Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Vakbonden
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Vakbonden Het hoekje voor de vakverenigingen, leden en afgevaardigden. Maar ook voor hen die erbuiten staan en er iets over te vertellen hebben.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 september 2012, 09:10   #21
Liederik
Staatssecretaris
 
Liederik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2011
Berichten: 2.565
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Er is een groot verschil , ik heb het hier vaak over de zelfstandige ondernemer / werkgever , met 3/4 of 5 werknemers die over het algemeen een vrij goede band en werksfeer hebben .

Jullie hebben het hier over grote bedrijven die een karig loontje betalen en reserve hebben voor banale zoethoudertjes .

Mag ik eens iets vragen ? ivb uw reactie .

In mijn bouw/ renovatie bedrijf kocht ik voor de winter eens een doos , 48 paar dikke wnterkousen , goede kwaliteit , enkele kousen voor elks en als er iemand op de werf per ongeluk natte voeten kreeg in de winter , kon ik hen een paar droge warme sokken aanbieden dacht ik zo . ik had enkel een kasticket en had dat met mijn bankkaart van de BVBA betaald .

Bij de boekhoud controle gooide de klote ambtenaar het er uit en kreeg een boete voor het inbrengen van prive zaken .

Effe uw lijste overlopen ? betaald Uw baas dat wekelijks fruitmandje uit zijn eigen zak , of hoe wordt dat geregeld ? en dat fitnes abbonnement ?

veel meer dan 2 amten en twee gewichten denk ik zo .
Ik heb er absoluut geen idee van. Dat zal hetzelfde zijn als een koffiemachine en een doos speculooskes ernaast zeker.

dat fitness abonnement; via contract geregeld met die club. Sommige bedrijven hebben een fitnesszaaltje inhouse, dus dat zal ook wel mogen denk ik dan.

Die controle; da's dikke pech. Waarschijnlijk had je beter een factuur ervoor gevraagd; in plaats van met 'kasgeld' te betalen. 48 paar dikke goeie winterkousen kosten al rap tweehonderd euro denk ik?

Citaat:
Maar het is op die kantoorbaantjes van niemandallen dat alles blijkbaar kan , maar voor de mensen die in de kou en de regen werken ???? oei oei
Ja, we zitten hier de ganse dag met onze voeten op tafel te kijken naar die mannen buiten die écht werken.

Laatst gewijzigd door Liederik : 17 september 2012 om 09:14.
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2012, 09:13   #22
Liederik
Staatssecretaris
 
Liederik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2011
Berichten: 2.565
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Als dat zo is, dan denk je beter 2X na voordat je zelfstandig wordt.
Meer dan twee keer.

Ik heb al een idee waar ik naartoe wil, maar eerst ervaring opdoen.
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2012, 10:46   #23
Effect
Minister-President
 
Geregistreerd: 3 juni 2011
Berichten: 4.414
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Ik zou eerder gediend zijn met reële toekomstmogelijkheden, een baas die oog heeft voor de noden van zijn personeel, een baas die erop toeziet dat het materiaal dat zijn werknemers moeten gebruiken voldoet, up-to-date is, aangepast is,...die bereid is te investeren in opleiding, die kan luisteren naar zijn personeel,....

Tegenwoordig ben ik al blij als ik niet met een psychopaat te maken heb.
Mijn baas vereist dat ik iedere dag naar mijn vriendin bel, kwestie van onze lange-afstandsrelatie in leven te houden. Op vrijdag gaf hij mij een bon voor bloemen aan haar te geven. Hoezo geen oog voor de noden van het personeel?
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2012, 10:54   #24
Effect
Minister-President
 
Geregistreerd: 3 juni 2011
Berichten: 4.414
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Er is een groot verschil , ik heb het hier vaak over de zelfstandige ondernemer / werkgever , met 3/4 of 5 werknemers die over het algemeen een vrij goede band en werksfeer hebben .

Jullie hebben het hier over grote bedrijven die een karig loontje betalen en reserve hebben voor banale zoethoudertjes .
Ik werk voor een bedrijf met 2000 werknemers in ieder ontwikkeld land in de wereld (en enkele minder ontwikkelde landen). Mijn loon is verre van banaal, eerder aan de té hoge kant. Ik verdien zelf bijna 1000 euro meer dan in België, terwijl de secretaresses hier met een BMW bedrijfswagen rondrijden. Zoethoudertjes?

