Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 10 januari 2015, 13:07   #1861
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.820
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Hun leven toont dat Youssef hen geen zak kon schelen, ze zouden uit zijn kassa gepikt hebben moesten ze de kans hebben gehad en hem als een vuile hond afgeknald hebben indien hij hen betrapte. Tot daar het held zijn voor Youssef.
Veronderstellingen. Dat de aanslagen gebeurd zijn in naam van dezelfde overtuiging van Youssef is een vaststaand feit.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline  
Oud 10 januari 2015, 13:09   #1862
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Als ze nog niks gedaan hebben levenslang, anders doodstraf.
Zwans toch niet.
Dit druist regelrecht in tegen de principes van de rechtsstaat en tegen de vrijheid van meningsuiting.
Het probleem moet aan de wortel worden aangepakt. De wortel is de hedendaagse hypocriete houding tegenover de islam door onnozelaars als Hollande en de schijnheilige houding van de ummah, die allahuakhbar schreeuwende idioten als niet moslims omschrijft die de islam misbruiken, omdat islam nu eenmaal vrede is.

Schijnheilig omdat ze voor een cartoon op straat kunnen komen, ook de niet radicale massa overigens, maar totaal niet te mobiliseren valt tegen al de ellende die soennieten momenteel in Syrië en Irak veroorzaken.
Maar daar zijn de slachtoffers christenen, sjiieten, yezidi en alles wat niet orthodox soennitisch is, dus dan maakt men gebruik (in het beste geval, veel gewone soennieten beginnen steevast over de misdaden van de sjiieten om de rest te vergoelijken als hen naar hun mening wordt gevraagd over het conflict in Syrië) van het gekende mantra: dit zijn geen moslims.

Dat moet veranderen in hun gedachtegang.
Ja, ze zijn mee verantwoordelijk omdat ze het bestaan van het probleem ontkennen en op alles, de islam zelf daargelaten, afschuiven.

Zonder hen kan het probleem niet opgelost worden.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)

Laatst gewijzigd door Nierika : 10 januari 2015 om 13:12.
Nierika is offline  
Oud 10 januari 2015, 13:10   #1863
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Je moet leren openstaan voor andere culturen. Je bent veel te enggeestig bezig. Een beetje openheid van geest a.u.b.

Ze zijn nu echt wel Youssef's held. Hun andere manier om met elkaar om te gaan speelt daarbij geen rol. Youssef doet dat ook. Je bekijkt die dingen veel te veel met een door Westerse waarden gekleurde bril.
Nee, als Youssef over hen spreekt vallen de woorden ; sâle pourriture.
DucDEnghien is offline  
Oud 10 januari 2015, 13:11   #1864
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Ter verduidelijking: ik heb niks tegen Youssef omdat hij van vreemde origine zou zijn. We hebben het hier over Youssef de islam-gelovige, he.

Met Youssef de geintegreerde immigrant is niks mis. Youssef, die blij is om weg te zijn uit het land van de kamelendrijvers-en-zotte-religieuzen is wat mij betreft 100 keer welkom.
patrickve is offline  
Oud 10 januari 2015, 13:12   #1865
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Nee, als Youssef over hen spreekt vallen de woorden ; sâle pourriture.
Je zou verwonderd zijn. Het is niet bepaald wat mijn vrouw hoorde en las van sommige lyceennes die sinds het begin van het jaar met hoofddoek op naar school komen. Het kan natuurlijk ook zijn dat Youssef niet echt weet welke religie hij onderschrijft, en misschien gelooft die brave man wat de verwesterde immam erover vertelt. De dag dat Youssef eens de Koran gaat lezen zoals het hoort, zal hij begrijpen dat die gasten echt Allah's dienaren waren zoals het hoort.

Laatst gewijzigd door patrickve : 10 januari 2015 om 13:15.
patrickve is offline  
Oud 10 januari 2015, 13:14   #1866
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Utopisch wanneer het gaat om gasten die in Europa zijn geboren zoals de 3 van gisteren.

