Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 oktober 2013, 11:42   #41
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Hoe mensen uit West-Europa er in 2013 nog steeds Middeleeuwse opvattingen op nahouden, is mij echt een raadsel...
Vergeef 't hen, ze weten niet beter, ze zijn nu eenmaal eeuwenlang gehersenspoeld door dat haatboek waarin die middeleeuwse opvattingen voorgeschreven staan.

Dat betekent echter niet dat die haatzaaiende, tot geweld oproepende, bloeddorstige, onderdrukkende, mensonterende ideologie vrij spel mag krijgen om die voorschriften in daden om te zetten, ergens moet er 'n grens zijn...en als politici ze niet trekken...
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2013, 11:57   #42
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Vergeef 't hen, ze weten niet beter, ze zijn nu eenmaal eeuwenlang gehersenspoeld door dat haatboek waarin die middeleeuwse opvattingen voorgeschreven staan.

Dat betekent echter niet dat die haatzaaiende, tot geweld oproepende, bloeddorstige, onderdrukkende, mensonterende ideologie vrij spel mag krijgen om die voorschriften in daden om te zetten, ergens moet er 'n grens zijn...en als politici ze niet trekken...
Ja, wat dan?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2013, 12:28   #43
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Vergeef 't hen, ze weten niet beter, ze zijn nu eenmaal eeuwenlang gehersenspoeld door dat haatboek waarin die middeleeuwse opvattingen voorgeschreven staan.

Dat betekent echter niet dat die haatzaaiende, tot geweld oproepende, bloeddorstige, onderdrukkende, mensonterende ideologie vrij spel mag krijgen om die voorschriften in daden om te zetten, ergens moet er 'n grens zijn...en als politici ze niet trekken...
Sommigen kunnen inderdaad een "excuus" inroepen. Anderen niet ...
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2013, 15:46   #44
meneer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 december 2012
Berichten: 7.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Hoe mensen uit West-Europa er in 2013 nog steeds Middeleeuwse opvattingen op nahouden, is mij echt een raadsel...
Over welke mensen heb je het ? Over " Nieuwe Belgen " ? Met hun wijventoek, hun ritueel doodmartelen van vee, hun gedwongen huwelijken en eremoorden...
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2013, 15:51   #45
Tamam
Minister-President
 
Tamam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2003
Berichten: 5.782
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Bron & bewijzen ?
praktisch alle artikels rond die aanvallen. lees ze misschien, ipv hier de pseudo-intellectuele racist uit te hangen.

trouwens "wijventoek" (what´s a name) kennen we niet in het westen zeker?
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2013, 16:02   #46
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Neen, ik had het over de redenering "clerus is tegen, dus het kan geen betrekking hebben op het religieuze".
Er is niets relativistisch aan die redenering, maar meer fundamenteel was dit mijn redenering niet. Ik zei
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles
Dat gaat over etnische zuiveringen die overigens weinig met religie te maken hebben. Vooraanstaande Boeddhistische autoriteiten veroordelen de genocide.
Er staat geen "omdat", dat lees je erbij. Als ik zeg dat dit etnische zuiveringen zijn die weinig met religie te maken hebben, dan baseer ik me op mijn - toegegeven, beperkte, maar zeker niet onbestaande - kennis van het Boeddhisme. Niets in het Boeddhisme lijkt me dergelijke etnische zuiveringen te kunnen goedpraten.

Het oordeel van vooraanstaande Boeddhistische autoriteiten als de Dalai Lama, die het Boeddhisme door en door kennen, beleven en incarneren - ik zou het woord "clerus" niet direct gebruiken omwille van de Christelijke connotatie - is daarbij een interessant te noteren feit, wat bovenstaande gedachtengang plausibel maakt, geen sluitende redenering.

Nu, als jij elementen uit het Boeddhisme kent die mij onbekend zijn en die etnische zuiveringen goedpraten, dan hoor ik ze graag. Ik leer graag bij.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2013, 16:24   #47
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Bron & bewijzen ?
rofl!

Ik zie dat Tamam hier ook al op gereageerd heeft. Hoeveel moeite is het eigenlijk om toch tenminste de OP te lezen?

