Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 september 2019, 13:22   #501
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Inderdaad zo denk ik er ook over...wie zwanger is laat cannabis, alcohol en tabak beter staan. Wat niet betekent dat al die middelen dan maar verboden moeten worden.
De lijst van wat je beter niet doet als je zwanger bent zal wel oneindig zijn. Maar ik ben allesbehalve een expert inzake zwangerschappen
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2019, 13:47   #502
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
De lijst van wat je beter niet doet als je zwanger bent zal wel oneindig zijn. Maar ik ben allesbehalve een expert inzake zwangerschappen
*rauw vlees
*niet-gepasteuriseerde producten
*ongewassen groenten

to name a few. Allemaal verbieden natuurlijk
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2019, 14:30   #503
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Met het risico om weer voor 'zieke en walgelijke geest' uitgemaakt te worden:

Ja, wat met de hersenen van de baby?
Is er meer kans op psychoses op latere leeftijd als de mama een jointje heeft gerookt tijdens de zwangerschap?
In hoeverre verschillen de hersenen van een baby die blootgesteld is aan THC tov van een 'cleane' baby?

En als je die resultaten vind, vergelijk ze eens met de resultaten van baby's die blootgesteld werden aan alcohol, pijnstillers, heroine, coke, tabaksrook,...
begint daar een draad over.
uw interesse op dit forum is echter 90% cannabis.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Graag met bronvermelding aub. Geen facebookpolls of Scientology-websites.
https://en.wikipedia.org/wiki/Effect...lized_cannabis
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2019, 14:31   #504
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Deze draad kan dicht.
Geert heeft het ultieme argument gevonden.
Hij is in elk geval ervarings deskundige.

Als gij een verkrachter/moordenaar kunt vinden die zijn daden associeert met het consumeren van 3 marsen, dan mag de kraan dicht.

Laatst gewijzigd door geertvdb : 4 september 2019 om 14:33.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2019, 14:40   #505
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

het erge is dat veel vrouwen trappen in de propaganda van de blower lobby, en echt geloven dat cannabis ongevaarlijk is.

Researchers and clinicians have long warned women not to use marijuana while they are pregnant or nursing. They agree that infants' exposure to tetrahydrocannabinol, or THC, demonstrably changes their brain development.
https://www.modernhealthcare.com/art...d-new-evidence
Jansson, whose expertise is in opioids and maternal opioid use disorder, has worked on maternal addiction issues clinically since 1991 and as a researcher since 2000. In children exposed only to cannabis, she is seeing behavior dysfunctions she said she can't ignore.

It seems like this shift has something to do with with the swift changes in marijuana law and culture in recent years. And dispensaries in places where weed is legal often market it directly at pregnant women. In a recent study on recommendations to pregnant women at Colorado cannabis dispensaries, researchers found the majority (69 percent) peddled products to treat morning sickness, and 36 percent told women the drug is safe to use in pregnancy.

Deze walgelijke propaganda wordt ook op dit forum verspreid.

En dit gestoord geloof, zoals elk gestoord geloof, bestrijd ik. een nobele taak als atheist.

Laatst gewijzigd door geertvdb : 4 september 2019 om 14:50.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2019, 14:48   #506
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

dit is wat zwangere blowende vrouwen denken over het risico van cannabis gebruik tijdens de zwangerschap.
een tikkende tijdbom.
Ik vergelijk het met religieuze vrouwen die weigeren hun kinderen te laten inenten, of vegans die hun kinderen geen vlees geven.


Laatst gewijzigd door geertvdb : 4 september 2019 om 14:49.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2019, 15:51   #507
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
dit is wat zwangere blowende vrouwen denken over het risico van cannabis gebruik tijdens de zwangerschap.
een tikkende tijdbom.
Ik vergelijk het met religieuze vrouwen die weigeren hun kinderen te laten inenten, of vegans die hun kinderen geen vlees geven.

