Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 april 2019, 13:56   #6421
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Greenwald (een liberal) destroys bij Tucker de zenders CNN en MSNBC die hun eigen publiek 3 jaar voor de gek hebben gehouden.

Kijkerspubliek zijn in verwarring - 3 jaar lang gehersenspoeld..

Interessante link:

https://www.youtube.com/watch?v=JSBA3V2wKzY






*Ik denk dat Gorbatjov ergens een punt heeft dat Amerika zijn perestrojka nodig heeft. Dit is werkelijk over de kop wat zich de afgelopen 3 jaar heeft afgespeeld; de schuldigen moeten hiervoor boeten of in ieder geval van prominent - naar paria persoon gedegradeerd worden. Btw het is ergens van dezer zotte dat een gepensioneerde Brennan werd opgetrommeld door CNN en MSNBC om zijn verhaal te doen - Wat wilt CNN en MSNBV nu uitdragen - dat ze staatszenders zenders zijn ??

Het horen de journalisten te zijn hen -oud CIA - (random) naar een mening vragen, wat ik al te ver vind gaan, ipv de machtige man die achter de schermen behoort te opereren, het woord te laten doen op TV.
In dit licht bekeken is de "Fake Media" wel degelijk "the enemy of the people".

Al die tijd voor meer verdeeldheid in 't land gezorgd dan Trump zèlf ooit in z'n hele leven zou kunnen bewerkstelligen.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2019, 15:07   #6422
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Al die tijd voor meer verdeeldheid in 't land gezorgd dan Trump zèlf ooit in z'n hele leven zou kunnen bewerkstelligen.
Nog meer dan de man die zichzelf in de politieke spotlight gekakt heeft door het nieuws rond te strooien dat zijn president een geheime moslim was die zijn eigen geboorte had gefaked?
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2019, 15:26   #6423
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Nog meer dan de man die zichzelf in de politieke spotlight gekakt heeft door het nieuws rond te strooien dat zijn president een geheime moslim was die zijn eigen geboorte had gefaked?
Die "geheime moslim" zelf had al voor de nodige verdeeldheid gezorgd.

De anti-Trump/pro-geheime moslim media heeft de job afgemaakt.

Maar serieus nu.

Wie is die persoon waarnaar je refereert (1 persoon?), die in z'n eentje zoveel macht heeft in de VS, buiten de POTUS, om in heel dat land, al die staten, verdeeldheid te zaaien?

Moet nogal 'n machtig iemand geweest zijn...
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2019, 20:25   #6424
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Die zin 'het pleit hem ook niet vrij' is ergerlijk. Als de overheid een onderzoek doet naar iemand met de bedoeling hem daarna te beschuldigen ligt de bewijslast -uiteraard- volledig bij hen. Als ze niets vinden, is er geen fout en geen schuld. Dat dan op tsjeverige manier in de pers gooien dat 'het hem ook niet vrij pleit' was een lage streek van de Mueller ploeg.
'...Volgens die samenvatting heeft het team van Mueller geen conclusies getrokken over de vraag of Trump de rechtsgang onwettig heeft belemmerd. Minister van Justitie Bill Barr en onderminister van Justitie Rod Rosenstein besluiten in die samenvatting dat de onderzoekers onvoldoende bewijs hebben gevonden voor die belemmering, maar dat ze Trump er evenmin van kunnen vrijpleiten. ‘...'

Ze zeggen gewoon zoals het is. Wat is daar nu mis mee ?

Ook raar dat Trump bijna alle vragen van de pers heeft ontweken.
Simpel, alle 'moeilijke' vragen ontwijkt hij systematisch, en als ze blijven aandringen, dan zet hij ze buiten.
Iemand die recht in zijn schoenen staat, die beantwoord zo'n vragen.
Ook dat dus nog....
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2019, 13:04   #6425
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Trump's reversal of Obama-era restrictions on Arctic and Atlantic drilling has now itself been reversed. In a ruling made late Friday, US district court judge Sharon Gleason said the current president had "exceeded his authority" in dismantling the protections introduced by his predecessor.

Gleason's decision rests on the idea that while a president might remove certain lands from development, a president cannot revoke those removals under federal law. Trump's actions, she says, were "unlawful".

