Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 augustus 2019, 16:15   #361
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat heb ik toch al vaak uit de doeken gedaan in dit forum.
Gebruikers die beperkte overlast opleveren: een heel eenvoudige boete, zonder veel poespas van procedure enz.
Gebruikers met overlast (buurt kinderen, ... bla bla): zeer fikse boete.
Dealers: kijk naar wat men terecht deed met die Hollandse actrice. Den bak in.
In iedere gevangenis een cipier met een drughond.
Uitlokking voorzien als middel om dealers te vangen. In het klein, maar ook in het groot.
Speciale gevallen bedenken met speciale straffen: havenarbeiders, dealende onderwijzenden, cafébazen, muziekfestivals (de Choco den bak in omdat hij onvoldoende preventief te werk gaat ...) sociale aksissenten ...
Derde keer gepakt als dealer: niet samendrukbare straf van 15 jaar effectief.

Andere landen die onvoldoende meewerken: economische sancties.
Met andere woorden zo ongeveer hetzelfde als waar ze nu al 70 jaar mee bezig zijn zijnde straffen.

Voorbeelden genoeg waar zelfs het leger wordt ingezet....resultaat is 0,0
En strenge straffen tot doodstraf aan toe resultaat is 0,0

https://www.bangkokpost.com/thailand...ow-a-drugs-hub

Zelfs daar beginnen ze na te denken om het roer om te gooien.

https://www.bangkokpost.com/thailand...ya-ba-proposal
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2019, 16:18   #362
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Er is amper iets aangepakt de laatste 50 jaar.
Je hebt dan twee mogelijkheden: de armen laten hangen, en in dit geval veel miserie er maar bijnemen voor lief,
of eindelijk eens beginnen met iets dat op een fatsoenlijke aanpak lijkt.

Ik vergelijk het met de aanpak van voetbalhooliganisme. Dat pakt men aan met "Hou het tof ..."
Voetbal is toch legaal. Net daarom is het mogelijk om in te grijpen. Maak voetbal eens illegaal en kom dan eens vertellen welke maatregelen men kan nemen in de strijd tegen hooliganisme

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 29 augustus 2019 om 16:39.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2019, 16:21   #363
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.428
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik zeg niet dat alle handel moet stop gezet worden, maar "bepaalde zaken' moeten kunnen.
In functie natuurlijk van de hulp van die landen om hier de war fatsoenlijk te kunnen voeren.

Bijvoorbeeld Nederlandse en Portugese vrachtwagens (en later auto's ook) moeten een verhoogd tarief aan kilometerheffing betalen, omdat daar objectief meer controles op moeten gebeuren.
Weet je hoe de EU daarop zal reageren?

Zo:

- lol -
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2019, 16:31   #364
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik zeg niet dat alle handel moet stop gezet worden, maar "bepaalde zaken' moeten kunnen.
In functie natuurlijk van de hulp van die landen om hier de war fatsoenlijk te kunnen voeren.

Bijvoorbeeld Nederlandse en Portugese vrachtwagens (en later auto's ook) moeten een verhoogd tarief aan kilometerheffing betalen, omdat daar objectief meer controles op moeten gebeuren.
Een fatsoenlijke war......wat moeten we ons daarbij voorstellen ?
Zelfs de meest onfatsoenlijke wars falen overal.

Naam: new_generation_cartel_2014_10_17.jpg
Bekeken: 62
Grootte: 303,0 KB

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 29 augustus 2019 om 16:36.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2019, 05:52   #365
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik zeg niet dat alle handel moet stop gezet worden, maar "bepaalde zaken' moeten kunnen.
In functie natuurlijk van de hulp van die landen om hier de war fatsoenlijk te kunnen voeren.

Bijvoorbeeld Nederlandse en Portugese vrachtwagens (en later auto's ook) moeten een verhoogd tarief aan kilometerheffing betalen, omdat daar objectief meer controles op moeten gebeuren.
Goei plan!

