Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Bekijk resultaten enquête: Je bent rijker dan je ouders op hetzelfde moment in hun leven
Ja 25 62,50%
Nee 15 37,50%
Aantal stemmers: 40. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 maart 2010, 14:56   #21
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Ik heb ook de indruk dat die generatie die in de jaren '50-60 inkomsten hadden de rest van hun leven een inhaalbeweging hebben willen maken voor de ontberingen van de jaren '40.
Je moet onderscheid maken.
We zitten hier namelijk met verschillende generaties op het forum.
Deze die ouders hebben die geboren zijn na 1940 zullen het veel moeilijker hebben om hun ouders te evenaarden als deze die ouders hebben van voor 1940.

Dit omdat deze mensen totaal anders zijn opgevoed en anders denken over het leven en over financiën.

Zij die pas zelf zijn moeten gaan werken na 1955 hebben namelijk op korte tijd zeer veel kunnen opbouwen. Vooral zij die toen de kansen kregen om verder te studeren dan hun 14 levensjaar.
Iemand met een A2 kon toen poen pakken zoals deze met een master IT in de jaren 90.

Ik ben zelf reeds in de jaren 70 beginnen werken en had dus het geluk op het juiste ogenblik op de arbeidsmarkt te komen.
Wie nu op de arbeidsmarkt komt, heeft zelfs met een hoog diploma weinig kansen om looneisen te stellen, iets dat in mijn periode zonder problemen kon als je een A2 Technisch op zak had.
Wie in het begin van deze eeuw op de arbeidsmarkt kwam met de juiste diploma's had ook de kans om zijn/haar looneisen te stellen.
Maar de meeste die nu op de arbeidsmarkt komen, mogen al blij zijn als ze meer kunnen verdienen dan ze aan dop krijgen.

Veel mensen zien nu trouwens een deel van hun vergaarde rijkdom verdwijnen, juist omdat ze hun job hebben verloren en niet over de juiste diploma's en ervaring beschikken om opnieuw aan de bak te geraken of om meer te verdienen dan hun dop.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2010, 15:00   #22
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
bijzonder herkenbaar.

nu mijn pa gestorven is, kiepert mijn ma trouwens nog altijd meer van zijn verdiend fortuin buiten dan ik kan verdienen


maar ik ben wel blij dat t met mijn gezin anders is, én dat ik nog altijd voor geen euro dank u moet zeggen aan iemand anders
Jou moeder heeft waarschijnlijk nooit gaan werken?

Zeer herkenbaar beeld voor die generatie.

Mijn ex-schoonmoeder heeft wel gaan werken en is op haar 72ste nog steeds aan het sparen voor haar oude dag.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2010, 15:05   #23
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Jou moeder heeft waarschijnlijk nooit gaan werken?

Zeer herkenbaar beeld voor die generatie.

Mijn ex-schoonmoeder heeft wel gaan werken en is op haar 72ste nog steeds aan het sparen voor haar oude dag.
ze heeft wel mee in mijn vaders zaak gewerkt hoor ... maar in elk geval nooit enig besef van de waarde van geld gehad

haar pa veel te rijk, en haar echtgenoot, mijn pa verdiende ook bijzonder goed, dus zij heeft gewoon geen benul van waarde ... maar mss zal t binnenkort wel allemaal opraken, dan kan ze t nog leren hé
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2010, 15:16   #24
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ze heeft wel mee in mijn vaders zaak gewerkt hoor ... maar in elk geval nooit enig besef van de waarde van geld gehad

haar pa veel te rijk, en haar echtgenoot, mijn pa verdiende ook bijzonder goed, dus zij heeft gewoon geen benul van waarde ... maar mss zal t binnenkort wel allemaal opraken, dan kan ze t nog leren hé
Daar is geen garantie voor!!!

Als ze enig besef heeft van de Belgische wetten, kan ze rustig blijven uitgeven en jou daarvoor laten opdraaien.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2010, 15:26   #25
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Daar is geen garantie voor!!!