"The wording of President Obama’s 2015 and 2016 withdrawals indicates that he intended them to extend indefinitely, and therefore be revocable only by an act of Congress," said Gleason, Associated Press reports.
Wat is er nog niet in de grond geboord door een rechter ?

Trump zijn hele agenda is kompleet vastgelopen in de rechtbanken. Nu ook zijn immigratiebeleid.

Congres is democratisch dus, artic drilling komt er niet.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2019, 14:58   #6426
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Wat is er nog niet in de grond geboord door een rechter ?

Trump zijn hele agenda is kompleet vastgelopen in de rechtbanken. Nu ook zijn immigratiebeleid.

Congres is democratisch dus, artic drilling komt er niet.
Betekent ook dat Trump in 2019-2020 of 2023-2024 exact hetzelfde kan doen als Obama.

Het is een hele domme zet van Obama geweest - dat jaren blijft dooretteren.

Het mag stilaan ook duidelijk worden dat Obama een verschrikkelijk slechte president was; 2 oorlogen van Bush geërfd en deze verhoogd naar maar liefst 7.

Obama-care was een copie Romney care - erger het werd als normaalste zaak gezien dat Obama kort na zijn presidentsschap hiervoor honderden miljoenen heeft kunnen cashen van Wall Street. Niks stiekum, openbaar gebeurde het; uiteraard via een loophole; maar wel voor iedereen zichtbaar - die kwestie maar enigszins volgt..

Banken zijn onder Obama overeindgeholpen - diezelfde banken hebben 5 ca. miljoen 'wanbetalers' uit hun hun huizen gezet en hebben sindsdien kunnen groeien en bloeien als nooit tevoren. EN nu Trump hiervoor de schuld geven ? Ik dacht het niet zo..

Ergste vind ik nog dat Obama heeft een presidentskandidaat laten afluisteren - via de gebruikelijke FBI omweg. Trump Tower.

Reken er maar op dat Trump omdat Obama die ook heeft gedaan; nu Trump exact hetzelfde kan gaan doen. Reeds het het nieuws gevolgd: wisseling in de wacht geheime dienst momenteel gaande.


Het wordt eens tijd dat men inzit dat Trump slechts het symptoom is van het systeem dat Amerika kent niet de oorzaak ! De oorzaak was voor Obama al gaande; alhoewel ik Obama hiervoor nog het meest aansprakelijk stel.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 9 april 2019 om 15:07.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2019, 15:29   #6427
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Betekent ook dat Trump in 2019-2020 of 2023-2024 exact hetzelfde kan doen als Obama.

Het is een hele domme zet van Obama geweest - dat jaren blijft dooretteren.

Het mag stilaan ook duidelijk worden dat Obama een verschrikkelijk slechte president was; 2 oorlogen van Bush geërfd en deze verhoogd naar maar liefst 7.

Obama-care was een copie Romney care - erger het werd als normaalste zaak gezien dat Obama kort na zijn presidentsschap hiervoor honderden miljoenen heeft kunnen cashen van Wall Street. Niks stiekum, openbaar gebeurde het; uiteraard via een loophole; maar wel voor iedereen zichtbaar - die kwestie maar enigszins volgt..

Banken zijn onder Obama overeindgeholpen - diezelfde banken hebben 5 ca. miljoen 'wanbetalers' uit hun hun huizen gezet en hebben sindsdien kunnen groeien en bloeien als nooit tevoren. EN nu Trump hiervoor de schuld geven ? Ik dacht het niet zo..

Ergste vind ik nog dat Obama heeft een presidentskandidaat laten afluisteren - via de gebruikelijke FBI omweg. Trump Tower.

Reken er maar op dat Trump omdat Obama die ook heeft gedaan; nu Trump exact hetzelfde kan gaan doen. Reeds het het nieuws gevolgd: wisseling in de wacht geheime dienst momenteel gaande.


Het wordt eens tijd dat men inzit dat Trump slechts het symptoom is van het systeem dat Amerika kent niet de oorzaak ! De oorzaak was voor Obama al gaande; alhoewel ik Obama hiervoor nog het meest aansprakelijk stel.
De fox news cool aid gaat er goed in bij u.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2019, 15:35   #6428
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Slechts 17 % van de amerikanen vinden dat hun belastingen omlaag zijn gegaan ten gevolge van de Trump Tax Cut.

