Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 januari 2024, 00:29   #21
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het gaat in dit geval over extreem-rechtse partijen. Dank u om nogmaals te bevestigen wat ik al zei: radicaal- rechts en radicale islam hebben dezelfde normen en waarden.
Waarom zijt ge dan pro Islam ?

Want als ge nen trado zijt (en open VLD ers zijn dat) dan zijt ge pro onderwerping aan de Islam he.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2024, 00:30   #22
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.888
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Waarom zijt ge dan pro Islam ?

Want als ge nen trado zijt (en open VLD ers zijn dat) dan zijt ge pro onderwerping aan de Islam he.
Extreem nationalistisch rechts en religieus extreem rechts denken hetzelfde over dit soort thema's.

VB'ers zijn dus de objectieve bondgenoot van extreme moslims.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2024, 00:33   #23
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik ben altijd gekant geweest tegen het homo huwelijk als administratieve klucht, vooral als het een homo-die-hetero-koppeltje-met-kinderen wil spelen, is.

De instelling "huwelijk" heeft als historische bron de voortplantingseenheid gemaakt door een man en een vrouw die kinderen maken. Het heeft maatschappelijk zin om een statuut te geven aan zulk een "gezin", en aan de twee volwassenen die daar een verantwoordelijke rol in spelen, waaronder de aanschaffing van productiekapitaal zoals een woning en zo om die voortplantingsrol ten uitvoer te brengen, in gemeen beheer.

Huwelijk heeft niks te maken met recreatieve seks, liefde en weet ik veel als maatschappelijk nut, dat had enkel maar zin in het kader van een voortplantingsproductie eenheid.

Dat recreatieve seks, of dat nu groepsseks is, homoseksuele seks, of recreatieve hetero seks, een "maatschappelijk statuut" zou moeten hebben ridicuul: men neukt met wie men wil zou ik denken.

Maar wat nog veel belachelijker is, is om de uitbreiding van het huwelijk te beperken tot 2 personen. Eens men het over recreatieve seks heeft, is er geen reden meer om dat tot 2 personen te beperken, en de administratieve toestand van uw neukpartijen is toch totaal belachelijk zou ik denken, dat gaat geen kat aan.

Kortom, eens men het huwelijk ontaardt naar niet-voortplantings-seks, of dat nu hetero, homo, groepsseks of zoofilie is, heeft het geen enkele betekenis meer.

Maar de zaak blijft: in de originele betekenis, waar men een klassiek voortplantingskoppel heeft met kinderen, lijkt een administratief-maatschappelijke erkenning hiervan toch zinvol.
Prachtig, ...

(Nu Helga nog overtuigen dat Mimi en Yvette er ook nog best bij kunnen )
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2024, 00:41   #24
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.068
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Waarom zijt ge dan pro Islam ?

Want als ge nen trado zijt (en open VLD ers zijn dat) dan zijt ge pro onderwerping aan de Islam he.
Herr Flick, wij liberalen zijn sinds eeuwen de rots in de branding tegen godsdienstinmenging in staatszaken.
Was uw tong en lees uw klassieken!
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2024, 00:41   #25
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Extreem nationalistisch rechts en religieus extreem rechts denken hetzelfde over dit soort thema's.

VB'ers zijn dus de objectieve bondgenoot van extreme moslims.
In de extreem , extreme theorie is dat zo , alleen zie ik ons nog niet direct thee met die gasten drinken of ons vrouw onder een tafelkleed foefelen. Trouwens die drinken geen bier of alcool, niet te vertrouwen dus. Varkens eten ze ook al niet, en als ze het toch doen zijn het vuile hypocrieten.

Laat ons zeggen dat de meeste VB'ers niet zo extreem zijn, Bovendien zijn homo koppels etc enkel voor een paar idioten foei. (diegene die er de pure wiskundige voordelen niet van inzien elk homo koppel zijn immers 2 madammen die niet van straat geraken )

Voor mij kan nen homo even Vlaams Nationalistisch zijn en is m dus ne partner in crime. Ze hebben er overigens 100 % belang bij om tegen de Islam te zijn/kiezen, dat verhoogt hun overlevingskansen aanzienlijk.