Ik vergelijk het met vrouwen die hun kinderen laten voetballen. De schade aan de hersenen is een bewezen feit. Walgelijk wie daar aan meedoet.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2019, 15:54   #508
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
het erge is dat veel vrouwen trappen in de propaganda van de blower lobby, en echt geloven dat cannabis ongevaarlijk is.

Researchers and clinicians have long warned women not to use marijuana while they are pregnant or nursing. They agree that infants' exposure to tetrahydrocannabinol, or THC, demonstrably changes their brain development.
https://www.modernhealthcare.com/art...d-new-evidence
Jansson, whose expertise is in opioids and maternal opioid use disorder, has worked on maternal addiction issues clinically since 1991 and as a researcher since 2000. In children exposed only to cannabis, she is seeing behavior dysfunctions she said she can't ignore.

It seems like this shift has something to do with with the swift changes in marijuana law and culture in recent years. And dispensaries in places where weed is legal often market it directly at pregnant women. In a recent study on recommendations to pregnant women at Colorado cannabis dispensaries, researchers found the majority (69 percent) peddled products to treat morning sickness, and 36 percent told women the drug is safe to use in pregnancy.

Deze walgelijke propaganda wordt ook op dit forum verspreid.

En dit gestoord geloof, zoals elk gestoord geloof, bestrijd ik. een nobele taak als atheist.
Als nobele Nederlandstalige eis ik een vertaling. Anderstalige propaganda verspreiden is een walgelijke streek. Alleen mensen met slechte bedoelingen doen daar aan mee.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2019, 15:55   #509
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Hij is in elk geval ervarings deskundige.

Als gij een verkrachter/moordenaar kunt vinden die zijn daden associeert met het consumeren van 3 marsen, dan mag de kraan dicht.
Dat is raar want ooit schreef je dat je totaal niks afwist van drugs.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2019, 16:45   #510
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.437
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Dat is raar want ooit schreef je dat je totaal niks afwist van drugs.
Hij is enkel ervaringsdeskundige over alcohol.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2019, 18:09   #511
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Hij is in elk geval ervarings deskundige.

Als gij een verkrachter/moordenaar kunt vinden die zijn daden associeert met het consumeren van 3 marsen, dan mag de kraan dicht.
Een moordenaar/verkrachter zegt voor de rechter alles wat maar enigszins in zijn voordeel kan spreken. Verzachtende omstandigheden inroepen heet dat.
Als hij de rechter kan laten geloven dat hij zelf de braafste mens ter wereld is maar dat zijn daden puur te wijten zijn aan zijn cannabisgebruik is dat natuurlijk mooi meegenomen.

Qua geloofwaardigheid past dit dus prima in het rijtje van uw andere bronnen (facebookpolls en Scientology-sites) maar punten ga je er echt niet mee scoren.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2019, 18:26   #512
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
begint daar een draad over.
Jij begint over de gevolgen van cannabisgebruik op de hersenen van baby's.
Met allerlei beweringen (psychose ed.), percentages en kosten.

Ik vraag daar wat meer uitleg over, jij staat met je mond vol tanden en begint dan maar te roepen dat mijn vragen walgelijk en ziekelijk zijn.

Ik weerleg dat en vraag u nogmaals om verdere info over uw beweringen.
Wederom staat u met de mond vol tanden en begint deze keer dan maar te roepen dat ik er een draad over moet beginnen.

Zo is't wel gemakkelijk natuurlijk. Jij roept iets en als iemand een bron, verdere uitleg, bewijsvoering,... vraagt moet hij daar maaar een draad over opstarten en de kous is volgens u af?
Zo werkt het op een discussieforum niet hoor.
Maar we kennen u.

Citaat:
uw interesse op dit forum is echter 90% cannabis.
Ik wist niet dat je meerdere interesses tentoon moest spreiden op een forum. Mijn excuses hiervoor.
Over hoeveel onderwerpen moet ik meepraten alvorens ik ook over cannabis mag beginnen? Vijf? Tien? Honderd?
Ge zegt het maar eh Chef.

