Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 januari 2021, 13:17   #81
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
En nu beseffen dat armoede een vlaamse bevoegdheid is en de senaat federaal is, en die budgetten dus niks maar dan ook niks met elkaar te maken hebben...

Dit is puur populisme travis, wat u hier poneert. Gewoon goedbedoeld zaken verbinden die niks met elkaar te maken hebben en zo de mensen op te hitsen.

Het feit dat de Vlaamse overheid niet zorgt voor schoollunches, is omdat ze dat niet wilt. Dat is een politieke beslissing van de NVA.
Kom zeg. Als voorzitter van Open VLD kwam Gwenny niet enkel spreken over Federale aangelegenheden. Evengoed kwam zij meer dan eens haar zegje doen over Vlaamse kwesties. En in die debatten (pre blablabla-tijden) refereerde zij meermaals naar de brooddozen.

Dat ik die nu gebruik, in een context van een Federale materie, is gewoon een sneer naar de hypocriete houding van Open-VLD. De senaat kost geld. Veel geld. Met dat geld kunnen veel nuttigere zaken gedaan worden op 'Federaal' vlak. In deze is brooddoos dus een duidelijke metafoor voor 'nuttigere zaken'. Vlaams of Federaal, staat hier helemaal los van.
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2021, 13:18   #82
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Het grappige is dat dit eigenlijk helemaal niet zo touchy is. Ik ben betrokken geweest bij dat project en ik ken de 3 partijenovereenkomst. Daar staan niet erg wereldschokkende dingen in. Piqueur en Vandenbossche speelden daar overigens ook een rol in en ik vermoed dat het eerder dat potje is dat gedekt moet blijven, eerder dan die bouwvergunning voor hoogbouw. Die hoogbouw op tunnelplaats is immers geen issue als je het mij vraagt. Past daar perfect.
Jij weet meer.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2021, 13:23   #83
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
https://www.apache.be/2019/11/08/steun-journalistiek/
Misschien net daarom (wegens uw terechte subsidie opmerking dus) dat het zo belangrijk is dat Apache is vrijgesproken.
Als ik het goed begrijp is Apache (maar blijkbaar ook Doorbraak) zo goed als subsidie vrij.
Van Apache weet ik het niet, maar van Doorbraak weet ik wel dat in tegenstelling tot de beginjaren, niet alle artikels gratis zijn. Zij hebben een soort constructie (als ik het goed begrijp) op poten gezet waarbij je een abonnement kan nemen; of een abonnement kan nemen én vriend worden. Dat laatste betekent dat je een soort van sponsor wordt. In ruil voor inkomsten uit sponsoring, worden artikels (die anders enkel voor houders van een abonnement toegankelijk zijn) gratis ter beschikking gesteld.

Indien ik dat juist heb begrepen, is Doorbraak dan wel niet afhankelijk van subsidies, maar van wie precies investeert. Waarmee uiteraard ook niet is gezegd, dat diegene die investeren invloed uitoefenen...
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson

Laatst gewijzigd door Travis Bickle : 20 januari 2021 om 13:24.
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2021, 14:11   #84
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Kom zeg. Als voorzitter van Open VLD kwam Gwenny niet enkel spreken over Federale aangelegenheden. Evengoed kwam zij meer dan eens haar zegje doen over Vlaamse kwesties. En in die debatten (pre blablabla-tijden) refereerde zij meermaals naar de brooddozen.

Dat ik die nu gebruik, in een context van een Federale materie, is gewoon een sneer naar de hypocriete houding van Open-VLD. De senaat kost geld. Veel geld. Met dat geld kunnen veel nuttigere zaken gedaan worden op 'Federaal' vlak. In deze is brooddoos dus een duidelijke metafoor voor 'nuttigere zaken'. Vlaams of Federaal, staat hier helemaal los van.
44 miljoen euro in 2019.

Peanuts ivg de totale begroting. Maar hij mag afgeschaft worden. Alleen is daar nooit een 2/3 voor.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2021, 15:49   #85
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Zeer Trumpiaans.

Ik ga lachen als ze in 2024 weer uit de boot vallen. En dan maar weer janken en calimero spelen.
Lachen is gezond.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2021, 15:56   #86
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
44 miljoen euro in 2019.

Peanuts ivg de totale begroting. Maar hij mag afgeschaft worden. Alleen is daar nooit een 2/3 voor.
Zeer zeker peanuts. Maar het grote probleem is dat er zoveel van die peanuts terug te vinden zijn in de begroting...
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2021, 18:59   #87
edwinp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 april 2020
Berichten: 3.908
Standaard

lijkt me gefilmd op publiek domein, Apache heeft waarschijnlijk geen persvergunning maar dan nog...
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2021, 19:43   #88
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.285
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
lijkt me gefilmd op publiek domein, Apache heeft waarschijnlijk geen persvergunning maar dan nog...
Hebben ze wel.
Apache.be is maar een klein spelertje met weinig middelen, maar hun redactie bestaat uit door de wol geverfde journalisten die hun sporen eerder verdienden bij de grote media.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2021, 19:47   #89
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
lijkt me gefilmd op publiek domein, Apache heeft waarschijnlijk geen persvergunning maar dan nog...
...BDW en zijn NVA komen er weer zeer besmeurd uit. Samen met enkele andere politieke onderdeurtjes.
Had men dit beter niet laten rusten ?
Dan kwam dit niet bovenop de reeds 2 maand negatieve imagovorming rond de NVA.
Gelukkig is die Van Der Paal niet zo slim en heeft hij een proces aangespannen.
Ik vrees dat BDW alweer niet zo'n goede dag heeft gehad.
Zijn 20 staat onder druk om een 10 te worden.
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 20 januari 2021 om 19:49.
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2021, 19:49   #90
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.888
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Het grappige is dat dit eigenlijk helemaal niet zo touchy is. Ik ben betrokken geweest bij dat project en ik ken de 3 partijenovereenkomst. Daar staan niet erg wereldschokkende dingen in. Piqueur en Vandenbossche speelden daar overigens ook een rol in en ik vermoed dat het eerder dat potje is dat gedekt moet blijven, eerder dan die bouwvergunning voor hoogbouw. Die hoogbouw op tunnelplaats is immers geen issue als je het mij vraagt. Past daar perfect.