Citaat:
In mijn bouw/ renovatie bedrijf kocht ik voor de winter eens een doos , 48 paar dikke wnterkousen , goede kwaliteit , enkele kousen voor elks en als er iemand op de werf per ongeluk natte voeten kreeg in de winter , kon ik hen een paar droge warme sokken aanbieden dacht ik zo . ik had enkel een kasticket en had dat met mijn bankkaart van de BVBA betaald .
Als de controle langskomt dan laat ge ze netjes dat blik kousen in de refter zien, maarja ze lagen natuurlijk thuis in de kousenla. Les excuses sont fait �* se servir. Maar als uw boekhouding zo slecht is als uw nederlands dan snap ik wel dat ge problemen hebt met de fiscus.

Voor de goede flow van het forum ga ik ook aannemen dat gij überhaupt een bvba hebt want eerlijk gezegd geloof ik der geen kloten van uw verhaaltjes. Eerst haten als een sos en dan plots de verlicht despoot uithangen wanneer die praatjes niet meer pakken.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2012, 10:56   #25
Effect
Minister-President
 
Geregistreerd: 3 juni 2011
Berichten: 4.414
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liederik Bekijk bericht
Ja, we zitten hier de ganse dag met onze voeten op tafel te kijken naar die mannen buiten die écht werken.
Ik heb er al meerdere ontslag weten nemen toen ze erachter kwamen dat een "kantoorjob" ook inhield dat ge al eens in een riool moest gaan ploeteren. Er zijn er die gestudeerd hebben voor wie dat een serieuze confrontatie is. Nochtans is ingenieur een praktische opleiding meen ik me te herinneren.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2012, 22:23   #26
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Ik heb er al meerdere ontslag weten nemen toen ze erachter kwamen dat een "kantoorjob" ook inhield dat ge al eens in een riool moest gaan ploeteren. Er zijn er die gestudeerd hebben voor wie dat een serieuze confrontatie is. Nochtans is ingenieur een praktische opleiding meen ik me te herinneren.
Dat hangt af van het soort ingenieur : een ir. of een ing. Een ir. krijgt er met de paplepel ingegoten dat hij verheven is boven alles.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2012, 15:54   #27
stropke1000
Parlementslid
 
Geregistreerd: 27 maart 2010
Berichten: 1.710
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Er is een groot verschil , ik heb het hier vaak over de zelfstandige ondernemer / werkgever , met 3/4 of 5 werknemers die over het algemeen een vrij goede band en werksfeer hebben .

Jullie hebben het hier over grote bedrijven die een karig loontje betalen en reserve hebben voor banale zoethoudertjes .

Mag ik eens iets vragen ? ivb uw reactie .

In mijn bouw/ renovatie bedrijf kocht ik voor de winter eens een doos , 48 paar dikke wnterkousen , goede kwaliteit , enkele kousen voor elks en als er iemand op de werf per ongeluk natte voeten kreeg in de winter , kon ik hen een paar droge warme sokken aanbieden dacht ik zo . ik had enkel een kasticket en had dat met mijn bankkaart van de BVBA betaald .

Bij de boekhoud controle gooide de klote ambtenaar het er uit en kreeg een boete voor het inbrengen van prive zaken .

Effe uw lijste overlopen ? betaald Uw baas dat wekelijks fruitmandje uit zijn eigen zak , of hoe wordt dat geregeld ? en dat fitnes abbonnement ?

veel meer dan 2 amten en twee gewichten denk ik zo .

