Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 november 2004, 08:17   #121
ikbenvredelievend
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 23 november 2004
Berichten: 66
Standaard

Citaat:
Liever dood dan hand van vrouw
door Toine van Corven
2004-11-24 talkbackcounter = ''; - lezersreacties op dit artikel (1) if (! talkbackcounter) { document.writeln(' - '); document.writeln('[font=Arial][size=-1]'); document.writeln('geef uw reactie op dit artikel[/size][/font]'); }

Imam Ahmad Salam wil graag met minister Verdonk doorpraten over integratie. Maar ook de volgende keer krijgt ze geen hand. ,,Verandering van de islam is aantasting van de islam.''



TILBURG - Nog niet over zijn lijk zal de Tilburgse imam Ahmad Salam, die afgelopen weekeinde weigerde minister Verdonk de hand te schudden, ooit een vrouw aanraken. ,,Eerder wens ik de dood dan dat dat gebeurt''. Hoe hij dan zelf aan een vrouw is gekomen? ,,Met woorden.'' Het had zaterdag, voorafgaand aan een overleg met de minister, helemaal niet tot een incident hoeven komen, probeerde de imam gisteren in een bijzaaltje van zijn moskee in Tilburg, in alle rust -en vertaald door zijn zoon- uit te leggen. Hij had immers aan een van zijn metgezellen gevraagd de minister vooraf over zijn standpunt in te lichten, maar die was dat helaas vergeten.

Zo niet dan had de minister tijdig geweten dat de Koran op tal van plekken het 'authentieke bewijs' levert dat een vrouw aanraken niet mag. ,,En voor zeker, ik schud geen hand van een vrouw'', zei de profeet. ,,En wij moeten de profeet -vrede zij met hem- volgen als we de islam werkelijk willen praktiseren. Toen zijn metgezellen de profeet inhuldigden en de mannen elkaar de hand schudden, raakte Aicha, de vrouw van de profeet, zijn hand niet aan. Zij huldigde hem met woorden in.''

Dus is aanraking nu en in Nederland ook niet toegestaan. Waarom niet? Om het contact tussen mannen en vrouwen te stabiliseren, het tot vervoering leidt, kortom om zonde te voorkomen. ,,Lichamelijk contact kan mannen in de verleiding brengen dingen te doen die tot ontucht leiden. De ontucht is het aanraken.'' Familie uitgezonderd.

De imam was zaterdag niet op een confrontatie uit. Integendeel. Hij wilde graag overleg met de minister, en wil dat graag opnieuw, ,,om samen met haar te onderzoeken of er een weg te vinden is naar goede samenwerking en integratie''. Maar een hand geeft hij haar ook de volgende keer niet.

Imams die er anders over denken, zoals zijn 49 collega's die zaterdag geen moeite hadden met lijfelijk contact met de minister, hebben het allemaal mis, vindt Ahmad Salam.

Kritiek dat hij met zijn rigide koraninterpretatie maar in een dorpje in een islamitisch land moet gaan wonen, pareert Ahmad Salam als volgt: een moslim verandert zijn godsdienst niet als hij in een andere samenleving leeft. ,,Het is met de islam niet alsof je van kleding wisselt. Verandering van de islam is aantasting van de islam.'' Ergo: waar in een islamitisch land geen handen met vrouwen worden geschud, hoort dat ook in Nederland niet.

Wel is een uitzondering mogelijk, namelijk in geval van ziekte met enkel iemand van het andere geslacht in de buurt om hulp te bieden. ,,Het is net als met alcohol. Kom je om van de dorst en er is alleen alcoholische drank, dan mag je die drinken'', aldus de imam.

Geldt wat voor vrouwenhanden schudden geldt soms ook voor doden uit naam van de islam? Ahmad Salam gaat er eens goed voor zitten. In een niet-islamitisch land, zoals Nederland niet, zegt hij. ,,De islamitische wet blijft. Maar er is hier niemand die de wet mag uitvoeren.'' In islamitische landen, en na een zorgvuldig islamitisch proces, mag het in zijn ogen wel. Momenteel vindt hij het niet leuk in Nederland, met al dat geweld.

Zou het in Nederland leuker zijn als iedereen in de Koran zou geloven? ,,Vergezocht'', vindt de imam. Maar het zou al een stuk schelen als moslims gerespecteerd en geaccepteerd worden. Gebeurt dat nu niet dan? En waaruit blijkt dat? ,,Nee. 99 procent van onze moskeeën wordt besmeurd of in brand gestoken.'' Is dat niet een beetje een hoge schatting? ,,Nee, ik kom ook veel in andere moskeeën en hoor het van de mensen.''

