Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 juli 2006, 10:43   #1
Jong N-VA'er
Europees Commissaris
 
Jong N-VA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2005
Berichten: 6.045
Standaard N-VA pareert op asiel -en migratiebeleid

Ook voor N-VA is de campagne voor de lokale verkiezingen begonnen. Net als die voor de federale verkiezingen die, volgens N-VA-voorzitter Bart De Wever, 'wel eens heel snel op de lokale zouden kunnen volgen'.



De Wever zelf organiseerde de afgelopen weken huisbezoeken in het Antwerpse. "Ik hoef u niet te zeggen dat ik er veel kiezers van die ene partij ontmoette, maar ook allochtonen die nog straffere dingen zeggen dan die partij. Ik heb er alleszins uit geleerd dat er ruimte is voor nuance en vraag naar respect."

Dat zei De Wever zaterdag in het Vlaams Parlement waar zijn partij zich verzamelde voor een studiedag over asiel en migratie. Uitgerekend op dit thema hoopt De Wever het verschil te kunnen maken met het Vlaams Belang enerzijds en het volgens N-VA te lakse en politiek correcte regeringsbeleid anderzijds. "De uitersten overheersen in dit debat", zei hij. "Bovendien wordt dat debat gevoerd in een politiek verhit klimaat en een dramademocratie."

De N-VA vertrekt van de premisse dat de multiculturele samenleving niet alleen een feit, maar ook een noodzaak is. "Mensen zullen blijven komen", zegt De Wever. De partij stelt een mix voor van maatregelen die zowel de inburgering versterken als de instroom van nieuwkomers beter gecontroleerd en minder fraudegevoelig maken. De N-VA wil het asielbeleid ten aanzien van mensen zonder papieren, alsook de zogenaamde volgmigratie of gezinshereniging "afbouwen tot de essentie". Daarnaast toont de partij zich wel voorstander van arbeidsmigratie.
In het asielbeleid pleit N-VA voor kortere procedures (een half jaar) en het beperken van de beroepsmogelijkheden. "Wie wordt uitgewezen, kan beroep aantekenen, maar dan vanuit het land van herkomst", zegt De Wever. "Vandaag teken je beroep aan, waardoor je verblijf verlengd wordt. De gevolgen kennen we: mensen raken geïntegreerd in hun buurt, buren houden acties. Dat is pijnlijk en onnodig." De N-VA meent ook dat het asielrecht omkeerbaar moet zijn, zoals bij strafrechtelijke feiten, bij achteraf bewezen bedrog of als de toestand in het land van herkomst binnen vijf jaar positief evolueert.

Voor mensen zonder papieren voorziet N-VA een beleid van nultolerantie. "Ofwel regulariseer je, maar alleen individueel, ofwel wijs je de mensen uit", zegt De Wever. Hij pleit ook voor een actief opsporingsbeleid. "Nee, stel u daar geen razzia's of Nazipraktijken bij voor. Controles deur aan deur, met politie erbij: is dat zo gek, zo rechts of zo revolutionair? Het stadsbestuur heeft het recht om te weten wie er in de stad woont. Het is niet onze bedoeling mensen meteen op te pakken. We willen dat er zowel positieve als negatieve criteria worden gehanteerd en niet de huidige flou artistique die regularisatie door chantage mogelijk maakt, zoals het kerkasiel."

Ook het systeem van gezinsherenigingen mag voor N-VA blijven bestaan, maar moet strakker. Ook hier geen "onmenselijkheid", maar gewoon de toepassing van een al bestaande Europese richtlijn: een verhoging van de minimumleeftijd van 18 tot 21 jaar en bijkomende voorwaarden voor de persoon die een familielid laat overkomen, met name een ziekteverzekering en voldoende huisvesting. De N-VA pleit ook voor een zogenaamd 'cascadeverbod': men kan slechts eenmaal een familielid naar België laten overkomen.

Objectief commentaar hierbij?
__________________
VLAANDEREN VRIJ
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2006, 12:29   #2
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

Citaat:
De N-VA vertrekt van de premisse dat de multiculturele samenleving niet alleen een feit, maar ook een noodzaak is.
nou ik denk niet dat veel vlamingen dat zo zien... multicul werkt nergens.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2006, 12:43   #3
kingtiger
Banneling
 
 
kingtiger's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 mei 2006
Berichten: 1.096
Standaard multikul

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
Ook voor N-VA is de campagne voor de lokale verkiezingen begonnen. Net als die voor de federale verkiezingen die, volgens N-VA-voorzitter Bart De Wever, 'wel eens heel snel op de lokale zouden kunnen volgen'.



