Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 maart 2007, 11:19   #1
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
jan hyoens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2003
Berichten: 11.300
Standaard Waarom mocht Habiba niet worden gecremeerd?

Waarom mocht Habiba niet worden gecremeerd?

woensdag 7 maart 2007 10:16 Elsevier
In Rotterdam overleed de Marokkaanse agente Habiba Yaakoubi. Zij was werkzaam bij het korps Rotterdam Rijnmond, team Waterweg.
Op het eerste gezicht was er niks aan de hand. Wel een tragisch geval van heengaan.
Maar de familie van Habiba deed aangifte van valsheid in geschrifte. Zou de overledene iets fouts hebben gedaan? Kunnen de Marokkanen niet op een normale wijze doodgaan?
Habiba kan het niet meer vertellen. Een dode spreekt niet meer, klaagt niet meer, en doet ook geen aangifte.
Laatste wil
Er zou gesjoemeld zijn met haar laatste wil, volgens het AD. Er moest nader onderzoek worden gedaan naar de doodsoorzaak. Weer een probleem met een moeilijke Marokkaan, denkt u nu.

Ik lees verder in het AD dat de familie het niet kan geloven dat zij een verklaring heeft ondertekend om te worden gecremeerd. Volgens de familie is de handtekening onder het formulier van een uitvaartcentrum niet van de overledene.
De crematie ging vorige week maandag tot ontzetting van aanwezigen niet door, omdat justitie na het verzoek tot sectie het lichaam opeiste.
Verbaasd
Net als u ben ook ik verbaasd waarom het Openbaar Ministerie Habiba niet in alle rust liet cremeren. Wie is nou de boosdoener? Zoals altijd in dit land en in Europa: een belangengroep, de stichting Islamitisch Begrafeniswezen. Wat is dat? Een koepelvereniging, een collectief dat individuen helpt om volwaardig lid te worden van een kudde. Zelfs vervolgen je tot je dood, al dan niet met staatssubsidie.

Verder lees ik in het AD: 'De familie beweert dat de vrouw in Nederland wilde worden begraven. Ook al hield ze er een westerse levensstijl op na, ze zou weer toenadering tot haar familie hebben gezocht. "Hoewel zij niets meer met het geloof als zodanig deed, droeg zij de islam diep in haar hart," citeert het vonnis in kort geding de mening van de familie.”

Ik heb Habiba’s foto’s gezien. Zij is door en door seculier. Kennelijk bekommerde Habiba zich niet om de mening van Allah, de baas der hemelen.
Lijkenpikkers
Toen ze nog leefde, lukte het niemand om haar te laten bekeren tot de ware islam. Ik stel me een krachtige zelfbewuste dame voor. De lijkenpikkers willen nu met Habiba doen, wat ze vroeger niet konden doen. Habiba zegt immers niets meer terug.
De Nederlandse rechtbank is in dit drama de laatste instantie die Habiba in de steek laat. Haar lichaam wordt nu begraven, in afwachting van een onderzoek naar de haar wilsbeschikking.
Ik wil u de waarheid verklappen: de laatste wilsbeschikking van een moslima. Het luidt als volgt: Oh Allah, ik heb een lichaam dat ik laat verbranden. Uw recht om mij te laten begraven, ontneem ik U met mijn wil. Ik heb een wil die hier in een vrij land mag beschikken.

Je kunt onze lieve Marokkaanse Habiba begraven, maar moreel heeft Allah al lang verloren. Hij is onttroond door een Rotterdamse Marokkaanse vrouw.
Moge Habiba’s moed als fakkel de duistere nachten verlichten waarin moslima’s het telkens moeten afleggen.
Afshin Ellian

Kijk, dit zijn nu pareltjes van teksten waar ik jaloers op ben. Correct en zonder franjes zeggen waar het om gaat!
De islam is het grootste gevaar voor Europa! wanneer zullen de mensen dit beseffen?
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2007, 11:34   #2
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

tja, Afshin Elian! De crème de la crème natuurlijk.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2007, 11:58   #3
dutch
Provinciaal Statenlid
 
dutch's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2003
Locatie: Darul Intisar
Berichten: 632
Standaard

Ja, ,zo gaat dat nu eenmaal in moslimfamilies, persoonlijke vrijheid en beslissingsrecht zijn er onbestaand als die ingaan tegen de islam.
Habiba wilde gecremeerd worden, wat helemaal onislamitisch is, aangezien het lichaam ongeschonden moet blijven voor de dag der opstanding...

Ikzelf wens ook gecremeerd te worden, maar mijn moslimman wil hier nu al niets van horen ! Heb dus alles op papier en gelukkig kinderen die mijn laatste wil zullen eerbiedigen !