Liever de vaste routine blijkbaar: click & hate, click & hate, click & hate, ...
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2013, 17:45   #48
meneer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 december 2012
Berichten: 7.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
praktisch alle artikels rond die aanvallen. lees ze misschien, ipv hier de pseudo-intellectuele racist uit te hangen.

trouwens "wijventoek" (what´s a name) kennen we niet in het westen zeker?
Ik ben geen " pseudo-intellectueel ", en wat het woord " racisme "betreft, dat is door toedoen van mensen van uw slag totaal uit zijn context gehaald.
Anti-racist is anti-white.http://www.youtube.com/watch?v=-479nojqE3I

En wat vrouwen aframmelen betreft, natuurlijk bestaat dat hier in het westen. Maar als je dat gaat opbiechten aan meneer pastoor, dan gaat die je niet verwijzen naar een strofe in het Nieuwe Testament, om je uit te leggen dat je goed bezig bent.
In de koran echter staat zwart op wit hoe je je vrouw(en) moet slaan, en waarom.
Bij ons worden " wijventoekkers ", zoals de volksmens die noemt, geminacht, en soms zelfs in het gevang gestoken. In moslim-landen is het doodnormaal, en toegelaten, sociaal aanvaard zullen we maar zeggen. Zélfs als �*lle moslims misschien niet ( geregeld ) op hun vrouw kloppen.

En wat de boedhisten in Myanmar betreft, die zullen zo wel hun redenen hebben als ze moslims aftroeven. Boedhisten zijn geen mensen die zonder reden gaan vechten. Maar JIJ zult het wel beter weten zeker ?

Niemand mag aan uw moslimmekkes komen, hé ? Dat zijn allemaal heilige boontjes, meisjes verkrachten, ho maar, da's toch absoluut onmogelijk dat die zoiets zouden doen !!
Kijk eens in de westerse berichtgeving, zelfs daarin, in die gemuilkorfde media van ons, waar het verboten ! is om iets negatief te schriven over moslims, kan het niet verstopt worden dat zij verantwoordelijk zijn voor het overgrote merendeel der verkrachtingen, van Scandinavië tot in Spanje en Italië !
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2013, 17:45   #49
meneer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 december 2012
Berichten: 7.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
praktisch alle artikels rond die aanvallen. lees ze misschien, ipv hier de pseudo-intellectuele racist uit te hangen.

trouwens "wijventoek" (what´s a name) kennen we niet in het westen zeker?
Ik ben geen " pseudo-intellectueel ", en wat het woord " racisme "betreft, dat is door toedoen van mensen van uw slag totaal uit zijn context gehaald.
Anti-racist is anti-white.http://www.youtube.com/watch?v=-479nojqE3I

En wat vrouwen aframmelen betreft, natuurlijk bestaat dat hier in het westen. Maar als je dat gaat opbiechten aan meneer pastoor, dan gaat die je niet verwijzen naar een strofe in het Nieuwe Testament, om je uit te leggen dat je goed bezig bent.
In de koran echter staat zwart op wit hoe je je vrouw(en) moet slaan, en waarom.
Bij ons worden " wijventoekkers ", zoals de volksmens die noemt, geminacht, en soms zelfs in het gevang gestoken. In moslim-landen is het doodnormaal, en toegelaten, sociaal aanvaard zullen we maar zeggen. Zélfs als �*lle moslims misschien niet ( geregeld ) op hun vrouw kloppen.

En wat de boedhisten in Myanmar betreft, die zullen zo wel hun redenen hebben als ze moslims aftroeven. Boedhisten zijn geen mensen die zonder reden gaan vechten. Maar JIJ zult het wel beter weten zeker ?

Niemand mag aan uw moslimmekkes komen, hé ? Dat zijn allemaal heilige boontjes, meisjes verkrachten, ho maar, da's toch absoluut onmogelijk dat die zoiets zouden doen !!
Kijk eens in de westerse berichtgeving, zelfs daarin, in die gemuilkorfde media van ons, waar het verboten ! is om iets negatief te schriven over moslims, kan het niet verstopt worden dat zij verantwoordelijk zijn voor het overgrote merendeel der verkrachtingen, van Scandinavië tot in Spanje en Italië !
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2013, 17:46   #50
meneer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 december 2012
Berichten: 7.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
rofl!

