Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 november 2019, 16:06   #1261
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Daaruit mag ik besluiten dat 'Vlaamse identiteit' gen zinwol project is. Want zij hebben héél veel subsidie nodig.
Besluit: de lokale bevolking heeft geen interesse aan een Vlaamse identiteit.Zoals de Vlaamse bevolking al geen zin had aan een Vlaamse feestdag zonder subsidie of een bijkomende vrije dag.
Tut tut tut, jij bent Vlaming zoals iedereen die in de deelstaat Vlaanderen woont. Uw Limburgs gezemel is alleen goed voor een beetje folklore. Alleen reeds uit dankbaarheid omdat de rest van Vlaanderen jullie flink geholpen heeft wanneer jullie economisch in de shit zaten zouden jullie Vlaming moeten zijn met hart en ziel.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2019, 16:10   #1262
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
2


De Beatles die waren wereldberoemd ,

de Rolling Stones die waren wereldberoemd .


Maar die hadden geen subsidies nodig,

die leefden van hun concerten en platenverkoop.
Het is zelfs goed mogelijk dat de Beatles het nooit zo ver geschopt zouden hebben als ze niet eerst in obscure Hamburgse clubjes hadden moeten optreden, maar in de plaats daarvan hadden kunnen beginnen met subsidies wat platen maken.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2019, 16:20   #1263
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Tut tut tut, jij bent Vlaming zoals iedereen die in de deelstaat Vlaanderen woont. Uw Limburgs gezemel is alleen goed voor een beetje folklore. Alleen reeds uit dankbaarheid omdat de rest van Vlaanderen jullie flink geholpen heeft wanneer jullie economisch in de shit zaten zouden jullie Vlaming moeten zijn met hart en ziel.
Vlamingen ons geholpen? De hulp kwam vooral uit Europa. Hetgeen Vlaanderen gegeven heeft komt nog bijlange niet toe om te compenseren wat Limburg door de jaren heen te weinig heeft gekregen.
Het Europese geld dat Limburg gekregen heeft was nuttig besteed. Nu wil Vlaanderen de opbrengst van die nuttige investeringen en de inspanningen van de Limburgse bevolking ook nog rap in eigen zak steken.

Laatst gewijzigd door pajoske : 23 november 2019 om 16:23.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2019, 16:32   #1264
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Kan ik dan onmogelijk én (West-, dus écht-)Vlaams én anarchist zijn?

Ik hoef van/vraag aan niemand subsidies, trouwens.

Ik beschik over mezelf, m'n eigen apparatuur en een netwerk van vriend(inn)en in een vergelijkbare situatie. Wij trekken ons plan wel.

De draaikonterij, gatlikkerij, papierschijterij en smoelentrekkerij die nodig is om aan subsidies (een aalmoes en/of een doos van pandora) te geraken is tijdverlies:

ondertussen kunt ge niks DOEN of MAKEN, hé.


Dit forum is trouwens niet minder tijdverlies:

hoofdzakelijk dovemansgesprek tussen slogans debiterende onbenullen - en ja, ik ben ook een onbenul, ik maak me geen illusies - dat tot niets leidt.

Prettige avond, verder.

Voila! Nu horen jullie het ook eens van iemand anders.
Maar U best niet verder teveel vragen stellen over dit forum.
De dagbladen bannen zoveel mogelijk onnozele praat.
Ze maken die liefst zelf.
Maar als je naar de essentie van dit forum gaat stel ik wel vast dat er (wie?) geld over de balk wordt gegooid
om onnozele praat te propaganderen.
De vraag is dus (wie)?
De tweede vraag is dus waar dat geld vandaan komt ?
En de derde vraag is waarom zoveel kleine politiekers; die denken dat ze groot zijn; er gebruik van maken.
En de vierde vraag is wie er toegang heeft tot dit forum.
Als een bron voor de staatsveiligheid is het een te duchten wapen.

Maar de onbenullen die het hier vol zeveren stellen zich die vragen niet.
Ik feitelijk ook niet. Bij mij is het een gevolg van beroepsmisvorming.
Ik kan het nu eenmaal niet laten.
Maar voor de rest heb ik er geen problemen mee.
Zot zijn en blijven doet geen zeer.
En het brengt geen Euro op maar wel problemen.
Een normale mens stelt zich dus best niet teveel vragen.

