Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 september 2019, 08:49   #681
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ja ja ge kunt gij hier veel zeggen maar niks bewijzen.

Iedere verslaafde minimaliseert de feiten. Een kettingroker rookt ook maar paar sigaretjes per dag dat kennen we

Maar goed voor mij moet ge het niet laten. Geniet er van maar met mate en verstand. Euthanasie is de laatste optie. Schijnt ook leuke ervaring te zijn.
Ja doet ge constant.
Tja roken dat is al iets voor losers, jointjes roken voor losers in het kwadraat die beter af zouden zijn met euthanasie.

Ik rook niet, waar haal je die onzin trouwens en van welke drugs zou ik dus moeten genieten volgens u ?

Laatst gewijzigd door dpg : 13 september 2019 om 08:50.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2019, 08:57   #682
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ja ja ge kunt gij hier veel zeggen maar niks bewijzen.

Iedere verslaafde minimaliseert de feiten. Een kettingroker rookt ook maar paar sigaretjes per dag dat kennen we

Maar goed voor mij moet ge het niet laten. Geniet er van maar met mate en verstand. Euthanasie is de laatste optie. Schijnt ook leuke ervaring te zijn.

Bon nu ga ik U laten want ga mijn 10 km lopen. Naar het schijnt is dat ook een drug en verslaving. Zal moeten opletten.
En verwijst naar andere drugs zoals alcohol.
Net alsof dat hun verslaving aanvaardbaar maakt.
Dronkaards doen hetzelfde, ze verwijzen ook graag naar drugs.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2019, 10:12   #683
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.849
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Ja doet ge constant.
Tja roken dat is al iets voor losers, jointjes roken voor losers in het kwadraat die beter af zouden zijn met euthanasie.

Ik rook niet, waar haal je die onzin trouwens en van welke drugs zou ik dus moeten genieten volgens u ?

Ik weet niet ...aan U de keuze. Ik ben net gaan lopen ging goed. Mijn maat had wat speed op en ik moet eerlijk zijn ik kon hem niet volgen.
Dus ja ik zou zeggen probeer eens wat speed als je niet tevreden bent over de Coke of de trappist.

En neen ik minimaliseer niet....ik zeg U altijd gebruik met verstand.....ge moet goed lezen wat ik schrijf...het is voor uw welzijn.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 13 september 2019 om 10:20.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2019, 10:15   #684
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.849
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
En verwijst naar andere drugs zoals alcohol.
Net alsof dat hun verslaving aanvaardbaar maakt.
Dronkaards doen hetzelfde, ze verwijzen ook graag naar drugs.
Dag Bobke. Hoe is't ? Alles goed ?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 13 september 2019 om 10:19.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2019, 10:27   #685
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik weet niet ...aan U de keuze. Ik ben net gaan lopen ging goed. Mijn maat had wat speed op en ik moet eerlijk zijn ik kon hem niet volgen.
Dus ja ik zou zeggen probeer eens wat speed als je niet tevreden bent over de Coke of de trappist.

En neen ik minimaliseer niet....ik zeg U altijd gebruik met verstand.....ge moet goed lezen wat ik schrijf...het is voor uw welzijn.
Je lult dus maar wat over mijn drugsgebruik.

En nogmaals iemand met verstand begint niet aan drugs, je kan het herhalen zoveel je wilt, het blijft gelul.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2019, 10:31   #686
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.849
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Je lult dus maar wat over mijn drugsgebruik.

En nogmaals iemand met verstand begint niet aan drugs, je kan het herhalen zoveel je wilt, het blijft gelul.


Neen ik lul maar niet een beetje over je drugsgebruik.....ik neem het heel ernstig

Maar ja in verband met dat verstand......daar had je dan maar eerder moeten aan denken(daarvoor dient je verstand). Bezin eer je begint.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 13 september 2019 om 10:39.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2019, 11:20   #687
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.849
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik weet niet eens van het bestaan van Xanax af.
Ik wel. Maar het is allemaal goed geregeld hoor Schoof. Op kalmeerpillen de zogenaamde Benzo's staat vermeld dat het raadzaam is om bij gebruik geen voertuigen te besturen. U leest het goed raadzaam.

Niemand maakt je wat als jij 10 Xanax naar binnen slikt en dan wat gaat rondrijden met uw Bentley. Probeer dat eens en weet me te vertellen in wat een toestand je was. Maar dat kan allemaal geen kwaad want dat komt van de Pharma miljarden industrie en die heeft veel te zeggen.
Als men dat aanpakt valt de economie stil......want dan mogen 2 op de 10 chauffeurs niet meer rijden.