Zijn enigste echte wet.

dikke roflol
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2019, 18:01   #6429
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Slechts 17 % van de amerikanen vinden dat hun belastingen omlaag zijn gegaan ten gevolge van de Trump Tax Cut.

Zijn enigste echte wet.

dikke roflol
'vinden dat hun belastingen omlaag zijn gegaan'...


Wat is me dat nu? Ofwel zijn ze omlaag gegaan, ofwel niet. De hoogte van belastingen zijn objectief meetbaar, daar valt niets aan te 'vinden'.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2019, 19:01   #6430
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De fox news cool aid gaat er goed in bij u.
Is dit een hint dat ge bent uitgeluld ? Eigenaardige suggestie van u btw.

Off topic: mijn grootste 'nieuwsbronnen' zijn Rogan en The Jimmy Dore Show'. The Young Turks heeft al enige tijd bij mij afgedaan, Chenk is nml. al een poos niet meer objectief, me dunkt.
MSM lees ik diagonaal doorheen. Ik zie zo nu en dan wat flaters van Rachel Maddows via de The Jimmy Dore Show.

Ben ook niet te beroerd om een biografie te lezen. Trump's boekies zijn slaapverwekkend en ben niet verder dan 15% van de inhoud gekomen ~ van Obama moet ik nog lezen, ik vrees dat het mij een vermogen aan paracetemol gaat kosten ~ mocht ik deze uitkrijgen. Dus ook van deze welbespraakte mulat die het tot president heeft geschopt zal ik hooguit een 15% ~ 20% van kunnen lezen. De rest zo gauw mogelijk overslaan lijkt mij het beste voor gezondheid. Dit om ondanks toch nog redelijk beeld te kunnen krijgen wat er in het koppie van een dergelijk figuur omgaat.

Terug naar mijn voornaamste nieuwsbronnen:

U weet de de 1 heeft Musk een 'pot' laten roken, Rogan; de ander is een progressieve ~ echter door CNN voor onbetrouwbare geïnfiltreerd Russische bron uitgemaakt, Jimmy Dore.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 9 april 2019 om 19:28.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2019, 19:17   #6431
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Maar uh Tavek, bent ge wellicht en kloon van Kojak; die enkel de Belgische kranten gelooft en naar ik meen heeft aangegeven YT een zender is ~ die enkel conspiracy gelieerde zaken laat zien; als bv fake maanlandingen?

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 9 april 2019 om 19:18.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2019, 19:25   #6432
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
....
Off topic: mijn grootste 'nieuwsbronnen' zijn Rogan en The Jimmy Dore Show'.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2019, 19:56   #6433
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
RD en SDX; aan u de eer met deze seniel verder aan de slag te gaan.
Vriendelijk bedankt, maar daar valt geen eer aan te rapen.

Citaat:
The Young Turks heeft al enige tijd bij mij afgedaan, Chenk is nml. al een poos niet meer objectief, me dunkt.
Ik heb Cenk Uygur nooit objectief geweten, maar wel verschrikkelijk genoten van hun 'Election Day 2016' uitzending, tot tranen toe gelachen, vooral naar 't einde toe, toen bleek dat Trump gewonnen had en ze met z'n allen zaten te huilen als kinders wiens lolly werd afgepakt.
Vooral Ana "I am fucking better than you" Kasparian.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2019, 23:15   #6434
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Maar uh Tavek, bent ge wellicht en kloon van Kojak; die enkel de Belgische kranten gelooft en naar ik meen heeft aangegeven YT een zender is ~ die enkel conspiracy gelieerde zaken laat zien; als bv fake maanlandingen?
Een kloon van kojak ? Dat is een compliment, ben niet altijd eens met hem, maar de man debatteert wel met open vizier & verstand van zaken.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2019, 23:16   #6435
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
'vinden dat hun belastingen omlaag zijn gegaan'...


Wat is me dat nu? Ofwel zijn ze omlaag gegaan, ofwel niet. De hoogte van belastingen zijn objectief meetbaar, daar valt niets aan te 'vinden'.
Perceptie is alles in de politiek.

