Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 maart 2018, 11:43   #221
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Oeps dan....
Tja, ik ben totaal niet op de hoogte hoe dat ineenzit zulke stages, en zeker niet dat het onbetaald is.
Ik ken wel iemand die moet gaan werken (weet niet of dat ook een stage is?) en die vrouw krijgt slecht 1 euro/uur!
Onbetaald is niet het juiste woord.
Ze zijn in opleiding en hebben hun werklozenuitkering.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2018, 11:44   #222
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

bij 9 op de 10 stageaires steek je er meer in dan je eruit haalt.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2018, 11:44   #223
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
maaltijdcheque idd een goed idee, al was het maar dat het symbolisch de mensen een steuntje in de rug geeft....
Dankzij parasieten zoals u is daar geen geld voor.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2018, 11:48   #224
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik vraag me af hoeveel cursussen en of VDAB stages een mens kan doen zonder nog steeds werk te vinden.

Opnieuw bekijk zo een persoon eens als werkgever?

Je ziet een lange zelfs jarenlange lijst van een werkloze dat zogenaamd nergens welkom is.
Waarom?

En waarom zou jij dan die persoon wel werk geven?

Het is niet normaal dat jonge mensen, dikwijls toch al redelijk geschoold geen werk vinden?

Is dat prettig werk of voldoende betaald dat is iets anders.
Maar mocht iedereen opstappen die geen prettig werk of voldoende loon hebben ...iedereen stopt met werken.

We zitten gewoon met een ganse generatie die alles graag voor niks heeft zonder zich te vermoeien omdat ze het beneden hun standing vinden.
Of te lastig.

Het is maar als werkgever dat je ziet hoeveel het je kost om iemand werk te geven. En dat is een fortuin op jaarbasis.
Je wilt dat niet zomaar geven aan iemand die je geen vertrouwen geeft.
En al de parasieten die geen werk willen (de bembems van deze wereld) moeten ook een uitkering krijgen. Die uitkering wordt betaald door de werkgevers die aan mensen werk geven.

Zonder die last zou er veel meer tewerkstelling mogelijk zijn.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2018, 11:49   #225
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Mensen die nooit werken zorgen op hun beurt ook voor veel verkrotting en armoede in eigen omgeving.

Ze leven noodgedwongen van lage inkomsten...spenderen dus ook geen geld in de economie en lokale werkgevers waardoor ook hun inkomsten zakken.
En dan solliciteren ze net bij die werkgevers die ook te weinig inkomsten hebben...door hun .

Zo gaan hele regio's op de fles.

Kijk naar ronse of Henegouwen en dergelijke.
Vergeet niet dat elke euro die een parasiet spendeert in onze economie, eerst aan de economie onttrokken is.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2018, 11:50   #226
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
bij 9 op de 10 stageaires steek je er meer in dan je eruit haalt.
Inderdaad, je moet steeds zorgen voor begeleiding, zeker in de zorgsector.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2018, 11:57   #227
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Excuseer?

Volgens dat artikel zit zij 'dixit herself' reeds 3 jaar thuis wegens een hernia die verslechterde nadat ze op school met geweld te maken kreeg - blijkbaar was een meisje langs achteren aan haar nek gaan hangen.

Tijdens die 3 jaar kreeg zij het equivalent van haar volledige loon, het is dat ze binnenkort vreest terug te vallen op 60% daarvan.

Zonder dat incident kon ze maw nog wel een tijdje mee wat betreft haar 'loopbaan'.

En ergens vind ik het straf dat wie door een werkongeval out is meer krijgt (al was het 'maar' gedurende 3 jaar) dan wie out is door andere omstandigheden. I mean, out is out. Of niet soms.
Wie een arbeidsongeval heeft, krijgt tot de consolidatie 90% per dag met 6 dagen per week, begrensd op 44000€ per jaar van zijn inkomen.
Na de consolidatie krijgt men een vergoeding voor het restletsel uitgedrukt in economische invaliditeit. In geval van een opgelopen hernia is dit maximuum 12 maanden na het voorval.
En mag men blijven werken, wie zijn job niet meer kan uitvoeren krijgt werkloosheidsuitkering.
De invaliditeit word niet meegerekend in die uitkering.
Het feit dat deze leerkracht nu al staat te janken dat ze het met 60% van haar inkomen zal moeten gaan doen, wijst meer op het feit dat ze niet meer wil werken. En dus haar arbeidsongeval heeft laten omzetten in ziekteverzuim.
Als benoemde ambtenaar, heeft zij waarschijnlijk 3 jaar ziektedagen opgebouwd en zijn die nu op, waardoor ze op het RIZIV terug valt.
Ik wens de dame veel succes toe, want het RIZIV is niet mals met dit verzuim en moet geen rekening houden met haar benoeming.
Voor het RIZIV moet zij +66% werkonbekwaam zijn voor alle mogelijke jobs die zij heeft of zou kunnen uitvoeren met haar diploma, kennis en ervaring. Als zij 33,34% van de job nog kan uitvoeren, mag het RIZIV haar schrappen als zieke en terug werken sturen.
Voor iemand met haar opleiding staan alle administrative bediende jobs open. Ook magazijn bediende staat open evenals verkoopster.
Met een hernia kan ze nog werken als heftruckbestuurdster, poetsvrouw en noem maar op.
Denk dat deze dame binnenkort gaat staan janken dat ze nog 0% van haar inkomen behoud door de Belgische wetgeving.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2018, 17:58   #228
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik vraag me af hoeveel cursussen en of VDAB stages een mens kan doen zonder nog steeds werk te vinden.

