Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 april 2018, 15:55   #1
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard Onderwijs?

Citaat:
De inhoud staat overeind, het handboek is in voorbereiding en al zeker zestig scholen zullen er vanaf september hun schouders onder zetten. Vanaf het schooljaar 2019-2020 wordt het voor alle scholen in het onderwijs van de Vlaamse Gemeenschap GO! verplicht. ‘Dit is geen vrijblijvend verhaal’, benadrukt topvrouw Raymonda Verdyck.
Op dit moment zit Burgerschap al wel vervat in verschillende vakken zoals Geschiedenis of Nederlands, maar een eigen plaats heeft het niet in het curriculum en de aanpak van de school. Daar komt nu verandering in: de eind vorige week afgewerkte leerlijn Burgerschap biedt een traject aan om leerlingen attitudes, kennis en vaardigheden over burgerschap aan te leren, van het aso tot het buitengewoon onderwijs.
De bedoeling is om binnen de vrije lesuren een vak Burgerschap in te richten én om burgerschap een vaste plaats te geven in de cultuur van de school.
Drie competenties vormen de fundamenten. De eerste is filosoferen: leerlingen leren er zelfstandig en samen kritisch nadenken en krijgen inlevingsvermogen bijgebracht. De tweede is het vormen van waarden. Zes krijgen er een belangrijke plaats: eerlijkheid, openheid, respect, engagement, betrokkenheid en positief kritisch zijn. De derde is duurzaam samenleven.
Wat betekent dat in de praktijk? Leerlingen zullen bijvoorbeeld leren debatteren, met relevante argumenten. Ze zullen aan kritisch bronnenonderzoek doen om fake news te detecteren, ze zullen samen conflicten oplossen en er lessen uit trekken, enzovoort.
Speciaal gevormde leerkrachten zullen zich bezighouden met Burgerschap. Zij krijgen onder meer training in het stellen van neutrale vragen en conflictmanagement. Maar op lange termijn zal elke leerkracht zich de principes van Burgerschap eigen moeten maken.
‘Ik denk dat de nood aan verbinding nu groter is dan vroeger’, zegt Verdyck over deze nieuwe stap. ‘Ik ben al heel wat jaren geen leerkracht meer, maar de complexiteit van onze samenleving is veel groter geworden.’
Het ultieme doel? Verdyck: ‘Dat leerlingen elkaar niet louter tolereren, maar ook leren samenleven.’
uit DSonline
Verdyck is al een tijdje geen leerkracht meer. En weet vanachter haar bureau wat werkt en niet werkt in het samenwerken met leerlingen...
Heeft men nog niet genoeg zitten prutsen met ons onderwijs dat men er dat ook nog eventjes zal bovenop gooien?
Stel je een klasje voor met 90 procent allochtonen uit meerdere landen, zal men daar met wat praatjes kunnen doen lukken wat in de maatschappij met allerlei middelen niet lukt,en dat sedert zovele jaren?
Misschien toch maar beter zorgen dat de leerlingen nog kunnen lezen, schrijven en rekenen vooraleer hun diploma of whatever te geven! En misschien nog een klein beetje "algemene cultuur" zodat ze bij de naam "Napoleon" niet denken aan een voetballer...
Zorgen dat het geen "diplomafabriek" wordt waar aanwezigheid alleen al voldoende is, en de resultaten van de leerlingen worden vervormd om aan het gewenste "aantal geslaagden" te geraken!
Zonder punten geven, zonder procentueel resultaat tov de rest van de klas, enkel nog een "beschrijving" van de leerling hoe hij/zij overkomt zoals op sommige moderne rapportjes nog te zien is...
En staat er iets negatief in, dan is het de leerkracht die zich moet verantwoorden. Sommigen zullen al lang eieren voor hun geld gekozen hebben...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2018, 16:25   #2
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Komt dat vak er alleen in het gemeenschapsonderwijs? Nu heeft mijn kleine zopas toch wel een katholieke school toegewezen gekregen, oh nee...
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2018, 16:51   #3
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Ook op katholieke scholen wordt kritiek op de islam ingeperkt, uit schrik allicht.
Zo moest mijn zoon jaren terug eens een stripverhaal verzinnen en tekenen.
Zijn titel was "De avonturen van Mo de pedofiele struikrover".
Dat mocht niet "De avonturen van Marcel de pedofiele struikrover" mocht wel.
Al vond de leaar de eerste titel wel goed en waarheidsgetrouw.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2018, 17:25   #4
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