- we gaan allerlei handelssanctie invoeren tegen bepaalde landen want dat werkt prima als je druk uit wil oefenen. Kijk maar hoe Amerika China op de knieën dwingt. Of was het andersom?

- dan voeren we terug grenscontroles in. Europa moet daar niet over zagen. En de Belgen ook niet want wat is nu een half uurtje file aan de grens?

- de overtreders die we uit die file plukken stoppen we in de gevangenis. Eten, drinken en onderdak op kosten van de staat. En is er geen plek genoeg, dan bouwen we er wel een paar bij. Nogmaals; kijk naar Amerika, daar hadden ze ooit ook gevangenissen vol cannabisrokers. Ik moet nog eens nakijken hoe het komt dat dat nu aan't minderen is.

- ondertussen blijft moeder de vrouw alleen met de kindjes achter en moet ze zich tot het OCMW wenden. Je gaat de kindjes toch niet laten boeten voor papa's fouten eh?

- en eenmaal papa terug thuis is kan-ie gaan doppen want zijn baas blijft natuurlijk niet wachten en met zijn geschonden bewijs van goed gedrag en zeden vindt-ie niet direct terug een job.

- door de spanningen in het gezin bolt mama het met de kindjes af en gaat in een sociale woning wonen. Net als papa. Sociale woningen genoeg, dat is het probleem niet

- de dealers krijgen het ondertussen zo op hun heupen van al die controles dat ze de prijs van hun waren gewoon wat opslagen. Goei nieuws!! Hogere prijs, lagere vraag, is het niet? Tot ze dan hun territorium niet meer afbakenen door tegen een paar lantaarnpalen te gaan pissen maar een kistje granaten aanschaffen. Doe de excursie naar Antwerpen.


Ja, nu ik erover nadenk is al dit bovenstaande echt wel gerechtvaardigd om te voorkomen dat iemand een plantje oprookt.
Want stel je voor seg... iemand rookt een plantje!!! WTF!!!
Men zou voor minder met kernproeven beginnen.
__________________
It's just a ride.

Laatst gewijzigd door BigF : 30 augustus 2019 om 05:55.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2019, 10:14   #366
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Met andere woorden zo ongeveer hetzelfde als waar ze nu al 70 jaar mee bezig zijn zijnde straffen.
...
Neen meneer, het is eer van "eindelijk eens doen wat ze ongeveer 50 jaar zeggen. Zeggen maar niet doen.

En met die zever van het leger inzetten, dat zijn fabeltjes van blokkertjes. Dat is cafépraat die ik niet ernstig neem.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2019, 10:17   #367
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Weet je hoe de EU daarop zal reageren?

Zo:

- lol -
Als het "objectief" is, dan zevert de EU meestal licht anders.
Daar invliegen godverdomme, dat is wat nodig is.

Niet zeveren met doodstraf en dergelijke meer.

Met alcoholcontrole in het verkeer, en met snelheidscontroles durven ze het wel. In Vlaanderen toch. In Walenland zitten ze op dat vlak 10 jaar achter. Wat controles betreft toch. Niet wat betreft het cashen uit het verkeersfonds.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2019, 10:20   #368
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Een fatsoenlijke war......wat moeten we ons daarbij voorstellen ?
Zelfs de meest onfatsoenlijke wars falen overal.
...
Als je de zaken zo in het belachelijke wilt trekken, zeg het dan hé. Dan zal ik niet meer reageren in draden waar we mekaar kunnen tegen komen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2019, 10:22   #369
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht

Ja, nu ik erover nadenk
...
Ik zou daarmee stoppen als ik jou was. Het is niet je sterkste kant.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2019, 10:52   #370
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Met alcoholcontrole in het verkeer, en met snelheidscontroles durven ze het wel. In Vlaanderen toch. In Walenland zitten ze op dat vlak 10 jaar achter. Wat controles betreft toch. Niet wat betreft het cashen uit het verkeersfonds.
Ik heb in 20 jaar misschien 4 keer controle gehad.
Ja, daarmee gaat ge't doen, echt wel.

