View Full Version : Trump POTUS 2020!
XenApp
18 januari 2019, 01:16
Zal iemand hem tegenhouden?
Elio di Supo
18 januari 2019, 07:12
Koffiedik kijken.
kojak
18 januari 2019, 10:05
Eigenlijk gewoon ongelooflijk dat zoiets nog kan in onze (beschaafde) wereld...
Tavek
18 januari 2019, 11:39
Wie gaat hem tegenhouden ?
De kiezers.
57 % heeft al verklaard absoluut niet voor hem te stemmen in 2020 en bij de GOP kalft zijn "base" ook stelsematig af.
De shutdown doet er geen goed aan.
Dadeemelee
18 januari 2019, 12:04
Het zal ervan afhangen met welke kandidaat de Demokraten afkomen. Het is in de US altijd een kwestie van opkomst.
De Trumpisten zullen zeker komen opdagen en je hebt natuurlijk ook gerrymandering.
Tavek
18 januari 2019, 12:11
Het zal ervan afhangen met welke kandidaat de Demokraten afkomen. Het is in de US altijd een kwestie van opkomst.
De Trumpisten zullen zeker komen opdagen en je hebt natuurlijk ook gerrymandering.
Dat is voor congresverkiezingen belangrijk.
Maar Trump is het bont aan het maken bij zijn eigen achterban.
As the 2020 campaign heats up, NPR’s poll shows that just 30 percent of national registered voters say they will “definitely” vote for Trump. Nearly twice as many — 57 percent — say they will “definitely vote against him.”
En -7 % support bij geregistreerde GOP kiezers.
Frankenstein
18 januari 2019, 12:13
Eens gekeken naar de tegen kandidaten.
Joe Biden heeft recent hard uitgehaald naar millenials met zijn 'give me a break' commentaar. Die kandidaat kan het gewoon schudden met een dergelijke opmerking. Het is namelijk rechtstreeks tegen een grote groep kiezers gericht. Hillary zie ik er ook nog voor aan om weer een gooi te doen naar het presidentschap.
Mocht de democratische partij en MSM weer op zo'n schandalige wijze een kandidaat als Bernie Sanders tegenwerken dan verliezen ze weer van Trump en nu met hogere cijfers. Waarom zoudenmillenials in godsnaam op een democratische kandidaat stemmen die hen enkel als rechtmatig kiesvee ziet maar verder totaal niet serieus neemt.
In dat geval krijgt een mormon als een Trump de hoofdprijs en ergens ook wel terecht denk ik. Liever een boef aan de macht dan een goedwillende idioot die alleen maar naar de donor luistert.
Lof der Zotheid
18 januari 2019, 12:33
Eigenlijk gewoon ongelooflijk dat zoiets nog kan in onze (beschaafde) wereld...
Wat dan? Koffiedik kijken? Voor Trump stemmen? Voor Clinton stemmen? Voor Tulsi Gabbard stemmen? Voor Sanders stemmen? De algemene toestand van de verkiezingen bij de yankees? Graag meer uitleg aub.
Tavek
18 januari 2019, 12:40
Men vergeet dat Trump evengoed geprimaried kan worden.
Met deze cijfers is die kans groter dan niet.
kojak
18 januari 2019, 17:55
Wat dan? Koffiedik kijken? Voor Trump stemmen? Voor Clinton stemmen? Voor Tulsi Gabbard stemmen? Voor Sanders stemmen? De algemene toestand van de verkiezingen bij de yankees? Graag meer uitleg aub.
Wie is daar nog echt goed te noemen, of eerder, bekwaam, integer ?
Voor Clinton ben ik ook niet ter info.
Ik heb dat al zo van voor de laatste verkiezingen bekeken.
Men vergeet dat Trump evengoed geprimaried kan worden.
Met deze cijfers is die kans groter dan niet.
Zeker?
Trump zijn approval cijfers zijn belachelijk. Econimie draait op volle toeren, werkloosheid is naar een absoluut minimum.
En nog steeds erbarmelijke approval cijfers en veel grotere "nooit of te nimmer trump stemmen" dan "zeker trump".
Als de democraten een deftige kandidaat naar voren schuiven, is het game over.
Meerdere kandidaten kunnen Trump verslaan..in Texas..of all places.
Maargoed, de democraten kunnen ook weer een slechte kandidaat naar voren schuiven, gelijk Hillary....