Ik zie dat Tamam hier ook al op gereageerd heeft. Hoeveel moeite is het eigenlijk om toch tenminste de OP te lezen?

Liever de vaste routine blijkbaar: click & hate, click & hate, click & hate, ...
Liever de vaste routine blijkbaar: click & knuffel, click & uitkering, click & gatlekken...

Laatst gewijzigd door meneer : 7 oktober 2013 om 17:47.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2013, 17:58   #51
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Eerder de routine: lees het onderwerp, en geef dan commentaar

Rara welk stapje slaat u in uw haat even over

Op dat vlak kan u zich moeiteloos meten met de beste cliché-moslims
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2013, 18:14   #52
JeeBee
Minister-President
 
JeeBee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 4.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Er staat geen "omdat", dat lees je erbij. Als ik zeg dat dit etnische zuiveringen zijn die weinig met religie te maken hebben, dan baseer ik me op mijn - toegegeven, beperkte, maar zeker niet onbestaande - kennis van het Boeddhisme. Niets in het Boeddhisme lijkt me dergelijke etnische zuiveringen te kunnen goedpraten.

Het oordeel van vooraanstaande Boeddhistische autoriteiten als de Dalai Lama, die het Boeddhisme door en door kennen, beleven en incarneren - ik zou het woord "clerus" niet direct gebruiken omwille van de Christelijke connotatie - is daarbij een interessant te noteren feit, wat bovenstaande gedachtengang plausibel maakt, geen sluitende redenering.

Nu, als jij elementen uit het Boeddhisme kent die mij onbekend zijn en die etnische zuiveringen goedpraten, dan hoor ik ze graag. Ik leer graag bij.
Ik zou me in deze thread niet al te zeer focussen op de 'boeddhisten' maar op het intrieste feit dat, waar ook ter wereld er 'etnische zuiveringen' - of liever clashes tussen gemeenschappen - aan de orde zijn de islam in zovele gevallen niet ver weg is maar betrokken partij.

Dat is de treurige essentie.

Maar nu je het toch over het boeddhisme hebt, dan zal je niet-onbestaande kennis je al wel geleerd hebben dat het 'boeddhisme' niet bestaat. Zelfs de naam is pas uitgevonden in de 19e eeuw toen westerse onderzoekers een reeks van erg uiteenlopende tradities tegen kwamen die allemaal ergens een vaste kern hadden en verwezen naar een gemeenschappelijke stichter.

Natuurlijk is er in 'het boeddhisme' geen perfecte ahimsa, geweldloosheid. dat zou leuk zijn voor hun tegenstanders. Er zijn dan ook inderdaad teksten, zoals de Suvarnaprabasha soetra die geweld gebruikt door de heerser legitiem maakt binnen welbeschreven omstandigheden.

En de Dalai Lama? Wat is zijn authoriteit? Zijn boeddhisme is totaal verschillend van de theravada versie uit Myanmar. Hij vertegenwoordigt zelfs niet het Tibetaanse boeddhisme, maar enkel zijn eigen Gelugpa sekte, toegegeven, de grootste binnen het Tibetaanse boeddhisme. Wel was hij vroeger wereldlijk leider van een theocratie: een van zijn voorgangers was zelfs een geducht krijgsheer.

Tenslotte zijn de betrokken boeddhisten in Myanmar ook maar gewone mensen die uit een periode van onderdrukking komen en opkomen voor hun gezinnen en de agressie die ze vermoedelijk zelf ondervinden.

Dus nee, geen perfecte geweldloosheid, wel een grote traditie van streven naar geweldloosheid ingebakken in de kern van hun beleving waar vele andere religies, de islam maar ook het christendom incluis, erg veel van kunnen leren.