Of gaat ge er nog serieus wat meer geld tegensmijten, we draaien nu al miljarden verlies?
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2019, 11:01   #371
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.428
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als het "objectief" is, dan zevert de EU meestal licht anders.
Daar invliegen godverdomme, dat is wat nodig is.

Niet zeveren met doodstraf en dergelijke meer.

Met alcoholcontrole in het verkeer, en met snelheidscontroles durven ze het wel. In Vlaanderen toch. In Walenland zitten ze op dat vlak 10 jaar achter. Wat controles betreft toch. Niet wat betreft het cashen uit het verkeersfonds.
Herinner u toen men in Nederland regels opstelde voor de koffieshops, alleen nog verkopen aan Nederlanders, niet meer aan buitenlanders.

De EU heeft Nederland herinnerd aan het "vrij verkeer van personen en goederen".

Verkopen aan Nederlanders brengt verkopen aan buitenlanders met zich mee.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2019, 11:16   #372
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik zou daarmee stoppen als ik jou was. Het is niet je sterkste kant.
En ? Nog iets ? Of val je weeral stil ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2019, 11:21   #373
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als je de zaken zo in het belachelijke wilt trekken, zeg het dan hé. Dan zal ik niet meer reageren in draden waar we mekaar kunnen tegen komen.
Wat is er dan belachelijk aan een echte war on drugs ? Wat jij steeds lijkt te vergeten is dat in een echte war er twee kampen zijn. Voor ieder groot succes volgt een even grote vergelding.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2019, 11:23   #374
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als het "objectief" is, dan zevert de EU meestal licht anders.
Daar invliegen godverdomme, dat is wat nodig is.

Niet zeveren met doodstraf en dergelijke meer.

Met alcoholcontrole in het verkeer, en met snelheidscontroles durven ze het wel. In Vlaanderen toch. In Walenland zitten ze op dat vlak 10 jaar achter. Wat controles betreft toch. Niet wat betreft het cashen uit het verkeersfonds.
Je kan alleen reguleren en controleren wat legaal is.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2019, 11:37   #375
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Neen meneer, het is eer van "eindelijk eens doen wat ze ongeveer 50 jaar zeggen. Zeggen maar niet doen.
behoort verslaving toe tot justitie of tot volksgezondheid?
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2019, 18:31   #376
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik zou daarmee stoppen als ik jou was. Het is niet je sterkste kant.
Heb je naast persoonlijk worden toevallig ook nog iets te zeggen over de grond van de zaak?

Waarom jij bijvoorbeeld hier een aanpak voorstelt die men in Amerika jaar en dag heeft toegepast. Met zero, nul, nada, noppes resultaat als gevolg? Met een overheid die na al die jaren inzag dat die aanpak meer schade berokkende dan cannabis zelf? Met een overheid die uiteindelijk het grote falen moest toegeven en het dan maar over een heel andere boeg heeft gegooid?

Een bewezen falende aanpak promoten. En zelf geloven dat dat iets uit gaat halen. Terwijl het dat nog nergens (nergens) ter wereld al tot resultaten heeft geboekt?

Dus in plaats dat ik stop met nadenken veronderstel ik dat het beter is dat jij er eens mee begint.
__________________
It's just a ride.

Laatst gewijzigd door BigF : 30 augustus 2019 om 18:33.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2019, 18:39   #377
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Herinner u toen men in Nederland regels opstelde voor de koffieshops, alleen nog verkopen aan Nederlanders, niet meer aan buitenlanders.

De EU heeft Nederland herinnerd aan het "vrij verkeer van personen en goederen".

Verkopen aan Nederlanders brengt verkopen aan buitenlanders met zich mee.
Europa heeft Nederland niet verplicht coffeeshops terug open te stellen voor buitenlanders hoor. De aanpak van Nederland (buitenlanders weren) was volgens Europa geen probleem.