En toch ;
Benzodiazepines kunnen verder leiden tot paradoxale reacties zoals agressie en gewelddadig gedrag, hallucinaties en wanen. En ze maken je minder alert tijdens het autorijden. Wettelijk gezien mag je niet met de wagen rijden als je slaap- of kalmeringsmiddelen neemt.

En dan;

Volgens de APB hebben de Belgen vorig jaar 20.613.287 dosissen Valium genomen. De cijfers zijn sinds 2010 in stijgende lijn. In 2013 ging het nog om 17.740.097 dosissen en in 2010 om 15.713.535. Het kalmeermiddel wordt gebruikt tegen angstaanvallen en stress, maar vaak ook als slaapmiddel.

https://www.demorgen.be/tech-wetensc...elen~b9510f89/

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 13 september 2019 om 11:24.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2019, 11:27   #688
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
En verwijst naar andere drugs zoals alcohol.
Net alsof dat hun verslaving aanvaardbaar maakt.
Dronkaards doen hetzelfde, ze verwijzen ook graag naar drugs.
Inderdaad. Verslaafden hebben een groot probleem, zij het nu een verslaving aan alcohol, drugs, gokken, ... Dit is min of meer de definitie van een verslaafde niet waar?

De vraag is, hoe het aantal verslaafden te minimaliseren? Reclame maken op televisie zoals voor het gokken zal niet veel helpen maar is een absoluut verbod wenselijk? Ook niet meer op de lotto spelen dan?
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2019, 11:29   #689
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Neen ik lul maar niet een beetje over je drugsgebruik.....ik neem het heel ernstig

Maar ja in verband met dat verstand......daar had je dan maar eerder moeten aan denken(daarvoor dient je verstand). Bezin eer je begint.
QED

Tja niet bestaande feiten ernstig nemen en dan maar blijven beweren dat uw drugsgebruik geen probleem is.

Arme Fred toch je bent het beste bewijs waarom drugs verboden moeten blijven.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2019, 11:36   #690
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik wel. Maar het is allemaal goed geregeld hoor Schoof. Op kalmeerpillen de zogenaamde Benzo's staat vermeld dat het raadzaam is om bij gebruik geen voertuigen te besturen. U leest het goed raadzaam.

Niemand maakt je wat als jij 10 Xanax naar binnen slikt en dan wat gaat rondrijden met uw Bentley.

Lul maar verder.

Nederland.

Citaat:
Medicijnen
Voor het gebruik van medicijnen in het verkeer geeft de wet geen limiet. Zorgt het gebruik van uw medicijn voor een vermindering van uw rijvaardigheid? Dan bent u strafbaar als u toch gaat rijden.

Lees altijd goed de bijsluiter van uw medicatie. Zo komt u erachter of het gebruik van uw medicijn uw rijvaardigheid vermindert.
Belgie:

Citaat:
Het rijden onder invloed van drugs en medicijnen is verboden. Artikel 37bis §1 van de Wegverkeerswet bepaalt
dat het besturen van een voertuig of rijdier op een openbare plaats of het begeleiden van een bestuurder met
het oog op scholing strafbaar is wanneer de aanwezigheid van minstens één in het artikel opgesomde stoffen
in het organisme wordt aangetoond met behulp van een speekselanalyse of een bloedtest. Het gaat hier om
THC30, amfetamines, MDMA31, morfine en cocaïne. Het rijden onder invloed van andere dan de hierboven
genoemde drugs of medicijnen is eveneens verboden. Artikel 35 Wegverkeerswet bepaalt dat dronkenschap
achter het stuur of een soortgelijke staat ten gevolge van het gebruik van drugs of geneesmiddelen strafbaar
is.

https://www.vias.be/publications/The...et_verkeer.pdf

Laatst gewijzigd door dpg : 13 september 2019 om 11:41.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2019, 11:50   #691
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Inderdaad. Verslaafden hebben een groot probleem, zij het nu een verslaving aan alcohol, drugs, gokken, ... Dit is min of meer de definitie van een verslaafde niet waar?

De vraag is, hoe het aantal verslaafden te minimaliseren? Reclame maken op televisie zoals voor het gokken zal niet veel helpen maar is een absoluut verbod wenselijk? Ook niet meer op de lotto spelen dan?
Gewoon niet aan beginnen is de beste oplossing.
Een verbod kan daarbij inderdaad helpen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2019, 11:51   #692
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Dag Bobke. Hoe is't ? Alles goed ?
En met u ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2019, 12:46   #693
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Gewoon niet aan beginnen is de beste oplossing.
Een verbod kan daarbij inderdaad helpen.
Ook als het toch algemeen beschikbaar is? Ik denk het niet. Ik denk dat in dit geval een verbod enkel contra-productief kan werken.

