Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 januari 2021, 12:32   #61
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Ik ben me zeer goed bewust van blokvorming. Daarom ook mijn vraag/bemerking: wat zegt zoiets over bijvoorbeeld een Open-VLD, de grote partij van weleer ...
Het is een gevolg van een internationaal fenomeen: opkomst van populistische extreme partijen & politieke versnippering.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2021, 12:32   #62
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.103
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Door het vastklinken met de MR gebeurt dat niet.
Ze hebben zich toch niet aan de kiezers gepresenteerd als één partij, ze blijven netjes MR en OVLD. Dat “familie” geneuzel is zeer oppervlakkig geklets. De enige bedoeling van het “familie”-decor was de ver gevorderde besprekingen tussen Magnette en Dewever te kelderen. Meer niet.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2021, 12:38   #63
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.062
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
En terecht.
Terecht en ook weer niet terecht.
Wat hebben ze bewezen met hun laaghartige "journalistiek"?
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2021, 12:39   #64
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Het is een gevolg van een internationaal fenomeen: opkomst van populistische extreme partijen & politieke versnippering.
De 'opkomst' van die zogenaamd 'populistische' partijen, dat hoor ik al meer dan 25 jaar. Blokvorming echter, door die partijen die het nog steeds over populisme hebben, bestaat geen 25 jaar; dat is een relatief recent fenomeen.

De versnippering van het politieke landschap is geen gevolg van het argument dat u hanteert, maar is geheel de verantwoordelijkheid van die partijen zelf; die allen in elkaars vijver zijn beginnen vissen. En dan krijg je uiteraard versnippering, daar binnen elke partij die-hards zitten die niet akkoord gaan met dat vissen in de andere vijver en zich van de eigen partij afscheuren. Om wat later alsnog in de andere vijver te gaan vissen...

Kortom, dat Open-VLD haar principes overboord moet gooien om haar wagen aan een andere locomotief te hangen, zegt zowat alles over de partij. Fraai is het niet.
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2021, 12:39   #65
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Heel die affaire rond Van der Paal en Land Invest is erg touchy. N-VA'ers worden erg zenuwachtig als iemand erover begint. En met dit soort klachten die ze er nog bij doen is het een gift that keeps giving.
Het lijstje waarover niet mag gesproken worden omdat de 20ers zenuwachtig worden, is de laatste weken wel heel erg lang aan het worden.
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2021, 12:39   #66
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Heel die affaire rond Van der Paal en Land Invest is erg touchy. N-VA'ers worden erg zenuwachtig als iemand erover begint. En met dit soort klachten die ze er nog bij doen is het een gift that keeps giving.
Het grappige is dat dit eigenlijk helemaal niet zo touchy is. Ik ben betrokken geweest bij dat project en ik ken de 3 partijenovereenkomst. Daar staan niet erg wereldschokkende dingen in. Piqueur en Vandenbossche speelden daar overigens ook een rol in en ik vermoed dat het eerder dat potje is dat gedekt moet blijven, eerder dan die bouwvergunning voor hoogbouw. Die hoogbouw op tunnelplaats is immers geen issue als je het mij vraagt. Past daar perfect.

Soit, zowieso goed dat Apache werd vrijgesproken. Vrijheid van journalistiek en meningsuiting is het hoogste goed. Alleen jammer dat links daar zelf niet zo over denkt
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2021, 12:41   #67
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Terecht en ook weer niet terecht.
Wat hebben ze bewezen met hun laaghartige "journalistiek"?
Dat er een redelijk schandaalsfeertje hangt rond dat "nieuw zuid".
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2021, 12:43   #68
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
De 'opkomst' van die zogenaamd 'populistische' partijen, dat hoor ik al meer dan 25 jaar. Blokvorming echter, door die partijen die het nog steeds over populisme hebben, bestaat geen 25 jaar; dat is een relatief recent fenomeen.

De versnippering van het politieke landschap is geen gevolg van het argument dat u hanteert, maar is geheel de verantwoordelijkheid van die partijen zelf; die allen in elkaars vijver zijn beginnen vissen. En dan krijg je uiteraard versnippering, daar binnen elke partij die-hards zitten die niet akkoord gaan met dat vissen in de andere vijver en zich van de eigen partij afscheuren. Om wat later alsnog in de andere vijver te gaan vissen...

Kortom, dat Open-VLD haar principes overboord moet gooien om haar wagen aan een andere locomotief te hangen, zegt zowat alles over de partij. Fraai is het niet.
Haar princiepes overboord gooien ? Moeten ze het land dat ze zelf mee hebben gesticht ontmantelen omdat er een partij van collaborateur-kinderen dat wilt ?

Dat zou pas princiepes overboord gooien zijn.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2021, 12:50   #69
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Haar princiepes overboord gooien ? Moeten ze het land dat ze zelf mee hebben gesticht ontmantelen omdat er een partij van collaborateur-kinderen dat wilt ?

Dat zou pas princiepes overboord gooien zijn.
Of jaren aan één stuk beweren dat je de senaat wil afschaffen, omdat het een overbodige instelling is; om vervolgens wanneer je daar de kans toe krijgt dit niet te doen; meer nog, iemand uit eigen gelederen tot voorzitter laten benoemen.
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2021, 12:54   #70
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Of jaren aan één stuk beweren dat je de senaat wil afschaffen, omdat het een overbodige instelling is; om vervolgens wanneer je daar de kans toe krijgt dit niet te doen; meer nog, iemand uit eigen gelederen tot voorzitter laten benoemen.
De senaat. Niemand ligt daar wakker van.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2021, 12:55   #71
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De senaat. Niemand ligt daar wakker van.
Zeker niet in een draad die over persvrijheid en de overwinning ervan gaat.
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2021, 12:57   #72
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De senaat. Niemand ligt daar wakker van.
Dus: waarom wordt die niet afgeschaft? Niemand ligt er wakker van, toch kost die senaat geld. #brooddozen ...