Iets wat men wel moet doen: radicalisering die gebeurt in gevangenissen grondiger tegengaan. Maar dat kost middelen, en je kan er vergif op innemen dat de regering die daar werk van maakt het verwijt van "pamperen" naar zijn kop zal krijgen.
De radicalisering gebeurt overal. Er bestaat zoiets als internet.

Citaat:
En verder mag de manier waarop de islam georganiseerd anders. Degenen die de dienst nu uitmaken zijn altijd veel te voorzichtig geweest en kozen niet duidelijk voor een lijn die gericht is op de westerse samenleving. Het gaat dan over zaken zoals blijven banden onderhouden op het vlak van opleiding met Saudi Arabië ipv zelf hier een eigen instituut uit te bouwen, onder toezicht van de Belgische of Vlaamse overheid. Maar opnieuw, als je dat doet, zal het pamperverwijt komen.
Met moet om te beginnen de islam niet langer erkennen als godsdienst. Gevolg: intrekken van subsidies en geen asiel meer voor moslims.

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 10 januari 2015, 13:14   #1867
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ter verduidelijking: ik heb niks tegen Youssef omdat hij van vreemde origine zou zijn. We hebben het hier over Youssef de islam-gelovige, he.

Met Youssef de geintegreerde immigrant is niks mis. Youssef, die blij is om weg te zijn uit het land van de kamelendrijvers-en-zotte-religieuzen is wat mij betreft 100 keer welkom.
Youssef is een moslim en gelovig, alleen heeft hij daar niet zoveel tijd voor net zomin als hij tijd heeft voor politiek.
DucDEnghien is offline  
Oud 10 januari 2015, 13:15   #1868
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Islam, net als nazisme, verbieden, op dezelfde manier.
En doodsescaders organiseren die er hier en daar wat gaan uitzuiveren. Niet wettig, maar ondergronds.
Zodat de schrik van kamp verandert.
Licenses to kill uitdelen.
Latijns-Amerikaanse toestandjes organiseren. Of soviet-toestandjes, zoals je wil. Maar niet openlijk, natuurlijk. Blijven hypocriet doen voor de TV
Niet te geloven waar sommigen zonder de minste schroom durven voor pleiten.
In een land met doodseskaders is niemand zijn leven zeker, knoop dat goed in je oren.
In zo'n landen wil je niet wonen.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 10 januari 2015, 13:17   #1869
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.820
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Youssef is een moslim en gelovig, alleen heeft hij daar niet zoveel tijd voor net zomin als hij tijd heeft voor politiek.
Wellicht heeft hij wel de tijd voor het vrijdagsgebed. Nochtans een voorname plaats waar ook de geradicaliseerden terug te vinden zijn.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline  
Oud 10 januari 2015, 13:17   #1870
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Niet te geloven waar sommigen zonder de minste schroom durven voor pleiten.
In een land met doodseskaders is niemand zijn leven zeker, knoop dat goed in je oren.
In zo'n landen wil je niet wonen.
Het punt is: er zijn nu doodsescaders bij ons. Wat dacht je dat die gasten waren ? In zo een land wil je inderdaad niet wonen, maar je woont er toch maar. Of wat dacht je dat die gasten waren ?

Wat is 't probleem met doodsescaders door doodescaders te bestrijden ? Stijl MI5.

Het is idioot om die gasten als "terroristen" voor te stellen. Ze voerden gewoon een fatwa uit !

Dat zijn niet dezelfde dingen als een Bin Laden of zo. DAT waren terroristen. Die deden aanslagen. Charlie Hebdo was geen aanslag. Het was een executie, zoals voorgeschreven door de Islam.