Als ze enig besef heeft van de Belgische wetten, kan ze rustig blijven uitgeven en jou daarvoor laten opdraaien.
kijk, k heb er geen probleem mee dat ze mijn pa's vergaarde fortuin erdoor jaagt, al zouden sommigen daar mss al enige rechten op claimen ... ik ni, ik moet er geen eurocent van hebben, maar zij zal ook nooit een eurocent van mij hebben ... als t moet zorg ik ook op tijd dat t weg is hoor ... op dat gebied ... ben IK aan niks materieels gehecht ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2010, 15:32   #26
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
kijk, k heb er geen probleem mee dat ze mijn pa's vergaarde fortuin erdoor jaagt, al zouden sommigen daar mss al enige rechten op claimen ... ik ni, ik moet er geen eurocent van hebben, maar zij zal ook nooit een eurocent van mij hebben ... als t moet zorg ik ook op tijd dat t weg is hoor ... op dat gebied ... ben IK aan niks materieels gehecht ...
Hou er dan wel rekening mee, dat de Belgische staat je over heel Europa achterna kan komen en dat Banken zelfs ver buiten Europa hun tentakels hebben uitgespreid.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2010, 15:35   #27
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.155
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Hou er dan wel rekening mee, dat de Belgische staat je over heel Europa achterna kan komen en dat Banken zelfs ver buiten Europa hun tentakels hebben uitgespreid.
Jamaar manneke, als u ma zo zot is om bvb een ferrari te kopen, en dan de afbetaling fout loopt, en ze rijd dan de auto in de prak, en dat ik zeker zal moeten helpen betalen daarvoor ???

Ale welke wet is datnuwere
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2010, 15:44   #28
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Jamaar manneke, als u ma zo zot is om bvb een ferrari te kopen, en dan de afbetaling fout loopt, en ze rijd dan de auto in de prak, en dat ik zeker zal moeten helpen betalen daarvoor ???

Ale welke wet is datnuwere
ik denk dat Jan bedoelt dat het ocmw afhankelijk van de gemeente bij mij zal komen aankloppen als zij mijn ma moeten opvangen wanneer zij blut zal zijn ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2010, 15:44   #29
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Jamaar manneke, als u ma zo zot is om bvb een ferrari te kopen, en dan de afbetaling fout loopt, en ze rijd dan de auto in de prak, en dat ik zeker zal moeten helpen betalen daarvoor ???

Ale welke wet is datnuwere
Als u ma daarbij het leven laat of een hersenletsel oploopt en ondertussen alle geld heeft opgemaakt, kan de bank jou inderdaad doen opdraaien voor het resterende bedrag.

Als u ma na het vernielen van haar ferrari geen centen meer over heeft en naar een rusthuis trekt, kan ze via het ocmw jou doen opdraaien voor de kosten van haar verzorging en onderhoud.

De Belgische wet is slechts eerlijk tegenover 1 persoon, en dat is de rijksontvanger.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2010, 15:50   #30
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Als u ma daarbij het leven laat of een hersenletsel oploopt en ondertussen alle geld heeft opgemaakt, kan de bank jou inderdaad doen opdraaien voor het resterende bedrag.

Als u ma na het vernielen van haar ferrari geen centen meer over heeft en naar een rusthuis trekt, kan ze via het ocmw jou doen opdraaien voor de kosten van haar verzorging en onderhoud.

De Belgische wet is slechts eerlijk tegenover 1 persoon, en dat is de rijksontvanger.
dat van dat ocmw is afhankelijk van de gemeente !

informeer u daarom goed alvorens een RVT te kiezen, het kan een hele hap uit uw budget schelen ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2010, 16:15   #31
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.155
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
dat van dat ocmw is afhankelijk van de gemeente !

informeer u daarom goed alvorens een RVT te kiezen, het kan een hele hap uit uw budget schelen ...
misschien kunnen we eens een kaart maken van de ocmw's waar ze de familie doen opdraaien.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2010, 16:28   #32
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
misschien kunnen we eens een kaart maken van de ocmw's waar ze de familie doen opdraaien.
ik ken enkele uitzonderingen uit het hoofd
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2010, 16:31   #33
funzo
Burger
 
funzo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2010
Berichten: 171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
misschien kunnen we eens een kaart maken van de ocmw's waar ze de familie doen opdraaien.
poperinge bv mijn jongste broer 29jaar , zit aan de drugz, werkloos en vanalles, tonnen schulden, ocmw probeert altijd ons ouders te laten opdraaien
__________________
Neturei Karta Rabbis–”It is our tradition to believe in the Holocaust”–
funzo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2010, 16:50   #34
corse
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 september 2004
Berichten: 10.608
Standaard

Natuurlijke ongelijkheid:

Natuurlijke ongelijkheid is zelf al ruim genoeg om discriminatie en verdeeldheid te vermijden.

Vb:1- natuurlijke ongelijkheid:

Een jonge mens van 20 jaar kan materieel niet hebben wat een mens van 60 jaar heeft.
En dit niet enkel op materieel vlak, maar ook betreffende ervaring en kennis.
De jonge mens van 20 jaar start zijn leven en moet zijn leven nog uitbouwen.
De oudere mens van 60 jaar heeft ¾ van zijn leven gehad, zijn mogelijkheden en interesses liggen anders.

Vb: 2- natuurlijke ongelijkheid:

Twee mensen van dezelfde ouderdom ongeveer 40 jaar met ongeveer dezelfde financiële mogelijkheden.

