Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 september 2018, 19:20   #1841
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.596
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Hij mag nog wel zijn functie van CEO uitvoeren.
Er worden wel serieuze guidelines opgelegd voor zijn communicatie.
Klopt, mijn vergissing. Ik heb deze morgen het artikel in Le Monde gelezen en de term CEO (PDG? maar toch niet identiek?) is niet gebruikelijk in Frankrijk. In ieder geval een serieuze fraude blaam voor Musk en terecht.

https://www.lemonde.fr/automobile/ar...6_1654940.html
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2018, 22:02   #1842
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Klopt, mijn vergissing. Ik heb deze morgen het artikel in Le Monde gelezen en de term CEO (PDG? maar toch niet identiek?) is niet gebruikelijk in Frankrijk. In ieder geval een serieuze fraude blaam voor Musk en terecht.

https://www.lemonde.fr/automobile/ar...6_1654940.html
Ik vind de settlement nog al bij al meevallen en ik vind de babysit op de communicatie misschien best geen slecht idee.

There is some good in this after all.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2018, 22:03   #1843
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Tavek,

Elon Musk zal wel geen stommerik zijn, technisch gesproken. Hij moet evenwel leren aanvaarden dat zijn onderneming niet uitsluitend draait op technische kennis. Of hij (en jij) dat nu graag heeft of niet, de financiële wereld (en dat zijn niet uitsluitend banken maar ook en vooral gewone beleggers) heeft hem geld toevertrouwd in de vorm van aandelenkapitaal en wellicht ook leningen. Rekening houden met de eisen van de financiële markten geldt evenzeer voor mijnheer Elon Musk. Zonder kapitaal geraakt hij geen millimeter verder. Hij heeft het klaarblijkelijk daar moeilijk mee. Getuige daarvan zijn balorig optreden tegenover financiële analysten, zijn lichtzinnige verklaringen over een delisting van de Tesla-aandelen en de stupiditeit te verklaren dat het allemaal in the pocket was omdat hij het nodige geld voor de delisting van de Saudi's ging krijgen. Dat bleek niet zo te zijn. Als er één zaak is waar de financiële toezichthouders allergisch voor zijn dan is het wel het strooien met halve waarheden en aldus de financiële markten nog volatieler te maken. Als het over financiering gaat dan gedraagt Elon Musk zich als een aanstellerige kleine jongen. Dan hoef je niet verbaasd te zijn dat hij zich de woede van de SEC op de hals haalt.
De man zal nog eens op een later tijdstip, in betere tijden, moeten proberen het bedrijf van de beurs af te halen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2018, 09:21   #1844
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Pre-market 301,49 +36,72 (13,87%)

lol

It al has happend before and it will all happen again.

Mensen met geld kunnen rijk worden van het Tesla aandeel moet deze zeer voorspelbare swings.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2018, 09:45   #1845
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Pre-market 304,50 +39,73 (15,01%)

Mensen weten meer over de deliveries en productie.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2018, 10:03   #1846
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Soit, ook door de SEC en ... is er weer een extra opportuniteit om aan $266 bij te kopen.

Tot morgen dus, en dit net dezelfde dag als de juiste verkoopsaantallen vrijgegeven worden, maar ik denk toch dat de koers $300 gaat benaderen, imho.
Aandeel staat nu al bij $ 306,..

... voorlopig ~15% hypothetische winst voor diegene die vrijdagnamiddag hun gezond verstand gebruikt hebben...

Edit: Musk heeft zaterdagavond de werknemers en vrijwilligers extra nog wat gepusht om ook al de m3 uit te leveren:
Citaat:
https://www.marketwatch.com/story/te...ees-2018-09-30

“We are very close to achieving profitability and proving the naysayers wrong, but, to be certain, we must execute really well tomorrow (Sunday),” Musk wrote in the email, according to Bloomberg. “If we go all out tomorrow, we will achieve an epic victory beyond all expectations.”

Sunday is the last day of the third quarter, and the highly anticipated production numbers could be released as soon as Monday. Tesla was going all out over the weekend, even recruiting an army of volunteers to help deliver new Model 3 sedans, Bloomberg reported.