Laatst gewijzigd door patrickve : 10 januari 2015 om 13:20.
patrickve is offline  
Oud 10 januari 2015, 13:21   #1871
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Je zou verwonderd zijn. Het is niet bepaald wat mijn vrouw hoorde en las van sommige lyceennes die sinds het begin van het jaar met hoofddoek op naar school komen. Het kan natuurlijk ook zijn dat Youssef niet echt weet welke religie hij onderschrijft, en misschien gelooft die brave man wat de verwesterde immam erover vertelt. De dag dat Youssef eens de Koran gaat lezen zoals het hoort, zal hij begrijpen dat die gasten echt Allah's dienaren waren zoals het hoort.
Gisteren gaf het personeel van de financiële administratie in mijn bedrijf een drink. Daar zitten twee moslimas bij, met een hogeschool diploma op zak. Het gesprek ging over de FRanse gebeurtenissen en de moslimas waren actief mee aan het praten, tot één van die moslimas zei: "moest dit in België gebeuren hoop ik dat ze neergeschoten worden, ik heb geen zin om belastingen te betalen voor dat soort crapuul". Toen werd het stil bij de autochtonen ...
DucDEnghien is offline  
Oud 10 januari 2015, 13:22   #1872
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
De radicalisering gebeurt overal. Er bestaat zoiets als internet.

Paulus.
Hier heb je gelijk in. Iedereen zou eens wat meer het internet frequenteren. YouTube is een goed begin, vooral filmpjes over slachtpartijen door IS, waarna je vanzelf naar andere kanalen geleid wordt.
De massale aanwezigheid van elkaar overtreffende trappen van de bagatellisering van het lijden en de ridiculisering van het menselijk leven is schrikwekkend om te aanschouwen.
Er is een probleem.
Sinds gisteren weten we dankzij Hollande dat islam er niks mee te maken heeft.
De jacht op mogelijke oorzaken is open, de mogelijkheden legio: Israël, Amerika, het westen, de ongelijkheid, het racisme, de reconquista van Andalusië, de kruistochten, een paar cartoons of een film...
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 10 januari 2015, 13:24   #1873
F.B.
Parlementslid
 
Geregistreerd: 28 juli 2011
Berichten: 1.748
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Lekker vaag als je eerst 'n beschuldigende stok in 't hoenderhok komt gooien.

Wel, ik zal niet zo vaag zijn.

Op m'n 12de was ik communist, overtuigd communist...


Heb zowat hetzelfde doorgemaakt. Was vroeger lid van het AFF en PVDA. Daarna lid geweest van de SPA. En nu full-time "racist".

Zoals de ex-moslims zou er een initiatief moeten zijn van ex-linksen.
__________________
Mein Land
F.B. is offline  
Oud 10 januari 2015, 13:25   #1874
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Met moet om te beginnen de islam niet langer erkennen als godsdienst. Gevolg: intrekken van subsidies en geen asiel meer voor moslims.
Men moet hier veel verder in gaan: islam en nazisme op dezelfde voet behandelen. Een verboden doctrine, waarvan de symboliek verboden moet worden, en alle bestaande symbolen moeten afgebroken worden. Elke apologie van de misdaden van de islam moet bestraft worden op dezelfde manier als negationisme bestraft wordt. Het publiek bekennen van sympathieen voor de islam te hebben moet streng bestraft worden.

We zouden zelfs McCarthy-achtige dingen kunnen organiseren, en mensen die verdacht worden van pro-islam sympathieen of erger, daden, met nep-processen het leven heel zuur te maken (en eventueel "ongelukken" te laten overkomen).
patrickve is offline  
Oud 10 januari 2015, 13:27   #1875
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Gisteren gaf het personeel van de financiële administratie in mijn bedrijf een drink. Daar zitten twee moslimas bij, met een hogeschool diploma op zak. Het gesprek ging over de FRanse gebeurtenissen en de moslimas waren actief mee aan het praten, tot één van die moslimas zei: "moest dit in België gebeuren hoop ik dat ze neergeschoten worden, ik heb geen zin om belastingen te betalen voor dat soort crapuul". Toen werd het stil bij de autochtonen ...
Tja, als dat meiske haar eigen geloof niet begrijpt kan ik daar ook niet aan doen he.

De vraag is wat er met dat meiske gaat gebeuren de dag dat ze zich wat meer in de Koran verdiept. En dat ze beseft dat dat "krapuul" het bij het rechte eind had wat Allah's woorden betreft.

Het kan natuurlijk zijn dat het zo een moslima is zoals er bij ons veel katholieken zijn, die zichzelf katholiek verklaren omdat ze gedoopt zijn en voor de kerk getrouwd zijn, maar dat dat de twee enige keren is dat ze een kerk van de binnenkant zien.

