Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 oktober 2007, 23:19   #1
abi
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 november 2004
Locatie: VLAAMSE REPUBLIEK
Berichten: 374
Standaard blinden klagen website aan !!!

Citaat:
Judge allows class action against Target website

Wed Oct 3, 1:39 AM ET

NEW YORK (Reuters) - A federal judge in California certified a class action lawsuit against Target Corp (TGT.N) brought by plaintiffs claiming the discount retailer's website is inaccessible to the blind, according to court documents.
Judge Marilyn Patel of the U.S. District Court for the Northern District of California also rejected Target's motion for summary judgment in the case, according to the ruling filed October 2.
According to the ruling, plaintiffs -- including the National Federation of the Blind -- claim Target.com violates federal and state laws prohibiting discrimination against the disabled.


"This is a tremendous step forward for blind people throughout the country who for too long have been denied equal access to the Internet economy," Marc Maurer, president of the National Federation for the Blind, said in a statement.
"All e-commerce businesses should take note of this decision and immediately take steps to open their doors to the blind," Maurer said.
"Target is committed to serving all of our guests and we believe that our Web site is fully accessible and complies with all applicable laws," Bloomberg quoted Target spokeswoman Carolyn Brookter as saying in an e-mailed statement.
Target was not immediately available for comment to Reuters.

bron yahoo news ; http://news.yahoo.com/s/nm/20071003/...u.n4zg1s2s0NUE

Blinden gaan de website van de Amerikaanse supermarkt keten Target aanklagen,omdat de site niet toegangkelijk is voor hen.

Moeten we binnenkort hier ook als uitbater van forums,commerciele site's en blogs ook al zorgen gaan maken,omdat onze site's niet aan de eisen voldoen??
abi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2007, 23:24   #2
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Hahah, ik hoop dat ze winnen. =D

Binnenkort een lawsuit omdat blinden niet met de wagen mogen rijden. Ze worden daar door verhinderd van een normaal leven te leiden.

Ik zal maar oppassen, algoed dat ze het niet kunnen lezen.
__________________




Verschaeve

Laatst gewijzigd door HAMC : 3 oktober 2007 om 23:26.
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2007, 23:26   #3
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Wat is dan eigenlijk de bedoeling ?
Dat elke website of forum een vorm van L&H- spraaktechnologie in z'n programma steekt ???
Ik dacht wel dat er al programmas en materialen waren om blinden teksten van een website te laten lezen in braille ... Maar daar heeft een website zelf toch niets mee te maken ?
__________________
Nieuw forumreglement : Volg de link voor meer details.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2007, 00:00   #4
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

in feite zouden al degeen die niet blind zijn zichzelf uit solidariteit met de blinden ook de ogen moeten uitsteken

is ten slotte de enige manier om ervoor te zorgen dat ze niet benadeelt zijn
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2007, 00:04   #5
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Wat is dan eigenlijk de bedoeling ?
Dat elke website of forum een vorm van L&H- spraaktechnologie in z'n programma steekt ???
Ik dacht wel dat er al programmas en materialen waren om blinden teksten van een website te laten lezen in braille ... Maar daar heeft een website zelf toch niets mee te maken ?
Er bestaan idd programmas die teksten direct overzetten naar Braïlle, maar die werken nog op xp en niet op vista, dus niet bruikbaar op de nieuwe pc's.