Opnieuw bekijk zo een persoon eens als werkgever?

Je ziet een lange zelfs jarenlange lijst van een werkloze dat zogenaamd nergens welkom is.
Waarom?

En waarom zou jij dan die persoon wel werk geven?

Het is niet normaal dat jonge mensen, dikwijls toch al redelijk geschoold geen werk vinden?

Is dat prettig werk of voldoende betaald dat is iets anders.
Maar mocht iedereen opstappen die geen prettig werk of voldoende loon hebben ...iedereen stopt met werken.

We zitten gewoon met een ganse generatie die alles graag voor niks heeft zonder zich te vermoeien omdat ze het beneden hun standing vinden.
Of te lastig.

Het is maar als werkgever dat je ziet hoeveel het je kost om iemand werk te geven. En dat is een fortuin op jaarbasis.
Je wilt dat niet zomaar geven aan iemand die je geen vertrouwen geeft.
Oh maar welkom zijn ze hoor! https://www.antwerpen.be/nl/info/57f...-bij-de-stad#!
Zoals aan de stad Antwerpen:
Quote
Je bent werkzoekende en volgt een cursus bij een opleidingscentrum, waar een stage aan verbonden is. Vaak betekent dit dat je al werkervaring hebt maar dat je je wilt ontwikkelen in een ander vakgebied. Ook dat kan bij de stad. Je kan tijdens deze stage je talent verder ontplooien en je kansen op een nieuwe job vergroten.
...
Een stage is altijd onbezoldigd. Dit wil zeggen dat je voor je stageperiode geen loon ontvangt.
Een stage bij de stad geeft geen garantie op een vaste job.
Unquote
Let op de woorden "altijd onbezoldigd" en "geen garantie".
Ik heb nog wat gezocht maar ben de link kwijt : de gemeente Schoten werkt samen met een 20-tal bedrijven waar werklozen telkens een maand onbezoldigd kunnen gaan werken.
AFZETTERS!

Waarom zouden bedrijven mensen vast in dienst nemen als ze voortdurend onbezoldigde stagiaires het werk kunnen laten opknappen?
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2018, 18:04   #229
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Stages zijn nu eenmaal stages.
Meestal verzetten stagairs (zeker in het begin) weinig extra werk.
Ik had 20 jaar gewerkt. Tijdens mijn werkloosheid wou ik een cursus volgen om zeker te kunnen concurreren met de jongeren en gezien het in de begintijd van de PC was om te leren omgaan met deze nieuwe vorm van werken.
Waarom moest ik dan verplicht een stage gaan doen in een bedrijf waar ze zelf nog maar net met PC's begonnen waren en er dus nauwelijks iets van kenden?
Waarom vroegen ze me aan het einde van de stage om bij hen in het zwart te komen werken?
Waarom moest ik zowel werk doen dat ver boven als ver onder mijn job description van secretaresse lag?
__________________
Zo is 't.

Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 11 maart 2018 om 18:05.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2018, 18:06   #230
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Mensen die nooit werken zorgen op hun beurt ook voor veel verkrotting en armoede in eigen omgeving.

Ze leven noodgedwongen van lage inkomsten...spenderen dus ook geen geld in de economie en lokale werkgevers waardoor ook hun inkomsten zakken.
En dan solliciteren ze net bij die werkgevers die ook te weinig inkomsten hebben...door hun .

Zo gaan hele regio's op de fles.