Soit, zowieso goed dat Apache werd vrijgesproken. Vrijheid van journalistiek en meningsuiting is het hoogste goed. Alleen jammer dat links daar zelf niet zo over denkt
Dus er is smeergeld betaald maar niet zo heel veel?
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2021, 19:50   #91
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Dus er is smeergeld betaald maar niet zo heel veel?
Zo als een beetje zwanger zijn.
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2021, 19:50   #92
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Terecht. Het ging om publieke figuren. En goed dat ze dat gedaan hebben. Anders had ik nooit geweten hoe ze Tom Meeuws er buiten hielden en dus duidelijk niet neutraal, onafhankelijk of objectief zijn.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2021, 06:46   #93
edwinp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 april 2020
Berichten: 3.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Terecht. Het ging om publieke figuren. En goed dat ze dat gedaan hebben. Anders had ik nooit geweten hoe ze Tom Meeuws er buiten hielden en dus duidelijk niet neutraal, onafhankelijk of objectief zijn.
inderdaad terecht
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2021, 09:58   #94
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.957
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Geen idee waar je dat precies haalt, dat vroeger met privacy werd gelachen. Het lijkt mij er eerder op dat je vergeet dat vroeger het minder evident was om kwaadmoedig de privacy van een ander te schenden, daar heel eenvoudig de tools daartoe (nog) niet beschikbaar waren.
met vroeger bedoelde ik enkele jaren geleden toen het woord "privacy" gelanceerd werd.
Daarvóór waren er inderdaad geen middelen om dgl. problemen juridisch op te lossen.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2021, 10:41   #95
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Dus er is smeergeld betaald maar niet zo heel veel?
Ah dan is het ok. Beetje smeergeld, klein beetje, als dat al niet meer mag....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2021, 11:59   #96
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Dus er is smeergeld betaald maar niet zo heel veel?
Waar heb ik gezegd dat er smeergeld betaald zou zijn? Ik zeg alleen dat er niet zo gek veel aan de hand is. Ja, er is wel weer vriendjespolitiek aan te pas gekomen en ja, dat is een kwalijke situatie. Maar als u denkt dat dit niet schering en inslag is overal in Vlaanderen, Belgie en bij uitbreiding Europa en de wereld, dan bent u kinderlijk naief. Zelfs in mijn gemeente is het nu weer ruzie omdat de burgemeester een projectje van hoop en al 1 miljoen euro gegund heeft aan een bevriende architect. De andere architect was gaan klagen en de burgemeester heeft hem gesust met de woorden "je hebt nog iets tegoed". Neen, het is niet ok, maar het zal nooit veranderen en de grens tussen legaal en illegaal is flinterdun. De bouw is een vreemde sector hoor.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2021, 20:09   #97
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.669
Standaard

Het gebouw waar het allemaal om begonnen is staat er ondertussen al een paar jaar en het past helemaal in de omgeving. Ik kan niet anders dan de man die de vergunning er toentertijd voor weigerde verdenken van een vuil politiek spel gespeeld te hebben omdat hij wist dat het om een politieke vriend ging van De Wever. De Wever had groot gelijk het project toch goed te keuren en die man met zijn klikken en klakken buiten te stampen. Het gebouw past helemaal in de buurt die door Patrick Janssens tot een buurt met hoogbouw was omgetoverd, ook visueel staat het niet mis, ook niet met het Noorse kerkje.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2021, 13:53   #98
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.757
Standaard

.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 22 januari 2021 om 13:54.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2021, 13:54   #99
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Waar heb ik gezegd dat er smeergeld betaald zou zijn? Ik zeg alleen dat er niet zo gek veel aan de hand is. Ja, er is wel weer vriendjespolitiek aan te pas gekomen en ja, dat is een kwalijke situatie. Maar als u denkt dat dit niet schering en inslag is overal in Vlaanderen, Belgie en bij uitbreiding Europa en de wereld, dan bent u kinderlijk naief. Zelfs in mijn gemeente is het nu weer ruzie omdat de burgemeester een projectje van hoop en al 1 miljoen euro gegund heeft aan een bevriende architect. De andere architect was gaan klagen en de burgemeester heeft hem gesust met de woorden "je hebt nog iets tegoed". Neen, het is niet ok, maar het zal nooit veranderen en de grens tussen legaal en illegaal is flinterdun. De bouw is een vreemde sector hoor.
Voor grote projecten is toch een openbare aanbesteding nodig waar elke speler kan meedingen ?
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2021, 13:58   #100
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.773
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Voor grote projecten is toch een openbare aanbesteding nodig waar elke speler kan meedingen ?
Normaal wel maar zelfs de overheid trekt zich daar niets van aan als hun dat niet goed uitkomt.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:40.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be