In de katholieke scholen moeten ze ook op hun tellen letten met kritiek op de islam enz
Als ze een paar stapjes terug gaan in hun eigen geschiedenis is er ook heel wat waar ze niet fier moeten op zijn! Nu en dan een paar leuke feuilletons over de Borgia's enz ter lering van het volk kan geen kwaad! Trouwens, de manier van "godsdienst" geven en wat ze daar in nog vertellen is ook niet meer zoals vroeger. Veel eisen stellen aan hun leerlingen op "godsdienstgebied" is er ook al niet meer bij...
Het vet is van de soep. Gelukkig hebben we nu de islam in de plaats...
En nog zijn er mensen die het niet begrijpen, wat "godsdienst" eigenlijk is en waartoe het dient...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2018, 17:33   #5
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
In de katholieke scholen moeten ze ook op hun tellen letten met kritiek op de islam enz
Als ze een paar stapjes terug gaan in hun eigen geschiedenis is er ook heel wat waar ze niet fier moeten op zijn! Nu en dan een paar leuke feuilletons over de Borgia's enz ter lering van het volk kan geen kwaad! Trouwens, de manier van "godsdienst" geven en wat ze daar in nog vertellen is ook niet meer zoals vroeger. Veel eisen stellen aan hun leerlingen op "godsdienstgebied" is er ook al niet meer bij...
Het vet is van de soep. Gelukkig hebben we nu de islam in de plaats...
En nog zijn er mensen die het niet begrijpen, wat "godsdienst" eigenlijk is en waartoe het dient...
Zelfs WC papier waarvan de tekening zelfs maar geleek op of deed denken aan het arabisch voor Allah en Mohamed werd hier uit schrik uit de rekken gehaald.
Hoeveel gekker dient het hier nog te worden?

https://www.hln.be/nieuws/buitenland...llah~a7f382b5/
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2018, 07:03   #6
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Zelfs WC papier waarvan de tekening zelfs maar geleek op of deed denken aan het arabisch voor Allah en Mohamed werd hier uit schrik uit de rekken gehaald.
Hoeveel gekker dient het hier nog te worden?

https://www.hln.be/nieuws/buitenland...llah~a7f382b5/
Hier ging het om denk ik ...

__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2018, 12:41   #7
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.656
Standaard

Burgerschap in het onderwijs???
Ze zouden beter allochtonen/moslims wellevendheidslessen geven, leren respect te hebben voor elk mens en dat elk mens gelijk is om te beginnen.

Vanuit de niet-europese culturen, waarbij de kinderen op straat opgevoed worden, zelfs door toevallige voorbijgangers hardhandig terecht gewezen worden, sociale controle dus en afwezigheid van opvoeding door de (on)verantwoordelijke ouders thuis, hebben die kinderen nood aan discipline.

Onze kinderen hoeven geen lessen burgerschap, die krijgen dat van thuis uit mee...natuurlijk, als je onze kinderen de richting van islam wil opdrijven, kun je dat best vermommen onder lessen burgerschap: maw: hen leren te buigen voor islam...tenslotte moeten ze toch leren omgaan met moslims.
Integreren hoeft niet, dat is niet nodig voor moslims, wij moeten ons aanpassen tenslotte zijn wij inferieur, nietwaar?
Kinderen moeten zover gekregen worden dat ze hun eigen discriminatie ontkennen en de moslim zijn (gewaande) superioriteit aanvaarden.

Alles is terug te voeren op de ongelijkheid van mensen, elk probleem start bij de gewaande suprematie van het gif islam, zolang dat niet wordt erkend en aangepakt blijft het dweilen met de kraan open en zal onze beschaving, onze mensenrechten en onze cultuur de dieperik ingaan.

Wat ze dus in het onderwijs bezig zijn, is mensonterend en monsterlijk, gericht op indoctrinatie van onze kinderen en hen voorbereiden op een leven van slavernij onder de gesel van de wereld: islam.

Nog een bedenking: geen enkele maatregel zou nodig zijn als wij als gelijken behandeld zouden worden,
maw: als moslims integreren, dan is er geen sprake van discriminatie, dan is er geen onderscheid en zijn er helemaal geen maatregelen nodig, dan is iedereen immers GELIJK en gelden de wetten voor iedereen, ongeacht de religie want daar komt het telkens op neer: er worden uitzonderingen en voorkeuren gemaakt op basis van een vermeende religie die de politieke macht nastreeft als enige doel en waardoor WIJ schandelijk gediscrimineerd worden.

