Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 december 2020, 23:56   #21
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Wat heb je meer bij Windows-10 dan dat je in de 7 hebt.
Security updates.
Zou voldoende reden moeten zijn.
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2020, 00:05   #22
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Security updates.
Zou voldoende reden moeten zijn.
Probleem met de software van dit tijdperk is dat het niets anders doet dan updaten.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2020, 00:27   #23
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Probleem met de software van dit tijdperk is dat het niets anders doet dan updaten.
Als thuisgebruiker ondervind ik daar weinig hinder van.
Professioneel heb ik meer last met software die dat niet doet.
Oude brol werkend houden.
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2020, 00:49   #24
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.927
Standaard

Het probleem is dat men die software veel te snel wil vernieuwen. Uiteraard is dat allemaal om de commercie te laten draaien en nieuwe computers of laptops te verkopen.

Heel wat PC's en laptops van 5 jaar of ouder werken nog steeds prima. Echter ze belanden op het stort omdat de software erop zogezegd verouderd is...
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2020, 01:17   #25
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Technologie wordt zo ambetant dat een mens al terug op dos wilt draaien.
Floppy goes in, juiste command typen, floppy marcheert.

Floppy toch.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 13 december 2020 om 01:18.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2020, 01:30   #26
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Technologie wordt zo ambetant dat een mens al terug op dos wilt draaien.
Floppy goes in, juiste command typen, floppy marcheert.

Floppy toch.
Voor een gebruiker is dit geen optie meer. Die hoeft de DOS commando's niet meer te kennen. Mijn laatste versie was DOS 6.x op een 486 DX. Alles moest via de dot prompt.
Gebruikers hebben er geen boodschap meer aan.
Programmeurs daarentegen, of voor wie de kennis over de werking van een pc belangrijk is.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2020, 09:06   #27
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ik heb geen enkel probleem met Windows 10.
De maandelijkse update duurt soms wel nogal lang.
Als die te lang duurt is er al een probleemwant als ik de pc met win 10 op eens aanzet (echt héél weinig) lopen die nogal gemakkelijk binnen de update/grades.

Voor de apps, is dat in de Windows Store rechts bovenaan dacht ik om die te upgraden. (naast de inlog als je die hebt ten minste op de Store)

p.s.

Ik werk zelf nog steeds het liefst met Win7.

Ik heb een Win10 draaien op een pc maar die ben ik nog steeds aan het proberen naar eigen hand te zetten wat mij grotendeels al gelukt is. (opdringerig gedoe in bepaalde gevallen die Win10)

Een usb stick met één van de Linux distributies op gebruik ik ook al wel eens op een test pc.

Er is dan ook voor elk wat wils.

En daarbij is ook een groot verschil bij het gebruik van:

Als thuisgebruiker of voor een bedrijf?

RIP Windows 7???

__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 13 december 2020 om 09:14.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2020, 10:01   #28
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Liever ne goeie katapult dan een geweer van het Belgisch leger waar je zelf nog 'pang-pang' moet roepen bij gebrek aan munitie.
Dat doen de Hollanders wegens gebrek aan munitie.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2020, 10:05   #29
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Op een gewone desktop of laptop vind ik de windows 10 minder gebruiksvriendelijk dan win7. Als je een touchscreen hebt zal dat waarschijnlijk anders zijn.
W10 is wel sneller dan W7, zeker de startup.
En je werkt niet op een OS, maar op applicaties, en als je mee wil gaan met nieuwe applicaties zal je toch best naar W10 gaan.
Als het een PC is die voor één doel dient en waar je niks nieuws op gaat installeren zal Win7 beter zijn. Denk ik omwille van de UI, die van win10 ( startmenu en control panel) vind ik echt een achteruitgang.
Eigenlijk klopt dat niet. Maar W10 schakelt je PC niet echt uit. Dat ontdekte ik toen ik op een paar pc's. linux in dualboot wilde installeren. De voor mijn beperkte computerkennis verstaanbare uitleg was: WIN10 schrijft bij afsluiten een klein bestand waar alle opgeslagen wordt waar je mee bezig bent. De PC wordt eigenlijk niet100% afgesloten. Bij het opstarten wordt dat bestand opnieuw geopend. Om de pc volledig af te sluiten moet je veranderingen aanbrengen in de opstartprocedure. Anders lukt het niet om linux te installeren, of in dualboot op te starten.

Mensen met meer kennis van OS zullen daarover wel een betere uitleg kunnen geven.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2020, 10:19   #30
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Eigenlijk klopt dat niet. Maar W10 schakelt je PC niet echt uit. Dat ontdekte ik toen ik op een paar pc's. linux in dualboot wilde installeren. De voor mijn beperkte computerkennis verstaanbare uitleg was: WIN10 schrijft bij afsluiten een klein bestand waar alle opgeslagen wordt waar je mee bezig bent. De PC wordt eigenlijk niet100% afgesloten. Bij het opstarten wordt dat bestand opnieuw geopend. Om de pc volledig af te sluiten moet je veranderingen aanbrengen in de opstartprocedure. Anders lukt het niet om linux te installeren, of in dualboot op te starten.