Welkom bij de club djimi.
Uw bijdrage was een verademing.
En het doet soms echt deugd om ook eens met een tweede zot te kunnen lachen. Die droogstoppels die alles beter weten hangen mij ook de keel uit.

Laatst gewijzigd door werkman : 23 november 2019 om 16:43.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2019, 17:14   #1265
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Denk eens twee minuten na. Hoeveel potentieel publiek (klanten) hadden de Beatles en de rolling stones? Hoeveel potentieel publiek (klanten) had Will Tura?
Hoeveel potentieel publiek heeft een Vlaamse film? Zelfs in Nederland worden die dikwijls niet uitgezonden.

Ik een klein gebied zoals Vlaanderen zijn véél minder mogelijkheden om op grote schaal bekend en zelfbedruipend te worden.
Waarom denkt ge dat de meeste zangers in bv 'the voice van Vlaanderen' in de Engelse taal zingen? Dat ze die TV-zender ook maar haar vergunning afpakken omdat die 'onze cultuur' naar de achtergrond duwt. Als onze nationalistische consequent willen zijn doen ze dat.

Wedden dat ze dat niet doen?
Als we vergelijken met een volk als het Griekse (een goede tien miljoen zielen), dan vallen onmiddellijk de verschillen op. Ook daar is de "markt" klein. Ook daar is het "potentieel publiek" klein.

En welk enorm verschil valt dan op? Juist, moderne muziek wordt daar grotendeels gebracht in het... Grieks. De Griekse film bestaat en is populair. En ook de Voice bestaat daar en heel veel kandidaten brengen hun zangtalent in eigen taal.

Het ligt dus niet in de aantallen. Wel in de mentaliteit en de culturele reflex binnen een volk.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2019, 17:18   #1266
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Vlamingen ons geholpen? De hulp kwam vooral uit Europa. Hetgeen Vlaanderen gegeven heeft komt nog bijlange niet toe om te compenseren wat Limburg door de jaren heen te weinig heeft gekregen.
Het Europese geld dat Limburg gekregen heeft was nuttig besteed. Nu wil Vlaanderen de opbrengst van die nuttige investeringen en de inspanningen van de Limburgse bevolking ook nog rap in eigen zak steken.
Als Limburg "door de jaren" te weinig heeft gekregen, dan zult u uw beschuldigende vinger toch richting Belgische staat moeten richten. Pas in 1988 krijgen de gewesten een bescheiden speelruimte op economisch vlak. Nauwelijks dertig jaar.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2019, 17:22   #1267
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Het Europese geld dat Limburg gekregen heeft was nuttig besteed. Nu wil Vlaanderen de opbrengst van die nuttige investeringen en de inspanningen van de Limburgse bevolking ook nog rap in eigen zak steken.
Nuttig besteed...

U weet toch wat een zekere kwaliteitskrant kopte toen er werd aangekondigd dat er na de sluiting van Ford weer eens vele miljoenen werd vrijgemaakt voor Limburg? Ik geeft het u eventjes: "Weer extra miljoenen, parels voor de zwijnen?" En het artikel was niet mals...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2019, 18:24   #1268
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Vlamingen ons geholpen? De hulp kwam vooral uit Europa. Hetgeen Vlaanderen gegeven heeft komt nog bijlange niet toe om te compenseren wat Limburg door de jaren heen te weinig heeft gekregen.
Het Europese geld dat Limburg gekregen heeft was nuttig besteed. Nu wil Vlaanderen de opbrengst van die nuttige investeringen en de inspanningen van de Limburgse bevolking ook nog rap in eigen zak steken.