De Wever zelf organiseerde de afgelopen weken huisbezoeken in het Antwerpse. "Ik hoef u niet te zeggen dat ik er veel kiezers van die ene partij ontmoette, maar ook allochtonen die nog straffere dingen zeggen dan die partij. Ik heb er alleszins uit geleerd dat er ruimte is voor nuance en vraag naar respect."

Dat zei De Wever zaterdag in het Vlaams Parlement waar zijn partij zich verzamelde voor een studiedag over asiel en migratie. Uitgerekend op dit thema hoopt De Wever het verschil te kunnen maken met het Vlaams Belang enerzijds en het volgens N-VA te lakse en politiek correcte regeringsbeleid anderzijds. "De uitersten overheersen in dit debat", zei hij. "Bovendien wordt dat debat gevoerd in een politiek verhit klimaat en een dramademocratie."

De N-VA vertrekt van de premisse dat de multiculturele samenleving niet alleen een feit, maar ook een noodzaak is. "Mensen zullen blijven komen", zegt De Wever. De partij stelt een mix voor van maatregelen die zowel de inburgering versterken als de instroom van nieuwkomers beter gecontroleerd en minder fraudegevoelig maken. De N-VA wil het asielbeleid ten aanzien van mensen zonder papieren, alsook de zogenaamde volgmigratie of gezinshereniging "afbouwen tot de essentie". Daarnaast toont de partij zich wel voorstander van arbeidsmigratie.
In het asielbeleid pleit N-VA voor kortere procedures (een half jaar) en het beperken van de beroepsmogelijkheden. "Wie wordt uitgewezen, kan beroep aantekenen, maar dan vanuit het land van herkomst", zegt De Wever. "Vandaag teken je beroep aan, waardoor je verblijf verlengd wordt. De gevolgen kennen we: mensen raken geïntegreerd in hun buurt, buren houden acties. Dat is pijnlijk en onnodig." De N-VA meent ook dat het asielrecht omkeerbaar moet zijn, zoals bij strafrechtelijke feiten, bij achteraf bewezen bedrog of als de toestand in het land van herkomst binnen vijf jaar positief evolueert.

Voor mensen zonder papieren voorziet N-VA een beleid van nultolerantie. "Ofwel regulariseer je, maar alleen individueel, ofwel wijs je de mensen uit", zegt De Wever. Hij pleit ook voor een actief opsporingsbeleid. "Nee, stel u daar geen razzia's of Nazipraktijken bij voor. Controles deur aan deur, met politie erbij: is dat zo gek, zo rechts of zo revolutionair? Het stadsbestuur heeft het recht om te weten wie er in de stad woont. Het is niet onze bedoeling mensen meteen op te pakken. We willen dat er zowel positieve als negatieve criteria worden gehanteerd en niet de huidige flou artistique die regularisatie door chantage mogelijk maakt, zoals het kerkasiel."

Ook het systeem van gezinsherenigingen mag voor N-VA blijven bestaan, maar moet strakker. Ook hier geen "onmenselijkheid", maar gewoon de toepassing van een al bestaande Europese richtlijn: een verhoging van de minimumleeftijd van 18 tot 21 jaar en bijkomende voorwaarden voor de persoon die een familielid laat overkomen, met name een ziekteverzekering en voldoende huisvesting. De N-VA pleit ook voor een zogenaamd 'cascadeverbod': men kan slechts eenmaal een familielid naar België laten overkomen.

Objectief commentaar hierbij?
Slappe koffie.Vlaanderen is geen inwijkingsland en migratie moet dus verhinderd worden.Men kan perfect omstandigheden scheppen die ervoor zorgen dat er geen nieuwe migranten komen en ook een deel van de reeds aanwezige vreemdelingen terug vertrekt.Vlaanderen moet onaantrekkelijk worden voor vreemdelingen die hier blijvend willen verblijven.Men moet de eigen werklozen aan het werk zetten in plaats van goedkope vreemdelingen in te voeren.8)
kingtiger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2006, 12:56   #4
Jong N-VA'er
Europees Commissaris
 
Jong N-VA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2005
Berichten: 6.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kingtiger Bekijk bericht
Slappe koffie.Vlaanderen is geen inwijkingsland en migratie moet dus verhinderd worden.Men kan perfect omstandigheden scheppen die ervoor zorgen dat er geen nieuwe migranten komen en ook een deel van de reeds aanwezige vreemdelingen terug vertrekt.Vlaanderen moet onaantrekkelijk worden voor vreemdelingen die hier blijvend willen verblijven.Men moet de eigen werklozen aan het werk zetten in plaats van goedkope vreemdelingen in te voeren.8)
Dat is ook al te pas gekomen op andere congressen, en op dat vlak krijgt u ook al uw zin8)
En dan nu sterke koffie graag!
__________________
VLAANDEREN VRIJ