Maar het is op die kantoorbaantjes van niemandallen dat alles blijkbaar kan , maar voor de mensen die in de kou en de regen werken ???? oei oei
en jij hebt dat nooit gedaan? inbrengen van privezaken?
stropke1000 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2012, 16:01   #28
Beleepok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 augustus 2012
Berichten: 781
Standaard

ik zou inbreng voor priveezaken niet afstraffen , alleen de overdrijf
Beleepok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2012, 16:02   #29
stropke1000
Parlementslid
 
Geregistreerd: 27 maart 2010
Berichten: 1.710
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Mijn baas vereist dat ik iedere dag naar mijn vriendin bel, kwestie van onze lange-afstandsrelatie in leven te houden. Op vrijdag gaf hij mij een bon voor bloemen aan haar te geven. Hoezo geen oog voor de noden van het personeel?
netwerken noemen ze dat, is toch aftrekbaar ?
golfspelen, prostituees bezoeken , restaurantbezoek, allemaal netwerken, aftrekbaar van de belastingen, wat zijn ze toch allemaal jaloers
stropke1000 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2012, 16:09   #30
stropke1000
Parlementslid
 
Geregistreerd: 27 maart 2010
Berichten: 1.710
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Er is een groot verschil , ik heb het hier vaak over de zelfstandige ondernemer / werkgever , met 3/4 of 5 werknemers die over het algemeen een vrij goede band en werksfeer hebben .

Jullie hebben het hier over grote bedrijven die een karig loontje betalen en reserve hebben voor banale zoethoudertjes .

Mag ik eens iets vragen ? ivb uw reactie .

In mijn bouw/ renovatie bedrijf kocht ik voor de winter eens een doos , 48 paar dikke wnterkousen , goede kwaliteit , enkele kousen voor elks en als er iemand op de werf per ongeluk natte voeten kreeg in de winter , kon ik hen een paar droge warme sokken aanbieden dacht ik zo . ik had enkel een kasticket en had dat met mijn bankkaart van de BVBA betaald .

Bij de boekhoud controle gooide de klote ambtenaar het er uit en kreeg een boete voor het inbrengen van prive zaken .

Effe uw lijste overlopen ? betaald Uw baas dat wekelijks fruitmandje uit zijn eigen zak , of hoe wordt dat geregeld ? en dat fitnes abbonnement ?

veel meer dan 2 amten en twee gewichten denk ik zo .

Maar het is op die kantoorbaantjes van niemandallen dat alles blijkbaar kan , maar voor de mensen die in de kou en de regen werken ???? oei oei
wééééééé, die kantoorbaantjes kunnen meer zeuren dan ik
stropke1000 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2012, 16:12   #31
Beleepok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 augustus 2012
Berichten: 781
Standaard

de bloemist rechthouden
Beleepok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2012, 15:01   #32
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter
 
roger verhiest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 november 2007
Locatie: 2100 Meneghem
Berichten: 9.288
Standaard

Worstenbrood of appelbollen op verloren maandag en spontaan opslag krijgen...
__________________


Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2012, 15:36   #33
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Worstenbrood of appelbollen op verloren maandag en spontaan opslag krijgen...
Aan zijn laatste woorden: "Iedereen opslag!"
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2012, 15:41   #34
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Goede baas = gratis drugs en prostitués voor iedereen.
Àfijn, de maffia.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2012, 17:29   #35
Doa
Banneling
 
 
Geregistreerd: 14 december 2009
Berichten: 741
Standaard

goeie baas = 100k euro budget krijgen voor een nieuwe wagen
Doa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2012, 19:40   #36
Beleepok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 augustus 2012
Berichten: 781
Standaard

Torfs is het grote voorbeeld en gaf aan ieder een fiets wegens goede resultaten
Beleepok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2012, 21:36   #37
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Beleepok Bekijk bericht
gratis koffie
en melk
bwa... bij HP is (was?) de koffie gratis
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2012, 21:53   #38
Vlanin
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juli 2012
Locatie: den Boelvaar Sigaar
Berichten: 991
Standaard

goede mentaliteit is nog geen garantie voor goede cijfers maar het helpt
Vlanin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2012, 09:20   #39
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Volledig vrije planning qua werkuren = super

Laatst gewijzigd door Klein Licht : 24 oktober 2012 om 09:21.
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2012, 14:54   #40
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Citaat:
Eric Van Zele, CEO van Barco: 'Met de vakbond heb ik nog nooit in mijn leven last gehad. Al dat gezeur over die vakbonden. Als je komt saneren, schaf dan het dividend, de bonussen en je chauffeur af, dan heb je geen problemen met hen.'
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:05.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be