Niet alleen Nederland, de hele wereld zou volgens hem beter af zijn onder islamitische wetgeving, de doodstraf in naam van Allah incluis. ,,Ik roep daartoe niet op. Tot iets oproepen en iets beoordelen, zijn twee verschillende dingen. Het is mijn werk niet om tot een islamitische staat te komen.''
http://www.dekrant.nl/go.php3?url=ht...ww.dekrant.nl/
ikbenvredelievend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2004, 09:27   #122
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
PollyCorrect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 11.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nou nou
Omwille van al dan niet gemengd zwemmen?? Allee zeg, blij dat gij het licht hebt gezien dan, ik zal wel nog even dwalen als het voor u hetzelfde is


Ik kan daar inkomen


Tja, daar begint de ellende meestal eh
nounou, I'm glad not to comply. Lekker geslapen?
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2004, 11:10   #123
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Geldt wat voor vrouwenhanden schudden geldt soms ook voor doden uit naam van de islam? Ahmad Salam gaat er eens goed voor zitten. In een niet-islamitisch land, zoals Nederland niet, zegt hij. ,,De islamitische wet blijft. Maar er is hier niemand die de wet mag uitvoeren.'' In islamitische landen, en na een zorgvuldig islamitisch proces, mag het in zijn ogen wel. Momenteel vindt hij het niet leuk in Nederland, met al dat geweld.
Die mens heeft er blijkbaar geen probleem mee dat er hoofden worden afgekapt, vrouwen gestenigd, handen en voeten worden afgekapt en de wonde in hete olie wordt dichtgeschroeid.... maar in Nederland heeft hij een probleem met al dat GEWELD??? (Zou hij het nu echt over de slachting van Van Gogh hebben?)
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2004, 11:14   #124
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
PollyCorrect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 11.718
Standaard

circe zag je deze al? ik heb het toevallig op de tv gezien gisteravond ... de moslimleraar die in het openbaar Nederlandse politici de dood inwenst:


http://www.eo.nl/portals/programs/it...portal=4177509

Van de Ven wenst Wilders dood

Hij wordt soms de 'internet-imam' genoemd, inspirator van Mohammed B. en Jason W., die verdacht worden van moslimterrorrisme: Abdul-Jabbar van de Ven (25), student aan de Radboud Universiteit in Nijmegen.

Hij kent Jason W. ,,Hij kwam een paar keer naar de moskee waar ik preekte. Ik herinner me hem omdat hij in totaal driemaal na afloop van de dienst contact met me zocht. Het is al een tijdje geleden, maar iets extreems of gevaarlijks heb ik destijds nooit in hem gezien.''

,,Er wordt nu gezegd dat Jason W. zich door mij liet inspireren. Ook bij andere verdachten zou dat het geval zijn. Maar ik weet daar oprecht niets van. Best mogelijk dat ze wel eens naar mij hebben geluisterd. Soms preek ik voor drie- of vierhonderd mensen. Dan weet ik echt niet wie dat allemaal zijn.''

Abdul-Jabbar van de Ven, 25 jaar oud en getooid met flinke bruine baard staat te boek als een radicale imam. ,,Ik ben een student van de islam, geen imam,’’ zegt hij in het Rotterdams Dagblad van 20 november. ,,En of ik radicaal ben? Ik roep niet op tot een jihad, een heilige oorlog. Dat kan ik ook helemaal niet. Ik sta wel achter de jihad die nu woedt in Irak en Palestina. Maar een jihad in Nederland is toch heel iets anders. Afgezien van de vraag of het volgens de islam is gewettigd hier zo'n strijd te voeren, moet je ook kijken of het verstandig is. Wat bereik je ermee? Kijk naar de moord op Theo van Gogh. Wilders is in de peilingen naar twintig zetels geschoten en de AIVD wordt uitgebreid.''
Lees het interview met het Rotterdams Dagblad.


Hier een reactie:

DT71, 24/11 10:50:
@Iedereen:
-
Niet alle mensen zijn lief en aardig. Zeker niet de aanhangers van de politiek islam, zoals deze baardmans. Zolang Nederlanders NIET durven te erkennen dat er daadwerkelijk hele gemene, gevaarlijke, bloeddorstige mensen zijn op de wereld knuffelen we onszelf nog dood.

Het is gewoon niet mogelijk dat alles en iedereen vriendelijk met elkaar samenleeft. Of wil iedereen hier een situatie als in Iran? Waar zelfs tieners uit naam van de islam en de islamitische rechtbank publiekelijk worden geexecuteerd wegens 'een scherpe tong' of wegens 'overspel' (meisje van 13, verkracht door haar broer van 15; meisje gestenigd, broer zweepslagen).

Er zijn maar enkele tienduizenden mensen nodig om een regime omver te werpen. We hebben hier al 'iets meer' voetsoldaten van Allah.