Frankenstein
6 mei 2019, 23:51
Het gaat niet om wat de Democraten uit hun hoge hoed schudden. 'Liberal' MSM en dan met name CNN heeft het Frankenstein Trump gecreëerd. Staat in lekken van Wikileaks duidelijk vermeld. Maak Trump groot - om bij general election door Hillary Clinton gecrushed te worden. Het heeft anders gelopen. CNN en vooral Rachel Maddows hebben afgelopen 2 jaar de strategie gevolgd om hem te impeachen. Mislukt. En erger ze laten zien zeer slechte verliezers te zijn. De ingrediënten dus voor overwinning Trump 2020.
morte-vivante
7 mei 2019, 08:14
Trump zijn approval cijfers zijn belachelijk. Econimie draait op volle toeren, werkloosheid is naar een absoluut minimum.
En nog steeds erbarmelijke approval cijfers
*gniffel*
Trump Approval Remains High for Him, at 46%
https://news.gallup.com/poll/249344/trump-approval-remains-high.aspx
Obama zat op 44% de laatste week van april 2011
Biden vs Trump in Arizona +5 Biden
Biden vs Tump in Texas +2 Biden
Oude witte mannen doen het goed in die staten. Helaas. Ik had graag een jonger persoon gezien.
Maar als Biden staten zoals Texas en Arizona kan winnen ist game over voor Trump hoor...
Frankenstein
8 mei 2019, 05:43
New York Times geeft belasting jaren tussen 85 en 94 vrij van Trump. In 10 jaar 1. 17 miljard dollar verlies gemaakt. Geen cent belasting betaald. Volgens mij oud nieuws; maar het haalt de krantenkoppen.
En zoals altijd komt teflon Trump hiermee weg, me dunkt. Tijd voor een andere koers. Namelijk onderwerpen ipv graven en rooksignalen geven. Polls zeggen geen zier, behalve Rasmussen - 2016. Wanneer begint MSM dat nu eens in te zien? Edoch ze kunnen niet anders; namelijk zijn onder de plak van het grootkapitaal. Wiens hand men eet, wiens woord men spreekt.
Will def. not vote trump: 54%
Trump should not be re-elected: 60%
Sorry, die man zit in een put waar hij niet meer uitkomt. Of ze moeten de boel belazeren.
Frankenstein
23 mei 2019, 01:10
Zelfde fout als 2016.Percentages zeggen nul dauda. Het gaat om de key Staten winnen, dat kan met 0.1 a 1% per sleutelstaat voldoende zijn —en momentum. Trump kan met 40% van de stemmen winnen door slechts 20% in Californië en NewYork te halen. Zelfs met 30% of minder — mocht een progressieve Rosa Perot opstaan. Ik zie ergens weer de Democraten dezelfde fout maken als 2016, nml. geld en reclamespotjes steken in Staten als Illenois en Californie. Dom!
Frankenstein
23 mei 2019, 01:19
Will def. not vote trump: 54%
Trump should not be re-elected: 60%
Sorry, die man zit in een put waar hij niet meer uitkomt. Of ze moeten de boel belazeren.
Van de zwarten is te verwachten dat 90 a 95% niet op Trump zal stemmen. Blijven deze boys evenals 2016 weer thuis dan heb je niets aan dergelijke percentages. Zeer CNN achtig deze cijfers. Desalniettemin klopt waarschijnlijk als een bus - CNN - en toch zal Trump weer winnen. Hij snap het nml. spel en dat is wat telt voor overwinning. Spel = eigen aanhang gaat massaal stemmen, Democraten blijven thuis in de key Staten — maar komen weer wel op in Staten waar overwinning voor het oprapen ligt — niet slim
Dadeemelee
14 juli 2019, 18:16
Trump is nu helemaal knettergek geworden.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190714_04509718
Donald Trump vertelt Alexandria Ocasio-Cortez en andere Democraten om “terug te keren naar hun eigen land”
De Amerikaanse president Donald Trump ligt opnieuw onder vuur, dit keer omdat hij een aantal gekleurde Democratische leden van het Huis in een reeks tweets aanraadt “terug te keren naar hun eigen land”. De vier vrouwen in kwestie zijn op één na allemaal geboren in de Verenigde Staten.
Demper
14 juli 2019, 18:23
Heerlijk!
:rofl:
parcifal
14 juli 2019, 19:55
De empty clown is dus nu ook racist en plein public.
Hij is 'beyond contempt' : hij is het zelfs niet waard om veracht te worden.
