Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 november 2009, 00:28   #1
De rode baron
Partijlid
 
De rode baron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 augustus 2006
Berichten: 210
Standaard Vlaams Belang is een partij van postjes pakken

Na de concurrentie om in de VRT - raad te zitten, is er nu de grote discussie: hoe kunnen we onze postjes garanderen?
Blijven we de luis in de pels? Met het risico dat de kiezers hun geduld opgeraakt?
Proberen we allianties te sluiten? Maar dan moeten de scherpe kantjes van het programma er af.

De partij is in twee gesplitst. Dewinter pleit voor de harde lijn. Anderen zijn voorzichtiger:

http://www.werktitel.be/2009/10/vb-d...voor-het-blok/

Maar voor Dewinter en Annemans draait het om berekening: de harde lijn is de beste manier om ons dik loon en onze villa in Brasschaat te verzekeren.

Zelden zo'n hypocriete show gezien.
De rode baron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2009, 00:30   #2
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De rode baron Bekijk bericht
Maar voor Dewinter en Annemans draait het om berekening: de harde lijn is de beste manier om ons dik loon en onze villa in Brasschaat te verzekeren.
Dat kun je van elke politicus zeggen. Niet noodzakelijk terecht.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2009, 00:32   #3
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De rode baron Bekijk bericht
Na de concurrentie om in de VRT - raad te zitten, is er nu de grote discussie: hoe kunnen we onze postjes garanderen?
Blijven we de luis in de pels? Met het risico dat de kiezers hun geduld opgeraakt?
Proberen we allianties te sluiten? Maar dan moeten de scherpe kantjes van het programma er af.

De partij is in twee gesplitst. Dewinter pleit voor de harde lijn. Anderen zijn voorzichtiger:

http://www.werktitel.be/2009/10/vb-d...voor-het-blok/

Maar voor Dewinter en Annemans draait het om berekening: de harde lijn is de beste manier om ons dik loon en onze villa in Brasschaat te verzekeren.

Zelden zo'n hypocriete show gezien.
Annemans en Dewinter hebben gelijk. Van die zachtgekookteipartijen zijner al veel te veel. Vlaanderen heeft nood aan een harde lijnpartij. Ze zijn al veel te zacht geworden de laatste jaren en dat levert ze enkel en alleen windeieren op.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2009, 00:38   #4
De rode baron
Partijlid
 
De rode baron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 augustus 2006
Berichten: 210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Annemans en Dewinter hebben gelijk. Van die zachtgekookteipartijen zijner al veel te veel. Vlaanderen heeft nood aan een harde lijnpartij. Ze zijn al veel te zacht geworden de laatste jaren en dat levert ze enkel en alleen windeieren op.
Je vergist je: Annemans en Dewinter zijn nog erger: wat moet er gedaan worden om hun loon en hun voordelen te verzekeren: de harde lijn.
Iedereen weet hoe bevriend ze zijn met de grote kapitaalbezitters in de haven van Antwerpen.
Ze zijn Bruno Valkeniers trouwens gaan halen bij het havenpatronaat. In die kringen geldt er maar één motto: vul je zakken.
De rode baron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2009, 00:44   #5
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De rode baron Bekijk bericht
Je vergist je: Annemans en Dewinter zijn nog erger: wat moet er gedaan worden om hun loon en hun voordelen te verzekeren: de harde lijn.
Iedereen weet hoe bevriend ze zijn met de grote kapitaalbezitters in de haven van Antwerpen.
Ze zijn Bruno Valkeniers trouwens gaan halen bij het havenpatronaat. In die kringen geldt er maar één motto: vul je zakken.
Vergeleken bij andere partijen en bij de leden van ons koningshuis, zal dat nog best meevallen denk ik.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2009, 08:26   #6
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.362
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De rode baron Bekijk bericht
Na de concurrentie om in de VRT - raad te zitten, is er nu de grote discussie: hoe kunnen we onze postjes garanderen?
Blijven we de luis in de pels? Met het risico dat de kiezers hun geduld opgeraakt?
Proberen we allianties te sluiten? Maar dan moeten de scherpe kantjes van het programma er af.

De partij is in twee gesplitst. Dewinter pleit voor de harde lijn. Anderen zijn voorzichtiger:

http://www.werktitel.be/2009/10/vb-d...voor-het-blok/

Maar voor Dewinter en Annemans draait het om berekening: de harde lijn is de beste manier om ons dik loon en onze villa in Brasschaat te verzekeren.

Zelden zo'n hypocriete show gezien.

Ik wacht op een draad waarin een politieke partij beschreven zal worden waarvan men kan zeggen dat die partij er alles aan doet om minder stemmen te hebben, minder inkomsten, minder publisiteit en dus ook minder macht om iets waar te maken van haar programma.