En als ze van varkensvlees houden en een pul bier willen, kunnen we met zijn allen rond de grote eik een zuip en schranspartij houden. Dat schept een band
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2024, 00:45   #26
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Herr Flick, wij liberalen zijn sinds eeuwen de rots in de branding tegen godsdienstinmenging in staatszaken.
Was uw tong en lees uw klassieken!
Mr Dadee , we hebben het dan wel over echte liberalen , niet zo van die slappe afgietsels als crooke. Of waar 90 % van de VLD uit bestaat.

Ik zie mezelf overigens als een ultra liberaal.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2024, 05:58   #27
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.626
Standaard

Queer actor JJ Welles apologises for calling JK Rowling a ‘Nazi’

Proberen gaat mee????
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2024, 06:52   #28
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dat zijn zaken die perfect via een samenlevingscontract geregeld kunnen worden.
Inderdaad, en een samenlevingscontract:

1) is gewoon een overeenkomst tussen X partijen

2) hoeft geen enkele seks basis te hebben

3) regelt een aantal rechten over elkaar

Dat gezegd, er BLIJFT een speciale situatie van een man en een vrouw die kinderen gemaakt hebben op biologische wijze: DAT is een vorm van samenleven die wel degelijk een apart statuut mag krijgen, waarbij er rechten over de kinderen zijn en zo.

Het idee dat andere vormen van samenleven dat zouden mogen NA-APEN met niet-eigen-gefabriceerde kinderen is er voor mij over. Dat is niet hetzelfde als zelf geproduceerde kinderen.

Dat men nu ook een opvoedingsomgeving voor sukkelaars van wezen en zo, die moeten geadopteerd worden, moet vinden, mag geen excuus zijn voor groepen mensen die poppenkast willen spelen ZOALS een man-vrouw koppel dat zelf kinderen gefabriceerd heeft.

Ik zeg niet dat een groep van 2 of 7 mannen niet voor een wees kan zorgen. Ik zeg niet dat 3 vrouwen niet voor een wees kunnen zorgen. En als ze dat doen, en dat komt die wees ten voordele, wel, des te beter.

Maar het is niet omdat 2 mannen elkaar in de kont neuken en daar een attestje bij de burgemeester van bekomen, dat zij op een of andere manier het "recht" zouden moeten hebben om poppenkast te spelen met andermans kinderen DIE HIERVOOR GEFABRICEERD WERDEN.

Ik zie het verband niet tussen kontneuken, en met andermans' kinderen mogen spelen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2024, 06:57   #29
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Extreem nationalistisch rechts en religieus extreem rechts denken hetzelfde over dit soort thema's.

VB'ers zijn dus de objectieve bondgenoot van extreme moslims.
Het is eigenaardig om de kleine kliek pilarenbijters binnen het VB als het "hoofdstandpunt" van het VB naar voren te schuiven he.

Je begrijpt toch dat in de praktijk het uitrollen van de rode loper voor de moslims een veel radikaler extremisme is, dan zitten te wijzen naar die uitstervende branche pilarenbijters in het VB. Mochten makakken mogen afgemaakt worden, zou de maatschappij veel minder religieus rechts evolueren, ondanks de kleine hoeveelheid pilarenbijters, dan met de massieve toegelaten import en kweek van fanatici die alle andere partijen organiseren he.

Het is als een verwijt slingeren naar ene die in de rivier pist, terwijl ge zelf een bres in de dam aan het slaan zijt.

Niettemin is het goed dat zelfs bij "progressieven" het LICHT eindelijk begint te dagen dat die grote groep troetels waar zij altijd maar de "rechten" van verdedigen tegen de "racisten" zelf de enorme groep "extreem rechtsen" zijn he die hier rondloopt en aangroeit he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 6 januari 2024 om 06:59.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2024, 13:53   #30
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ergo: een ‘huwelijk’ is een ceremonie. Een al dan niet godsdienstige rite. Doe dat op de wijze die u past.

