Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 augustus 2018, 10:17   #1
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.505
Standaard Wilders wil een cartoonwedstrijd!

Citaat:
Is het weer tijd voor ‘Wilders-training’ voor Nederlandse diplomaten? Het ministerie van Buitenlandse Zaken laat weten dat ambassades en posten in islamitische landen ‘extra alert’ zijn nu internationaal ophef ontstaat over een initiatief van de PVV-leider. Ditmaal gaat het om een cartoonwedstrijd over de profeet Mohammed die Wilders dit jaar wil houden in de Tweede Kamer. Na de aankondiging in mei bleef het stil, maar nu ontstaat toch nog rumoer, vooral in Pakistan, maar ‘mogelijk ook in andere landen’, zegt minister van Buitenlandse Zaken Stef Blok. Vrijdag betoogden in de Pakistaanse hoofdstad Islamabad twee- tot drieduizend mensen bij de Nederlandse ambassade tegen wat zij als godslastering beschouwen: het afbeelden van Mohammed. Zondag veroordeelde het parlement van de provincie Punjab de wedstrijd.
De Pakistaanse regering, die van ‘een vreselijk en schandelijk plan’ spreekt, heeft om uitleg gevraagd. De Organisatie voor Islamitische Samenwerking (57 islamitische landen) stuurde een brief naar Den Haag.
Blok zal de wedstrijd niet verbieden. Hoe hij de ‘cartoonkwestie’ dan wel aanpakt, wilde hij nog niet kwijt. (nrc) uit DSonline
Die islamgodsdienst, nu in 2018, is toch een ongelooflijk achterlijk dwaas gedoe! Hoe kunnen zoveel miljoenen nog achter dat gezeik aanlopen, erger dan kinderen die in Sinterklaas geloven!
Las daarjuist in een artikel dat een vrouw in India tot 44 maanden gevangenis veroordeeld werd, wegens godslastering, omdat ze vriendelijk aan de "omroeper" van de moskee gevraagd had of het niet iets stiller kon bij de oproep tot het gebed! En ja, er zijn moslims die dat ook te gek vinden, maar blijkbaar ligt alle macht nog in de handen van de "echte gelovigen"!

Er komt geen einde aan de achterlijkheid en de ergernis …
Straks weer lol, doden en aanslagen vanwege de Mohamed-cartoons?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2018, 12:03   #2
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.604
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Die islamgodsdienst, nu in 2018, is toch een ongelooflijk achterlijk dwaas gedoe! Hoe kunnen zoveel miljoenen nog achter dat gezeik aanlopen, erger dan kinderen die in Sinterklaas geloven!
Het christendom is echt niet minder achterlijk en daar geloven ook nog miljoenen in.

Maar mijn atoomtheorie lezen is er niet bij.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2018, 13:05   #3
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Het christendom is echt niet minder achterlijk en daar geloven ook nog miljoenen in.

Maar mijn atoomtheorie lezen is er niet bij.
Zou 600 jaar achterlijker moeten zijn.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2018, 13:55   #4
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Die islamgodsdienst, nu in 2018, is toch een ongelooflijk achterlijk dwaas gedoe! Hoe kunnen zoveel miljoenen nog achter dat gezeik aanlopen, erger dan kinderen die in Sinterklaas geloven!
Las daarjuist in een artikel dat een vrouw in India tot 44 maanden gevangenis veroordeeld werd, wegens godslastering, omdat ze vriendelijk aan de "omroeper" van de moskee gevraagd had of het niet iets stiller kon bij de oproep tot het gebed! En ja, er zijn moslims die dat ook te gek vinden, maar blijkbaar ligt alle macht nog in de handen van de "echte gelovigen"!

Er komt geen einde aan de achterlijkheid en de ergernis …
Straks weer lol, doden en aanslagen vanwege de Mohamed-cartoons?
Anders was men er de eerste eeuwen niet vies van Mohammed af te beelden, wat je kunt bekijken in het Pergamon museum Berlijn.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2018, 14:30   #5
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.604
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Zou 600 jaar achterlijker moeten zijn.
Neen, mijn atoomtheorie is super intelligent voor de triljoenen jaren van onze toekomst in het heelal en nog meer tot in alle eeuwigheid.

Dat gaat al die ouwe rommel verre te boven.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2018, 16:54   #6
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.505
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Het christendom is echt niet minder achterlijk en daar geloven ook nog miljoenen in.

Maar mijn atoomtheorie lezen is er niet bij.
Compleet zinloos om in 2018 het christendom met de huidige islam te willen vergelijken! Zonder de ganse planeet af te zoeken, waar zitten die miljoenen christenen die nu nog evenveel de lastige idioten uithangen?
En ik heb het over ons land en onze buurlanden waar we zelf in rondlopen en leven. Leg eens uit hoe jij nog veel last hebt van de christenen in je omgeving?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2018, 16:55   #7
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.505
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Neen, mijn atoomtheorie is super intelligent voor de triljoenen jaren van onze toekomst in het heelal en nog meer tot in alle eeuwigheid.