U kunt het zien aan de reacties van bijna alle moslims op deze site. Ze voelen zich onheus bejegend omdat een moslim ritueel een cineast heeft afgeslacht, omdat een moslim vanuit zijn geloof een minister weigert de hand te schudden omdat zij een vrouw is en DUS maar 50% waard is van een man, omdat een moslim vanuit zijn geloof vindt dat een parlementarier dood moet. Het is allemaal te verdedigen vanuit het islamitische 'Mein Kampf' ook wel bekend als 'de Koran'.

"De Joden verstoppen zich achter de rotsen en de bomen. Maar de rotsen en bomen roepen: 'O Moslim, O dienaar van God, er is een Jood achter mij. Kom en dood hem'."
Letterlijk citaat uit de Koran.

Voordat iedereen begint te brullen over de bijbel; de bijbel kent niet voor niets een NIEUW testament en zelfs een totaal herziene moderne versie.

Dat kan echter niet bij de Koran want dat boek is ultiem heilig en mag niet aan worden getornd. Als je het boek alleen al laat vallen kan dat je letterlijk je kop kosten.

Succes met de islam in Nederland! Ik pak m'n spullen alvast.

Laatst gewijzigd door PollyCorrect : 24 november 2004 om 11:24.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2004, 11:31   #125
ikbenvredelievend
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 23 november 2004
Berichten: 66
Standaard

Citaat:
Spanje arresteert Marokkaanse ex- imam - 24/11/2004 07:33:10 MADRID - Een Marokkaanse ex-imam verdacht van banden met extremistische moslimgroepen is gearresteerd in Spanje. Dat melden politiebronnen.



De 36-jarige Samir Ben Abdellah, een vroegere imam in een buitenwijk van Madrid, is nabij Barcelona gearresteerd op bevel van anti-terroristenrechter Baltasar Garzon. De arrestatie gebeurde in het kader van zijn onderzoek naar extremistische groeperingen.Ben Abdellah wordt ervan verdacht banden te hebben met Mohamed Achraf, die verantwoordelijk geacht wordt voor een plan om het Spaanse hooggerechtshof te vernietigen en waarschijnlijke oprichter is van een extremistische groepering met de naam ,,Martelaren voor Marokko".

Spanje tracht de uitlevering te bekomen van Mohamed Achraf van Zwitserland waar hij momenteel in hechtenis zit.
ikbenvredelievend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2004, 12:42   #126
nou nou
Europees Commissaris
 
nou nou's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 7.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect
nounou, I'm glad not to comply. Lekker geslapen?
Wat kortekes, maar wel goed merci

ik kan u wel niet te goed volgen, maar allee...
__________________
[size=1] "Laat ons kort en bondig lachen: HA!"[/size]


[size=1][size=2][font=Comic Sans MS]Nieuwe [size=3]Keystrokeswedstrijd[/size], kom het politics-team & onze kans om te winnen vergroten! klik [/font][font=Comic Sans MS]hier[/font].[/size][/size]
nou nou is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2004, 12:48   #127
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
PollyCorrect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 11.718
Standaard

LOL nou nou.

PS: wat is er ondertussen met die brief aan Donner van de CDA met zijn anti-godslasteringswetje dat hij in allereil heeft afgestofd in het kader van de moord op kunstenaar Van Gogh?

Ik heb wel getekend, omdat ik te doen heb met kunstenaars die hun bek wordt gesnoerd in naam van wat voor religie dan ook. Democratie, daar zijn vele kunstenaars voor gestorven, en dat hoeft niet opnieuw dankzij de **** (you know what).

[size=klein]Maar jouw commentaar erop begreep ik niet zo goed.[/size=klein] Beetje omslagtig verwoord, nou². Wel leuk natuurlijk, maar niet zo duidelijk. Heb je zelf getekend?
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2004, 12:52   #128
ikbenvredelievend
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 23 november 2004
Berichten: 66
Standaard

Abdul Jabbar zit ondergedoken

HILVERSUM - Abdul-Jabbar van de Ven, de islamitische prediker die dinsdagavond toegaf dat hij niet rouwig zou zijn als Tweede-Kamerlid Wilders zou sterven, zit ondergedoken. Dat liet Van de Ven woensdag zelf weten.


slamitisch godsdienstleraar Abdul-Jabbar van de Ven wil Tweede-Kamerlid Wilders dood hebben. In het EO-televisieprogramma Het Elfde Uur antwoordde hij dinsdag bevestigend op de vraag van presentator Andries Knevel of hij het Kamerlid binnen nu en twee jaar dood wenst.

De moslimdocent roept niet op tot moord. Hij wil liever dat Wilders sterft aan een ziekte. "Ik ben niet blij met zijn uitlatingen", aldus Knevel na de uitzending.