Ik betrek er inderdaad de brooddozen bij, daar ook Open-VLD (onder Gwenny) het daar vaak over had.
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2021, 13:00   #73
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Zeker niet in een draad die over persvrijheid en de overwinning ervan gaat.
Ik ben groot voorstander van persvrijheid. Het is misschien niet de plaats hier, (al houdt het wel verband) maar op zich stel ik mij de vraag in hoeverre je van persvrijheid kan spreken in een context waarbij zowat elke pers afhangt van subsidies.

En ik zal alvast zelf counteren: Als ze geen subsidies genieten moeten ze meer dan waarschijnlijk op zoek naar private inkomsten. En in hoeverre is die bron van inkomsten dan bepalend?

Het neemt mijn bedenking echter niet weg.
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2021, 13:01   #74
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Dus: waarom wordt die niet afgeschaft? Niemand ligt er wakker van, toch kost die senaat geld. #brooddozen ...

Ik betrek er inderdaad de brooddozen bij, daar ook Open-VLD (onder Gwenny) het daar vaak over had.
Ik weet niet waar je het over hebt.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2021, 13:08   #75
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik weet niet waar je het over hebt.
Hoeveel brooddozen kan je daar mee vullen?

Geen idee wie de metafoor voor het eerst hanteerde; maar Gwenny maakte er tevens gebruik van, telkens wanneer ze aan de kaak stelde dat ergens een kost werd gemaakt die haar nutteloos leek; en waarvan met die middelen betere dingen gedaan konden worden. Brooddozen vullen bijvoorbeeld van de zovele arme kindjes die zonder boterhammetjes in de refter van hun school met grote hongerige ogen moeten toekijken hoe klasgenootjes dik belegde sneden brood naar binnen stoempen.

Brooddozen dus, referend naar de bij momenten zwakzinnige retoriek van Open-VLD (bij monde van Gwenny), als antwoord op het niet afschaffen van de Senaat.
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2021, 13:10   #76
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.083
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Ik ben groot voorstander van persvrijheid. Het is misschien niet de plaats hier, (al houdt het wel verband) maar op zich stel ik mij de vraag in hoeverre je van persvrijheid kan spreken in een context waarbij zowat elke pers afhangt van subsidies.

En ik zal alvast zelf counteren: Als ze geen subsidies genieten moeten ze meer dan waarschijnlijk op zoek naar private inkomsten. En in hoeverre is die bron van inkomsten dan bepalend?

Het neemt mijn bedenking echter niet weg.
2

want wiens brood men eet, diens woord men spreekt....................
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2021, 13:11   #77
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Hoeveel brooddozen kan je daar mee vullen?

Geen idee wie de metafoor voor het eerst hanteerde; maar Gwenny maakte er tevens gebruik van, telkens wanneer ze aan de kaak stelde dat ergens een kost werd gemaakt die haar nutteloos leek; en waarvan met die middelen betere dingen gedaan konden worden. Brooddozen vullen bijvoorbeeld van de zovele arme kindjes die zonder boterhammetjes in de refter van hun school met grote hongerige ogen moeten toekijken hoe klasgenootjes dik belegde sneden brood naar binnen stoempen.

Brooddozen dus, referend naar de bij momenten zwakzinnige retoriek van Open-VLD (bij monde van Gwenny), als antwoord op het niet afschaffen van de Senaat.
En nu beseffen dat armoede een vlaamse bevoegdheid is en de senaat federaal is, en die budgetten dus niks maar dan ook niks met elkaar te maken hebben...

Dit is puur populisme travis, wat u hier poneert. Gewoon goedbedoeld zaken verbinden die niks met elkaar te maken hebben en zo de mensen op te hitsen.

Het feit dat de Vlaamse overheid niet zorgt voor schoollunches, is omdat ze dat niet wilt. Dat is een politieke beslissing van de NVA.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2021, 13:12   #78
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Heel die affaire rond Van der Paal en Land Invest is erg touchy. N-VA'ers worden erg zenuwachtig als iemand erover begint. En met dit soort klachten die ze er nog bij doen is het een gift that keeps giving.
De GL en zijn partij hebben een hekel aan Apache. Het zit hen dwars dat Apache hun connectie met Land Invest Group, met het luikse geld van moreau en de link met Optima Bank wist in kaart te brengen. De fratsen rond de verkoop van lins tower, de ex-kabinetschef van De Wever, rond Rob Envelop...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2021, 13:12   #79
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Ik ben groot voorstander van persvrijheid. Het is misschien niet de plaats hier, (al houdt het wel verband) maar op zich stel ik mij de vraag in hoeverre je van persvrijheid kan spreken in een context waarbij zowat elke pers afhangt van subsidies.
https://www.apache.be/2019/11/08/steun-journalistiek/
Misschien net daarom (wegens uw terechte subsidie opmerking dus) dat het zo belangrijk is dat Apache is vrijgesproken.
Als ik het goed begrijp is Apache (maar blijkbaar ook Doorbraak) zo goed als subsidie vrij.
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 20 januari 2021 om 13:13.
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2021, 13:16   #80
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Terecht en ook weer niet terecht.
Wat hebben ze bewezen met hun laaghartige "journalistiek"?
Verklaar jezelf nader. Wat zou er laaghartig zijn aan de journalistiek van Apache en wat zouden ze volgens jou willen bewezen hebben ?
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:32.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be