Ja,ja! Het compensatiegeld voor de sluiting van de Limburgse mijnen verdween toch in de zakken van zogezegd een prins die een paar platenwinkels had gehuurd en pas dan in faling ging. Zijn aandelen waren niks meer waard maar het geld was verdwenen. Ook de atoma-schriftjes waarin genoteerd werd wie het geld kreeg. En als beloning werd die vent met zijn schriftjes nog eens aangesteld in Spanje als directeur van een gesloten paleis uit de wereldtentoonstelling. De Spaanse zon bruint vlugger.
Hij laat zich hier niet meer zien.
Pa jongen; gij kunt nogal wat vertellen. Ze hebben in Limburg nog te veel gekregen. Dat anderen er mee smijten is; toegegeven; niet de bewezen schuld van de Limburgers. Maar dat geeft U niet het recht om de waarheid de nek om te wringen als het in uw kraam past. Wij kunnen ook onthouden en nadenken.
Jij schijnbaar minder.
Bovendien schiet je hier de ene olifant na de andere dood met uw windbukske. Of die olifanten in de Belgische moerassen nog leven is bijzaak.
Waren het geen mammoeten?

Laatst gewijzigd door werkman : 23 november 2019 om 18:54.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2019, 18:54   #1269
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Luik(& Loon) is in feite 800 jaar Duits geweest. Te merken aan ons dialect.
En waarschijnlijk de enige oorzaak dat Luik, in tegenstelling met vele andere Franstalige steden wel een roemrijk verleden gekend hebben...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2019, 18:58   #1270
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Euh ... ?

Vooral bang voor een mogelijke verschraling van het culturele aanbod, denk ik.


Maar de Brusselse artiesten- en kunstenaarsgemeenschap (én z'n publiek) is allang niet meer gelijk te stellen met 'de francofonie', hoor.

Het is in die kringen steeds gebruikelijker een soort Engels te spreken, elk met z'n eigen accent.
Maar blijft van waar komen de subsidies wanneer de Vlaamse en franstalige Brusselaars op kultureel vlak goed samenwerken???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2019, 19:00   #1271
Jakko
Minister-President
 
Geregistreerd: 6 juni 2004
Berichten: 5.421
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Ja,ja! Het compensatiegeld voor de sluiting van de Limburgse mijnen verdween toch in de zakken van zogezegd een prins die een paar platenwinkels had gehuurd en pas dan in faling ging. Zijn aandelen waren niks meer waard maar het geld was verdwenen. Ook de atoma-schriftjes waarin genoteerd werd wie het geld kreeg. En als beloning werd die vent met zijn schriftjes nog eens aangesteld in Spanje als directeur van een gesloten paleis uit de wereldtentoonstelling. De Spaanse zon bruint vlugger.
Hij laat zich hier niet meer zien.
Pa jongen; gij kunt nogal wat vertellen. Ze hebben in Limburg nog te veel gekregen. Dat anderen er mee smijten is; toegegeven; niet de schuld van de Limburgers. Maar dat geeft U niet het recht om de waarheid de nek om te wringen als het in uw kraam past. Wij kunnen ook onthouden en nadenken.
Jij schijnbaar minder.
Bovendien schiet je hier de ene olifant na de andere dood met uw windbukske. Of die olifanten in de Belgische moerassen nog leven is bijzaak.
Waren het geen mammoeten?
Citaat:
Cijfers liegen niet. Op basis van het Limburgse aandeel in o.a. totale bevolking, doelgroepen, oppervlakte en toegevoegde waarde zouden de hogere overheden jaarlijks 2,74 miljard euro in de provincie Limburg moeten besteden en investeren voor decentrale activiteiten. In werkelijkheid besteden ze slechts 2,41 miljard euro. Limburg loopt dus jaarlijks 326 miljoen euro mis. Limburgers krijgen van Brussel niet hun billijke deel.

Deze structurele onderfinanciering (12%) legt een zware hypotheek op de economie en reconversie van Limburg. Daar verhelpt geen enkel Limburgplan wat aan, want de onderfinanciering van Limburg bedraagt jaarlijks minstens 326 miljoen euro oftewel anderhalve keer SALK (wat een eenmalige operatie is). Dit is nog een onderschatting.
De onderfinanciering van Limburg
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2019, 19:04   #1272
Jakko
Minister-President
 
Geregistreerd: 6 juni 2004
Berichten: 5.421
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Nuttig besteed...

U weet toch wat een zekere kwaliteitskrant kopte toen er werd aangekondigd dat er na de sluiting van Ford weer eens vele miljoenen werd vrijgemaakt voor Limburg? Ik geeft het u eventjes: "Weer extra miljoenen, parels voor de zwijnen?" En het artikel was niet mals...
Neen, dat wist ik nog niet, maar je zult wel zo vrij zijn een link te posten?