Ook gaf de tot de islam bekeerde Nederlander in het programma toe dat hij iets van blijdschap voelde toen hij hoorde dat Theo van Gogh was vermoord. De man preekt veel in moskeeën.

De uitzending bracht veel reacties teweeg van voor- en tegenstanders op het forum op de website van het programma. Veel kijkers waren niet blij dat de omroep de man een podium heeft gegeven voor zijn uitspraken.

Minister Verdonk van Vreemdelingenzaken toonde zich op Radio 1 geschokt. " Hoe kan het zo zijn dat we in Nederland zover zijn gezonken. Ik maak me hier heel veel zorgen over", aldus de minister op de radio.

Ook minister Remkes van Binnenlandse Zaken heeft "met grote afschuw kennis genomen van de uitspraken. Dit is te gek voor woorden." Remkes zei in de marge van een conferentie in Nijkerk dat collega Donner van Justitie kijkt wat hieraan kan worden gedaan.

Van de Ven verscheen dinsdag op televisie in het programma het Elfde Uur van Andries Knevel. Op Knevel's vraag of hij "diep in zijn hart" blij zou zijn als Wilders binnen nu en twee jaar dood zou gaan, antwoordde Van de Ven bevestigend.

Van de Ven schrijft woensdag in een verklaring dat hij daarmee niemand heeft willen aanzetten om het Tweede-Kamerlid te doden. Hij wenst Wilders ook geen akelige ziekten toe: "Ik wens het hem zelfs niet toe met mijn tong of mijn pen". "Maar ik zou er niet om treuren, net als dat een groot deel van de Nederlandse bevolking er niet om zou treuren als Osama bin Laden morgen dood gevonden zou worden."

Van de Ven wil contact met de politicus opnemen om hem uit te leggen wat hij bedoelde te zeggen in het Elfde Uur. Hij en Wilders zitten inmiddels in hetzelfde schuitje, aldus de prediker. Wat betreft het onderduiken " kunnen we elkaar de hand schudden".

Televisieprogramma

Islamitisch godsdienstleraar Abdul-Jabbar van de Ven wil Tweede-Kamerlid Wilders dood hebben. In het EO-televisieprogramma Het Elfde Uur antwoordde hij dinsdag bevestigend op de vraag van presentator Andries Knevel of hij het Kamerlid binnen nu en twee jaar dood wenst.

De moslimdocent roept niet op tot moord. Hij wil liever dat Wilders sterft aan een ziekte. "Ik ben niet blij met zijn uitlatingen", zei Knevel na de uitzending.

Ook gaf de tot de islam bekeerde Nederlander in het programma van Knevel toe dat hij iets van blijdschap voelde toen hij hoorde dat Theo van Gogh was vermoord.

Abdul-Jabbar schrijft woensdag in een verklaring dat hij inderdaad heeft bedoeld dat hij "zeker niet zou treuren om zijn dood, of hij nu een hartaanval zou krijgen in zijn bed, of op een andere manier." "Ik wens het hem niet toe met mijn tong of mijn pen; maar ik zou er niet om treuren. Net zoals een groot deel van de Nederlandse bevolking er bijvoorbeeld niet om zou treuren (of zelfs diep van binnen blijdschap zou voelen) als Osama bin Laden morgen dood gevonden zou worden. Het idee dat ik deze, of soortgelijke meningen zou verkondigen in mijn lezingen en lessen zou een vertekening van de werkelijkheid zijn."

In de verklaring laat de moslimdocent ook weten dat hij inmiddels zit ondergedoken. Een reden daarvoor geeft hij niet.

De uitzending bracht veel reacties teweeg van voor- en tegenstanders op het forum op de website van het programma. Veel kijkers waren niet blij dat de omroep de man een podium heeft gegeven voor zijn uitspraken.

Minister Verdonk van Vreemdelingenzaken toonde zich dinsdagavond in een uitzending van het televisieprogramma Barend en Van Dorp geschokt. "Hoe kan het zo zijn dat we in Nederland zover zijn gezonken. Ik maak me hier heel veel zorgen over."

Minister Remkes van Binnenlandse Zaken heeft inmiddels ook "met grote afschuw kennis genomen van de uitspraken. Dit is te gek voor woorden." Remkes zei in de marge van een conferentie in Nijkerk dat zijn collega Donner van Justitie kijkt wat hieraan kan worden gedaan.

Dat zal waarschijnlijk geen eenvoudige opgave zijn. Als iemand een ander persoon dood wenst, kan die hier niet voor worden vervolgd. Het is geen strafbaar feit. "Die wens is niet netjes, maar mag je hardop uiten" , verduidelijkt hoogleraar strafrecht T. de Roos.