Zoals ik het zie, is het onze taak om onze kinderen het inzicht te geven wat er eigenlijk gebeurt, hen weerbaar maken, leren zelfstandig en kritisch denken en niet trappen in de val waar zelfs het onderwijs aan meewerkt: islamisering.

Onze kinderen leren fier te zijn op hun afkomst, fier te zijn op hun cultuur en zich niet laten inpakken door de leugenachtige, walgelijke, hypocriete veroveringsideologie die hun levenswijze wil vernietigen en elk aspect van hun dagelijkse leven wil kunnen bepalen.
De collaboratie van zowel de politiek als het onderwijs met islam is onze ondergang, door eigen volk dan nog wel!
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2018, 13:47   #8
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.438
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Zelfs WC papier waarvan de tekening zelfs maar geleek op of deed denken aan het arabisch voor Allah en Mohamed werd hier uit schrik uit de rekken gehaald.
Hoeveel gekker dient het hier nog te worden?

https://www.hln.be/nieuws/buitenland...llah~a7f382b5/
Spijtig, ik wil dat gerust alle dagen gebruiken.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2018, 13:53   #9
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.438
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
...


[b]maw: als moslims integreren, ...

...
Als ik u goed begrijp dan verwacht je dat moslims zouden integreren in een op christelijke waarden gebaseerde cultuur?

De realiteit ziet er anders uit, één van de twee culturen zal verdwijnen, simpelweg omdat verschillende culturen niet kunnen samenleven en al zeker niet als er een islamcultuur bij betrokken is.
Eender welke wensdromen over die zaak zijn futiel en waarschijnlijk infantiel van aard.

De islampartijen komen er aan, en wat zien we, de traditionele partijen blijken nu islamofoob te zijn. Waar is de tijd dat net die mensen het VB verweten van islamofoob te zijn?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2018, 16:12   #10
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.656
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Als ik u goed begrijp dan verwacht je dat moslims zouden integreren in een op christelijke waarden gebaseerde cultuur?

De realiteit ziet er anders uit, één van de twee culturen zal verdwijnen, simpelweg omdat verschillende culturen niet kunnen samenleven en al zeker niet als er een islamcultuur bij betrokken is.
Eender welke wensdromen over die zaak zijn futiel en waarschijnlijk infantiel van aard.

De islampartijen komen er aan, en wat zien we, de traditionele partijen blijken nu islamofoob te zijn. Waar is de tijd dat net die mensen het VB verweten van islamofoob te zijn?
Verwachten???
Is integratie misschien dan geen voorwaarde om zich hier te vestigen?
Ow...dan heb ik verkeerd begrepen waar de politiek al jaren op hamert en miljoenen belastinggeld en 'inspanningen' aan heeft verspild?
De taal leren om te kunnen studeren/werken, inburgeringscursussen om te kunnen participeren in onze maatschappij, kennismaking met 'onze' cultuur? (Die van in het begin als een 'verderfelijke' invloed door moslims benoemd werd)
WIJ moesten inspanningen leveren om die arme moslimmigranten te 'helpen' integreren?!!
Waren dat dan allemaal praatjes voor de vaak? Leugens en bedrog van de politiek?

Komt de politiek nu, na al die verspilling waarbij wij de factuur voor deze VERKWISTING met ons belastinggeld betaalden, pas tot de conclusie dat de WIL om te integreren bij moslims ontbreekt?!!

Tiens, VB en de hele bevolking weet dit al 25 JAAR....nu afkomen dat islam onverenigbaar is met onze westerse cultuur, dat samenleven met dat soort achterlijke bijgelovigen, die enkel bezetting en overheersing nastreven, na jaren van geldverspilling, zijn vijgen na Pasen en op zijn minst debiel of beter crimineel van de politiek te noemen...
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2018, 17:39   #11
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.438
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Verwachten???
Is integratie misschien dan geen voorwaarde om zich hier te vestigen?
Ow...dan heb ik verkeerd begrepen waar de politiek al jaren op hamert en miljoenen belastinggeld en 'inspanningen' aan heeft verspild?
De taal leren om te kunnen studeren/werken, inburgeringscursussen om te kunnen participeren in onze maatschappij, kennismaking met 'onze' cultuur? (Die van in het begin als een 'verderfelijke' invloed door moslims benoemd werd)
WIJ moesten inspanningen leveren om die arme moslimmigranten te 'helpen' integreren?!!
Waren dat dan allemaal praatjes voor de vaak? Leugens en bedrog van de politiek?

Komt de politiek nu, na al die verspilling waarbij wij de factuur voor deze VERKWISTING met ons belastinggeld betaalden, pas tot de conclusie dat de WIL om te integreren bij moslims ontbreekt?!!