Hoofdstraat
15 juli 2019, 01:50
Ze hebben het wel aangedikt, hij zei niet om terug te keren waar ze vandaan kwamen. Al scheelt het niet zoveel, toch is er geen reden om het aan te dikken.
“So interesting to see “Progressive” Democrat Congresswomen, who originally came from countries whose governments are a complete and total catastrophe, the worst, most corrupt and inept anywhere in the world (if they even have a functioning government at all)”
Het gaat dus over hun roots waar ze zo trots op zijn en hun stemmen mee halen, niet het land waar ze geboren zijn. Niet zoveel beter maar de kranten maken er wel fake nieuws van door hun geboorteplaats erbij te halen.
Hoofdstraat
15 juli 2019, 01:55
De empty clown is dus nu ook racist en plein public.
Hij is 'beyond contempt' : hij is het zelfs niet waard om veracht te worden.
Als ze hun roots gebruiken om stemmen te halen is dat ook racist, als dat mag dan mag je dat ook tegen hen gebruiken.
Ik ben moslim, stem op mij
Ik heb zuid Amerikaanse roots, stem op mij
Sorry maar dan mag je ze ook daarop afstraffen, dat is geen racisme
Aoc is van ny.
Aoc haar pa is van ny.
Puerto rico waar haar grootouders vandaan komen is VS.
....
Trump is een gore lompe racist. Zij die hem steunen zijn gore lompe racisten.
parcifal
15 juli 2019, 07:16
Als ze hun roots gebruiken om stemmen te halen is dat ook racist, als dat mag dan mag je dat ook tegen hen gebruiken.
Wow, je weet dus niet eens wat racisme is blijkbaar : negatieve raciale discriminatie, dat heeft niets te maken met een achterban in een democratisch proces en al ZEKER niet met religie.
Waarom ben ik niet verrast?
Frankenstein
15 juli 2019, 07:41
@Beste mensen
De tactiek hierachter is om Biden niet door de primaries te laten komen.
Er speelt hier achter dan een racistische tweet. Trump heeft een groot gevoel om de gelederen van zijn belangrijkste tegenstanders te splijten.
— Biden, alhoewel een verschrikkelijke kandidaat, is de enige van de democraten die Trump met een ruime marge kan verslaan. Alhoewel ik niet opheb met de polls die dit bevestigen —zie ik hier wel een logica in.
Zwarten, illegalen, progressieven en moslims. Meer.. Ik zie ze eerlijk gezegd niet in één kooi zitten—zonder dat het hommeles wordt. DIt met een verlies tegen Trump als gevolg. Biden daarentegen kan een partijpolitiek voeren waarbij de scheidslijnen in de democratische partij onder de oppervlakte blijven.
Skobelev
15 juli 2019, 07:56
Natuurlijk is dat geen racisme.
In plaats van de VS op te dringen de grenzen open te zetten voor de inwoners van de landen waar hun roots liggen zouden ze beter die landen en de plaatselijke bevolking gaan helpen.
Net zoals al die immigranten hier. Ga uw land van oorsprong opbouwen of zwijg.
Frankenstein
15 juli 2019, 08:34
Net zoals al die immigranten hier. Ga uw land van oorsprong opbouwen of zwijg.
Daar heb je een punt. Het is vaak de 2e of 3e generatie die met nostalgie naar hun land, voor hun `thuisland`, kijken. Thuisland tussen tussen aanhalingstekens geplaatst omdat dergelijke gasten het letterlijk en voluit zeggen.
Ik heb er zelf de verschrikkelijke pest aan Nederlandse Surinamers die Nederland tot het bot afkraken, echter zich in hun 'thuisland' als een arrogante God wanen.
Ik mijd als ik ff kan deze lieden. Als is het maar omdat er echte koppensnellers tussenzitten.
Skobelev
15 juli 2019, 08:47
Daar heb je een punt. Het is vaak de 2e of 3e generatie die met nostalgie naar hun land, voor hun `thuisland`, kijken. Thuisland tussen tussen aanhalingstekens geplaatst omdat dergelijke gasten het letterlijk en voluit zeggen.
Ik heb er zelf de verschrikkelijke pest aan Nederlandse Surinamers die Nederland tot het bot afkraken, echter zich in hun 'thuisland' als een arrogante God wanen.
Ik mijd als ik ff kan deze lieden. Als is het maar omdat er echte koppensnellers tussenzitten.