Vraagje aan Laya : Wat zegt jouw man als jij later wil gecremeerd worden ? Eerlijk blijven hé.
__________________
http://www.faithfreedom.org
http://dutch.faithfreedom.org/forum
islamisme is een waanzinnige, fascistische cultus en gematigde islam is hun paard van Troje
In islam erft een vrouw slechts de helft van wat haar broer krijgt
dutch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2007, 12:30   #4
Laya
Minister
 
Geregistreerd: 30 september 2006
Berichten: 3.230
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dutch Bekijk bericht
Ja, ,zo gaat dat nu eenmaal in moslimfamilies, persoonlijke vrijheid en beslissingsrecht zijn er onbestaand als die ingaan tegen de islam.
Habiba wilde gecremeerd worden, wat helemaal onislamitisch is, aangezien het lichaam ongeschonden moet blijven voor de dag der opstanding...

Ikzelf wens ook gecremeerd te worden, maar mijn moslimman wil hier nu al niets van horen ! Heb dus alles op papier en gelukkig kinderen die mijn laatste wil zullen eerbiedigen !

Vraagje aan Laya : Wat zegt jouw man als jij later wil gecremeerd worden ? Eerlijk blijven hé.
Ik wens geen crematie, wel een kerkdienst, hij respecteert dat.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2007, 12:50   #5
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Joden hebben ook speciale begraafplaatsen en ik geloof dat de Vlaamse Joden in Nederland begraven worden, of toch overwegend.

Het probleem met die religies (Joden en moslims) is dat ze eeuwige grond nodig hebben, die gewijd is volgens hun tradities en waar geen enkele andere gelovigen mogen begraven worden.

Vroeger kon je hier ook grond kopen waar je lichaam eeuwig kon blijven liggen, maar dat is bij wet afgeschaft, omdat er met de bevolkingstoemane van de voorbije eeuw, plaats te kort kwam op de kerkhoven.
Gevolg is dat men de ligtijd op een kerkhof nu in tijd beperkt en deze wet druist in tegen de religieuze regels. Ook crematie is uit den boze. Een urne neemt minder plaats in dan een kist en tegenwoordig zijn de wetten zo dat nabestaanden ze ook al mee naar huis mogen nemen.
Dat zijn allemaal maatregelen om de doden begraven te krijgen in een klein, overbevolkt landje, waar anders geen plaats meer gaat zijn voor de levenden.

Met andere woorden: willen mensen correct religieus begraven worden, moeten ze hier de wetten overtreden, laten wijzigen of inderdaad hun lichaam laten repatriëren naar een plaats die wel aan de normen kan voldoen, in een land waar men nog wel plaats genoeg heeft op de kerkhoven.

Persoonlijk zie ik ons land hoe langer hoe dichter bevolkt raken en hoe langer hoe dichter bebouwd. De open ruimten die we nu hebben kunnen we in mijn ogen beter aan de levenden geven.
Joden en moslims hebben principes die het christendom in de loop der tijd overboord hebben moeten gooien. Vroeger werden katholieke doden ook rond en voor de mensen van aanzien, zelfs in de kerk begraven.
Ondertussen zijn ze daar om praktische en hygiënische redenen van afgestapt. Met een toenemende bevolking, krijg je meer vergrijzing en meer sterfgevallen. Met als resultaat dat lijken niet eeuwig op dezelfde plaats kunnen blijven liggen. Vele oude begraafplaatsen zijn in ons land al opgedoekt.
De Groenplaats in Antwerpen bv was vroeger een kerkhof. Men heeft er nog steeds de Groenkerkhofplaats en bij de aanleg van de ondergrondse parking en de metro, heeft men er inderdaad nog menselijke beenderen opgegraven. Waarschijnlijk zitten er nog onder de grond.
Regelmatig worden er dus doden opgegraven om plaats te maken voor iets anders. Dat is het Westen.

Het Westers respect voor de doden is met andere woorden anders dan dat van Joden en moslims. Voor ons is een dood lichaam enkel nog een onhulsel en vergaat het toch door de tijd.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2007, 14:26   #6
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Het Westers respect voor de doden is met andere woorden anders dan dat van Joden en moslims. Voor ons is een dood lichaam enkel nog een onhulsel en vergaat het toch door de tijd.
Het is natuurlijk wel zo dat de westerse christenen zich mee hebben aangepast en gewoon de wetten van het land volgen.

Ik heb in mijn kindertijd ook nog geleerd dat een lichaam "heel" moest worden begraven en eeuwig blijven liggen, want dan kropen die allemaal terug uit hun graf bij De Laatste Dag (moslims geloven exact hetzelfde).