Jij kan het echt niet laten de flaters Pisa-gewijs te blijven opstapelen eh?

Deze bron zou dus moeten aantonen wat ik vroeg over de gevolgen voor baby's.

Ten eerste wordt er in uw bron met geen woord gerept over de dingen waar ik achter vroeg. Geen bewijsvoering over de schadelijkheid, geen absolute cijfers over opnames van baby, geen uitleg over de aanpak van die baby's, geen cijfers over de kosten die dat meebrengt. Uw bron haalt enkel uw 15% nogmaals aan. En de referentie naar dat feit is enkel te bekijken door CBS-abonnees. Wat jij volgens mij niet bent. Wat dus ook betekent dat je er niet meer over weet dan dat losstaand cijfer van 15%...

U citeert dus een bron die langs geen kanten uw beweringen kan staven.


Erger nog; uw bron heeft het over verschillende gevolgen die jij hier altijd ligt te ontkennen of afdoet als leugens.
Wederom slaag je er dus in om een bron te citeren die u langs alle kanten tegenspreekt.
Ofwel doe je het erom, ofwel lees je je eigen bronnen niet na.

Een bloemlezing uit UW bron:

Citaat:
Our results are consistent with the theory that decriminalization of the production and distribution of marijuana leads to a reduction in violent crime in markets that are traditionally controlled by Mexican drug trafficking organisations
Citaat:
In Colorado, effects since 2014 include increased state revenues,[4] violent crime decreased
Citaat:
an increase in perception among youth that Marijuana use is harmful
Citaat:
$70 million in state tax revenue (higher than a predicted $36 million in revenue)
Citaat:
10% decrease in violent crime
Citaat:
13% drop in murder rate
Kortom: allemaal punten die u hier altijd afdoet als complete onzin. Ik haal ze uit uw eigen bron.

Maak jij er een erezaak van om op elke pagina minstens 1 keer verschrikkelijk hard af te gaan ofzo??

In dat geval: Goe bezig!!!!

__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2019, 18:27   #513
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Een moordenaar/verkrachter zegt voor de rechter alles wat maar enigszins in zijn voordeel kan spreken. Verzachtende omstandigheden inroepen heet dat.
Als hij de rechter kan laten geloven dat hij zelf de braafste mens ter wereld is maar dat zijn daden puur te wijten zijn aan zijn cannabisgebruik is dat natuurlijk mooi meegenomen.

Qua geloofwaardigheid past dit dus prima in het rijtje van uw andere bronnen (facebookpolls en Scientology-sites) maar punten ga je er echt niet mee scoren.
Dit is wat men noemt: een schoolvoorbeeld van een intentieproces.

Gij claimt te weten waarom iemand iets zegt. Gij claimt dus gedachten te kunnen lezen.

Uw speculaties zijn bovendien waardeloos. Hij weet dat hij zal vastzitten de rest van zijn leven. Wat hij ook verklaart. Er is dus niks om 'mooi mee te nemen'.

NEXT!
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2019, 18:27   #514
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
het erge is dat veel vrouwen trappen in de propaganda van de blower lobby, en echt geloven dat cannabis ongevaarlijk is.

Researchers and clinicians have long warned women not to use marijuana while they are pregnant or nursing. They agree that infants' exposure to tetrahydrocannabinol, or THC, demonstrably changes their brain development.
https://www.modernhealthcare.com/art...d-new-evidence
Jansson, whose expertise is in opioids and maternal opioid use disorder, has worked on maternal addiction issues clinically since 1991 and as a researcher since 2000. In children exposed only to cannabis, she is seeing behavior dysfunctions she said she can't ignore.

It seems like this shift has something to do with with the swift changes in marijuana law and culture in recent years. And dispensaries in places where weed is legal often market it directly at pregnant women. In a recent study on recommendations to pregnant women at Colorado cannabis dispensaries, researchers found the majority (69 percent) peddled products to treat morning sickness, and 36 percent told women the drug is safe to use in pregnancy.