Van context, situatie of gebaren kan eventueel meer dreiging uitgaan, maar daar lijkt volgens De Roos geen sprake van. Dat Abdul-Jabbar van de Ven zijn uitlatingen doet als godsdienstleraar in een nationaal televisieprogramma betekent volgens hem niet dat hij aanzet tot haat, geweld, moord of doodslag. "Het is een bizarre uitspraak, hoogst bedenkelijk en kwalijk, maar geen fatwa", concludeert De Roos.

Op de website van de Evangelische Omroep is sinds de geruchtmakende uitzending van Het Elfde Uur dinsdagavond een discussie ontstaan. Het overgrote deel van de bezoekers reageert negatief op de uitlatingen van Van de Ven, maar er zijn ook sympathiebetuigingen. Zo schrijft een zekere Mohammed: "Slaap verder Nederland, wij zullen jullie wel wakker maken, maar dat zal niet zachtjes zijn." En M. Kuleli vindt Abdul-Jabbar 'gewoon toppie'.

De overige reacties zijn fel en lopen uiteen van 'ophangen die man' tot 'aan het gas er mee'.

Laatst gewijzigd door ikbenvredelievend : 24 november 2004 om 12:59.
ikbenvredelievend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2004, 12:57   #129
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
PollyCorrect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 11.718
Standaard

Ik weet niet meer welke thread en heb ook geen tijd nu om dat op te zoeken, maar hier nogmaals de brief van enkele waardevolle kunstpeople in Nederland die niet willen zien gebeuren dat hun de bek wordt gesnoerd:

Onderstaande open brief willen we zo snel mogelijk in de kranten hebben, met zoveel mogelijk namen eronder van cabaretiers, schrijvers, acteurs en andere podiumbezoekers.

Wees zo vriendelijk en verzamel zo snel mogelijk zo veel mogelijk namen, en laat die alsjeblieft weten aan [email protected]

Dank & groet,
Diederik Ebbinge
Ronald Giphart
Hans Teeuwen


OPEN BRIEF AAN MINISTER DONNER

Geachte meneer Donner,

Op het CDA-congres van afgelopen weekend kondigde u aan te zullen onderzoeken of het wetsartikel tegen godslastering strenger kan worden gebruikt. Deze uitspraak roept bij cabaretiers, schrijvers, kunstenaars, theatermakers, cineasten en anderen die zich op creatieve wijze uiten in het publieke debat vele vragen op, waarvan we u de meest pregnante willen stellen.

Kunt u ons de definitie van 'smalende godslasterlijkheid' geven en dit gaarne toelichten met enkele voorbeelden? In warrige tijden is niets zo belangrijk als helderheid en duidelijkheid. Acht u het verstandig om in een tijd waarin de vrijheid van meningsuiting een onvoorstelbare dreun heeft gehad, een onderscheid te maken tussen beledigde gelovigen en beledigde ongelovigen; of valt onder 'smalende godslastering' ook het beledigen van andere levensovertuigingen als bijvoorbeeld vrijdenken of atheïsme? Als dit niet het geval is, willen wij graag weten waarom niet.

U stelde dat uw oproep niets te maken had met uitspraken van Theo van Gogh. Met welke uitspraken van wie dan wel? Graag met naam en toenaam.

Kunt u aangeven welke uitspraken u in de toekomst vreest?

Als een cabaretier, kunstenaar, schrijver, columnist, cineast, theatermaker of iemand anders die zich op creatieve wijze mengt in het publieke debat een ironisch, sarcastisch of satirisch bedoelde grap of opmerking maakt die kwetsend of godslasterlijk kan worden opgevat, riskeert hij of zij dan een boete of celstraf?

Moeten mensen die het ridiculiseren, belachelijk maken en het aan de kaak stellen van religies en de exreme uitwassen daarvan, nu - behalve terroristen - ook de wet vrezen?

Met andere woorden: kunnen wij nog zeggen wat we willlen, en worden we daar wellicht nog in beschermd?

Zo niet: tot ziens in de rechtszaal.

Met vriendelijke groet,

ZOVEEL MOGELIJK NAMEN
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2004, 13:25   #130
nou nou
Europees Commissaris
 
nou nou's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 7.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect
LOL nou nou.

PS: wat is er ondertussen met die brief aan Donner van de CDA met zijn anti-godslasteringswetje dat hij in allereil heeft afgestofd in het kader van de moord op kunstenaar Van Gogh?

Ik heb wel getekend, omdat ik te doen heb met kunstenaars die hun bek wordt gesnoerd in naam van wat voor religie dan ook. Democratie, daar zijn vele kunstenaars voor gestorven, en dat hoeft niet opnieuw dankzij de **** (you know what).