Ik wacht op een rivier waarin het water niet naar de zee maar naar de bergen stroomt.

Ik wacht op de Alp die sneeuw produseert die naar boven vliegt en opgaat in de wolken.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2009, 10:29   #7
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President
 
Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 november 2002
Locatie: Op den buiten
Berichten: 4.653
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik wacht op een draad waarin een politieke partij beschreven zal worden waarvan men kan zeggen dat die partij er alles aan doet om minder stemmen te hebben, minder inkomsten, minder publisiteit en dus ook minder macht om iets waar te maken van haar programma.

Ik wacht op een rivier waarin het water niet naar de zee maar naar de bergen stroomt.

Ik wacht op de Alp die sneeuw produseert die naar boven vliegt en opgaat in de wolken.
Uwen atavar zegt ook veel hé ! "Eigen schoofzak eerst". Het antwaarps voor soort voorraadbuidel... haha !
Waar is de tijd van de beginslogan "anders dan de anderen". U geeft hier toe
uw partij er ook enkel uit is om de eigen schoofzak te vullen, en bovendien dat u er mee akkoord bent. Awel merci !
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2009, 11:01   #8
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.362
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar Bekijk bericht
Uwen atavar zegt ook veel hé ! "Eigen schoofzak eerst". Het antwaarps voor soort voorraadbuidel... haha !
Waar is de tijd van de beginslogan "anders dan de anderen". U geeft hier toe
uw partij er ook enkel uit is om de eigen schoofzak te vullen, en bovendien dat u er mee akkoord bent. Awel merci !
Mijn nik en mijn avator staan voor de boterhammenzak waarmee de arbeiders naar hun werk, en de kinderen naar de jeugdbeweging trokken.

Je kan zo'n schoofzak enkel vullen met arbeidersboterhammen, niet met "geld".

En waar ik zou "toegeven" dat de partij waar ik op stem, de nva, er enkel op uit zou zijn om de eigen schoofzak te vullen, is mij een groot raadsel. (maar ja, ik ben ik dan ook maar; ik weet wel dat ekstremisten, links of rechts, bollebozen zijn in toegevingen ontdekken dat "de andere" zijn ongelijk per ongeluk toegeeft)
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2009, 13:22   #9
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De rode baron Bekijk bericht
Na de concurrentie om in de VRT - raad te zitten, is er nu de grote discussie: hoe kunnen we onze postjes garanderen?
Blijven we de luis in de pels? Met het risico dat de kiezers hun geduld opgeraakt?
Proberen we allianties te sluiten? Maar dan moeten de scherpe kantjes van het programma er af.

De partij is in twee gesplitst. Dewinter pleit voor de harde lijn. Anderen zijn voorzichtiger:

http://www.werktitel.be/2009/10/vb-d...voor-het-blok/

Maar voor Dewinter en Annemans draait het om berekening: de harde lijn is de beste manier om ons dik loon en onze villa in Brasschaat te verzekeren.

Zelden zo'n hypocriete show gezien.
Kerel, noem mij één partij die meer dan 5% stemmen haalt waar men zich niet druk maakt over hun postjes...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
politiek België lijkt meer op een inktvis met veel grabbelende armen in de staatskas en inkt spuitend omdat niemand het zou zien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2009, 13:29   #10
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
azert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2007
Berichten: 14.567
Standaard

Splitsen is dan ook waar de Vlaams-nationalisten goed in zijn.
VB was een afsplitsing van de Volksunie.
Volksunie is in 3 gesplitst.
BHV moet gesplitst worden.
Nu zal VB op zijn beurt splitsen
enz. enz. enzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2009, 13:42   #11
speurneus
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 11 juli 2007
Berichten: 8.880
Standaard

Als noch de zachte lijn, noch de harde lijn binnen het VB geen water bij de wijn kunnen doen is de situatie op termijn niet langer houdbaar en gaan beide groepen beter hun eigen weg. Voor mij niet gelaten maar in feite brengt zo een splitsing alleen maar een verzwakking van de rechterzijde op.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2009, 14:09   #12
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.524
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Splitsen is dan ook waar de Vlaams-nationalisten goed in zijn.
VB was een afsplitsing van de Volksunie.
Volksunie is in 3 gesplitst.
BHV moet gesplitst worden.
Nu zal VB op zijn beurt splitsen
enz. enz. enzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
En Belgie zal splitsen.

En neen, er komt geen corridor.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2009, 15:15   #13
Marlboro
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 september 2006
Berichten: 4.544
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De rode baron Bekijk bericht
Na de concurrentie om in de VRT - raad te zitten, is er nu de grote discussie: hoe kunnen we onze postjes garanderen?
Blijven we de luis in de pels? Met het risico dat de kiezers hun geduld opgeraakt?
Proberen we allianties te sluiten? Maar dan moeten de scherpe kantjes van het programma er af.