Beide hebben andere interesses:

De eerste heeft vooral materiele interesses: grote woning, luxe, dure auto enz.
De tweede heeft minder materiele interesses: reizen, sociaal leven, kunst, cultuur, creativiteit muziek, wellness, feesten, dansen enz.

Hier spreekt men van de natuurlijke ongelijkheid van de vrije wil.
Natuurlijk is de plaats waar men geboren is op onze planeet van groot belang, vb: Afrika of Europa, dit is een immens verschil.
corse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2010, 17:14   #35
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
dat van dat ocmw is afhankelijk van de gemeente !

informeer u daarom goed alvorens een RVT te kiezen, het kan een hele hap uit uw budget schelen ...
Je kan voor de verkiezingen in een niet terug-eisende gemeente wonen en na de verkiezingen door verandering van de OCMW-raad plots in een wel terug-eisende gemeente.

En het is niet jou gemeente die bepalende is, maar de gemeente van je moeder of van de RVT, naar gelang welke over haar kosten gaat.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2010, 17:16   #36
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door corse Bekijk bericht
Natuurlijke ongelijkheid:

Natuurlijke ongelijkheid is zelf al ruim genoeg om discriminatie en verdeeldheid te vermijden.

Vb:1- natuurlijke ongelijkheid:

Een jonge mens van 20 jaar kan materieel niet hebben wat een mens van 60 jaar heeft.
En dit niet enkel op materieel vlak, maar ook betreffende ervaring en kennis.
De jonge mens van 20 jaar start zijn leven en moet zijn leven nog uitbouwen.
De oudere mens van 60 jaar heeft ¾ van zijn leven gehad, zijn mogelijkheden en interesses liggen anders.

Vb: 2- natuurlijke ongelijkheid:

Twee mensen van dezelfde ouderdom ongeveer 40 jaar met ongeveer dezelfde financiële mogelijkheden.

Beide hebben andere interesses:

De eerste heeft vooral materiele interesses: grote woning, luxe, dure auto enz.
De tweede heeft minder materiele interesses: reizen, sociaal leven, kunst, cultuur, creativiteit muziek, wellness, feesten, dansen enz.

Hier spreekt men van de natuurlijke ongelijkheid van de vrije wil.
Natuurlijk is de plaats waar men geboren is op onze planeet van groot belang, vb: Afrika of Europa, dit is een immens verschil.
En je hebt mensen die beide interesses combineren en er nog in slagen van andere voor het grootste deel te laten opdraaien voor de kosten.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2010, 17:28   #37
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.155
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
En je hebt mensen die beide interesses combineren en er nog in slagen van andere voor het grootste deel te laten opdraaien voor de kosten.
ja, je hebt zo mensen die in alles wat ze doen een sponsor nodig hebben die dan opdraait voor hun experimenten, en die dan notabene ervoor zorgen dat de winst bij hen opstapelt, dus de risico's op kosten van de gemeenschap en de winst voor hen.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2010, 18:28   #38
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Niet helemaal.
Je moet eens googlen, héél eenvoudig, drie woordjes: <rich richer poor >
Dan voel je waarom je armer wordt.
http://www.google.com/search?q=rich+...n___BE233&sa=2
Dat is juist, vroeger bestond arm en rijk niet.
In mijn eerste levensjaren hadden we geen elektriciteit, geen waterleiding en grootvader geen geld om een nieuwe band op zijn fiets te kopen.
We zijn er duidelijk op achteruit gegaan.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2010, 20:11   #39
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.773
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Dat is juist, vroeger bestond arm en rijk niet.
In mijn eerste levensjaren hadden we geen elektriciteit, geen waterleiding en grootvader geen geld om een nieuwe band op zijn fiets te kopen.
We zijn er duidelijk op achteruit gegaan.
Zelfs blikken emmers waar een gaatje in de bodem geroest was werden hersteld.

Laatst gewijzigd door daiwa : 15 maart 2010 om 20:11.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2010, 20:35   #40
corse
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 september 2004
Berichten: 10.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Zelfs blikken emmers waar een gaatje in de bodem geroest was werden hersteld.
Als we dit herstellen, dat brengt meer op!

Belastingsparadijzen of helerparadijzen:

1% van het zwartgeld dat zich op de Zwitserse helerbank bevind is voldoende om alle hongersnood op de planeet op te lossen en om alle jongeren te laten studeren.
De Zwitserse helerbank verzamelt gestolen zwartgeld dat grotendeels gestolen is van ieder land op onze planeet.

Dit gestolen geld is verkregen door:

Belastingontduiking.
Uitbuiting.
Oorlogsbuit.
Speculeren met gelden.
Bankfraude.
Gestolen of onrechtmatig bekomen bonussen.
De verkoop van onrechtmatig bekomen bodemschatten.
Wapenhandel.
Drughandel.
Voorkennis.
corse is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:03.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be