Tiens, VB en de hele bevolking weet dit al 25 JAAR....nu afkomen dat islam onverenigbaar is met onze westerse cultuur, dat samenleven met dat soort achterlijke bijgelovigen, die enkel bezetting en overheersing nastreven, na jaren van geldverspilling, zijn vijgen na Pasen en op zijn minst debiel of beter crimineel van de politiek te noemen...
Integratie is het enige dat geen voorwaarde is om zich hier te mogen vestigen, ik heb het al gezegd en ik zal het nog eens zeggen, in de multiculturele maatschappij wordt er per definitie niet geintegreerd.

Veel mensen schijnen dat niet te begrijpen. Ook de kreten, eigen volk dit en eigen volk dat, in Belgie bestaat er geen eigen volk. Daarom zien de Belgische politici liever (liefst moslim) vreemdelingen in Belgie dan Vlamingen.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2018, 09:22   #12
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Een onderwijzeres uit Richmond, in de Amerikaanse staat Utah, heeft onlangs haar beklag gedaan over haar job. Op sociale media vertelde ze hoe ze die dag vroeger naar huis was gegaan, moegetergd door het gedrag van leerlingen en hun ouders. Sinds ze haar openhartige bericht postte, wordt ze overspoeld met steun van overal ter wereld.

“Ik had al beslist om op het einde van dit jaar te stoppen met lesgeven. Maar na vandaag weet ik niet of ik dat wel zal halen.” Zo begon onderwijzeres Julie Marburger anderhalve week geleden haar relaas. Een moedeloze post waarbij ze ook beelden van vernielingen in de klas voegde.
“Zo ziet mijn lokaal er soms uit op het einde van een dag”, staat er te lezen. “En dan te denken dat ik de meeste van die vernielde spullen zelf heb gekocht. Ik heb immers geen klasbudget… Maar hier trek ik de lijn. Ik heb het helemaal gehad met het gedrag van sommigen.”
Geen respect meer
Net die dag was er ook een kwade ouder op haar afgestapt. De moeder vond dat Julie haar zoon niet zomaar mocht terechtwijzen voor zijn gedrag in de klas. “En ze vertelde me dat op een heel onbeleefde manier, voor de ogen van haar zoon”, schrijft ze.
“Ouders hebben totaal geen respect meer en hun kinderen zijn nog erger. En de enige bezorgdheid van de directie, is om ouders tevreden te houden. Maar op die manier kan ik mijn werk niet doen.”
Een week later zouden de kinderen hun rapport meekrijgen naar huis. En dat beloofde volgens de leerkracht nog meer miserie.
“Bijna de helft van mijn leerlingen is er niet door”, klinkt het. “Vooral omdat ze een hele reeks taken niet maakten. De jongste drie maanden leken de meeste kinderen en hun ouders er niet echt iets om te geven. Nochtans was er een wekelijks verslag, zijn er e-mails verstuurd en heb ik zelfs geprobeerd om hen te bellen. Maar volgende week zal ik waarschijnlijk wel constant telefoontjes en e-mails krijgen van woedende ouders die willen weten waarom hun kind er niet door is.
Mijn directie zal een verklaring eisen waarom ik zo veel kinderen heb laten zakken “zonder hen te helpen”, hoewel ik alles heb gedaan wat ik kon. Ik heb alleen niet zélf hun werk gedaan.”
Oh ja, het komt uit Richmond, in de Amerikaanse staat Utah...
Maar hoeveel leerkrachten kennen hier ook niet, meer en meer, hetzelfde scenario? Hoeveel jonge leerkrachten geven er de brui niet aan na een paar jaar "proberen" iets te doen dat voor onderwijs moet doorgaan? In sommige klassen zitten ze als in een zoo tussen een bende rumoerige apen die in niets geïnteresseerd zijn, zich doodvervelen en dat laten blijken...
Er zullen genoeg leerkrachten zijn, ook hier, die deze situaties herkennen. En neen, het is niet in elke klas zo, maar waar het is, is het een ramp!
Sommige mensen die het gedrag van bepaalde "jongeren", autochtoon en allochtoon, aanschouwen in de maatschappij en het schandalig vinden vergeten dat die apen ook op de schoolbanken zitten en het daar niet beter doen...
Maar onze media doen gewoon verder met wat ze gewoon zijn te doen: een ander beeld ophangen, en vooral of enkel diegenen aan het woord laten die passen in hun plaatje... Zoals bepaalde politiekers en leidinggevende figuren die het geheel vanachter hun bureau behandelen en beoordelen.
En we veranderen om de haverklap van alles en nog in het onderwijs om te doen alsof we goed bezig zijn...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2018, 09:26   #13
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Hier ging het om denk ik ...

