Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 januari 2024, 17:30   #21
jogo
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 december 2007
Berichten: 7.717
Standaard

Anderzijds.
Een strenge straf is bevorderlijk voor haar artistieke carrière.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2024, 20:03   #22
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Geen idee, waarom vraag je dat?
Meestal als ik iets vraag, dan is dat om het antwoord te kunnen vernemen.
In dit geval is het om aan te klagen dat Somers zijn campagne-feestjes laat beveiligen door zijn flikkenkorps.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2024, 20:05   #23
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stoemelings Bekijk bericht
Het nieuws volg ik niet elke dag, en vond niet direct de juiste google zoekwoorden. Pas met de titel van het feest "Zie ons doen" vond ik beelden. Bv https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/01...orzitterschap/

Er staat daar wel wat uitleg in het artikel maar van de aanhoudingen zelf vond ik nog geen beelden, ze zijn mogelijk niet zo relevant. Maar 6 uur aanhouding vind ik veel te ver gaan.
Elke flamingant weet dat als hij zo aangehouden wordt op een betoging, hij of zij pas druppelsgewijze losgelaten wordt na de volledige beëindiging van de betoging.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2024, 20:08   #24
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Anderzijds.
Een strenge straf is bevorderlijk voor haar artistieke carrière.
Klopt.
Ze mocht al opdraven in "de afspraak". op vrt max nog te zien.

Gelukkig dat die Limburger op wiens naam ik even niet kan komen, erbij zat. Hij was de enige die kritisch was voor madammeke.
De journalist van dienst speelde slechts de slappe vod.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2024, 20:19   #25
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Meestal als ik iets vraag, dan is dat om het antwoord te kunnen vernemen.
In dit geval is het om aan te klagen dat Somers zijn campagne-feestjes laat beveiligen door zijn flikkenkorps.
Ik weet niet wat de gewoontes zijn kwestie van veilgheidsmaatregelen bij politiek getinte bijeenkomsten. Bij voetbalmatchen is er meestal wel politie voorzien, dus ik veronderstel dat het bij gevoelige meetings ook wel zo zal zijn.

In ieder geval was de aanwezigheid van politie gezien de infiltratie van ongevraagde manifestanten die een niet vergunde betoging hielden en een bijeenkomst verstoorden een zeer verstandige maatregel.
Goed bestuur van Somers dus.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2024, 08:16   #26
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stoemelings Bekijk bericht
Haha. In "Shrink" (vrt max) aflevering "O.T.T." ong 18:44 https://www.vrt.be/vrtmax/a-z/shrink/1/shrink-s1a7/ vraagt een vrouw iemand ten huwelijk tijdens een begrafenis.
Wel ik had het niet gezien, maar het komt op hetzelfde neer he.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2024, 08:18   #27
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Klopt.
Ze mocht al opdraven in "de afspraak". op vrt max nog te zien.

Gelukkig dat die Limburger op wiens naam ik even niet kan komen, erbij zat. Hij was de enige die kritisch was voor madammeke.
De journalist van dienst speelde slechts de slappe vod.
Van een VRT journalist moet je ook niet meer verwachten dan dat he.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2024, 14:11   #28
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik weet niet wat de gewoontes zijn kwestie van veilgheidsmaatregelen bij politiek getinte bijeenkomsten. Bij voetbalmatchen is er meestal wel politie voorzien, dus ik veronderstel dat het bij gevoelige meetings ook wel zo zal zijn.

In ieder geval was de aanwezigheid van politie gezien de infiltratie van ongevraagde manifestanten die een niet vergunde betoging hielden en een bijeenkomst verstoorden een zeer verstandige maatregel.
Goed bestuur van Somers dus.
Dus jij vindt dat als een voetbalspeler op het veld, in plaats van zijn contractuele plicht, plots een micro boven haalt en via de luidsprekers van de omroep een politiek verhaal begint,
dat het niet de scheidsrechter is die het voetbalspel moet stilleggen,
maar de politie die die voetballer een paar uren in de cel moet steken ????
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2024, 16:40   #29
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dus jij vindt dat als een voetbalspeler op het veld, in plaats van zijn contractuele plicht, plots een micro boven haalt en via de luidsprekers van de omroep een politiek verhaal begint,
dat het niet de scheidsrechter is die het voetbalspel moet stilleggen,
maar de politie die die voetballer een paar uren in de cel moet steken ????
Als hij niet wil weggaan/stoppen of/en als hij hoort bij een groep betogers die de wedstrijd verstoren: ja inderdaad, dan is politie vereist. Een scheidsrechter heeft geen politionele bevoegdheid.

Als er oproer is in het stadion dan is het de politie die moet interveniëren. Of wil je dat de scheidsrechter de betogers gaat aanpakken?

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 12 januari 2024 om 16:43.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2024, 19:26   #30
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Als hij niet wil weggaan/stoppen of/en als hij hoort bij een groep betogers die de wedstrijd verstoren: ja inderdaad, dan is politie vereist. Een scheidsrechter heeft geen politionele bevoegdheid.

Als er oproer is in het stadion dan is het de politie die moet interveniëren. Of wil je dat de scheidsrechter de betogers gaat aanpakken?
Handig om de brij gedanst.
Was er nog tumult in de zaal nadat madammeke van het podium ging zonder daartoe met geweld gedwongen te moeten worden?

Ik blijf erbij: de flikken van Mechelen zijn een private militie voor hun burgemeester.
Elke andere burger kan zeer vaak fluiten achter zijn grondwettelijke rechten, want dan hebben ze geen tijd.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be