Ik werk nu trouwens met vista op mijn pcke en ben er heel te vreden over.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2007, 00:10   #6
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
in feite zouden al degeen die niet blind zijn zichzelf uit solidariteit met de blinden ook de ogen moeten uitsteken

is ten slotte de enige manier om ervoor te zorgen dat ze niet benadeelt zijn
Ah neen ...
Om dan in dezelfde positie te zijn moet een geblinddoekte dan ook kennis van braille hebben, het gevoel om het te kunnen lezen, de nodige materialen en programmas ...
Trouwens , blind zijn is een enorme handikap , maar we noemen het een handikap omdat ze nu eenmaal bepaalde zaken moeten ontberen ...
Anders zou het geen handikap zijn , hoe erg ik het voor die mensen ook vind ...
__________________
Nieuw forumreglement : Volg de link voor meer details.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2007, 00:11   #7
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

en onze oren moeten we natuurlijk ook allemaal kapot blazen want anders zijn de doven benadeelt
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2007, 00:12   #8
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

in feite kunnen we beter allemaal zelfmoord plegen want de dooien die zijn nu ook benadeelt he
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2007, 00:12   #9
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

alhoewel ?
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2007, 00:20   #10
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
en onze oren moeten we natuurlijk ook allemaal kapot blazen want anders zijn de doven benadeelt
Elke handikap heeft z'n problemen , en voor die mensen en hun omgeving is dat erg genoeg ...
Om mensen gelijk te stellen moet je niet iedereen die handikap geven uiteraard ...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
in feite kunnen we beter allemaal zelfmoord plegen want de dooien die zijn nu ook benadeelt he
???
Ooit wordt je daar toch aan gelijkgesteld ...
__________________
Nieuw forumreglement : Volg de link voor meer details.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2007, 06:16   #11
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abi Bekijk bericht
Moeten we binnenkort hier ook als uitbater van forums,commerciele site's en blogs ook al zorgen gaan maken,omdat onze site's niet aan de eisen voldoen??
Moeten we dat niet altijd? Een beetje zichzelf respecterende webmaster doet de nodige inspanningen om zijn site ook toegankelijk te maken voor mensen met een functiebeperking. Het is niet dat daar zware kosten aan verbonden zijn. Gewoon een beetje rekening houden met een aantal basisvereisten.

http://www.anysurfer.be/nl/
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2007, 06:19   #12
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ik werk nu trouwens met vista op mijn pcke en ben er heel te vreden over.
Werkelijk? Ik heb die rotzooi er na een paar weken terug afgegooid en terug XP geïnstalleerd.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2007, 06:42   #13
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Werkelijk? Ik heb die rotzooi er na een paar weken terug afgegooid en terug XP geïnstalleerd.
Ja, werkt zelfs vlot in netwerk met de andere pc's die nog met xp werken.
En het voordeel is zelfs dat ik wel aan alles kan bij hen, maar zij niet aan mijn zaken in de office 2007.
En de mogelijkheden met vista zijn dubbel zo groot en ens je het programma kent is het duizend maal gemakkelijker dat de XP.
Bijna het zelfde verschil als tussen de windows 95 en windows xp.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2007, 08:09   #14
Johan217
Minister
 
Johan217's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Gent
Berichten: 3.327
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Wat is dan eigenlijk de bedoeling ?
Dat elke website of forum een vorm van L&H- spraaktechnologie in z'n programma steekt ???
Ik dacht wel dat er al programmas en materialen waren om blinden teksten van een website te laten lezen in braille ... Maar daar heeft een website zelf toch niets mee te maken ?
Nee, dit gaat veel eenvoudiger. Je moet er gewoon voor zorgen dat je webpagina's kunnen worden ingelezen door een speciaal programma. Daar is niet zoveel werk aan als je denkt. Je moet er enkel voor zorgen dat alle belangrijke informatie en navigatieelementen op je site ook als tekst beschikbaar zijn, bv door achter alle banners, foto's en animaties een tekst-tag plaatsen, zodat de informatie uit die graphics kan worden ingelezen. Die tekst wordt dan voorgelezen op de pc van de gebruiker (braillehardware is voor de meesten veel te duur).

Er bestaan verschillende freewareprogramma's die websites kunnen voorlezen, en in Windows zit Microsoft Narrator standaard ingebouwd.