Kijk naar de Algerijnen in Frankrijk.
Als het is om van het sociaal systeem te genieten zijn het Fransen maar als Algerije zich plaatst voor de finale van een of andere voetbalwedstrijd, dan zijn het plots allemaal echte Algerijnen en steken ze Franse steden in brand.
Oprotten dus, ga terug naar Algerije.
Nietzsche
15 juli 2019, 08:49
Een paar lompe tweets en de usual suspects staan te schuimbekken..
Guinevere
15 juli 2019, 09:10
En dat voor zelf een afstammeling van blanke (Europese) kolonisten te zijn...
Hij mag zo verder blijven dromen maar de meeste dromen zijn bedrog :lol:
Geviseerde congresleden dienen Trump van antwoord: [B]‘VS is land waar ik vandaan kom’
https://www.standaard.be/cnt/dmf20190715_04510706
Guinevere
15 juli 2019, 09:15
Een paar lompe tweets en de usual suspects staan te schuimbekken..
Van een president mogen we toch iets meer niveau verwachten dan lompe openlijk racistische tweets? Bij veel mensen zou dit het einde van hun loopbaan betekenen; hoe Trump in de VS zomaar verder aan de macht mag blijven: it suprises me.
parcifal
15 juli 2019, 09:24
Mooie dissectie van de Empty Clown door Marina Hyde die de evolutionare regressie bekijkt van Angelsaksische Beta males die zichzelf voordoen als Alpha's zoals Boris Johnson de UK Trump Clo(o/w)n, Nigel Farrage en Trump zelf natuurlijk.
https://www.theguardian.com/commentisfree/2019/jul/12/country-beta-males-alphas-latin-president-tweeting-enemies
Ruining a country near you soon: the beta males who think they’re alphas
In many ways, there can be no greater therapist’s case study than Trump.
If – like many of us at times in our lives – you are one of those people who thinks they’d feel better about themselves if they only got that promotion/ earned more money/ were more successful in whichever way, then will you just look at this guy.
LOOK AT HIM.
He’s the actual president of the actual United States of America, and he still spends half his time tweeting on the bog, horrifyingly weakly, about people who should be so far below his sight line as to not even remotely register.
What a reminder that it’s really not about how you do externally.
Unless you take care of your shit, it’s still there inside, gnawing you to bits, and it never goes away.
For all his unrivalled power and immense wealth, Donald Trump is by far and away the most insecure person most of us have ever seen.
Nietzsche
15 juli 2019, 09:29
Van een president mogen we toch iets meer niveau verwachten dan lompe openlijk racistische tweets? Bij veel mensen zou dit het einde van hun loopbaan betekenen; hoe Trump in de VS zomaar verder aan de macht mag blijven: it suprises me.
Het is allemaal wat.
HRobin
15 juli 2019, 11:05
Trump opnieuw in opspraak omwille van een tweet en nochtans heeft hij deze keer (deels) gelijk... hij beledigde immers per tweet (uiteraard) vier Democratische parlementairen : "Zo interessant om te zien hoe progressieve Democratische leden van het Huis, die uit landen komen waar de regeringen een complete en totale catastrofe zijn, de slechtste, meest corrupte en ontoereikende ter wereld (als ze zelfs al een regering hebben), nu op een luide en hatelijke manier de burgers van de Verenigde Staten, het beste en machtigste land ter wereld, komen vertellen hoe we ons beleid moeten voeren. Waarom gaan ze niet terug om de totaal gebroken en door misdaad geïnfecteerde plaatsen waar ze vandaan komen, te helpen opknappen"
Hij heeft gelijk in de zin dat (aangezien 3 van de 4 geviseerden wel degelijk Amerikaan van geboorte waren) hij hiermee onbedoeld zijn eigen regime bedoelde... Immers:
- landen waar de regeringen een complete en totale catastrofe zijn CHECK!
- de slechtste, meest corrupte en ontoereikende ter wereld CHECK!
- (als ze zelfs al een regering hebben), CHECK! (gelet op feit dat veel kabinetsleden ontslag nemen en hij functies zelfs niet ingevuld krijgt)
- Waarom gaan ze niet terug om de totaal gebroken en door misdaad geïnfecteerde plaatsen waar ze vandaan komen, te helpen opknappen' CHECK VOOR TODO IN DE VS!
Rr00ttt
15 juli 2019, 11:13
Eens gekeken naar de tegen kandidaten.
