Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 januari 2007, 10:16   #41
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door panzer Bekijk bericht
Uiteraard volgen we die lijn: Geen partijvlagen. Verenigingsvlaggen zijn wel toegestaan, en hoe meer leeuwen hoe beter natuurlijk.

De promotie bij andere verenigingen komt nog wel op gang: we hebben tenslotte nog vier maand hé. Wat de burgemeesters betreft weet ik het niet goed... We betogen tenslotte niet voor de splitsing van B-H-V, maar voor de splitsing van belgië... en ik weet niet of al die VLD, SD&V-typkes daar voor staan te springen. Het is alleszins het proberen waard.

uit dit document pluk je de te contacteren politici, contacteer er zo veel mogelijk en belangrijk, van alle partijen, zodat je je initiatief uit de partijpolitieke hoek kan houden , contacteer eerst de twijfelaars en niet partijpolitieke bewegingen, nadien de zekerheden.

contacteer ook zeker Rita de Bondt van de VVB, zij zal je bijstaan in de organisatie (een pak praktische ervaring)

en volgens mij zijn Johan Sauwens en/of Luc Van den Brande de enigen die de CD&V achter jullie eisen kan krijgen ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2007, 13:58   #42
vulpes
Gouverneur
 
Geregistreerd: 29 juni 2006
Berichten: 1.268
Standaard

'k heb overigens gezien dat de aankondiging reeds op de agenda op de N-va site is geplaatst...
vulpes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2007, 13:59   #43
panzer
Provinciaal Gedeputeerde
 
panzer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 december 2004
Locatie: Hombeek (In Leuven tijdens de week op kot)
Berichten: 859
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ossaert Bekijk bericht
Dat hangt er een beetje vanaf... De afdelingen hebben een grote zelfstandigheid, waardoor het pluralisme wel eens durft variëren. Leuven is traditioneel de meest verscheiden afdeling, in tegenstelling tot Gent of Antwerpen, die verder naar rechts zitten. Toen ik in Leuven studeerde, had het KVHV daar nog een sterk gemengde samenstelling, waarin zowat elke partijgezindheid - op SP.A en Agalev na - vertegenwoordigd was, maar dat schijnt onderhand ook al veranderd te zijn.
Wel beste Ossaert,

Ik ben op dit moment praeses van KVHV-Leuven en van KVHV-Nationaal, en ik kan u gerust stellen dat het KVHV nog steeds een Vlaams-nationalistische en rechtse vereniging is waar pluralisme heerst onder de leden.

Inderdaad, elke KVHV-afdeling heeft een verregaande autonomie. Nationaal deelt bij ons niet eenzijdig de lakens uit, maar organiseert een aantal manifestaties en dergelijke die dan steun genieten van de afdelingen. Dit jaar is dat de betoging op 6 mei, onze jaarlijkse Staten-Generaal op 15 maart en het Verbondsweek-end. Overigens proberen wij met het nationale praesidium de KVHV-afdelingen zoveel mogelijk met elkaar in contact te laten komen. (aanwezigheid op elkaars activiteiten) Maar daar stopt het ook. Voor al de rest is elke praeses in zijn afdeling baas.

Wat het pluralisme betreft, dat is er ook nog steeds. Ik weet persoonlijk zeker dat zowel de Leuvense als de Gentse en de Antwerpse afdelingen leden tellen met verschillende meningen en ideologieën. Meestal is dit een mix van hoofdzakelijk N-VA-ers, Vlaams Belangers en CD&V-ers. Maar we hebben ook hier en daar een aanhanger van Spirit en momenteel hebben we in Leuven ook een lid dat vorige verkiezingen op de lijst stond voor de VLD. Maar niet alleen op vlak van de partij-politiek zijn er veel verschillende meningen. Op religieus vlak zit ook niet iedereen op dezelfde lijn. Deze verschillen leiden dikwijls tot zeer interessante discussies! En onze werking bouwen wij simpelweg op wat ons allen bindt: Radicaal Vlaams-Nationalisme, breed conservativisme en studentikoze kameraadschap! En dat gaat goed. Mensen kunnen zo hun meningen aan elkaar ventileren binnen een kader waarin politieke correctheid onbestaande is. Zo kan men nog eens iets bijleren van elkaar.

De koers die de afdelingen varen kan variëren. Dit hangt echter af van de samenstelling van het praesidium. Deze organiseert de activiteiten, die worden bijgewoond door alle leden. Ook al staan ze er niet 100% achter. Het KVHV is ten slotte een studentenvereniging en geen volksdemocratie.
__________________
panzer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2007, 14:44   #44
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

En mogen de linkiewinkies ook meedoen, met hun rode meervoudvlaggen?
Als de organisatoren slim zouden zijn zouden ze zelf mobiliseren om linkiewinkies naar daar te krijgen, dan zouden ze al direct de pers de mond snoeren en elk fabeltje over 'extreem rechts en racisme' onderuit te halen.