[size=klein]Maar jouw commentaar erop begreep ik niet zo goed.[/size=klein] Beetje omslagtig verwoord, nou². Wel leuk natuurlijk, maar niet zo duidelijk. Heb je zelf getekend?
Ik heb absoluut getekend ja. Mijn commentaar was dat die verstrenging van de godslasteringswet nu net paradoxaal genoeg lijnrecht staat tegenover hetgeen ze zeggen te verdedigen: het recht op vrije meningsuiting. Sterker nog, ik moet serieus wat moeite doen om daar nog de logica achter te vinden. Vandaar ook dat ik hem hier postte, leek me interessant om over na te denken.

Bovendien wordt er hier nogal wat afgeschreeuwd in de stijl van "zie je wel dat het kan, een strenger beleid, kijk maar naar Nederland". Nu, het eerste wat er blijkbaar gebeurt bij dat soort "streng beleid" is dat de kunst, jawel, de CULTUUR in het gedrang komt. Je weet wel, dat wonderwoord wat iedereen in de mond legt maar niemand schijnt te kunnen definieren...

Hier is de thread bij de weg....

http://forum.politics.be/showthread.php?t=24811
__________________
[size=1] "Laat ons kort en bondig lachen: HA!"[/size]


[size=1][size=2][font=Comic Sans MS]Nieuwe [size=3]Keystrokeswedstrijd[/size], kom het politics-team & onze kans om te winnen vergroten! klik [/font][font=Comic Sans MS]hier[/font].[/size][/size]
nou nou is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2004, 13:38   #131
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
PollyCorrect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 11.718
Standaard

Prima, nounou. Uit een soort van politics.be paranoide zelfbehoud had ik je commentaar totaal anders geïnterpreteerd. Zo zie je maar. We zitten hier niet om het met elkaar eens te zijn maar soms is het mooi meegenomen. Ik hoop dat jij genoeg fans hebt hier zodat veel mensen zullen tekenen.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2004, 13:51   #132
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Abdul Jabbar zit ondergedoken

HILVERSUM - Abdul-Jabbar van de Ven, de islamitische prediker die dinsdagavond toegaf dat hij niet rouwig zou zijn als Tweede-Kamerlid Wilders zou sterven, zit ondergedoken. Dat liet Van de Ven woensdag zelf weten.


slamitisch godsdienstleraar Abdul-Jabbar van de Ven wil Tweede-Kamerlid Wilders dood hebben. In het EO-televisieprogramma Het Elfde Uur antwoordde hij dinsdag bevestigend op de vraag van presentator Andries Knevel of hij het Kamerlid binnen nu en twee jaar dood wenst.

De moslimdocent roept niet op tot moord. Hij wil liever dat Wilders sterft aan een ziekte. "Ik ben niet blij met zijn uitlatingen", aldus Knevel na de uitzending.

Ook gaf de tot de islam bekeerde Nederlander in het programma toe dat hij iets van blijdschap voelde toen hij hoorde dat Theo van Gogh was vermoord. De man preekt veel in moskeeën.

De uitzending bracht veel reacties teweeg van voor- en tegenstanders op het forum op de website van het programma. Veel kijkers waren niet blij dat de omroep de man een podium heeft gegeven voor zijn uitspraken.

Minister Verdonk van Vreemdelingenzaken toonde zich op Radio 1 geschokt. " Hoe kan het zo zijn dat we in Nederland zover zijn gezonken. Ik maak me hier heel veel zorgen over", aldus de minister op de radio.

Ook minister Remkes van Binnenlandse Zaken heeft "met grote afschuw kennis genomen van de uitspraken. Dit is te gek voor woorden." Remkes zei in de marge van een conferentie in Nijkerk dat collega Donner van Justitie kijkt wat hieraan kan worden gedaan.

Van de Ven verscheen dinsdag op televisie in het programma het Elfde Uur van Andries Knevel. Op Knevel's vraag of hij "diep in zijn hart" blij zou zijn als Wilders binnen nu en twee jaar dood zou gaan, antwoordde Van de Ven bevestigend.

Van de Ven schrijft woensdag in een verklaring dat hij daarmee niemand heeft willen aanzetten om het Tweede-Kamerlid te doden. Hij wenst Wilders ook geen akelige ziekten toe: "Ik wens het hem zelfs niet toe met mijn tong of mijn pen". "Maar ik zou er niet om treuren, net als dat een groot deel van de Nederlandse bevolking er niet om zou treuren als Osama bin Laden morgen dood gevonden zou worden."

