Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 maart 2007, 13:55   #1
Griffin
Eur. Commissievoorzitter
 
Griffin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 januari 2004
Locatie: België, Nederland
Berichten: 9.987
Standaard Opvoeding van kinderen

Citaat:
Flodderfamilie bond kinderen vast aan hondenhok

Een kind vastbinden aan een hondenhok is niet strafbaar, volgens een rechter in Arnhem. Een echtpaar uit het Nederlandse Lunteren heeft elf van hun dertien kinderen zes jaar lang zwaar mishandeld en kreeg slechts 5 maanden cel.

Vastbinden
De kinderen kregen slaag met broekriemen, gespen, springtouwen en elektriciteitskabels. De moeder bond ook een kind vast aan een hondenhok, maar dat beschouwt de rechtbank niet als mishandeling, schrijft De Telegraaf.

Hoop
De kinderen zijn door de jarenlange terreur al zo misvormd dat ze er zelf ook lustig op los slaan. De rechtbank hield er rekening mee dat de ouders verminderd toerekeningsvatbaar zijn. Ook ziet de rechtbank met de juiste behandeling nog hoop op herstel voor het gezin.
Ook in Nederland hebben ze blijkbaar rechters die nergens mishandeling in zien, deze keer zelfs als het over kinderen gaat. In België hebben we ook wel zo'n rechters, als het over runderen in het slachthuis gaat dan. Moet het gerecht niet optreden tegen rechters die dergelijke maatschappelijke denkbeelden erop na houden?
__________________
Het is de NWO!
Eentje voor Pindar & co:
http://video.google.com/videoplay?docid=-3214024953129565561&hl=en-CA



en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2007, 15:11   #2
Morduk
Parlementsvoorzitter
 
Morduk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 2.114
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Ook in Nederland hebben ze blijkbaar rechters die nergens mishandeling in zien, deze keer zelfs als het over kinderen gaat. In België hebben we ook wel zo'n rechters, als het over runderen in het slachthuis gaat dan. Moet het gerecht niet optreden tegen rechters die dergelijke maatschappelijke denkbeelden erop na houden?
Jawadde, heeft iemand een linkje naar het vonnis of zo?

Ik wil wel eens lezen hoe die rechter dergelijke feiten kwalificeert om tot zo'n uitspraak te komen.

Vergeet niet dat er ook rechters zijn in dit land die een maand effectief geven voor het doden van een kip (zaak in Kortrijk, paar jaren geleden, voor het doodschieten van 12 loslopende kippen, 1 jaar effectief alsjeblieft).
__________________
'T
Morduk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2007, 20:42   #3
Karma
Europees Commissaris
 
Karma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2005
Berichten: 6.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morduk Bekijk bericht
Jawadde, heeft iemand een linkje naar het vonnis of zo?

Ik wil wel eens lezen hoe die rechter dergelijke feiten kwalificeert om tot zo'n uitspraak te komen.

Vergeet niet dat er ook rechters zijn in dit land die een maand effectief geven voor het doden van een kip (zaak in Kortrijk, paar jaren geleden, voor het doodschieten van 12 loslopende kippen, 1 jaar effectief alsjeblieft).
loslopend ... of kiekens van de buurman? ...
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2007, 20:47   #4
Morduk
Parlementsvoorzitter
 
Morduk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 2.114
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
loslopend ... of kiekens van de buurman? ...
Allebei geloof ik. Ze liepen voortdurend op zijn terrein, en na ettelijke waarschuwingen heeft hij ze dan opgeruimd.
__________________
'T
Morduk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2007, 21:20   #5
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morduk Bekijk bericht
Allebei geloof ik. Ze liepen voortdurend op zijn terrein, en na ettelijke waarschuwingen heeft hij ze dan opgeruimd.
eenvoudiger was het van iemand een hond te lenen, en die er op los te laten."ik heb geen hond" kunt ge dan zeggen" die is niet van mij.Dat is zeker ook zo een loslopend beest waar niemand op let, en dat daar maar wat bij mij komt rondlopen,ik ben daarvoor niet verantwoordelijk"
Resultaat: zero maanden effectief.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2007, 21:24   #6
Karma
Europees Commissaris
 