81 miljoen extra vlaams geld voor Limburg - SALK

Laatst gewijzigd door Jakko : 23 november 2019 om 19:06.
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2019, 19:22   #1273
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Neen, dat wist ik nog niet, maar je zult wel zo vrij zijn een link te posten?

81 miljoen extra vlaams geld voor Limburg - SALK
Ik reageer daar zelfs niet meer op. Met iemand discuteren die de betekenis van een vraagteken in de titel van een krantenartikel al niet snapt is het moeilijk een discussie te voeren.
Linken geven. Ik dat is te moeilijk. En dat voor iemand die altijd vraagt je beweringen te staven met bronnen.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2019, 19:22   #1274
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Maar blijft van waar komen de subsidies wanneer de Vlaamse en franstalige Brusselaars op kultureel vlak goed samenwerken???
Dat hangt er van af.


Soms komt al het geld voor een bepaald 'project' van Vlaanderen (Vlaamse instellingen), soms van de Fédération Wallonie-Bruxelles.

Soms geven beide gemeenschappen een financiële injectie.

Soms wordt er ook Europese steun gegeven.

Ook de gemeenten voelen zich soms geroepen bepaalde initiatieven te nemen of te subsidiëren.

En dan is er ook nog 'de privé'.

Maar er zijn ook véél (héél véél) initiatieven die weinig tot helemaal géén subsidie ontvangen.

Het resultaat is een zeer divers aanbod dat door een zeer divers publiek gesmaakt wordt.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2019, 19:27   #1275
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Dat hangt er van af.


Soms komt al het geld voor een bepaald 'project' van Vlaanderen (Vlaamse instellingen), soms van de Fédération Wallonie-Bruxelles.

Soms geven beide gemeenschappen een financiële injectie.

Soms wordt er ook Europese steun gegeven.

Ook de gemeenten voelen zich soms geroepen bepaalde initiatieven te nemen of te subsidiëren.

En dan is er ook nog 'de privé'.

Maar er zijn ook véél (héél véél) initiatieven die weinig tot helemaal géén subsidie ontvangen.

Het resultaat is een zeer divers aanbod dat door een zeer divers publiek gesmaakt wordt.
Dank je voor de uitleg...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2019, 19:51   #1276
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.665
Standaard

jullie begrijpen er niets van KUNST=SOLIDAIR
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2019, 19:52   #1277
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
jullie begrijpen er niets van KUNST=SOLIDAIR

Ik heb hier toch al veel gelezen dat KUNST=ELITAIR is hoor.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2019, 20:00   #1278
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ik reageer daar zelfs niet meer op. Met iemand discuteren die de betekenis van een vraagteken in de titel van een krantenartikel al niet snapt is het moeilijk een discussie te voeren.
Linken geven. Ik dat is te moeilijk. En dat voor iemand die altijd vraagt je beweringen te staven met bronnen.
U vraagt, wij draaien.

Citaat:
Toen de laatste mijn sloot, werkten daar 14.000 mensen. Maar andere grote werkgevers ter vervanging van 'de put' bleven uit en we weten allemaal hoe het met Ford Genk is afgelopen. Bovendien werd met het reconversiegeld weinig zorgvuldig omgesprongen. Omkopingsschandalen zoals dat van de Superclub-affaire en miljoeneninvesteringen die tot niets leidden, wierpen een donkere schaduw over het al sombere Limburgse mijnverleden. Recentelijk nog gingen miljoenen euro's aan reconversiegeld verloren met het geflopte Land van Ooit in Tongeren.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20161007_02506610

Ik weet dat u daar allemaal niet op reageert, want u staat iedere keer weer met de broek op de enkels.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2019, 20:06   #1279
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
jullie begrijpen er niets van KUNST=SOLIDAIR
Solidair met wie...?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2019, 20:58   #1280
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
jullie begrijpen er niets van KUNST=SOLIDAIR

Ja ja! Behalve als kunst opbrengt. Ik weet er meer van dan jij.
En ik heb bijgevolg niet de minste goesting om kunst nog te steunen.
Maar U mag dat uiteraard!
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:05.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be