Mensen met meer kennis van OS zullen daarover wel een betere uitleg kunnen geven.
Zelf nog niet getest maar het kan.

Toch zijn er enkele voorwaarden aan verbonden om het allemaal naar behoren te laten werken.

Zo maak je een dualboot-systeem

Sandbox en virtualisatie van een computer met Hyper-V (voor zowel Windows 10 Pro als Home!)

Ik ben niet zeker maar ik dacht dat je hyper V wel moet aanzetten in Win10 om aan de slag te kunnen gaan.

IT TOOLS en TIPS

In extremis Oracle
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2020, 10:21   #31
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Moest je weten hoeveel Win-7 ik al op nieuwe laptops heb gezet omdat ook zij van de 10 niets moesten weten ?
Ja, de ondersteuning voor de 7 is gedaan, maar als je wat voorzichtig bent op het net (maw, niet alles wat je tegenkomt en 'gratis' is der zo maar opsmijten) en met een goede antivirus, hoeft zelfs geen betalende te zijn zit je ook safe zenne.
En mocht je toevallig eens in de probs geraken, laat dan Adwcleaner gerust zijn werk eens doen. Ook een gratis progje van Malwarebytes.
Zelfs zonder updates zijn die oude OSnog altijd goed te gebruiken.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2020, 10:33   #32
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Windows 7 was een zeer goed besturingssysteem. Betrouwbaar.
Updates zijn er niet meer.
Windows 10, ondertussen, is ook zeer goed, moderner, biedt een pak meer opties.
Ik weet niet waarvoor je de pc gebruikt. In ieder geval, een overstap naar Windows 10 valt te overwegen, maar noodzaakt misschien een nieuw toestel.
En als je een nieuwe pc (of laptop) koopt, opteer dan ineens voor een i7 processor en minsten 16 GB RAM.
Jawadde

Als hij toekomt met een win7 van 6 jaar geleden, heeft-ie echt geen i7 met 16 GB nodig nu he.

Maar ik zou Ubuntu (mate) willen aanraden op zijn machine, als hij win7 beu is. Win10 is niet slecht maar enkel maar voor gaming. Ik denk niet dat hij dat doet. Voor al de rest is win10 nergens nodig voor, en kan je het evengoed of beter doen met Ubuntu. En daar zijn geen privacy problemen, en is er ook geen obsolescence.

Eens je met ubuntu vertrokken bent, kan je een machine 15 jaar houden als je wil.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2020, 10:36   #33
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Eigenlijk klopt dat niet. Maar W10 schakelt je PC niet echt uit. Dat ontdekte ik toen ik op een paar pc's. linux in dualboot wilde installeren. De voor mijn beperkte computerkennis verstaanbare uitleg was: WIN10 schrijft bij afsluiten een klein bestand waar alle opgeslagen wordt waar je mee bezig bent. De PC wordt eigenlijk niet100% afgesloten. Bij het opstarten wordt dat bestand opnieuw geopend. Om de pc volledig af te sluiten moet je veranderingen aanbrengen in de opstartprocedure. Anders lukt het niet om linux te installeren, of in dualboot op te starten.

Mensen met meer kennis van OS zullen daarover wel een betere uitleg kunnen geven.
Uw uitleg is juist. Dat is gedaan om rapper terug kunnen te starten. Het volstaat om in de BIOS "fast boot" uit te schakelen.

Eerlijk gezegd, behalve voor gaming, zie ik het nut niet in van een windows systeem (tenzij je een of andere soft gebruikt die enkel maar onder windows draait). Linux is veel zuiniger, cleaner en vanalles en heeft minder gears nodig.

En als je een luiwammes bent die veel geld heeft, veiligheid en gemakkelijkheid wil, die gaat voor een mac. Maar het is wel 3 keer duurder voor hetzelfde. Maar je bent dan wel zowel veilig als gebruiksvriendelijk als je moet je van niks iets aantrekken. Wel geen gamen.

Ik heb een paar windows machines voor gaming, en ik moet zeggen dat er altijd kleine probleempjes zijn: dan valt het geluid eens uit en moet ik nieuwe drivers installeren, dan ditte en dan datte. Ik vind win10 wel stukken beter dan win8 dat een ramp was, maar ik blijf het gebruikersonvriendelijk vinden als je het wil aanpassen aan uw noden.

Laatst gewijzigd door patrickve : 13 december 2020 om 10:38.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2020, 10:36   #34
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Security updates.
Zou voldoende reden moeten zijn.
Vraag is of je die écht allemaal nodig hebt ?
Bij een nieuw os is dat zeker het geval, maar wat Win-7 betreft, eens als je de SP1 hebt heb je eigenlijk meer dan voldoende.
Tenzij je natuurlijk alles op je pc gaat zetten wat je tegenkomt op het net en wat 'zogezegd' 'gratis' is.
Een goede antivirus, mag zelfs een gratische zijn, en wat discipline zijn meer dan voldoende. Eventueel Malware bytes eens laten draaien als je ergens een vermoeden hebt, en je zit goed.
Bijkomend is het mijn pc en niet de pc waar M$ het voor het zeggen heeft wat bij Win-10 het geval is.
Je kan Win-10 nu ook wel gaan tunen maar de kans is groot dat je na een volgende update weer kan herbeginnen.