De partij is in twee gesplitst. Dewinter pleit voor de harde lijn. Anderen zijn voorzichtiger:

http://www.werktitel.be/2009/10/vb-d...voor-het-blok/

Maar voor Dewinter en Annemans draait het om berekening: de harde lijn is de beste manier om ons dik loon en onze villa in Brasschaat te verzekeren.

Zelden zo'n hypocriete show gezien.
Man,hoeveel zelfde topics gaat men hier nog van openen?

Ps;de croo zijne villa al gezien?
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2009, 15:16   #14
Marlboro
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 september 2006
Berichten: 4.544
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Kerel, noem mij één partij die meer dan 5% stemmen haalt waar men zich niet druk maakt over hun postjes...
Het is toch opvallend dat de vb'ers hun boterham niet mogen verdienen maar al de rest wel,das geen probleem.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2009, 15:24   #15
Ongetemde Leeuw
Gouverneur
 
Ongetemde Leeuw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.155
Stuur een bericht via MSN naar Ongetemde Leeuw
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
En Belgie zal splitsen.

En neen, er komt geen corridor.

Corridor naar Waterloo zie ik wel nog zitten xD
Vlaamse gemeente waar één der grootste veldslagen in de geschiedenis heeft plaatsgevonden: de slag bij Waterloo. Frankrijk moest hierbij voor 1 keer haar imperialisme opzijzetten en ons volk erkennen als evenwaardig. Als symbool dat men ons nooit kan beknotten of overnemen is daar een grote brullende leeuw gezet die dreigend gericht stond naar Frankrijk. Die staat daar vandaag nog, maar van zodra Waterloo bij Wallonië werd ingelijfd hebben de franstaligen hem uitgegraven en omgedraaid, brullend richting... Duitsland.
Corridor, terugeisen en de Leeuw zetten zoals hij geschiedkundig hoort.
Vlaming, heb respect voor uw culturele geschiedenis. Ook voor zij die voor eeuwig verloren zijn...
__________________
"Nations whose nationalism is destroyed are subject to ruin." -Muammar al-Gaddafi
Ongetemde Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2009, 15:38   #16
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Het is toch opvallend dat de vb'ers hun boterham niet mogen verdienen maar al de rest wel,das geen probleem.
En van die rest zijn er dan die nog niet toekomen met hun wedde en gaan dan de corrupte tour op.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2009, 16:25   #17
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar Bekijk bericht
Uwen atavar zegt ook veel hé ! "Eigen schoofzak eerst". Het antwaarps voor soort voorraadbuidel... haha !
Waar is de tijd van de beginslogan "anders dan de anderen". U geeft hier toe
uw partij er ook enkel uit is om de eigen schoofzak te vullen, en bovendien dat u er mee akkoord bent. Awel merci !

Dat heeft hij nergens geschreven.
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2009, 16:31   #18
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Kerel, noem mij één partij die meer dan 5% stemmen haalt waar men zich niet druk maakt over hun postjes...


Kijk je doet aan politiek om iets te kunnen doen voor de maatschappij.
Om iets te kunnen doen moet je normaal gezien verkozen worden.
Om verkozen te worden moet je op een lijst staan.

Ik ga niet op een lijst staan als ik niet achter het partijprogramma kan staan.
Ik ga niet op een lijst staan om, als ik verkozen wordt, "mijn postje" niet te pakken.

Ben je dan een postjespakker als je het mandaat, dat je van de kiezer krijgt, opneemt?

In deze zin is eigenlijk iedere politicus een postjespakker. Ik heb alleen problemen met de mensen die ongebreidelt cumuleren.
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2009, 18:29   #19
BlueThunder
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 september 2006
Berichten: 1.699
Standaard

"Politiker sind wie Tauben. Wenn sie unten am Boden sind, fressen sie dir aus der Hand. Wenn sie oben sind scheissen sie dir auf den Kopf."

Vrije vertaling van mij, voor zover nodig:

Politici zijn net duiven. Als ze aan de grond zitten, eten ze uit je hand. Als ze boven zijn schijten ze je op de kop.
BlueThunder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2009, 20:11   #20
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar Bekijk bericht
Uwen atavar zegt ook veel hé ! "Eigen schoofzak eerst". Het antwaarps voor soort voorraadbuidel... haha !
Waar is de tijd van de beginslogan "anders dan de anderen". U geeft hier toe
uw partij er ook enkel uit is om de eigen schoofzak te vullen, en bovendien dat u er mee akkoord bent. Awel merci !
In je blinde haat en frustraties slaag je er niet in om een N-VA'er en notoir anti-Belanger te scheiden van een Vlaams Belanger. Proficiat met deze zoveelste blunder van formaat. Ik zou het vieren maar de taart is bezweken onder het gewicht van de kaarsjes.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:10.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be