Wanneer duiken de zakjes met keien op tussen de halalgoederen? Want moslims moesten toch hun kont afvegen met een welbepaald aantal keien in hun goeie oude tijd? Waar heb ik dat weer vandaan?
En zullen we dan niet voortdurend met de uitdrukking "... er is stront aan de knikker" geconfronteerd worden?
Ons beschavingsniveau gaat erop achteruit! Kon niet eeuwig blijven stijgen...

Laatst gewijzigd door andev : 10 april 2018 om 09:32.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2018, 07:49   #14
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Wanneer duiken de zakjes met keien op tussen de halalgoederen? Want moslims moesten toch hun kont afvegen met een welbepaald aantal keien in hun goeie oude tijd? Waar heb ik dat weer vandaan?
En zullen we dan niet voortdurend met de uitdrukking "... er is stront aan de knikker" geconfronteerd worden?
Ons beschavingsniveau gaat erop achteruit! Kon niet eeuwig blijven stijgen...
Het gaat er inderdaad serieus op achteruit 'ons beschavingsniveau'.

Nog een leukertje zie volgende:

Wat doe je als de turnles plots ‘haram’ wordt?

Citaat:
Van de 200.000 euro die minister Hilde Crevits uittrekt voor projecten tegen polarisatie in het onderwijs, gaat er 77.000 naar de Brusselse Erasmus?*hogeschool. Die wil haar dialoogproject uitrollen over heel Vlaanderen.
Het kan niet leuker worden mijn gedacht. <- door Sarcasmus.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2018, 08:09   #15
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.475
Standaard

Het is al vele jaren aan gang.

Een vriendin die in het college te Aalst in de keuken werkte heeft van Ma Kak, jaren geleden, al eens te horen (en zien) gekregen dat het moest gedaan zijn haar zoon geen halal voedsel aan te bieden of anders.... terwijl ze met haar vinger een glijdende beweging over haar keel maakte.

Haar klacht is in stilte door de directie onder het bidmatje geveegd.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2018, 08:18   #16
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

ik neem aan dat je haram bedoelt? beetje integreren he Skobe!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2018, 09:07   #17
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Het is al vele jaren aan gang.

Een vriendin die in het college te Aalst in de keuken werkte heeft van Ma Kak, jaren geleden, al eens te horen (en zien) gekregen dat het moest gedaan zijn haar zoon geen halal voedsel aan te bieden of anders.... terwijl ze met haar vinger een glijdende beweging over haar keel maakte.

Haar klacht is in stilte door de directie onder het bidmatje geveegd.
Ook dit schreef ik al eerder:

Toen ik in een ver verleden ten tijde 1302 denk ik nog school liep was er in één van de klassen een Marokkaan die toen al van de torens schreeuwde: Binnenkort is dat hier allemaal van ons!!

En zo zie je maar dat het wel die richting uit gaat.

Maar kom, onze politici zien er nog steeds het 'gevaar' niet van in.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 11 april 2018 om 09:08.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2018, 09:35   #18
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.475
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik neem aan dat je haram bedoelt? beetje integreren he Skobe!
Geen halal = haram hé Anna....
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2018, 09:46   #19
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.516
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Het is al vele jaren aan gang.

Een vriendin die in het college te Aalst in de keuken werkte heeft van Ma Kak, jaren geleden, al eens te horen (en zien) gekregen dat het moest gedaan zijn haar zoon geen halal voedsel aan te bieden of anders.... terwijl ze met haar vinger een glijdende beweging over haar keel maakte.

Haar klacht is in stilte door de directie onder het bidmatje geveegd.
Allaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa snackbaaaaaaaaaaarrrrrr! Maar enkel halal, natuurlijk. Wij passen ons aan.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2018, 10:48   #20
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.438
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Het is al vele jaren aan gang.

Een vriendin die in het college te Aalst in de keuken werkte heeft van Ma Kak, jaren geleden, al eens te horen (en zien) gekregen dat het moest gedaan zijn haar zoon geen halal voedsel aan te bieden of anders.... terwijl ze met haar vinger een glijdende beweging over haar keel maakte.

Haar klacht is in stilte door de directie onder het bidmatje geveegd.
Doodsbedreigingen is een zaak voor het gerecht natuurlijk, niet voor de schooldirectie.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:40.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be