Van de Ven wil contact met de politicus opnemen om hem uit te leggen wat hij bedoelde te zeggen in het Elfde Uur. Hij en Wilders zitten inmiddels in hetzelfde schuitje, aldus de prediker. Wat betreft het onderduiken " kunnen we elkaar de hand schudden".
Je kan de uitzending hier bekijken
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2004, 13:59   #133
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
PollyCorrect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 11.718
Standaard

Sinds de moord op Kunstenaar Van Gogh zijn er elke avond minstens 2 televisiedebatten met en over moslimtoestanden.

Er wordt veel geluld in Nederland, men schuift de dingen niet graag onder het tapijt. Misschien moeten ze ook gaan zwijgen, zoals in België, en als er al iets gezegd wordt, het ontkennen, zoals Abu JahJah, kifkif.be, Abdullah Bastin, Lauretteke en Di Rupo.

Laatst gewijzigd door PollyCorrect : 24 november 2004 om 14:00.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2004, 15:08   #134
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
PollyCorrect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 11.718
Standaard

Het mag dus. Ondertussen zit Donner wel te konkelefoezen met zijn oude godslasteringswet om kunstenaars te beknotten in hun uitingsvrijheid.

Doodsverwensing Wilders niet strafbaar
Bron: ANP


Het bevestigen van een doodsverwensing aan het adres van onafhankelijk Kamerlid Geert Wilders is niet strafbaar. Dat stelt hoogleraar strafrecht T. Roos vast in een eerste oordeel over de uitspraken van islamprediker Abdul-Jabbar van de Ven. "Die wens is niet netjes, maar mag je hardop uiten", zo zei hij.

Volgens Roos kan er in de context, situatie of gebaren eventueel meer dreiging uitgaan, hoewel er hier geen sprake van lijkt. Ofschoon van de Ven zijn uitlatingen in de functie van godsdienstleraar doet, wil dat nog niet zeggen dat hij aanzet tot haat, geweld, moord of doodslag. "Het is een bizarre uitspraak, hoogst bedenkelijk en kwalijk, maar geen fatwa", aldus Roos.

Ook een woordvoerder van het landelijk parket van het Openbaar Ministerie (OM) bevestigt dat deze doodsverwensing niet strafbaar is.

De desbetreffende imam is een 25-jarige tot de islam bekeerde Nederlander uit Brabant die studeert aan de Radboud Universiteit in Nijmegen. De jongeman, getooid met flinke bruine baard, wordt her en der omschreven als een radicale imam, maar dat bestrijdt hij zelf. Hij geniet op internet enige bekendheid als internet-imam. Zo leerde hij zijn trouwe gehoor dat het echt geen terrorisme is om een fundamentalistisch geloof te hebben en te vechten tegen de 'vervolging van moslims'. Sites als imaan.nl en al-islaam.com bevatten bijdragen van hem.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2004, 16:51   #135
Laudi
Schepen
 
Laudi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2003
Berichten: 409
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect
Het mag dus. Ondertussen zit Donner wel te konkelefoezen met zijn oude godslasteringswet om kunstenaars te beknotten in hun uitingsvrijheid.

Doodsverwensing Wilders niet strafbaar
Bron: ANP

Het bevestigen van een doodsverwensing aan het adres van onafhankelijk Kamerlid Geert Wilders is niet strafbaar. Dat stelt hoogleraar strafrecht T. Roos vast in een eerste oordeel over de uitspraken van islamprediker Abdul-Jabbar van de Ven. "Die wens is niet netjes, maar mag je hardop uiten", zo zei hij.

Volgens Roos kan er in de context, situatie of gebaren eventueel meer dreiging uitgaan, hoewel er hier geen sprake van lijkt. Ofschoon van de Ven zijn uitlatingen in de functie van godsdienstleraar doet, wil dat nog niet zeggen dat hij aanzet tot haat, geweld, moord of doodslag. "Het is een bizarre uitspraak, hoogst bedenkelijk en kwalijk, maar geen fatwa", aldus Roos.

Ook een woordvoerder van het landelijk parket van het Openbaar Ministerie (OM) bevestigt dat deze doodsverwensing niet strafbaar is.

De desbetreffende imam is een 25-jarige tot de islam bekeerde Nederlander uit Brabant die studeert aan de Radboud Universiteit in Nijmegen. De jongeman, getooid met flinke bruine baard, wordt her en der omschreven als een radicale imam, maar dat bestrijdt hij zelf. Hij geniet op internet enige bekendheid als internet-imam. Zo leerde hij zijn trouwe gehoor dat het echt geen terrorisme is om een fundamentalistisch geloof te hebben en te vechten tegen de 'vervolging van moslims'. Sites als imaan.nl en al-islaam.com bevatten bijdragen van hem.
Doodwensen is niet strafbaar ? is dat ook zo voor Belgie ?
Maar ze zijn wel aan het onderzoeken of Annemans kan vervolgd worden omdat ie zal onthouden wie de advocaten/magistraten waren in het blokproces ?
Laudi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2004, 19:00   #136
ElFlamencoLoco
Minister
 
ElFlamencoLoco's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 november 2004
Berichten: 3.053
Standaard

Citaat:
Imams die er anders over denken, zoals zijn 49 collega's die zaterdag geen moeite hadden met lijfelijk contact met de minister, hebben het allemaal mis, vindt Ahmad Salam.
Raar eigenlijk, maar over die 49 andere imams die beter geïntegreerd zijn dan mijnheer Salam, over die 49 hoor je toch wel zéér weinig. Is die ene dan belangrijker?