Dat gaat al die ouwe rommel verre te boven.
Wat ben jij toch een gelukkige mens, zo over een atoomtheorie beschikken!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2018, 17:26   #8
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Wat ben jij toch een gelukkige mens, zo over een atoomtheorie beschikken!
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2018, 08:35   #9
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Wat een innovatief en nuttig idee van een hard werkende man.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2018, 08:58   #10
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.604
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Compleet zinloos om in 2018 het christendom met de huidige islam te willen vergelijken! Zonder de ganse planeet af te zoeken, waar zitten die miljoenen christenen die nu nog evenveel de lastige idioten uithangen?
En ik heb het over ons land en onze buurlanden waar we zelf in rondlopen en leven. Leg eens uit hoe jij nog veel last hebt van de christenen in je omgeving?
Groot gelijk, de christenen van nu zijn brave jongens geworden.
Alleen de Paus, die wil nog steeds niet aan de condoom...
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2018, 08:59   #11
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.604
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Wat ben jij toch een gelukkige mens, zo over een atoomtheorie beschikken!
Zeker, het heeft alleen een grote schaduw en dat is dat niemand mij geloven wil.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2018, 14:02   #12
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.604
Standaard

Nu, Geert heeft zijn zin, want in Pakistan is de streng islamitische partij TLP van plan in optocht naar de hoofdstad te gaan om daar de boel op stelten te zetten, en de arme Geert krijgt hier al vele doodsbedreigingen.

Allah laat zich niet beledigen....

Citaat: De Pakistaanse politie heeft de protestmars tegen de cartoonwedstrijd van Geert Wilders tegengehouden. Naar schatting tienduizend aanhangers van de streng islamitische partij TLP waren sinds gisteren van Lahore onderweg naar hoofdstad Islamabad, maar volgens de woordvoerder van de groep werden ze bij de stad Jhelum, op zo'n 160 kilometer van de hoofdstad, gestopt.

De TLP-woordvoerder liet weten dat de demonstranten niet zullen wijken en dat de politie "hen zal moeten vermoorden" om de mars tegen te houden. Hoe de situatie in Jhelum op dit moment is, is niet bekend.

https://nos.nl/artikel/2248159-pakis...ers-tegen.html

Nu zit ik met het probleem of ik zelf ook niet een cartoon van Mohammed zou kunnen maken, maar ten eerste weet ik niet wat* en ten tweede heb ik geen zin voor mijn leven te moeten vrezen als de een of andere mafketel er achter komt wie ik ben.

*Mohammed die Aisha "bemint"?
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2018, 14:22   #13
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Wat een innovatief en nuttig idee van een hard werkende man.
hij komt zondag naar de Vogelenmarkt, je kan er eens mee gaan praten.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2018, 15:00   #14
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Nu, Geert heeft zijn zin, want in Pakistan is de streng islamitische partij TLP van plan in optocht naar de hoofdstad te gaan om daar de boel op stelten te zetten, en de arme Geert krijgt hier al vele doodsbedreigingen.

Allah laat zich niet beledigen....

Citaat: De Pakistaanse politie heeft de protestmars tegen de cartoonwedstrijd van Geert Wilders tegengehouden. Naar schatting tienduizend aanhangers van de streng islamitische partij TLP waren sinds gisteren van Lahore onderweg naar hoofdstad Islamabad, maar volgens de woordvoerder van de groep werden ze bij de stad Jhelum, op zo'n 160 kilometer van de hoofdstad, gestopt.

De TLP-woordvoerder liet weten dat de demonstranten niet zullen wijken en dat de politie "hen zal moeten vermoorden" om de mars tegen te houden. Hoe de situatie in Jhelum op dit moment is, is niet bekend.

https://nos.nl/artikel/2248159-pakis...ers-tegen.html

Nu zit ik met het probleem of ik zelf ook niet een cartoon van Mohammed zou kunnen maken, maar ten eerste weet ik niet wat* en ten tweede heb ik geen zin voor mijn leven te moeten vrezen als de een of andere mafketel er achter komt wie ik ben.

*Mohammed die Aisha "bemint"?
Allah ?
Ik dacht dat hij Mohammed afbeelde?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2018, 17:45   #15
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Anders was men er de eerste eeuwen niet vies van Mohammed af te beelden, wat je kunt bekijken in het Pergamon museum Berlijn.
Soennieten mogen dit niet maar volgelingen van Ali ( Sjieieten dus wel..vandaar...
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2018, 17:50   #16
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Soennieten mogen dit niet maar volgelingen van Ali ( Sjieieten dus wel..vandaar...
Aanbidden ze een andere Allah ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2018, 17:52   #17
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Die islamgodsdienst, nu in 2018, is toch een ongelooflijk achterlijk dwaas gedoe! Hoe kunnen zoveel miljoenen nog achter dat gezeik aanlopen, erger dan kinderen die in Sinterklaas geloven!
Las daarjuist in een artikel dat een vrouw in India tot 44 maanden gevangenis veroordeeld werd, wegens godslastering, omdat ze vriendelijk aan de "omroeper" van de moskee gevraagd had of het niet iets stiller kon bij de oproep tot het gebed! En ja, er zijn moslims die dat ook te gek vinden, maar blijkbaar ligt alle macht nog in de handen van de "echte gelovigen"!

Er komt geen einde aan de achterlijkheid en de ergernis …
Straks weer lol, doden en aanslagen vanwege de Mohamed-cartoons?
Eigenlijk gaat het over" mogen wij onze cultuur van spotprenten, provoceren, in vraag stellen, nog vrij beleven of leggen moslims op wat wij wel of niet mogen?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2018, 17:53   #18
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Aanbidden ze een andere Allah ?
Nee maar wat de erfenis betreft is het tot vandaag ambras!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2018, 17:59   #19
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.192
Standaard

Die Pakistanen toch. Dood aan het westen, en dan het bootje op en de kamion in om hier te mogen genieten.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2018, 18:19   #20
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Soennieten mogen dit niet maar volgelingen van Ali ( Sjieieten dus wel..vandaar...
O.K., laat ze dat dan maar onder elkaar uitvechten.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:59.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be