Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 september 2021, 13:07   #1
dewanand
Minister-President
 
dewanand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Locatie: delft
Berichten: 4.604
Standaard Jumbo opent 200 nieuwe 'kletskassa's' om eenzaamheid tegen te gaan

onderwerp titel
Jumbo opent 200 nieuwe 'kletskassa's' om eenzaamheid tegen te gaan


eenzaamheid is nu mede door corona isolatie maatschappelijk relevant, politiek, economisch thema, aktueel dus daarom plaats ik het in deze rubriek ipv in koetjes en kalfjes.


Zelf ben ik uit harde suicidale eenzame Hindoe Apen Titel Kaste, prestatie wereld, zit midddenin psychiatrische zelfmoord problemen, slaap slecht, eenzaamheid is mijn hele leven al, overal toch nu sociaal verstoten, ruzies, weggejaagd overal. Ben meer bruine hindoe aapje dus het drama is compleet en ben meer T-Hindoemeid, geen echte Heteroman meer, dus nog een suicidaal probleem erbij. Vaak geloof ik dat de dood toch alle problemen en eenzaamheid en minderwaardigheid en lijden van mij kan oplossen, maar ok dood gaan is te makkelijk.

Er zijn 1001 manieren om dood te gaan door een geslaagde zelfmoord maar er is maar 1 manier om te leven en dat is:

DOOR LEVEN

leerde ik van Wieroe, mijn katten goeroe

Neem een fulltime, harige knuffel poes met staart op vier poten als je eenzaam bent. Wieroe heeft echt mijn zelfmoord jarenlang voorkomen en mij ook vaak echt tegen gehouden toen ik zelfmoord wilde gaan plegen in mijn zelfmoordflat. Wieroe is mijn redder, beter dan de dode Jezus, mijn goeroe, Wieroe redt en geneest, is beter dan jezus en krishna.
Voor mijn hindoe / moslim familie ben ik al lang geleden verstoten en dood verklaard, en ze klagen nu dat ik nog geen zelfmoord heb gepleegd en eisten zelfs mijn zelfmoord via de telefoon net 4 jaar geleden. ik ben een vloek en schande voor mijn surinaams hindoestaanse hindoe/ moslim familie ok en ze bidden hele dag dat ik snel een fatale suicidale depressie krijg en echt die zelfmoord pleeg.
Hele hindoestaanse wereldje is heel hard, vernietigend, vol hindoe hogere/ lagere kaste apartheid, aniministisch, dierlijk, echt aapachtig, minderwaardig en suicidaal ok, hebben hoogste zelfmoord cijfers van hele wereld. echte untermenschen zijn het ok, heel zielig hoe darwinistische evolutie werkt in harde praktijk:

The Weak Must Perish and Die.


-------------------------------------------
https://www.nu.nl/economie/6159310/j...n-te-gaan.html


Jumbo opent tweehonderd nieuwe 'kletskassa's' om eenzaamheid tegen te gaan
27 september 2021 13:30 Laatste update: 17 minuten geleden
24 NUjij-reacties
Delen via Whatsapp Delen via Facebook Delen via Twitter Delen via Linkedin Delen via email

Supermarktketen Jumbo opent komend jaar tweehonderd nieuwe zogeheten kletskassa's. Dat zijn kassa's voor mensen die geen haast hebben en "graag een praatje zouden maken" bij het afrekenen, aldus de supermarktketen. Er is al een kletskassa in het Brabantse Vlijmen. De eerstvolgende komt in het Brabantse Udenhout.

In de zomer van 2019 werd de eerste kletskassa geopend. Volgens Jumbo was dat een groot succes en is "de tijd rijp" om het concept verder uit te breiden. Daarbij kijkt Jumbo naar gebieden waar eenzaamheid veel voorkomt.

De problemen rondom eenzaamheid zijn tijdens de coronapandemie verergerd, meldde onder meer de Luisterlijn. Die telefonische hulpdienst voerde vorig jaar een recordaantal gesprekken met mensen die ergens mee zaten. Dat lag vooral aan de lockdowns, waardoor mensen zich somberder voelden.

Onderzoekers van de Universiteit Maastricht becijferden eerder dat ernstige eenzaamheid de samenleving 2 miljard euro extra zorg kost. Volgens de universiteit voelt een op de tien Nederlanders zich ernstig of zeer ernstig eenzaam en maar liefst vier op de tien Nederlanders ervaren enige mate van eenzaamheid.

Koepelorganisatie van supermarkten Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL) zegt dat de toename van zelfscankassa's zorgt voor minder drukte bij gewone kassa's. "Dat geeft ruimte voor een praatje", aldus een woordvoerder.

Jumbo is lid van de Nationale Coalitie tegen Eenzaamheid, een initiatief van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS). Op donderdag 30 september start de Week tegen Eenzaamheid.
Door: NU.nl/ANP Beeld: ANP
Lees 24 reacties
Delen via Whatsapp Delen via Facebook Delen via Twitter Delen via Linkedin Delen via email
Lees meer over:
Jumbo
Economie
eenzaamheid
NUjij-reacties







https://www.nu.nl/economie/6159310/j...n-te-gaan.html
----------------------------------------
__________________
Kritisch Podium Dewanand

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2021, 16:21   #2
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

#Viva Jumboooooo!!
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2021, 16:23   #3
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard Kletskassa's

Ik heb het artikel deze morgen op VRT NWS gelezen.
Jumbo - kletskassa's
Het idee is goed.
Ik zou toch eens willen weten hoe dit in de praktijk wordt ingevuld.
Mensen ergeren zich al aan het feit als ze moeten aanschuiven aan de kassa en iemand haar/zijn leven (bij wijze van spreken) aan de kassa probeert te vertellen.
Eentje in België dus.
Dit heeft volgens mij eerder met imago en publiciteit te maken, wat kan verschillen met de realiteit.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)

Laatst gewijzigd door Rudy : 28 september 2021 om 16:36.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2021, 21:53   #4
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.520
Standaard

Nu de consultatiekost van psychologen is teruggebracht tot 11.20 euro per beurt, moet Jumbo aldus een tegenzet doen, maar of dit markt-economisch zo interessant is betwijfel ik, aangezien de klant dus steeds voor een lager bedrag dan 11.20 euro zal moeten kopen, wil hij een goede zaak doen.
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2021, 07:33   #5
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.874
Standaard

Rustig,rustig....

We zien hoe de automatische kassa aan het binnenglippen is in de distributiesector (en de best functionerende,gewoon scannen en verder geen extra menus met gelul te bedienen, nota bene bij de Action! )

Er zal altijd wel een of twee bemenste kassas overblijven..Dat worden dan de "kletskassa's"....

Laatst gewijzigd door kelt : 9 oktober 2021 om 07:34.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:38.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be