Dus blijft mijn vraag: waarom zouden moslims een aparte behandeling moeten krijgen, terwijl christenen zich maar moeten aanpassen? Ik denk niet dat christenen een verzekering kunnen afsluiten om ergens in Marokko te worden begraven hoor! Je kan als christen zelfs geen Marokkaan WORDEN indien je het zou wensen.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2007, 15:22   #7
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
jan hyoens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2003
Berichten: 11.300
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht

Persoonlijk zie ik ons land hoe langer hoe dichter bevolkt raken en hoe langer hoe dichter bebouwd. De open ruimten die we nu hebben kunnen we in mijn ogen beter aan de levenden geven.
Daar gaan ze niet mee kunnen lachen in de Westhoek met hun oorlogskerkhoven en bijhorend toerisme!
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2007, 17:07   #8
debbie
Minister
 
debbie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2005
Berichten: 3.178
Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Pfff, weer zo'n topic rond moslims.
Dat iedereen zich nu eens met zichzelf zou bemoeien ipv zich constant te ergeren over vanalles en nog wat.
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2007, 17:14   #9
Brandaan
Minister
 
Brandaan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 december 2005
Locatie: Delft
Berichten: 3.739
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie Bekijk bericht
Pfff, weer zo'n topic rond moslims.
Dat iedereen zich nu eens met zichzelf zou bemoeien ipv zich constant te ergeren over vanalles en nog wat.
Moei uzelf er dan ook niet mee.
__________________
--------------
Brandaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2007, 17:17   #10
debbie
Minister
 
debbie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2005
Berichten: 3.178
Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan Bekijk bericht
Moei uzelf er dan ook niet mee.
Hahahaha
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2007, 17:17   #11
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
Daar gaan ze niet mee kunnen lachen in de Westhoek met hun oorlogskerkhoven en bijhorend toerisme!
Tja, een monument is nu eenmaal iets anders dan een rij vol stenen, waaronder mensen die geen oorlog uitgevochten hebben, onder liggen.

Of misschien moeten de Joden en moslims het ook zo aanpakken en hun begraafplaatsen open stellen voor het publiek, tegen betaling, als museum. Lijkt me luguber, maar dan moeten we al geen discussie meer voeren over hoe de onderhoug gefinanciers moet worden.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2007, 19:07   #12
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Het is natuurlijk wel zo dat de westerse christenen zich mee hebben aangepast en gewoon de wetten van het land volgen.

Ik heb in mijn kindertijd ook nog geleerd dat een lichaam "heel" moest worden begraven en eeuwig blijven liggen, want dan kropen die allemaal terug uit hun graf bij De Laatste Dag (moslims geloven exact hetzelfde).

Dus blijft mijn vraag: waarom zouden moslims een aparte behandeling moeten krijgen, terwijl christenen zich maar moeten aanpassen? Ik denk niet dat christenen een verzekering kunnen afsluiten om ergens in Marokko te worden begraven hoor! Je kan als christen zelfs geen Marokkaan WORDEN indien je het zou wensen.
Ik leerde hetzelfde en had alle respekt voor alles wat ik leerde wat met de godsdienst te maken had. Toch stelde ik me heel vroeg al de vraag : wat gebeurt er met de mensen die doodgaan door een brand (misschien dat dit mij bezighield nav de brand van de Innovation).
Ik laat me in ieder geval cremeren en ben blij dat de Kerk heeft toegegeven aan de noden van onze tijd van overbevolking.
Maar toch intrigeert me nog steeds wat moslims en joden hierover denken, en zo er dergelijken zijn op het podium, wil ik graag van hen weten of zij nu echt geloven dat die mensen niet van de eeuwigheid kunnen genieten gewoon omdat zij geen lichaam meer hebben dat kan weder opstaan ?
Ik zou het op prijs stellen als ik er een antwoord op kreeg.
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2007, 20:22   #13
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Allemaal van in den tijd van toen, toen men nog in het zandmannetje geloofde.
Moslims geloven er nog steeds in.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2007, 21:07   #14
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Toch stelde ik me heel vroeg al de vraag : wat gebeurt er met de mensen die doodgaan door een brand (misschien dat dit mij bezighield nav de brand van de Innovation).
that makes two of us!

Maar ik denk niet dat moslims met die aparte stukjes zo'n probleem hebben (enfin toch niet als ze zichzelf opblazen blijkbaar).

Ze hebben er echter wèl een groot probleem mee als ze in varkenshuiden worden begraven.
Een succesvolle manier om het terrorisme te stoppen in sommige Engelse kolonies indertijd, maar dit blijkt nu té mensonterend te zijn precies.