Praktische zaken regel je via een samenlevingscontract.
De ceremonie op het gemeentehuis wordt gretig aangepakt door de bevoegde schepen of burgemeester !
Dat gegeven alleen al, maakt dat de politiek het burgerlijk huwelijk nooit zal afschaffen.
Tot mijn grote spijt.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2024, 13:56   #31
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Aan de bemoeizuchtigen:
Het maakt mij werkelijk geen fluit uit dat holebi's trouwen !!
Als huwelijken hun gelukkig maakt , nou dan .... prima voor mij part !!
We kunnen verder gaan:
het maakt mij geen fluit uit dat drie mensen een samenlevingscontract opmaken, waarbij er twee trouwen, maar verder met drie samenleven met alles erop en eraan.
In die zin blijf ik gekant tegen het burgerlijk huwelijk: de staat heeft er geen zaken mee hoe ik economisch en emotioneel leef, zolang ik maar eerlijk mijn belastingen betaal.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2024, 15:47   #32
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.437
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
We kunnen verder gaan:
het maakt mij geen fluit uit dat drie mensen een samenlevingscontract opmaken, waarbij er twee trouwen, maar verder met drie samenleven met alles erop en eraan.
In die zin blijf ik gekant tegen het burgerlijk huwelijk: de staat heeft er geen zaken mee hoe ik economisch en emotioneel leef, zolang ik maar eerlijk mijn belastingen betaal.
Dus ook voor 2 hetero mannen die willen trouwen met elkaar en kinderen adopteren?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2024, 15:53   #33
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.285
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Extreem nationalistisch rechts en religieus extreem rechts denken hetzelfde over dit soort thema's.

VB'ers zijn dus de objectieve bondgenoot van extreme moslims.
Tömmchen is zelfs voorstander van religieus georganiseerd onderwijs in Vlaanderen. Moslimscholen moeten dus kunnen voor het Blok.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2024, 17:06   #34
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.437
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Tömmchen is zelfs voorstander van religieus georganiseerd onderwijs in Vlaanderen. Moslimscholen moeten dus kunnen voor het Blok.
Het VB was vroeger voorstander om moslims en normale mensen gescheiden scholen te geven.

Dan had de Vlaamse jeugd- misschien, iets minder dom geweest nu.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2024, 17:10   #35
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.083
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Tömmchen is zelfs voorstander van religieus georganiseerd onderwijs in Vlaanderen. Moslimscholen moeten dus kunnen voor het Blok.
Zeker, en of hun diploma's dan enige waarde zouden hebben is hun probleem, maar het niveau van onze scholen zou tenminste terug kunnen stijgen.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2024, 14:01   #36
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dus ook voor 2 hetero mannen die willen trouwen met elkaar en kinderen adopteren?
Zeker en vast.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2024, 14:05   #37
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Tömmchen is zelfs voorstander van religieus georganiseerd onderwijs in Vlaanderen. Moslimscholen moeten dus kunnen voor het Blok.
Ben jijzelf voorstander of tegenstander?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2024, 15:45   #38
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.068
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ben jijzelf voorstander of tegenstander?
Ik denk dat het zeer moeilijk gaat zijn om ‘vrij onderwijs’ te verbieden. Dat gaat m.i. legaal niet kunnen.
Wat wel kan/zou moeten is de financiering ervan stopzetten. Als sommige mensen ‘speciallekes’ willen moeten ze er maar voor betalen.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2024, 16:02   #39
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Stelling Bart Maddens:

https://www.demorgen.be/politiek/als...rmen~b29170f9/



Nochtans bestaat er een veel simpeler oplossing: schaf het burgerlijk huwelijk af en haal alle verwijzingen naar ‘huwelijk’ uit de wet.
Dat vermijdt alle vormen van discriminatie op dat vlak.

Uw mening.
Dan kun je net zo goed het begrip “huwelijk” gewoon afschaffen. Gedurende vele duizenden jaren werd onder huwelijk begrepen een overeenkomst tussen twee mensen van een verschillend geslacht. Een zogezegd “homo”- of “lesbo”
huwelijk is feitelijk geen huwelijk. Ik heb er niets op tegen dat dergelijke koppels een soort “leefcontract” afsluiten dat wettelijk geregeld is. Maar dan zou men er beter aan doen er een andere naam aan te geven i.p.v. het een “huwelijk” te noemen. In feite gaat het hier weer eens om een verschijnsel dat typisch is voor de huidige samenleving: het uithollen en politiek correct omturnen van een begrip.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2024, 17:02   #40
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik denk dat het zeer moeilijk gaat zijn om ‘vrij onderwijs’ te verbieden. Dat gaat m.i. legaal niet kunnen.
Wat wel kan/zou moeten is de financiering ervan stopzetten. Als sommige mensen ‘speciallekes’ willen moeten ze er maar voor betalen.
Oei, mogen ze van jou discrimineren?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:40.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be