Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 september 2007, 16:30   #1
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard hasseltse tiener wordt al maanden gegijzeld door amerikaanse conservatieven

Vlaamse tiener belandt in Amerikaanse nachtmerrie



Een 19-jarige Limburgse jongen vertrok begin augustus naar Amerika om er eindelijk zijn internetliefje te ontmoeten. Toen ter plaatse bleek dat zij amper 13 was, gooide de plaatselijke sheriff hem in de gevangenis.



Anderhalve maand al zit de 19-jarige Limburgse student vast in een cel in Harlan County in de Amerikaanse staat Kentucky. Hij haalt goede punten op school en is hier nooit in contact gekomen met het gerecht.

Het begint allemaal bijzonder banaal op MySpace, dé ontmoetingsplaats op internet voor jongeren. Onze landgenoot treft er een meisje uit Kentucky dat helemaal aan zijn profiel beantwoordt, en ze beginnen te chatten. Een kleine twee jaar zal het duren, steeds openhartiger, steeds intiemer. Ze willen elkaar ook ontmoeten, maar dat kan naar haar zeggen pas deze zomer, als ze 16 is.

Deze zomer vertrekt de jongen naar de States met geld dat hij leent van zijn ouders. Daar hoort hij van zijn 'vriendin' dat ze elkaar beter niet thuis ontmoeten. In Harlan County, een kleine, conservatieve gemeenschap, is dat bepaald de gewoonte niet. Beter afspreken in de bioscoop, waar ze vergezeld zal zijn van enkele vriendinnen en haar moeder. Vanaf dan loopt alles grondig fout.

Seksueel roofdier

De lokale pers doet verslag van hoe het gegaan is. Het meisje zonderde zich tijdens de filmvertoning wat af, waarop een vreemde naast haar kwam zitten. Alarmerend genoeg voor haar moeder om prompt de politie te bellen. Die kwam met vijf man de bioscoopzaal binnengevallen en nam de vreemde mee voor ondervraging.

Tijdens het verhoor probeerde de jongen duidelijk te maken dat hij helemaal geen vreemde was voor het meisje. Als bewijs gaf hij zelfs zijn paswoord op MySpace. Daar vond de politie het mailverkeer tussen beiden, inclusief de pikantere teksten en de gewaagde foto's die ze elkaar wel eens stuurden.

Toen was het hek helemaal van de dam. De Vlaamse tiener werd meteen gearresteerd op beschuldiging van 'bezit van seksuele afbeeldingen van een minderjarige en het onwettige gebruik van elektronische middelen om een minderjarige aan te zetten tot seksuele of andere verboden handelingen.'

Niet alleen werd de Vlaamse tiener meteen naar de gevangenis overgebracht, zijn verhaal kwam ook nog eens uitgebreid in de lokale pers. Marvin Lipfird, de plaatselijke sheriff, heeft van de strijd tegen seksuele delinquenten een prioriteit gemaakt. Hij noemt ze steevast predators, roofdieren, die er alleen maar op uit zijn 'de jonge en de zwakke' te pakken.

De sheriff geeft dan ook uitgebreid commentaar op de aanhouding van onze landgenoot. 'Mensen hebben vaak gezegd dat dit niet kan gebeuren in Harlan County', zegt hij in de Harlan Daily Enterprise. 'Wel, het is hier gebeurd. Onze streek mag dan al landelijk zijn, we blijven daarom niet gespaard van seksuele roofdieren zoals deze kerel. Twee jaar onderhield hij contact via het internet. Hij deed de moeite om een visum aan te vragen, de oceaan over te vliegen en helemaal tot in Harlan County te komen, hier op hotel te logeren en haar dan te gaan opzoeken in de bioscoop. De voorbedachtheid druipt eraf.'

Waarmee onze 19-jarige landgenoot in de gevangenis ook al meteen gebrandmerkt is als pedofiel, zo'n beetje het ergste wat een mens kan overkomen.


Geen intentie

Kort na zijn aankomst in de gevangenis zou hij er dan ook zwaar aangepakt en mishandeld zijn, maar details daarover zijn niet bekend. Wel is geweten dat hij intussen overgeplaatst is naar een andere vleugel van de gevangenis en het daar relatief goed stelt. Maar de beschuldigingen hangen nog steeds dreigend boven zijn hoofd.

Vanuit België behartigt meester Gerald Corthouts zijn zaak. 'Alles in dit dossier wijst op de onschuld van de jongen, die duidelijk niet beter wist dan dat zijn vriendin 16 jaar is. Van enige misdaad van zijn kant is dan ook geen sprake. Er was geen intentie, maar toch is hij in dit hallucinant verhaal terechtgekomen. We moeten hem nu zo snel mogelijk uit de gevangenis krijgen, terug bij zijn ouders. Die zijn door deze gebeurtenissen in een zware depressie terechtgekomen.'

--------------------------------------------------------------

verschrikkelijk. die jongen zit onschuldig weg te kwijnen in een amerikaanse cel waar hij folteringen moet ondergaan, ver weg van het beschaafde europa.
u ziet tot welk een waanzin een conservatief ingestelde gemeenschap zal leiden. laten wij ons dan ook behoeden voor de conservatieve krachten die hier naar de macht dingen.

hopelijk kan onze minister van buitenlandse zaken karel de gucht met deze barbaren onderhandelen over zijn vrijlating.

onze gedachten gaan naar het slachtoffer en zijn familie.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2007, 16:37   #2
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Tja amerika, voorbeeld van hoe het niet moet denk ik vaak.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2007, 16:38   #3
Don Quichote
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 juni 2003
Berichten: 3.350
Standaard

Hij heeft het aan zijn vader te danken.
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2007, 16:41   #4
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote Bekijk bericht
Hij heeft het aan zijn vader te danken.
gelieve een minimum aan respect te tonen, ook al bent u rechts-conservatief.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2007, 16:45   #5
Don Quichote
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 juni 2003
Berichten: 3.350
Standaard

Ik forum om te leren.