Laatst gewijzigd door patrickve : 10 januari 2015 om 13:30.
patrickve is offline  
Oud 10 januari 2015, 13:29   #1876
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.820
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Gisteren gaf het personeel van de financiële administratie in mijn bedrijf een drink. Daar zitten twee moslimas bij, met een hogeschool diploma op zak. Het gesprek ging over de FRanse gebeurtenissen en de moslimas waren actief mee aan het praten, tot één van die moslimas zei: "moest dit in België gebeuren hoop ik dat ze neergeschoten worden, ik heb geen zin om belastingen te betalen voor dat soort crapuul". Toen werd het stil bij de autochtonen ...
Wat vond ze van de cartoons die jaren terug en nu in de spotlight stonden?
Vraag haar de volgende keer of zij vindt dat Charlie Hebdo en het Deens dagblad voorzichtiger hadden moeten geweest zijn.
Indien het antwoord 'neen' is, gezien haar expertise en diploma, een asset voor ons land en gemeenschap.
Indien wel, dan is ze nog niet helemaal 'gered'.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline  
Oud 10 januari 2015, 13:30   #1877
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Wat vond ze van de cartoons die jaren terug en nu in de spotlight stonden?
Vraag haar de volgende keer of zij vindt dat Charlie Hebdo en het Deens dagblad voorzichtiger hadden moeten geweest zijn.
Indien het antwoord 'neen' is, gezien haar expertise en diploma, een asset voor ons land en gemeenschap.
Indien wel, dan is ze nog niet helemaal 'gered'.
2 !
patrickve is offline  
Oud 10 januari 2015, 13:32   #1878
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.B. Bekijk bericht
Heb zowat hetzelfde doorgemaakt. Was vroeger lid van het AFF en PVDA. Daarna lid geweest van de SPA. En nu full-time "racist".

Zoals de ex-moslims zou er een initiatief moeten zijn van ex-linksen.
Als ge aan uw 16 jaar niet links zijt, hebt ge geen hart.
Als ge aan uw 35 jaar nog links zijt, hebt ge geen brein.
patrickve is offline  
Oud 10 januari 2015, 13:32   #1879
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.888
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Tja, als dat meiske haar eigen geloof niet begrijpt kan ik daar ook niet aan doen he.

De vraag is wat er met dat meiske gaat gebeuren de dag dat ze zich wat meer in de Koran verdiept. En dat ze beseft dat dat "krapuul" het bij het rechte eind had wat Allah's woorden betreft.

Het kan natuurlijk zijn dat het zo een moslima is zoals er bij ons veel katholieken zijn, die zichzelf katholiek verklaren omdat ze gedoopt zijn en voor de kerk getrouwd zijn, maar dat dat de twee enige keren is dat ze een kerk van de binnenkant zien.
Doe niet zo neerbuigend, man. Je spreekt precies over een kleuter.
dalibor is offline  
Oud 10 januari 2015, 13:37   #1880
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Doe niet zo neerbuigend, man. Je spreekt precies over een kleuter.
Wel, iemand die stelt dat hij een ferme aanhanger is van Mein Kampf, maar die stelt dat mensen die joden aflappen, krapuul zijn, hebben ergens iets kleuterachtig, he.

De tekenaars van Charlie Hebdo hadden de Profeet beledigd, en een immam had een fatwa uitgesproken, die volledig gerechtvaardigd was: ten eerste is het AFBEELDEN van de Profeet al een doodzonde, en hem nog eens belachelijk maken ook is nog erger.
Een fatwa moet normaal gezien door elke gelovige trachten uitgevoerd te worden. Dat is wat die gasten gedaan hebben.

Zij hebben *perfect volgens de muzelmaanse doctrine gehandeld* in de geest en in de letter.

Nu kan je daar een legertje theologen op loslaten die een halve dag kunnen proberen te argumenteren dat dat zo niet gezien moet worden, het is spijtig genoeg zo klaar als pompwater in de islam.

Laatst gewijzigd door patrickve : 10 januari 2015 om 13:39.
patrickve is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be