Ik constateer dat de overheid niet in staat is het aanbod op de straat in te perken doch het verbod op een hypocriete manier hanteert.


Tegelijk zie ik dat overheid geen bal doet aan de gokverslaving, want dit zou ze dan ook moeten verbieden.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2019, 12:56   #694
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Ook als het toch algemeen beschikbaar is? Ik denk het niet. Ik denk dat in dit geval een verbod enkel contra-productief kan werken.

Ik constateer dat de overheid niet in staat is het aanbod op de straat in te perken doch het verbod op een hypocriete manier hanteert.


Tegelijk zie ik dat overheid geen bal doet aan de gokverslaving, want dit zou ze dan ook moeten verbieden.
Goed gezegd, ge “denkt” dat het contra-productief “kan” werken.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2019, 12:56   #695
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.849
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
En met u ?
Het gaat. Mag niet klagen. Dank U.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 13 september 2019 om 12:57.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2019, 13:02   #696
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.849
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht





Belgie:
Ik moet nog de eerste belg tegenkomen die voor de rechtbank moet verschijnen opdat hij of zij rijdt terwijl hij kalmeer pillen of antidepressiva neemt.

Zelfs die School Bus chauffeur die in Zwitserland tegen de tunnelwand reed nam antidepressiva ? Heeft dat invloed gehad op de beslissing van het gerecht ?

Zolang de geneesmiddelen worden genomen op voorschrift is er geen verbod op sturen.

Heb jij voorbeelden van mensen die zijn veroordeeld voor het rijden onder invloed van benzodiazepinen ?

https://www.test-aankoop.be/gezond/z...almeermiddelen

Maar liefst een op de tien Belgen laat zich kalmeermiddelen voorschrijven door een arts. Die middelen werken inderdaad meestal, maar weet dat er vaak ongewenste neveneffecten zijn.


Zegt een Dokter die je een kalmeer pil voorschrijft U dat het verboden is te rijden met die pillen ?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 13 september 2019 om 13:26.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2019, 13:13   #697
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.849
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
QED

Tja niet bestaande feiten ernstig nemen en dan maar blijven beweren dat uw drugsgebruik geen probleem is.
Bij mij is dat geen probleem. Functioneer naar behoren en heb een ruime financiële armslag.Jij hebt er blijkbaar meer last van. Aan jou om uit te maken of je al dan niet hulp nodig hebt.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 13 september 2019 om 13:16.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2019, 13:17   #698
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Bij mij is dat geen probleem. Functioneer naar behoren en heb een ruime financiële armslag.Jij hebt er blijkbaar meer last van. Aan jou om uit te maken of je al dan niet hulp nodig hebt.
Duidelijk niet want je blijft maar onzin lullen.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2019, 13:27   #699
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht

Zolang de geneesmiddelen worden genomen op voorschrift is er geen verbod op sturen.

Citaat:
Ook bij het voorschrijven van geneesmiddelen moet de geneesheer nagaan welke invloed het geneesmiddel heeft op de rijvaardigheid
en de patiënt hiervan op de hoogte brengen.

De geneesmiddelen worden onderverdeeld in drie klassen naargelang hun potentiële invloed op de rijvaardigheid:
• Categorie 1: waarschijnlijk geen negatieve invloed op de rijvaardigheid. Indien mogelijk moet de geneesheer een geneesmiddel uit
deze categorie verkiezen.
• Categorie 2: lichte of matige invloed op de rijvaardigheid. Bij het voorschrijven van geneesmiddelen uit categorie 2 krijgt de patiënt
het advies geen wagen te besturen de eerste dagen van de behandeling of tot het ogenblik dat hij zich bewust is van de effecten.
• Categorie 3: ernstige invloed op de rijvaardigheid. De geneesheer adviseert de patiënt geen wagen te besturen.
De geneesheer bepaalt dus de rijgeschiktheid van de patiënt en de geldigheidsduur van het advies.

https://www.vad.be/assets/wat-zegt-d...in-het-verkeer
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2019, 13:28   #700
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.849
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Duidelijk niet want je blijft maar onzin lullen.
Ik probeer U te helpen. Je zou me dankbaar moeten zijn.Ik ben hier de enige die begrip heeft voor uw gebruik.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be