Heb zulke uitspraken geleerd van ene Mitgard.
Gewezen universiteitstudent.
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2007, 16:46   #6
De rechtvaardige rechter
Parlementslid
 
De rechtvaardige rechter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 november 2004
Berichten: 1.666
Standaard

tja toch oppassen met op internet te zitten te chatten. Maar ik vind dat dit wel een overdreven reactie is.
__________________
Tiocfaidh ár lá!
Links en Vlaams
De rechtvaardige rechter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2007, 16:46   #7
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Ik durf wedden dat die vette cherrif zelf kinderkes vogelt.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2007, 16:48   #8
Don Quichote
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 juni 2003
Berichten: 3.350
Standaard

Misschien was het de vader die nu zijn zoon laat rotten in de "jail".
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2007, 16:48   #9
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Als een veertigjarige zonder probleem een dertienjarige een tongzoen zou mogen draaien, waarom zou men dan niet mogen chatten met een dertienjarige en pikante foto's uitwisselen...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2007, 16:49   #10
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Ik durf wedden dat die vette cherrif zelf kinderkes vogelt.
Of gedetineerden?
Niet te onderschatten die sheriffs.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2007, 16:52   #11
Don Quichote
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 juni 2003
Berichten: 3.350
Standaard

Anti- Amerikaanse propaganda.

Meer is het niet.
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2007, 16:55   #12
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote Bekijk bericht
Anti- Amerikaanse propaganda.

Meer is het niet.
Welk? Mensen die denken dat hij in een val geloven? Of deze draad?

Laatst gewijzigd door Bhairav : 24 september 2007 om 16:55.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2007, 16:56   #13
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote Bekijk bericht
Anti- Amerikaanse propaganda.

Meer is het niet.
Twee snotneuzen die zitten te chatten vervolgen. Daar moet je een held voor zijn. En amerikanen zijn helden natuurlijk. Ze hebben iets met het heldendom zelfs. Wat dat weten enkel amerikanen zelf.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2007, 16:57   #14
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Twee snotneuzen die zitten te chatten vervolgen. Daar moet je een held voor zijn. En amerikanen zijn helden natuurlijk. Ze hebben iets met het heldendom zelfs. Wat dat weten enkel amerikanen zelf.
"Walking on water in a sea of incest."
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2007, 16:57   #15
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Te gek om los te lopen! Als dat meisje van 13 pikante foto's van zichzelf stuurt, waarop ze inderdaad 16 lijkt, denk ik niet dat die jongen een pedofiel is. Ik heb in praktijk al zulke gevallen geweten van een 13 jarig meisje met een 19 jarige jongen. In ons land is dat in principe ook verboden, maar ik stel me toch vragen bij bepaalde dingen.
Volgens mij wist dat meisje van 13 wel perfect wat ze deed, dus denk ik dat er op zich geen probleem is. Daarnaast heeft ze die jongen ook een rad voor ogen gedraaid. Ik heb ook een dertienjarige gekend, die je gemakkelijk 18 kon gokken en die papte ook aan met jongens van 19 en zelfs ouder.
Persoonlijk vind ik het verkeerd dat dat meisje gelogen heeft, maar die sherrif zijn reactie is nog verkeerder. Ik denk trouwens dat als die chatrelatie al twee jaar duurde, er toch wel een zekere band was tussen die twee pubers en deze hoeft ook niet op deze manier gebroken te worden.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2007, 17:00   #16
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Te gek om los te lopen! Als dat meisje van 13 pikante foto's van zichzelf stuurt, waarop ze inderdaad 16 lijkt, denk ik niet dat die jongen een pedofiel is. Ik heb in praktijk al zulke gevallen geweten van een 13 jarig meisje met een 19 jarige jongen. In ons land is dat in principe ook verboden, maar ik stel me toch vragen bij bepaalde dingen.
Volgens mij wist dat meisje van 13 wel perfect wat ze deed, dus denk ik dat er op zich geen probleem is. Daarnaast heeft ze die jongen ook een rad voor ogen gedraaid. Ik heb ook een dertienjarige gekend, die je gemakkelijk 18 kon gokken en die papte ook aan met jongens van 19 en zelfs ouder.
Persoonlijk vind ik het verkeerd dat dat meisje gelogen heeft, maar die sherrif zijn reactie is nog verkeerder. Ik denk trouwens dat als die chatrelatie al twee jaar duurde, er toch wel een zekere band was tussen die twee pubers en deze hoeft ook niet op deze manier gebroken te worden.
Dan was ze bij de aanvang toch pas dertien?...
Maar ja, moet allemaal kunnen van zodra men geen papfles meer gebruikt...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2007, 17:01   #17
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Hij blijkt onschuldig te zijn, maar is toch gepakt in de douches door medegevangen....lekker systeem daar in de VS.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2007, 17:02   #18
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Ik snap inderdaad ook niet meer hoe oud dat meisje is. Dertien bij het begin en dus ondertussen 15 of elf bij het begin en nu nog maar pas dertien. In dat laatste geval vermoed ik wel dat ze vroegrijp is.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2007, 17:10   #19
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
StevenNr1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 11.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Ik durf wedden dat die vette cherrif zelf kinderkes vogelt.
En dominee is
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2007, 17:18   #20
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 15 februari 2006
Berichten: 11.670
Standaard

Sheriff gevangen zetten. Jongen bevrijden.

Laatst gewijzigd door Heftruck : 24 september 2007 om 17:19.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:25.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be