Van organisaties met enige betekenis mag je toch wel verwachten dat ze hun website toegankelijk maken voor iedereen...
Johan217 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2007, 08:18   #15
sn00py
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 mei 2006
Berichten: 1.987
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Wat is dan eigenlijk de bedoeling ?
Dat elke website of forum een vorm van L&H- spraaktechnologie in z'n programma steekt ???
Ik dacht wel dat er al programmas en materialen waren om blinden teksten van een website te laten lezen in braille ... Maar daar heeft een website zelf toch niets mee te maken ?
Er bestaan idd al programma's die webpagina's voorlezen. Er bestaan ook brailleregels: toestellen waar pinnetjes uitkomen en zo de tekst vormen in braille (regel per regel). De surfer kan dan met zijn vingertop de webpagina lezen (gaat verbazingwekkend snel).
Grootste pijnpunt blijven de webpagina's zelf: de leesprogramma's kunnen slechts overweg met "echte tekst". Als er bewegende tekst, tekst in animaties e.d.in een website voorkomen, kan het programma daar niet mee overweg. De web-programmeur kan dat oplossen door voor elke afbeelding/animatie een tekstueel alternatief te voorzien, maar jammer genoeg wordt dit vaak vergeten.
Webdesigners kunnen voor een website trouwens een label "blindsurf" krijgen, dat garandeert dat de site toegankelijk is voor blinden.

En wie Windows beu is, moet eens Linux proberen...
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2007, 08:41   #16
1010
Burger
 
1010's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 april 2006
Berichten: 106
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py Bekijk bericht
Webdesigners kunnen voor een website trouwens een label "blindsurf" krijgen, dat garandeert dat de site toegankelijk is voor blinden.
gewoon ff ter info: dat label heet tegenwoordig 'anysurfer'
1010 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2007, 08:51   #17
sn00py
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 mei 2006
Berichten: 1.987
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan217 Bekijk bericht
Nee, dit gaat veel eenvoudiger. Je moet er gewoon voor zorgen dat je webpagina's kunnen worden ingelezen door een speciaal programma. Daar is niet zoveel werk aan als je denkt. Je moet er enkel voor zorgen dat alle belangrijke informatie en navigatieelementen op je site ook als tekst beschikbaar zijn, bv door achter alle banners, foto's en animaties een tekst-tag plaatsen, zodat de informatie uit die graphics kan worden ingelezen. Die tekst wordt dan voorgelezen op de pc van de gebruiker (braillehardware is voor de meesten veel te duur).

Er bestaan verschillende freewareprogramma's die websites kunnen voorlezen, en in Windows zit Microsoft Narrator standaard ingebouwd.

Van organisaties met enige betekenis mag je toch wel verwachten dat ze hun website toegankelijk maken voor iedereen...
Sorry, had jouw post niet gezien. Heb infeite ongeveer hetzelfde gezegd.
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2007, 08:52   #18
sn00py
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 mei 2006
Berichten: 1.987
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1010 Bekijk bericht
gewoon ff ter info: dat label heet tegenwoordig 'anysurfer'
merci voor de info; het klinkt trouwens beter...
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2007, 12:02   #19
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Hahah, ik hoop dat ze winnen. =D

Binnenkort een lawsuit omdat blinden niet met de wagen mogen rijden. Ze worden daar door verhinderd van een normaal leven te leiden.

Ik zal maar oppassen, algoed dat ze het niet kunnen lezen.
Tekst is één van de dingen die ze wel kunnen lezen, met behulp van een braillebalk. Misschien is het halve forum wel stiekem blind...
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2007, 12:28   #20
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Er bestaan idd programmas die teksten direct overzetten naar Braïlle, maar die werken nog op xp en niet op vista, dus niet bruikbaar op de nieuwe pc's.

Ik werk nu trouwens met vista op mijn pcke en ben er heel te vreden over.
jij wilt je er weer vanafmaken met al die blinde dutskes nen oude computer cadeau te doen hé t zal niet pakken !
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:28.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be