Laatst gewijzigd door Jong N-VA'er : 3 juli 2006 om 12:56.
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2006, 12:57   #5
Jong N-VA'er
Europees Commissaris
 
Jong N-VA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2005
Berichten: 6.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
nou ik denk niet dat veel vlamingen dat zo zien... multicul werkt nergens.
Zoveel problemen met Nederlanders, Chinezen enzo jong?8)
__________________
VLAANDEREN VRIJ
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2006, 12:59   #6
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
Zoveel problemen met Nederlanders, Chinezen enzo jong?8)

aah, daar raak je iets aan hé. voor het VB is de multiculturele samenleving gelijk aan de Islam. dat er hier nog héél veel verschillende culturen naast elkaar en samen werken, dat weigeren ze te zien. ze blijven de demagogie van de toplui blindelings geloven.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2006, 13:03   #7
kingtiger
Banneling
 
 
kingtiger's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 mei 2006
Berichten: 1.096
Standaard vreemd

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
aah, daar raak je iets aan hé. voor het VB is de multiculturele samenleving gelijk aan de Islam. dat er hier nog héél veel verschillende culturen naast elkaar en samen werken, dat weigeren ze te zien. ze blijven de demagogie van de toplui blindelings geloven.
Voor mij is een vreemdeling een vreemdeling.Ik maak geen onderscheid.Elke inwijking is onaanvaardbaar.Alleen de nederlanders zijn vrijgesteld want dat zijn geen echte vreemdelingen.Ik wil ook geen 100000 engelsen in mijn tuin al vind ik ze wel sympathiek.Geen multikul op welke wijze dan ook.
kingtiger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2006, 13:04   #8
Jong N-VA'er
Europees Commissaris
 
Jong N-VA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2005
Berichten: 6.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
aah, daar raak je iets aan hé. voor het VB is de multiculturele samenleving gelijk aan de Islam. dat er hier nog héél veel verschillende culturen naast elkaar en samen werken, dat weigeren ze te zien. ze blijven de demagogie van de toplui blindelings geloven.
Het is de zwakke plek van het VB, want je krijgt ze daarmee altijd in een benarde positie8)
__________________
VLAANDEREN VRIJ
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2006, 13:05   #9
kingtiger
Banneling
 
 
kingtiger's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 mei 2006
Berichten: 1.096
Standaard nederlanders

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
Zoveel problemen met Nederlanders, Chinezen enzo jong?8)
Een echte volksnationalist beschouwt een nederlander niet als een vreemdeling.
kingtiger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2006, 13:05   #10
Jong N-VA'er
Europees Commissaris
 
Jong N-VA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2005
Berichten: 6.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kingtiger Bekijk bericht
Voor mij is een vreemdeling een vreemdeling.Ik maak geen onderscheid.Elke inwijking is onaanvaardbaar.Alleen de nederlanders zijn vrijgesteld want dat zijn geen echte vreemdelingen.Ik wil ook geen 100000 engelsen in mijn tuin al vind ik ze wel sympathiek.Geen multikul op welke wijze dan ook.
Allé terug naar de tijden van het protectionisme zoals enkel nu nog de communistische landen toepassen! Vlaamse welvaart dan? Noppes! Nul! Niks! Nada!
__________________
VLAANDEREN VRIJ

Laatst gewijzigd door Jong N-VA'er : 3 juli 2006 om 13:05.
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2006, 13:06   #11
Jong N-VA'er
Europees Commissaris
 
Jong N-VA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2005
Berichten: 6.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kingtiger Bekijk bericht
Een echte volksnationalist beschouwt een nederlander niet als een vreemdeling.
Vlamingen en Nederlanders zijn nochtans aparte volkeren.8)
__________________
VLAANDEREN VRIJ
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2006, 13:07   #12
kingtiger
Banneling
 
 
kingtiger's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 mei 2006
Berichten: 1.096
Standaard sommigen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
Het is de zwakke plek van het VB, want je krijgt ze daarmee altijd in een benarde positie8)
Mij krijgt ge niet in een benarde positie,de meer gematigde VB-ers misschien wel maar daar verlies ik mijn slaap niet voor.
kingtiger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2006, 13:08   #13
kingtiger
Banneling
 
 
kingtiger's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 mei 2006
Berichten: 1.096
Standaard apart