De reden dat ze ermee gestopt zijn is dat het weren van buitenlanders blijkbaar nog meer overlast veroorzaakt dan de buitenlanders zelf. Om verschillende redenen.

Om die reden zijn bv Eindhoven en later ook Tilburg op die beslissing terug gekomen. Je mag er als buitenlander probleemloos terug binnen in de coffeeshop. De enkeling die zijn auto dan fout parkeert nemen de Nederlanders er graag bij. Liever dat dan massa's rondscooterende snotneuzen die werkelijk iedereen op straat aanspraken.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2019, 18:46   #378
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Neen meneer, het is eer van "eindelijk eens doen wat ze ongeveer 50 jaar zeggen. Zeggen maar niet doen.
Steek in Antwerpen naast mijnheer agent eens een jointje op. Mij benieuwen of die niet gaat doen wat ze al 50 jaar zeggen. De aanpak wordt strenger en strenger en volgens u doen ze niet wat ze al vijftig jaar zeggen??

Weet je wat het probleem is? De aanpak die u voorstelt en die (in licht afgezwakte vorm) in Antwerpen wordt toegepast kosten handenvol geld en levert totaal geen resultaat op.
Citaat:
En met die zever van het leger inzetten, dat zijn fabeltjes van blokkertjes.
Ik mag het hopen. Het leger inzetten omdat mensen graag een plantje roken... Hoe ver kan je in godsnaam afdrijven als maatschappij?

En dan mij verwijten dat ik niet bekwaam ben om na te denken...

Wordt eens wakker! Er is geen enkel argument dat goedpraat dat cannabis op deze manier wordt aangepakt. Het is hypocriet (want alcohol veroorzaakt veel meer miserie en dat wordt zelfs gepromoot) het is geld door ramen en deuren gooien (want voor elke dealer die je oppakt staan er twee nieuwe klaar) en heeft heeft nul komma nul resultaat (want hoe hard je aanpak ook is, mensen zullen altijd blijven blowen).
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2019, 20:20   #379
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Herinner u toen men in Nederland regels opstelde voor de koffieshops, alleen nog verkopen aan Nederlanders, niet meer aan buitenlanders.

De EU heeft Nederland herinnerd aan het "vrij verkeer van personen en goederen".

Verkopen aan Nederlanders brengt verkopen aan buitenlanders met zich mee.
Dat is wat ik bedoel met het feit dat er nog helemaal geen echte war on drugs begonnen is: de b. regering is zo slap als een vod op dat vlak.
De negatieve gevolgen van het drugsmisbruik kan hen geen kloten schelen.
Vriendjes spelen op EU-vlak, daarentegen ... levert leuke top-jobs op.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2019, 20:27   #380
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
...
Het is hypocriet (want alcohol veroorzaakt veel meer miserie en dat wordt zelfs gepromoot) het is geld door ramen en deuren gooien (want voor elke dealer die je oppakt staan er twee nieuwe klaar) en heeft heeft nul komma nul resultaat (want hoe hard je aanpak ook is, mensen zullen altijd blijven blowen).
Laat me niet lachen met je 0,0 resultaat.
Dat idee is even belachelijk als stellen dat je best stopt met alle politieacties op alcoholmisbruik aan het stuur, want er zullen altijd vetzakken zijn die dronken gaan sturen.

Dat er ene, meerdere of velen blijven blowen: dat ze er in stikken.
Mijn bezorgdheid is dat het beleid duidelijk moet zijn: het is foei. Blijf er van af, of je krijgt een tik op je vingers; en deal zeker niet of je zult je het zwaar beklagen.

Verder herhaal ik: alle verwijzingen naar "alcohol is gevaarlijk" speel ik door naar de alcoholindustrie: bieren in Vlaanderen, wijn in Frankrijk en nog wat warme landen. Zaag er over in draden over alcohol.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:44.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be