Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 januari 2003, 19:35   #181
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Ik snap niet wat sommige Vlamingen nog altijd heulen met een ondemocratisch regime als dat van Duitsland indertijd, net zomin als men dat doet met België of de rattachisten met Frankrijk (de laatste 1000 jaar hebben de Fransen ons 125 jaar bekampt)...
Wat dit er nu mee te maken heeft, weet ik echt niet. Is het brengen van correcte informatie rond Hitler dan plotseling uitgeroepen tot "meeheulen met de nazi's"???
Ik denk niet dat Tantist hier een aanval deed op u of voor het brengen van correcte informatie. Het leek mij eerder een algemene opmerking aan het adres van diegenen die nog steeds ondemocratische staten adoreren of hun misdaden vergoelijken.
Dat kan evengoed een extreem-rechtse zijn die Hitler een zegen voor Duitsland noemt of een extreem-linkse die Saddam Hoessein een sterke anti-imperialistische volksheld noemt.
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2003, 20:35   #182
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Ik denk niet dat Tantist hier een aanval deed op u of voor het brengen van correcte informatie.
Eerlijk gezegd ben ik een andere mening toegedaan. "Tantists" opmerking was nu eenmaal niet nodig in de context van deze discussie: we hadden het niet over rechtse groeperingen anno 2003 of zo.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2003, 20:09   #183
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Rekening houdend met het toenmalig klimaat in Duitsland is de overweldigende meerderheid voor Hitler geen reden om te veronderstellen dat er gefraudeerd werd.
Daar heeft u gelijk in, en daar zit het hem net: alle oppositie was uitgeschakeld en Goebbels was ingeschakeld. Bovendien was er voor de mensen die politiek nog niet geknecht waren geen alternatief. Stel dat heel Duitsland "neen" had gestemd, wat gebeurde er dan?




Citaat:
Wat dit er nu mee te maken heeft, weet ik echt niet. Is het brengen van correcte informatie rond Hitler dan plotseling uitgeroepen tot "meeheulen met de nazi's"???
Heb ik dat over jou gezegd? Ik bedoel, ik zeg gewoon dat het niet verstandig was van de Vlamingen om mee te doen met de Duitsers, en u voelt zich direct aangevallen. Sta me toe dat vreemd te vinden. Met alle respect...
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2003, 20:13   #184
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Ik denk niet dat Tantist hier een aanval deed op u of voor het brengen van correcte informatie.
Inderdaad, zo was het...


Citaat:
Eerlijk gezegd ben ik een andere mening toegedaan. "Tantists" opmerking was nu eenmaal niet nodig in de context van deze discussie: we hadden het niet over rechtse groeperingen anno 2003 of zo.
Discussies durven wel eens totaal veranderen. Op usenet verander je dan de titel en de zaak is in de sakosj. Hier kan dat niet. Pffff, ik ga mij niet laten leiden door dat iemand het niet leuk vindt wat ik schrijf.

En nogmaals: de interpretatie van Zorroaster was exact wat ik bedoelde...
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2003, 12:46   #185
Bruno*
Banneling
 
 
Bruno*'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 oktober 2002
Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Berichten: 8.868
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Zeg Tantist, komt die man hierboven op in mei?
Bruno* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2003, 02:39   #186
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Zeg Tantist, komt die man hierboven op in mei?
Ja, hij zal op een verkiesbare plaats van de BUB staan. Zijn principes komen alleszins overeen met die van jullie: imperialistisch, nationalistisch, agressief (wie spreekt er hier constant over deporteren?), racistisch, overheidsinterventief en centralistisch...

Gene zwans...
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:11.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be