Overigens, vijfduizend man zou een zware teleurstelling zijn. De vakbonden kunnen voor een al bij al niet zo'n grote politieke gebeurtenis als VW vorst het vijfvoudige op de been brengen.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2007, 15:10   #45
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door panzer Bekijk bericht
rechtse vereniging is waar pluralisme heerst
Alle meningen zijn dus welkom, zolang ze maar rechts zijn...
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2007, 15:40   #46
panzer
Provinciaal Gedeputeerde
 
panzer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 december 2004
Locatie: Hombeek (In Leuven tijdens de week op kot)
Berichten: 859
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Alle meningen zijn dus welkom, zolang ze maar rechts zijn...
Hehe, zoiets ja...

Nu ja binnen rechts en Vlaams-Nationalistisch zijn er nog veel stromingen hé; Ten andere, niet rechtse denkers zijn voor mijn part evenzeer welkom, maar ze zullen zich wel moeten kunnen verzoenen met de koers van het KVHV.
__________________
panzer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2007, 15:43   #47
panzer
Provinciaal Gedeputeerde
 
panzer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 december 2004
Locatie: Hombeek (In Leuven tijdens de week op kot)
Berichten: 859
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
En mogen de linkiewinkies ook meedoen, met hun rode meervoudvlaggen?
Als de organisatoren slim zouden zijn zouden ze zelf mobiliseren om linkiewinkies naar daar te krijgen, dan zouden ze al direct de pers de mond snoeren en elk fabeltje over 'extreem rechts en racisme' onderuit te halen.

Overigens, vijfduizend man zou een zware teleurstelling zijn. De vakbonden kunnen voor een al bij al niet zo'n grote politieke gebeurtenis als VW vorst het vijfvoudige op de been brengen.
Zolang ze achter de eis van het KVHV staan, Vlaamse onafhankelijkheid, mag eender wie meedoen: Ook bijvoorbeeld Meervoud; Daar hebben wij geen enkel probleem mee. We zijn daar die dag voor Vlaamse onafhankelijkheid en voor niets anders!
__________________
panzer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2007, 15:58   #48
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter
 
lomeanor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 april 2005
Berichten: 9.853
Standaard

Ik zal ook proberen te komen.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2007, 16:03   #49
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.915
Standaard

Wat plant u te doen met de Franstalige inwoners van Sint-Genesius-Rode?
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2007, 16:10   #50
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Wat plant u te doen met de Franstalige inwoners van Sint-Genesius-Rode?
Waarom zou er iets moeten gedaan worden met de de Franstalige inwoners van Sint-Genesius-Rode?

En wat, volgens u?
__________________
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2007, 16:13   #51
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Wat plant u te doen met de Franstalige inwoners van Sint-Genesius-Rode?
Als ze achter de eis staan, mogen ze mee betogen. Anders gaan ze maar golfen of paardrijden, of wat doen die snobs zoal op een zondag?
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2007, 16:26   #52
ossaert
Minister-President
 
ossaert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2003
Locatie: Mechelen
Berichten: 4.827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door panzer Bekijk bericht
Wel beste Ossaert,

Ik ben op dit moment praeses van KVHV-Leuven en van KVHV-Nationaal, en ik kan u gerust stellen dat het KVHV nog steeds een Vlaams-nationalistische en rechtse vereniging is waar pluralisme heerst onder de leden.

Inderdaad, elke KVHV-afdeling heeft een verregaande autonomie. Nationaal deelt bij ons niet eenzijdig de lakens uit, maar organiseert een aantal manifestaties en dergelijke die dan steun genieten van de afdelingen. Dit jaar is dat de betoging op 6 mei, onze jaarlijkse Staten-Generaal op 15 maart en het Verbondsweek-end. Overigens proberen wij met het nationale praesidium de KVHV-afdelingen zoveel mogelijk met elkaar in contact te laten komen. (aanwezigheid op elkaars activiteiten) Maar daar stopt het ook. Voor al de rest is elke praeses in zijn afdeling baas.