Kijk naar ronse of Henegouwen en dergelijke.
Zoals u zegt : NOODGEDWONGEN ...
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2018, 18:10   #231
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Onbetaald is niet het juiste woord.
Ze zijn in opleiding en hebben hun werklozenuitkering.
Maar behalve een verplaatsingsvergoeding - gebaseerd op het laagste tarief van het openbaar vervoer - is er geen enkele vergoeding voor bijkomende onkosten. Waarbij ik vooral denk aan kinderopvang.
Een werkloze moet normaal niet zorgen voor kinderopvang, logisch.
Wanneer zij dan een cursus en stage moet doen, moet zij van haar werklozenuitkering plots een crèche of andere opvang betalen. Weet u wel hoeveel dat kost ?
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2018, 18:13   #232
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Onbetaald is niet het juiste woord.
Ze zijn in opleiding en hebben hun werklozenuitkering.
Zou het niet eerlijk zijn als de bedrijven die hiervan voluit profiteren, tenminste wat geld in één of ander fonds zouden storten waardoor bijvoorbeeld die kinderopvang kon betaald worden of waardoor de werking van sommige openbare diensten kan worden vergoed.
Dit systeem is pure winst voor de bedrijven, de kapitalisten! Dat lijkt hier weer erg moeilijk te begrijpen voor sommigen ...
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2018, 18:15   #233
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Dankzij parasieten zoals u is daar geen geld voor.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Zou het niet eerlijk zijn als de bedrijven die hiervan voluit profiteren, tenminste wat geld in één of ander fonds zouden storten waardoor bijvoorbeeld die kinderopvang kon betaald worden of waardoor de werking van sommige openbare diensten kan worden vergoed.
Dit systeem is pure winst voor de bedrijven, de kapitalisten! Dat lijkt hier weer erg moeilijk te begrijpen voor sommigen ...
Als die bedrijven toch wat moesten bijdragen voor die werklozen die een maand lang hun botten komen afdraaien en stank voor dank krijgen, dan was er natuurlijk wel geld voor
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2018, 18:17   #234
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
En al de parasieten die geen werk willen (de bembems van deze wereld) moeten ook een uitkering krijgen. Die uitkering wordt betaald door de werkgevers die aan mensen werk geven.

Zonder die last zou er veel meer tewerkstelling mogelijk zijn.
Ik heb nooit iets cadeau gekregen van de werkgevers, niet terwijl ik werkte en niet terwijl ik werkloos was.
Schei uit met werkgevers voor te stellen als barmhartige Samaritanen, het gaat hen er tenslotte alleen maar om zoveel mogelijk winst te maken. Zo is nu eenmaal het systeem.
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2018, 18:51   #235
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Als die bedrijven toch wat moesten bijdragen voor die werklozen die een maand lang hun botten komen afdraaien en stank voor dank krijgen, dan was er natuurlijk wel geld voor
Niet voor het een of het andere.
Maar vanwaar denk je dat ALLE werklozen betaald worden?

Dit komt uit de kas van de werkgevers. Mede daarom zijn werknemers hier zo duur.
En mede daarom vind je zo moeilijk werk.

Probeer eens na te denken alvorens je uw gal spuwt.
9 kansen op 10 ben jij ook zo iemand die al veel meer thuis hebt gezeten dan op uw werk.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2018, 19:00   #236
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Ik heb nooit iets cadeau gekregen van de werkgevers, niet terwijl ik werkte en niet terwijl ik werkloos was.
Schei uit met werkgevers voor te stellen als barmhartige Samaritanen, het gaat hen er tenslotte alleen maar om zoveel mogelijk winst te maken. Zo is nu eenmaal het systeem.
Ja om hun werkvolk te kunnen betalen die anders paletten in brand steken omdat ze te weinig verdienen.

Veel bedrijven van serieuze omvang en miljard of meer omzet hebben in de meeste gevallen 1 of 2% winst.

Nauwelijks voldoende dus.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2018, 22:44   #237
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Totaal onbegrip, inderdaad.
En weer een bewijs dat mannen bevoordeligd worden op de arbeidsmarkt. Ik heb tenminste nog geen enkele jonge vader gekend die zich in alle mogelijke bochten moest wringen om zijn kinderen onder dak te brengen terwijl hij cursussen volgt.
Vind het ook heel erg vreemd dat de meeste bedrijven of werkplaatsen geen kinderopvang ter plekke voorzien. Dat niemand daarop komt. Er zouden plots een hoop vacatures zijn ingevuld, en door vrouwen.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2018, 22:49   #238
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Totaal onbegrip, inderdaad.
En weer een bewijs dat mannen bevoordeligd worden op de arbeidsmarkt. Ik heb tenminste nog geen enkele jonge vader gekend die zich in alle mogelijke bochten moest wringen om zijn kinderen onder dak te brengen terwijl hij cursussen volgt.
Omdat de rechter ze vaak toekent aan de moeder.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2018, 00:33   #239
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
maaltijdcheque idd een goed idee, al was het maar dat het symbolisch de mensen een steuntje in de rug geeft....
Aan een maaltijdcheque is niets symbolisch....

Daar is tenslotte voor gewerkt...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2018, 00:40   #240
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Ik heb nooit iets cadeau gekregen van de werkgevers, niet terwijl ik werkte en niet terwijl ik werkloos was.
En Marie,denk je dat mannen iets cadeau krijgen op dat gebied in tegenstelling tot de vrouwen...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Schei uit met werkgevers voor te stellen als barmhartige Samaritanen, het gaat hen er tenslotte alleen maar om zoveel mogelijk winst te maken. Zo is nu eenmaal het systeem.
Juist Marie,zou u als werkgever en uw gedane investeringen in gedachten houdende continue verlies willen maken voor de schoon ogen van uw werkvolk...

Vertel het eens Marie....

Hoe lang gaat het duren,vooralleer de schoon ogen van uw werkvolk hun heil elders gaan zoeken denkt u ...

En wie blijft er dan met de scherven zitten Marie,daar al eens aan gedacht...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:06.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be