Tax day is binnenkort. Er gaan veel mensen verschrikken dat ze ipv een refund moeten betalen.

Trump heeft vanalles veranderd. Tax breaks voor de rijken. Alles wat niet rijk is, is gepeerd.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2019, 23:36   #6436
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Een kloon van kojak ? Dat is een compliment, ben niet altijd eens met hem, maar de man debatteert wel met open vizier & verstand van zaken.
OK dan heb ik mij in ge vergist. Prettige avond verder.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2019, 11:27   #6437
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Trump will leave a legacy of selfishness and dishonesty

Joseph Stiglitz
The president’s attack on every pillar of society jeopardises the US’s continued prosperity and ability to function as a democracy
Wed 10 Apr 2019 07.00 BST
https://www.theguardian.com/business...pillar-society

Citaat:
The president’s immigration policies are appalling in almost every aspect. And yet they may not be the worst feature of his administration.
identifying its foullest aspects has become a popular American parlour game. Yes, he has called immigrants criminals, rapists and animals. But what about his deep misogyny or his boundless vulgarity and cruelty? Or his winking support of white supremacists? Or his withdrawal from the Paris climate accord, the Iran nuclear deal, and the Intermediate-range Nuclear Forces treaty? And, of course, there is his war on the environment, on healthcare, and on the rules-based international system.


This morbid game never ends, of course, because new contenders for the title emerge almost daily. Trump is a disrupting personality, and after he’s gone, we may well reflect on how such a deranged and morally challenged person could have been elected president of the world’s most powerful country in the first place.
Citaat:
The attack by Trump and his administration on every one of the pillars of American society, and his especially aggressive vilification of the country’s truth-seeking institutions, jeopardises its continued prosperity and very ability to function as a democracy. Nor do there appear to be checks on corporate giants’ efforts to capture the institutions – the courts, legislatures, regulatory agencies, and major media outlets – that are supposed to prevent them from exploiting workers and consumers. A dystopia previously imagined only by science fiction writers is emerging before our eyes


TRump's 'business' is het ondergraven van eerlijkheid en waarheid.

Laatst gewijzigd door eno2 : 10 april 2019 om 11:40.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2019, 12:00   #6438
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Over naar feiten ipv opinies & zelfs flagrante leugens.

No, he has not called immigrants, rapists, criminals & animals.
He called MS-13 gangmembers criminals, rapists & animals.

Citaat:
Barr assembles 'team' to look into counterintelligence investigation on Trump campaign in 2016, official says
Citaat:
Barr had testified before a House Appropriations subcommittee on Tuesday that he was reviewing "conduct" from around that period.

"I am reviewing the conduct of the investigation and trying to get my arms around all the aspects of the counterintelligence investigation that was conducted during the summer of 2016," he said.
https://thehill-com.cdn.ampproject.o...igation-report

Laatst gewijzigd door SDX : 10 april 2019 om 12:09.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2019, 22:19   #6439
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Jimmy Dore uitzending: De volksverlakker Obama praat na over zijn termijn.

Voor wie verder dan de de horizon durft te kijken, gelieve een kwartier de tijd wil nemen - interessante link en eye-opener:

https://www.youtube.com/watch?v=zBVkol-EEsY&t=612s

Kort gezegd: Obama heeft Romney stategie gevolgd, heeft geen principes, edoch heeft zijn YES WE CAN slogan verloochend - door te onderhandelen met de 'macht' c.q. donors, ipv de wil van 90% van DEMS achterna te te gaan en de meerderheid van de REPS - daarom hebben wij Donald Trump.

Geheugensteun: In het begin had Obama de meerderheid van congres en senaat achter zich. Verkloot door zich niet aan zijn verkiezingsbelofte te houden.


Als ge 'nog' een hekel aan Trump hebt c.q. haat: blijf vooral naar Rachel Maddows & co kijken, en vooral boos en ontzet blijven over huidige situatie..

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 10 april 2019 om 22:29.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2019, 22:30   #6440
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Jimmy Dore ..
.... eventjes de bron checken:

[check]

'...James Patrick Anthony "Jimmy" Dore (born 1965) is an American comedian, political commentator and conspiracy theorist....'

[/check]

* failed *
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:01.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be