Deze walgelijke propaganda wordt ook op dit forum verspreid.

En dit gestoord geloof, zoals elk gestoord geloof, bestrijd ik. een nobele taak als atheist.
Toon mij eens waar iemand hier ooit gezegd heeft dat cannabisgebruik totaal ongevaarlijk is voor zwangere vrouwen?

Als je dat niet kan zit je nog maar weer eens feestelijk te liegen.

IK WACHT!!
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2019, 18:31   #515
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.345
Standaard

Frisdrank schadelijk na twee glazen per dag.

Ik zou uw pijlen op een ander gaan richten Geert!

Frisdrank, vrij verkrijgbaar, op straat, in winkels, zelfs in scholen!!!

Schadelijk na amper twee glazen per dag!!

En jij zit je tijd te verdoen met cannabis, een product dat sowieso al verboden is.
Terwijl die gruwelijke killer frisdrank ongemoeid laat. Het bedreigt onze gezondheid, die van onze kinderen, het is legaal, het is gevaarlijk...

Ik vind het gewoon walgelijk en ziekelijk dat jij dat allemaal zo maar laat gebeuren.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2019, 18:35   #516
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Dit is wat men noemt: een schoolvoorbeeld van een intentieproces.

Gij claimt te weten waarom iemand iets zegt. Gij claimt dus gedachten te kunnen lezen.
Ik begin dat van u over te krijgen.

Soit, jij beweert dus dat geen enkele misdadiger probeert verzachtende omstandigheden in te roepen?
Of dat jij weet dat Steve Bakelmans dat niet geprobeerd heeft.

Hoe weet jij dat dan?

Ik mag niet weten wat hij wel doet (want dat is glazen bol) omdat jij wel mag weten wat hij niet doet (want dat is UW glazen bol)? Zoiets dan maar?

Je merkt het eh Geert, als je over jou uiteenzettingen gaat nadenken wordt het al snel wreed verwarrend...

Citaat:
Uw speculaties zijn bovendien waardeloos. Hij weet dat hij zal vastzitten de rest van zijn leven. Wat hij ook verklaart. Er is dus niks om 'mooi mee te nemen'.

NEXT!
Jaja, lul er maar neffenaf. Dit heeft totaal niks te maken met het feit dat uw bron (om het zacht uit te drukken) totaal ongeloofwaardig is.
__________________
It's just a ride.

Laatst gewijzigd door BigF : 4 september 2019 om 18:39.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2019, 07:42   #517
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Hij is enkel ervaringsdeskundige over alcohol.
Ja dan zal hem geen lang leven zijn beschoren....een substantie die honderden doden per dag veroorzaakt.....maar een winkeltje dat wat CBD olie verkoopt krijgt na 1 uur twintig man van de special forces over de vloer....

https://www.demorgen.be/nieuws/800-a...ropa~b15c6ad1/
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2019, 08:13   #518
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
En dit gestoord geloof, zoals elk gestoord geloof, bestrijd ik. een nobele taak als atheist.
Oh, en van welke initiatieven mogen we je dan kennen?
Of stopt het bij wat brallen op het forum, zoals de vele andere rechtse 'strijders' hier?
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2019, 09:36   #519
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ja dan zal hem geen lang leven zijn beschoren....een substantie die honderden doden per dag veroorzaakt.....maar een winkeltje dat wat CBD olie verkoopt krijgt na 1 uur twintig man van de special forces over de vloer....

https://www.demorgen.be/nieuws/800-a...ropa~b15c6ad1/
100den doden per dag!!
Alleen in Antwerpen of over gans Vlaanderen?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2019, 10:06   #520
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
100den doden per dag!!
Alleen in Antwerpen of over gans Vlaanderen?
alléé, we gaan een beetje vrolijk doen over 800 doden per dag.

Schoof, ik herhaal mijn vraag nog maar eens. Behoort verslaving toe aan justitie of aan volksgezondheid?
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:36.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be