Ik zou er nogal wat lappen spek tegenleggen moest ik het voor het zeggen hebben! Ze zullen dan wel twee keer nadenken alvorens zich op te blazen.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 7 maart 2007 om 21:08.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2007, 09:23   #15
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
that makes two of us!

Maar ik denk niet dat moslims met die aparte stukjes zo'n probleem hebben (enfin toch niet als ze zichzelf opblazen blijkbaar).

Ze hebben er echter wèl een groot probleem mee als ze in varkenshuiden worden begraven.
Een succesvolle manier om het terrorisme te stoppen in sommige Engelse kolonies indertijd, maar dit blijkt nu té mensonterend te zijn precies.

Ik zou er nogal wat lappen spek tegenleggen moest ik het voor het zeggen hebben! Ze zullen dan wel twee keer nadenken alvorens zich op te blazen.
Tiens, iemand in varkenshuiden begraven is mensonterend, maar jezelf opblazen en zoveel slachtoffers erbij maken, niet?

In mijn ogen hebben we hier eindelijk de gepaste straf voor een islamitische zelfmoordterrorist gevonden.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2007, 07:43   #16
Enter
Parlementslid
 
Enter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 oktober 2006
Berichten: 1.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Ik wens geen crematie, wel een kerkdienst, hij respecteert dat.
Dan is hij een slechte Moslim

Want Moslims horen hun vrouw onder de knoet te houden.

Enter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2007, 07:52   #17
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Pieke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 8.177
Standaard

Alléé, den hyoens die het opneemt voor de begrafenisrechten van een Marokkaanse vrouw. En ik die dacht dat ik alles al gezien had
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2007, 07:55   #18
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Met andere woorden: willen mensen correct religieus begraven worden, moeten ze hier de wetten overtreden, laten wijzigen of inderdaad hun lichaam laten repatriëren naar een plaats die wel aan de normen kan voldoen, in een land waar men nog wel plaats genoeg heeft op de kerkhoven.
Neen, dat is niet correct. De huidige wetgeving betreffende de begraafplaatsen vormt geen inbreuk op de christelijke geplogenheden of vereisten. De Kerk leert dat begraven worden het best beantwoordt aan ons geloof in de opstanding van het lichaam op de Jongste Dag. Nergens leert de Kerk evenwel dat onze stoffelijke overschotten voor eeuwig en altijd op een bepaalde plaats moeten blijven liggen. In de middeleeuwen waren knekelhuizen reeds gebruikelijk, waarbij men het skelet van lang geleden overleden mensen bewaarde.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2007, 08:00   #19
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Joden en moslims hebben principes die het christendom in de loop der tijd overboord hebben moeten gooien. Vroeger werden katholieke doden ook rond en voor de mensen van aanzien, zelfs in de kerk begraven.
Ondertussen zijn ze daar om praktische en hygiënische redenen van afgestapt. Met een toenemende bevolking, krijg je meer vergrijzing en meer sterfgevallen. Met als resultaat dat lijken niet eeuwig op dezelfde plaats kunnen blijven liggen. Vele oude begraafplaatsen zijn in ons land al opgedoekt.
Wat u aanhaalt als een "principe" is gewoonweg geen christelijk principe betreffende het begraven van een overledene. In de oudheid begroef men de christelijke doden niet in de kerken. Dat is pas een gewoonte die ontstaan is in de loop van de middeleeuwen. Ook in die tijden gebeurde het al dat kerkhoven werden opgeruimd en dat de overblijfselen gestapeld werden in een knekelhuis. Al dan niet openlijk. Dat laatste is nog heel vaak het geval in Griekenland waar men sedert eeuwen lang geleden overledenen opgraaft en de beenderen opeen stapelt.

Joden kijken naar een begraafplaats anders dan de christenen. Wij als christenen geloven in de opstanding van het lichaam, de joden niet. De dood is voor de jood een desolaat iets en dat wordt dan ook weerspiegelt in hun begraafplaatsen. Christenen verzorgen die, daar waar de de joden die laten verkommeren. De joden beschouwen het als het definitief en onherroepelijk achterlaten. De christenen niet.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2007, 08:01   #20
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
Alléé, den hyoens die het opneemt voor de begrafenisrechten van een Marokkaanse vrouw. En ik die dacht dat ik alles al gezien had
Hij neem het niet op omdat het een Marokkaanse vrouw is, maar gewoon omdat het gaat om de laatste wilsbeschikking van die vrouw, iets wat blijkbaar gedwarsboomd wordt door de familie.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be