker zijn te houden.
Ze hadden een sluiting van de fossiele centrales moeten afkondigen.
Die zijn immers gemakkelijk en goedkoper te bouwen en onderhouden dan alternatieve centrales en hun brandstof is goedkoop en overvloedig beschikbaar.
Dit. Meer is er inderdaad niet aan.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:49.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be