Tesla had vowed to produce between 50,000 and 55,000 Model 3s this quarter. On Friday, the online publication Electrek reported Tesla had passed the 51,000 mark a couple of days before the end of the quarter.

While delivering that ramped-up production number would be impressive, turning a profit would be even more so. Tesla has a long record of losses, and electric-car makers have never consistently achieved profitability.
M3owners site zegt:
- 55.298 deliveries, als daar nog 25k S/X bijkomen is de 80k deliveries gehaald.
- raar... met update van 1 okt springt de Average Sale Price bijna 2000 $ hoger naar $ 62.251, gisteren $60.351

Laatst gewijzigd door Micele : 1 oktober 2018 om 10:23.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2018, 10:16   #1847
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik vind de settlement nog al bij al meevallen en ik vind de babysit op de communicatie misschien best geen slecht idee.

There is some good in this after all.
Het is toch een niet-schuldig-deal anders krijgt Tesla moeilijkheden overheidsopdrachten binnen te halen. Of ben ik daar mis?
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2018, 10:24   #1848
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Het is toch een niet-schuldig-deal anders krijgt Tesla moeilijkheden overheidsopdrachten binnen te halen. Of ben ik daar mis?
Er wordt inderdaad geen enkele schuld geaccepteerd in de settlement.

Advocaten waren het er ook over eens dat dit voor beide partijen de beste uitkomst was: Tesla die de onzekerheid weghaalde en de SEC die een langdurige high profile rechtszaak vermijdt die totaal niet zeker was van slagen. De zaak was zwak, en daarom ook dat Musk een settlement in eerste instantie uit de weg ging.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2018, 10:38   #1849
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.606
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Pre-market 304,50 +39,73 (15,01%)

Mensen weten meer over de deliveries en productie.
Zijn de shorters hun kar weer aan het keren ?
Maar het is en blijft een zeer volatiel aandeel met een option implied volatility van 74% en een rating van caa1/b-.
Het lijkt wel Nyrstar. Een aandeel met een zeer hoog rock and roll gehalte.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2018, 10:44   #1850
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Zijn de shorters hun kar weer aan het keren ?
Maar het is en blijft een zeer volatiel aandeel met een option implied volatility van 74% en een rating van caa1/b-.
Het lijkt wel Nyrstar. Een aandeel met een zeer hoog rock and roll gehalte.
Ondertussen is het aandeel bijzonder voorspelbaar geworden.

Musk tweet wat idioots, aandeel zinkt als een baksteen.

De cijfers komen er aan, of zijn gereleased, het aandeel stijgt als een pijl.

Het zal zich pas stabiliseren als tesla goede cijfers kan voorleggen, kwartaal na kwartaal.

Maar nu kan je geld verdienen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2018, 11:00   #1851
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.606
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ondertussen is het aandeel bijzonder voorspelbaar geworden.

Musk tweet wat idioots, aandeel zinkt als een baksteen.

De cijfers komen er aan, of zijn gereleased, het aandeel stijgt als een pijl.

Het zal zich pas stabiliseren als tesla goede cijfers kan voorleggen, kwartaal na kwartaal.

Maar nu kan je geld verdienen.
Maar het heeft wel de kenmerken van een "alles of niets" aandeel. Met, lijkt het mij, wel iets meer kans op alles, dan op niets.
Nu, als het positief uitdraait (wat ik hoop voor U) is er inderdaad veel geld mee te verdienen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2018, 11:01   #1852
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Maar het heeft wel de kenmerken van een "alles of niets" aandeel. Met, lijkt het mij, wel iets meer kans op alles, dan op niets.
Nu, als het positief uitdraait (wat ik hoop voor U) is er inderdaad veel geld mee te verdienen.
Ik doe niet aan "daytraden", niet kapitaalkrachtig genoeg.

Ik heb op 260 een pakket gekocht een hele tijd terug. Ik ben van plan om daar lang op te zitten.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2018, 11:44   #1853
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.822
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Er wordt inderdaad geen enkele schuld geaccepteerd in de settlement.

Advocaten waren het er ook over eens dat dit voor beide partijen de beste uitkomst was: Tesla die de onzekerheid weghaalde en de SEC die een langdurige high profile rechtszaak vermijdt die totaal niet zeker was van slagen. De zaak was zwak, en daarom ook dat Musk een settlement in eerste instantie uit de weg ging.