Wat het pluralisme betreft, dat is er ook nog steeds. Ik weet persoonlijk zeker dat zowel de Leuvense als de Gentse en de Antwerpse afdelingen leden tellen met verschillende meningen en ideologieën. Meestal is dit een mix van hoofdzakelijk N-VA-ers, Vlaams Belangers en CD&V-ers. Maar we hebben ook hier en daar een aanhanger van Spirit en momenteel hebben we in Leuven ook een lid dat vorige verkiezingen op de lijst stond voor de VLD. Maar niet alleen op vlak van de partij-politiek zijn er veel verschillende meningen. Op religieus vlak zit ook niet iedereen op dezelfde lijn. Deze verschillen leiden dikwijls tot zeer interessante discussies! En onze werking bouwen wij simpelweg op wat ons allen bindt: Radicaal Vlaams-Nationalisme, breed conservativisme en studentikoze kameraadschap! En dat gaat goed. Mensen kunnen zo hun meningen aan elkaar ventileren binnen een kader waarin politieke correctheid onbestaande is. Zo kan men nog eens iets bijleren van elkaar.

De koers die de afdelingen varen kan variëren. Dit hangt echter af van de samenstelling van het praesidium. Deze organiseert de activiteiten, die worden bijgewoond door alle leden. Ook al staan ze er niet 100% achter. Het KVHV is ten slotte een studentenvereniging en geen volksdemocratie.

Wel, ik ben bij mijn bemerkingen gewoon uitgegaan van mijn eigen subjectieve ervaringen, die dan nog voornamelijk gebaseerd zijn op jullie website en 'Ons Leven'. Misschien ben ik gewoon een oude zeur... Jullie cantussen zijn nog steeds goed, moet ik zeggen, en als er Jack-Op is , is het wel fijn 'plakken' in het Verbondshuis. (Als jullie nog eens een Staten-Generaal hebben vóór een oudledenactiviteit, moeten jullie zeker genoeg Jack-Op inslaan of er vallen klappen).
__________________
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2007, 16:41   #53
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Panzer, hoe kan er een VLD-militant lid zijn van jullie vereniging, terwijl die de VLD demoniseert als de bron van al het (belgicistische) kwaad?
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2007, 16:48   #54
Ive De Beckker
Gouverneur
 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: Kalmthout
Berichten: 1.344
Standaard

Tja, waarom is die mens lid van de vld als hij vlaams nationalist is?
Tis een kwestie van prioriteiten stellen he.
Ive De Beckker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2007, 17:04   #55
panzer
Provinciaal Gedeputeerde
 
panzer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 december 2004
Locatie: Hombeek (In Leuven tijdens de week op kot)
Berichten: 859
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
Panzer, hoe kan er een VLD-militant lid zijn van jullie vereniging, terwijl die de VLD demoniseert als de bron van al het (belgicistische) kwaad?
Weet ik niet. Dat is zijn probleem. Zolang hij zich kan vinden in onze activiteiten en die voor zich zelf kan combineren met zijn VLD-lidmaatschap is er geen probleem. Als hij een andere bijvoorbeeld 'progressief liberalere' richting op wil, moet hij dat maar op een ander gaan zoeken. Maar tot op heden doet hij vrolijk en actief mee aan onze activiteiten en acties dus ik zie hier niet echt een probleem.

De fronters hadden daar een prachtige term voor: 'Godsvrede'
__________________
panzer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2007, 17:43   #56
ossaert
Minister-President
 
ossaert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2003
Locatie: Mechelen
Berichten: 4.827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
Panzer, hoe kan er een VLD-militant lid zijn van jullie vereniging, terwijl die de VLD demoniseert als de bron van al het (belgicistische) kwaad?
In 1999-2000 was een VLD'er zelfs praeses...
__________________
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2007, 18:32   #57
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ossaert Bekijk bericht
In 1999-2000 was een VLD'er zelfs praeses...
Er zijn zelfs presesen geweest die geen Vlaams-nationalist waren.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2007, 18:57   #58
ossaert
Minister-President
 
ossaert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2003
Locatie: Mechelen
Berichten: 4.827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
Er zijn zelfs presesen geweest die geen Vlaams-nationalist waren.
Als u het heeft op die ene die ooit uit sympathie - hij is Heel-Nederlander genre Delta - een lidkaart heeft gekocht van de BUB, dan zou ik daar maar niet te ironisch over doen. Jullie zijn daar serieus op jullie nummer gezet en deze zaak kan als de eerste van een lange reeks blunders gelden...
__________________
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2007, 19:09   #59
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ossaert Bekijk bericht
Als u het heeft op die ene die ooit uit sympathie - hij is Heel-Nederlander genre Delta - een lidkaart heeft gekocht van de BUB, dan zou ik daar maar niet te ironisch over doen. Jullie zijn daar serieus op jullie nummer gezet en deze zaak kan als de eerste van een lange reeks blunders gelden...
Nee, daar heb ik het niet over...
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2007, 19:09   #60
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Wist u trouwens dat één van onze bestuursleden redacteur is van Delta?
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:30.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be