Het blijft natuurlijk degoutant hoe sommigen de minste gelegenheid aangrijpen om daar (politiek) garen van te spinnen, vooral omdat dergelijke lui meestal achteraan in de rij staan bij het erkennen van de correcte houding van die 49 andere imams.

Hebben die 49 het dan mis? Ik denk het niet. Maar wie ben ik?

Salam is een fundamentalist, daarom nog niet van het erge soort, maar hij is er duidelijk één. Hier een verwijzing naar Wikipedia, waar het begrip fundamentalisme wordt uiteengezet (vooraleer sommigen hier moord en brand gaan schreeuwen) en waar we leren dat voor fundamentalisten alles draait rond de tekst (in dit geval de koran) en niet rond hoe die tekst in praktijk kan worden gebracht.

Salam houdt vast aan een strikte interpretatie, terwijl gematigder elementen eerst gaan kijken naar de bedoelingen achter die op het eerste zicht vrouwonvriendelijke koranverzen. Het was oorspronkelijk bedoeld als bescherming voor en respect jegens de vrouwen, in een door mannen gedomineerde wereld. Vrouwen werden (worden?) als te zwak beschouwd om zich zonder begeleiding (van hun man) door het leven te slaan.

Gematigde moslims erkennen dat de vrouw in onze samenleving dergelijke bescherming niet langer van node heeft, en dat zij best zelf haar mannetje kan staan. Daarom zijn zij veel minder dan fundamentalisten geneigd om die koranverzen strikt toe te passen.

We hebben het dus over 49 mensen die blijkbaar een redelijk duidelijk beeld hebben van onze samenleving, tegenover 1 oude man die zich waarschijnlijk al jarenlang niet meer buiten vertrouwde kringen begeeft. 49 tegen 1.

Waar menen sommigen hier toch zo'n heisa te moeten maken i.p.v. hun gezond verstand aan bod te laten komen?
ElFlamencoLoco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2004, 19:05   #137
ElFlamencoLoco
Minister
 
ElFlamencoLoco's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 november 2004
Berichten: 3.053
Standaard

Wat betreft meneer Abdul-Jabbar Van de Ven, die zou toch wel eens kordaat op zijn verantwoordelijkheid moeten worden gewezen. Beseft die kerel wel hoe hij zijn geloofsgenoten compromitteert? Beseft hij wel hoe bepaalde elementen zoete (nee: bittere) broodjes bakken van zijn uitlatingen?

Je zal me niet horen pleiten voor het terugschroeven van het recht op vrije meningsuiting. Maar er zijn mogelijkheden te over om mensen weer wat burgerzin bij te brengen. Misschien een ouderwets begrip, maar waarschijnlijk zou een goede injectie van burgerzin deze doldraaiende samenleving geen kwaad doen.
ElFlamencoLoco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2004, 21:12   #138
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ElFlamencoLoco
We hebben het dus over 49 mensen die blijkbaar een redelijk duidelijk beeld hebben van onze samenleving, tegenover 1 oude man die zich waarschijnlijk al jarenlang niet meer buiten vertrouwde kringen begeeft. 49 tegen 1.

Waar menen sommigen hier toch zo'n heisa te moeten maken i.p.v. hun gezond verstand aan bod te laten komen?
In de gelaatsuitdrukking van de 49 anderen herken ik kwajongens die zelf geen streek durven uitvreten uit angst voor de gevolgen. Als de stunt van hun haantje de voorste lukt doen ze in het vervolg mee en gaan steeds een stapje verder.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2004, 21:28   #139
dUSK
Provinciaal Statenlid
 
dUSK's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 oktober 2004
Locatie: Gewrongen tussen A'pen en Limburg
Berichten: 698
Stuur een bericht via MSN naar dUSK
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect
Wat zitten die 2 snullen achter de man zo te lachen? Misschien is het één of andere studentengrap.
dUSK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2004, 22:49   #140
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
PollyCorrect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 11.718
Standaard

Op de Nederlandse tv gaan vanavond de twee actualiteitprogramma's over dat ventje met dat vieze flubberbaardje en zijn haatoogjes. (Nova en B&W)
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:49.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be