Win-10 zie ik als en laatste poging van M$ om terug wat meer marktaandeel te krijgen maar het lukt hen niet echt goed.
Ik weet niet juist meer waar ik dat ergens ooit gepost heb maar ooit heb ik eens gezegd dat Linux de toekomst zal worden. Dat werd toen door sommigen al lachend van tafel geveegd.
En waar staat Linux nu ?
Dik nummer 1.
Alles wat mobieltjes ed betreft is allemaal Linux based (de kernel van Android is immers pure Linux). M$ heeft daar ook het onderspit moeten delven.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.

Laatst gewijzigd door kojak : 13 december 2020 om 10:37.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2020, 10:37   #35
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Jawadde

Als hij toekomt met een win7 van 6 jaar geleden, heeft-ie echt geen i7 met 16 GB nodig nu he.

Maar ik zou Ubuntu (mate) willen aanraden op zijn machine, als hij win7 beu is. Win10 is niet slecht maar enkel maar voor gaming. Ik denk niet dat hij dat doet. Voor al de rest is win10 nergens nodig voor, en kan je het evengoed of beter doen met Ubuntu. En daar zijn geen privacy problemen, en is er ook geen obsolescence.

Eens je met ubuntu vertrokken bent, kan je een machine 15 jaar houden als je wil.
In mijn pc’s steekt al meer dan 10 jaar 16 gig en een i7.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2020, 10:42   #36
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
In mijn pc’s steekt al meer dan 10 jaar 16 gig en een i7.
Daar moet gij U destijds blauw aan betaald hebben dan .

Het punt is dat de OP dat helemaal niet nodig heeft. Het geld dat hij nu aan een nutteloze i7 en 16 GB besteedt kan hij beter binnen enkele jaren besteden aan een nieuwere machine.

Het is wel waar dat investeren in een stevige processor uw machine langer laat meegaan, maar investeren in geheugen nu is nergens nodig voor. Voor het geld van 16 G nu, kan hij 32 G installeren binnen enkele jaren.

Ondertussen heeft hij dat niet nodig.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2020, 10:45   #37
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Daar moet gij U destijds blauw aan betaald hebben dan .

Het punt is dat de OP dat helemaal niet nodig heeft. Het geld dat hij nu aan een nutteloze i7 en 16 GB besteedt kan hij beter binnen enkele jaren besteden aan een nieuwere machine.

Het is wel waar dat investeren in een stevige processor uw machine langer laat meegaan, maar investeren in geheugen nu is nergens nodig voor. Voor het geld van 16 G nu, kan hij 32 G installeren binnen enkele jaren.

Ondertussen heeft hij dat niet nodig.
Niet enorm, maar toen was ik nog veel aan het gamen.

Bij de vorige aankoop wou ik 32 gig steken maar ik las toen dat het eigenlijk niet nodig was omdat de meeste OS voor 16 gig geoptimaliseerd waren. Iemand die daar meer van weet?
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2020, 15:00   #38
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Niet enorm, maar toen was ik nog veel aan het gamen.

Bij de vorige aankoop wou ik 32 gig steken maar ik las toen dat het eigenlijk niet nodig was omdat de meeste OS voor 16 gig geoptimaliseerd waren. Iemand die daar meer van weet?
32GB is overkill.
Mijn huidige gamebak, deze week in elkaar gestoken, heeft ook 'maar' 16GB.
Beter dan RAM met hogere freq. en lagere cas latency dan gewoon 'meer'.
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2020, 15:03   #39
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
32GB is overkill.
Mijn huidige gamebak, deze week in elkaar gestoken, heeft ook 'maar' 16GB.
Beter dan RAM met hogere freq. en lagere cas latency dan gewoon 'meer'.
Een belangrijk puntje waar veel mensen amper of niet naar kijken.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2020, 15:13   #40
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
32GB is overkill.
Mijn huidige gamebak, deze week in elkaar gestoken, heeft ook 'maar' 16GB.
Beter dan RAM met hogere freq. en lagere cas latency dan gewoon 'meer'.
Ik heb game pass ultimate afgesloten omdat de updates teveel werden.
ALS ik dan eens speel, moet dat spel direct marcheren zoals dat altijd marcheerde. Laat er een maand of 2 tussen en ge kunt niet meer opstarten zonder update.

Bij pareltjes als Alyxx heb ik dat wel niet voorgehad. Uitzondering.
Maar vele andere game makers zijn precies met vanalles meer bezig dan een spel tot kunst boetseren.

Misschien dat ik die nieuwe medal of honor ga kopen. Misschien ook niet.
Ge krijgt al heimwee naar playstation 1. Game goes in, game plays.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:17.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be