§ 240.14e-8 Prohibited conduct in connection with pre-commencement communications.

It is a fraudulent, deceptive or manipulative act or practice within the meaning of section 14(e) of the Act ( 15 U.S.C. 78n) for any person to publicly announce that the person (or a party on whose behalf the person is acting) plans to make a tender offer that has not yet been commenced, if the person:

(a) Is making the announcement of a potential tender offer without the intention to commence the offer within a reasonable time and complete the offer;

(b) Intends, directly or indirectly, for the announcement to manipulate the market price of the stock of the bidder or subject company; or

(c) Does not have the reasonable belief that the person will have the means to purchase securities to complete the offer.

Musk scoorde 3 op 3.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2018, 13:03   #1854
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht


§ 240.14e-8 Prohibited conduct in connection with pre-commencement communications.

It is a fraudulent, deceptive or manipulative act or practice within the meaning of section 14(e) of the Act ( 15 U.S.C. 78n) for any person to publicly announce that the person (or a party on whose behalf the person is acting) plans to make a tender offer that has not yet been commenced, if the person:

(a) Is making the announcement of a potential tender offer without the intention to commence the offer within a reasonable time and complete the offer;

(b) Intends, directly or indirectly, for the announcement to manipulate the market price of the stock of the bidder or subject company; or

(c) Does not have the reasonable belief that the person will have the means to purchase securities to complete the offer.

Musk scoorde 3 op 3.
Ik zie dat je het dossier reeds volledig door en door kent, en alle papieren van Musk, Tesla en de SEC in je bezit hebt.

Jumping to conclusions ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2018, 15:03   #1855
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

productie Q3 (volgens electrek inside source):
80000 wagens
53000 model 3's
27000 Model SX

Deliveries schat men op 85k (er zaten een hoop wagens in transit eind Q2).

Q2 : 40000 deliveries
Q3 : geschat 85000 deliveries

Geschifte groei. Iemand die mijn raad heeft opgevolgd en vrijdag TSLA heeft opgepikt ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2018, 15:10   #1856
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Gigafactory 1 produceert de drive units aan 10 000 units/week.

Er zijn nog stappen die dit niet kunnen volgen (pain bvb) maar dat lost men wel op.

Eigenlijk heeft het er voor Tesla nog nooit zo goed uitgezien.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2018, 15:14   #1857
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.822
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik zie dat je het dossier reeds volledig door en door kent, en alle papieren van Musk, Tesla en de SEC in je bezit hebt.
Die had er geen.

Citaat:
Jumping to conclusions ?
Volgens jou had de SEC geen zaak.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2018, 15:18   #1858
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Die had er geen.



Volgens jou had de SEC geen zaak.
Je begrijpt niet wat ik zeg.

Musk wou naar de rechtbank gaan, maar hij heeft zijn kar gekeerd. Ik vermoed onder druk van anderen. 40 miljoen dollar is peanuts en het verwijdert de schaduw van een SEC onderzoek over hem en Tesla voor de komende (belangrijke) weken.

En belangrijk: de settlement spreekt zich niet uit over schuld.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2018, 15:55   #1859
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
productie Q3 (volgens electrek inside source):
80000 wagens
53000 model 3's
27000 Model SX

Deliveries schat men op 85k (er zaten een hoop wagens in transit eind Q2).

Q2 : 40000 deliveries
Q3 : geschat 85000 deliveries

Geschifte groei. Iemand die mijn raad heeft opgevolgd en vrijdag TSLA heeft opgepikt ?
85 k? wow dan is het party en happy hour late night...
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2018, 15:57   #1860
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Musk wou naar de rechtbank gaan, maar hij heeft zijn kar gekeerd. Ik vermoed onder druk van anderen. 40 miljoen dollar is peanuts en het verwijdert de schaduw van een SEC onderzoek over hem en Tesla voor de komende (belangrijke) weken.

En belangrijk: de settlement spreekt zich niet uit over schuld.
Zo heb ik het ook overal gelezen, kan men nochtans gglen...
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be