Karma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2005
Berichten: 6.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
eenvoudiger was het van iemand een hond te lenen, en die er op los te laten."ik heb geen hond" kunt ge dan zeggen" die is niet van mij.Dat is zeker ook zo een loslopend beest waar niemand op let, en dat daar maar wat bij mij komt rondlopen,ik ben daarvoor niet verantwoordelijk"
Resultaat: zero maanden effectief.
en indien geen hond kan je altijd beweren dat je de gekke koeienziekte denkt te hebben en er geen vogelgriep bovenop wil krijgen waarvan je zeker bent dat die kiekens dat bevatten.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2007, 21:25   #7
jurgen79
Banneling
 
 
jurgen79's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2006
Locatie: Berlaar
Berichten: 2.951
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morduk Bekijk bericht
Allebei geloof ik. Ze liepen voortdurend op zijn terrein, en na ettelijke waarschuwingen heeft hij ze dan opgeruimd.
Als die man/vrouw dat met een vuurwapen heeft gefixed dan zijn dat wel verzwarende omstandigheden en is het maar normaal dat hij daar een hogere straf krijgt voor opgelegd.
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2007, 21:29   #8
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 15 februari 2006
Berichten: 11.670
Standaard

Excuseer?!
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2007, 23:30   #9
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
Als die man/vrouw dat met een vuurwapen heeft gefixed dan zijn dat wel verzwarende omstandigheden en is het maar normaal dat hij daar een hogere straf krijgt voor opgelegd.
of pakt die beesten één per één op, slaagt ze in uw kloten
Als hun baas iets komt vragen, weet ge van niks, of ge zegt "tja, er lopen hier geregeld zwerfhonden op mijn terrein rond".
Als hem dat niet bevalt, zal hij mischien beter op zijn beestjes passen.En zoniet...Smakelijk
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2007, 07:59   #10
debbie
Minister
 
debbie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2005
Berichten: 3.178
Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Ook in Nederland hebben ze blijkbaar rechters die nergens mishandeling in zien, deze keer zelfs als het over kinderen gaat. In België hebben we ook wel zo'n rechters, als het over runderen in het slachthuis gaat dan. Moet het gerecht niet optreden tegen rechters die dergelijke maatschappelijke denkbeelden erop na houden?
Hoe kan iemand nu over zo'n zaak oordelen aan de hand van een klein artikeltje.

Citaat:
De rechtbank hield er rekening mee dat de ouders verminderd toerekeningsvatbaar zijn. Ook ziet de rechtbank met de juiste behandeling nog hoop op herstel voor het gezin.
Die ouders zijn verminderd toerekeningsvatbaar, misschien zijn ze mentaal gehandicapt, psychisch ziek of hebben ze zelf nooit iets anders dan mishandeling mee gemaakt,... ?

Gevangenisstraffen zijn niet altijd het juiste middel om iets aan te pakken. Al helemaal niet als het de bedoeling is dat iemand evolueert en via begeleiding weer op het juiste spoor komt. Voor die kinderen lijkt het me veel belangrijker dat heel het gezin een degelijke begeleiding krijgt en dat die ouders leren om op een positieve manier met hun kinderen om te gaan.

In mijn ogen blijft het van heel groot belang dat men rekening houdt met de wensen van de kinderen zelf. Willen die kinderen dat hun ouders voor jaren het gevang in gaan of willen zij veel liever dat ze beperkt contact kunnen houden met hun ouders zodat ze na al die jaren van vernedering eindelijk eens liefde krijgen van hun ouders. Het belang van die kinderen komt op de eerste plaats en niet het verlangen naar wraak vanuit de samenleving.
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2007, 08:51   #11
Morduk
Parlementsvoorzitter
 
Morduk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 2.114
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
Als die man/vrouw dat met een vuurwapen heeft gefixed dan zijn dat wel verzwarende omstandigheden en is het maar normaal dat hij daar een hogere straf krijgt voor opgelegd.
Ik zou het eens moeten opzoeken, want ik denk dat hij ze effectief heeft neergeknald, maar dan wel met een vergund vuurwapen. Dan zie niet in waarom dat zwaarder zou bestraft moeten worden dan wanneer hij ze de nek zou omgedraaid hebben.

Of staat er in de wapenwet iets over pluimvee?
__________________
'T
Morduk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2007, 08:53   #12
Morduk
Parlementsvoorzitter
 
Morduk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 2.114
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
eenvoudiger was het van iemand een hond te lenen, en die er op los te laten."ik heb geen hond" kunt ge dan zeggen" die is niet van mij.Dat is zeker ook zo een loslopend beest waar niemand op let, en dat daar maar wat bij mij komt rondlopen,ik ben daarvoor niet verantwoordelijk"
Resultaat: zero maanden effectief.
Het toont idd. de hypocrisie aan van die uitspraak.
__________________
'T
Morduk is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:35.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be