Maar dan zijn we weer terug bij de trieste inleiding van deze posting.
__________________
Fortuna favet fortibus

Laatst gewijzigd door JeeBee : 7 oktober 2013 om 18:16.
JeeBee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2013, 19:50   #53
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Nu, als jij elementen uit het Boeddhisme kent die mij onbekend zijn en die etnische zuiveringen goedpraten, dan hoor ik ze graag. Ik leer graag bij.
Vind jij in het Nieuwe Testament iets over etnische zuiveringen?
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2013, 20:01   #54
Tamam
Minister-President
 
Tamam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2003
Berichten: 5.782
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Ik ben geen " pseudo-intellectueel ", en wat het woord " racisme "betreft, dat is door toedoen van mensen van uw slag totaal uit zijn context gehaald.
Anti-racist is anti-white.http://www.youtube.com/watch?v=-479nojqE3I

En wat vrouwen aframmelen betreft, natuurlijk bestaat dat hier in het westen. Maar als je dat gaat opbiechten aan meneer pastoor, dan gaat die je niet verwijzen naar een strofe in het Nieuwe Testament, om je uit te leggen dat je goed bezig bent.
In de koran echter staat zwart op wit hoe je je vrouw(en) moet slaan, en waarom.
Bij ons worden " wijventoekkers ", zoals de volksmens die noemt, geminacht, en soms zelfs in het gevang gestoken. In moslim-landen is het doodnormaal, en toegelaten, sociaal aanvaard zullen we maar zeggen. Zélfs als �*lle moslims misschien niet ( geregeld ) op hun vrouw kloppen.

En wat de boedhisten in Myanmar betreft, die zullen zo wel hun redenen hebben als ze moslims aftroeven. Boedhisten zijn geen mensen die zonder reden gaan vechten. Maar JIJ zult het wel beter weten zeker ?

Niemand mag aan uw moslimmekkes komen, hé ? Dat zijn allemaal heilige boontjes, meisjes verkrachten, ho maar, da's toch absoluut onmogelijk dat die zoiets zouden doen !!
Kijk eens in de westerse berichtgeving, zelfs daarin, in die gemuilkorfde media van ons, waar het verboten ! is om iets negatief te schriven over moslims, kan het niet verstopt worden dat zij verantwoordelijk zijn voor het overgrote merendeel der verkrachtingen, van Scandinavië tot in Spanje en Italië !
Ik heb uw vijs gevonden. PM me als u ze terug wilt hebben.
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2013, 21:46   #55
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.516
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
Ik heb uw vijs gevonden. PM me als u ze terug wilt hebben.
Hij mag wel een volledig andere mening dan u erop na houden betreffende dit onderwerp, maar dat moet niet noodzakelijk betekenen dat u hem zijn vijs moet teruggeven...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2013, 22:30   #56
Mahalingam
Minister
 
Mahalingam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2007
Berichten: 3.402
Standaard

De grenzen van de Ummah zijn nu eenmaal bloedig.
Daar kunnen Mohammedanen natuurlijk niets aan doen want hun religie is van de vrede.
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2013, 23:22   #57
Dixie
Secretaris-Generaal VN
 
Dixie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 21.083
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
er worden onschuldige moslims in hun huizen tot bloedend toe geslaan, en jullie spreken dat allemaal goed vanwege jullie moslim haat.


shame.
jij doet dat toch ook steeds tov de Joden en Israël
__________________
sus antigoon pfff, die Belgische kaart geeft toch enkel wat
sociale en politieke voordelen, maar van onze
roots doen we geen afstand, dit zou verraad
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2013, 23:29   #58
meneer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 december 2012
Berichten: 7.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Eerder de routine: lees het onderwerp, en geef dan commentaar

Rara welk stapje slaat u in uw haat even over

Op dat vlak kan u zich moeiteloos meten met de beste cliché-moslims
Steek het licht is aan, kleine, het is zeer donker daarboven onder uw hersenpan...Donker, en léég...
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2013, 23:33   #59
meneer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 december 2012
Berichten: 7.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
Ik heb uw vijs gevonden. PM me als u ze terug wilt hebben.
Vijs er uw gat mee dicht. Het is geen zicht man, hoe dat wagenwijd openhangt...Zijn er moslims op komst misschien ?
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2013, 07:03   #60
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Over welke mensen heb je het ? Over " Nieuwe Belgen " ? Met hun wijventoek, hun ritueel doodmartelen van vee, hun gedwongen huwelijken en eremoorden...
Af en toe. Het gaat ook over mensen zoals jij.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:28.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be