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
Vlamingen en Nederlanders zijn nochtans aparte volkeren.8)
Wij zijn een volk en de vlaamse onafhankelijkheid kan nooit meer dan een overgangsfase zijn.Nog nooit van de heelnederlandse gedachte gehoord blijkbaar.
kingtiger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2006, 13:09   #14
Jong N-VA'er
Europees Commissaris
 
Jong N-VA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2005
Berichten: 6.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kingtiger Bekijk bericht
Mij krijgt ge niet in een benarde positie,de meer gematigde VB-ers misschien wel maar daar verlies ik mijn slaap niet voor.
Hoe kan je dan nog Vb'er blijven met de meer gematigde koers die ze tegenwoordig varen, mag ik dan vragen?
__________________
VLAANDEREN VRIJ
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2006, 13:11   #15
Jong N-VA'er
Europees Commissaris
 
Jong N-VA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2005
Berichten: 6.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kingtiger Bekijk bericht
Wij zijn een volk en de vlaamse onafhankelijkheid kan nooit meer dan een overgangsfase zijn.Nog nooit van de heelnederlandse gedachte gehoord blijkbaar.
Jawel, maar dat is al een even groot fabeltje als de goddelijke en duivelse gedachte. Ik geloof niet in de Verenigde Nederlanden. Vlaanderen moet eindelijk op eigen benen gaan staan. We zijn al genoeg gedomineerd geweest door Nederlandes, Fransen, Spanjaarden, Oostenrijkers, Engelsen en Duitsers
__________________
VLAANDEREN VRIJ
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2006, 13:12   #16
kingtiger
Banneling
 
 
kingtiger's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 mei 2006
Berichten: 1.096
Standaard werk in eigen streek

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
Allé terug naar de tijden van het protectionisme zoals enkel nu nog de communistische landen toepassen! Vlaamse welvaart dan? Noppes! Nul! Niks! Nada!
Vlaamsnationalisten zijn geen liberalen.In een overdreven dichtbevolkt land met hoge werkloosheid brengt ge geen migranten.Alleen superliberalen zijn daarvoor.Een nationalist is voor werk in eigen streek en tegen globalisme.Een beperkte vorm van protectionisme is aanvaardbaar en noodzakelijk om ons te beschermen tegen lageloonlanden.8)
kingtiger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2006, 13:14   #17
La Chunga
Minister
 
La Chunga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2006
Locatie: Waar ik me thuisvoel...Overal dus
Berichten: 3.534
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kingtiger Bekijk bericht
Wij zijn een volk en de vlaamse onafhankelijkheid kan nooit meer dan een overgangsfase zijn.Nog nooit van de heelnederlandse gedachte gehoord blijkbaar.
Ja, hier en daar slingeren nog wat fossiele geschriften rond over die utopie...
__________________
Let your sympathies and your compassion be always with the under dog in the fight--this is magnanimity; but bet on the other one--this is business. - Mark Twain

Laatst gewijzigd door La Chunga : 3 juli 2006 om 13:14.
La Chunga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2006, 13:16   #18
kingtiger
Banneling
 
 
kingtiger's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 mei 2006
Berichten: 1.096
Standaard nederland

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
Jawel, maar dat is al een even groot fabeltje als de goddelijke en duivelse gedachte. Ik geloof niet in de Verenigde Nederlanden. Vlaanderen moet eindelijk op eigen benen gaan staan. We zijn al genoeg gedomineerd geweest door Nederlandes, Fransen, Spanjaarden, Oostenrijkers, Engelsen en Duitsers
Een volksnationalist kan een nederlander nooit als een vreemdeling beschouwen,ze spreken immers dezelfde taal.Ge zijt blijkbaar geen traditionele vlaamsnationalist want de heelnederlandse gedachte is niet nieuw.8)
kingtiger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2006, 13:19   #19
kingtiger
Banneling
 
 
kingtiger's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 mei 2006
Berichten: 1.096
Standaard utopie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door La Chunga Bekijk bericht
Ja, hier en daar slingeren nog wat fossiele geschriften rond over die utopie...
Ongetwijfeld moeilijk te verwezenlijken maar principieel moet het het einddoel blijven.De heelnederlandse gedachte is altijd deel van het vlaamsnationale gedachtengoed geweest en dat moet ook zo blijven.Dromen mag altijd.8)
kingtiger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2006, 13:19   #20
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
jan hyoens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2003
Berichten: 11.300
Standaard

Het origineel is altijd beter dan de kopie.
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:49.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be