Idd ik voorspel een (grote) overwinning voor Trump. De enige valabele democratische kandidaat die ik zie is Tulsi Gabbard maar die zal gezien haar anti-oorlog standpunten vakkundig het zwijgen worden opgelegd door het establishment.
De rest van de democratische kandidaten doet vooral om ter linkst en zal aldus de mainstream kiezer onmogelijk aan kunnen trekken. Standpunten als open borders en free healthcare voor illegalen liggen mijlenver van de mainstream af.
M.i. schieten de democraten in eigen voet.
Frankenstein
15 juli 2019, 11:36
De rest van de democratische kandidaten doet vooral om ter linkst en zal aldus de mainstream kiezer onmogelijk aan kunnen trekken. Standpunten als open borders en free healthcare voor illegalen liggen mijlenver van de mainstream af.
M.i. schieten de democraten in eigen voet.
Inderdaad. Zonder dat de democraten het door hebben bepaalt Trump wat er in hun hoofd omgaat en dus de agenda van de democraten. Hij heeft ze 'geprikt'.
Frankenstein
15 juli 2019, 12:04
Kijk naar de Algerijnen in Frankrijk.
Als het is om van het sociaal systeem te genieten zijn het Fransen maar als Algerije zich plaatst voor de finale van een of andere voetbalwedstrijd, dan zijn het plots allemaal echte Algerijnen en steken ze Franse steden in brand.
Oprotten dus, ga terug naar Algerije.
Ik weet niet hoe Franse Algerijnen zich kunnen redden in Algerije. Waarschijnlijk zullen ze in de ene na de andere verbazing vallen terwijl autochtone Fransen wel door hebben in wat voor modderpoel ze terecht zijn gekomen.
—Een Nederlandse Suriname die ik ken is op staande voet ontslagen en heeft na een jaar procederen nog haar geld niet en daar is ze ontzet over.
Terecht natuurlijk, maar dit zijn mensen die echt denken dat alles in de wereld zo goed als in Nederland is geregeld.Dit zijn dan ook mensen die niets van de oorlogen en crisis jaren van hun ouders of grootouders hebben meegekregen. Zij zijn in Nederland (Surinamers) of Frankrijk (Algerijnen) beland in een tijd dat het allemaal niet op kon.
'Ze' zijn daarentegen wel zo slim om geen auto's in brand te steken in hun 'thuisland' of tegen een agent te roepen " I have a gun".
Een Arubaan in Nederland heeft dat geroepen tijdens zijn arrestatie, kreeg een nekklem om, en is daardoor gestikt—dood. Familie eist schadeclaim en straf voor agenten.
Nu ken ik Aruba niet, maar in deze regio staat bij verzet bij arrestatie en het roepen dat je een revolver hebt gelijk aan een enkeltje hemel of hel. Zonder nekklem wel te verstaan, het is hier meteen pfaff bij een dergelijke domme opmerking. Zeer hypocriet wat betreft deze nazaten van slachtoffer. Al heeft de advocaat, 2e generatie Surinamer, hier ook een belangrijke rol in. Zeg maar het 'niveau' van onze madam Cortez.
pajoske
15 juli 2019, 13:26
Trumps grootouders van vaders kant waren Duitse immigranten uit Kallstadt. Grootvader Friedrich Trumpf emigreerde in 1885 op 16-jarige leeftijd naar New York waarna hij zijn Duitse naam verengelste tot Frederick Trump.[1]
Trumps moeder, Mary Anne MacLeod (1912–2000), werd in 1912 geboren in het dorp Tong op het eiland Lewis, aan de westkust van Schotland. In 1930, toen zij achttien jaar oud was, ontmoette zij Fred Trump (1905–1999) tijdens een vakantie in New York. Ze trouwden in 1936.
bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Donald_Trump
:-P :wtf:
patrickve
15 juli 2019, 13:56
Ze hebben het wel aangedikt, hij zei niet om terug te keren waar ze vandaan kwamen. Al scheelt het niet zoveel, toch is er geen reden om het aan te dikken.
“So interesting to see “Progressive” Democrat Congresswomen, who originally came from countries whose governments are a complete and total catastrophe, the worst, most corrupt and inept anywhere in the world (if they even have a functioning government at all)”
Het gaat dus over hun roots waar ze zo trots op zijn en hun stemmen mee halen, niet het land waar ze geboren zijn. Niet zoveel beter maar de kranten maken er wel fake nieuws van door hun geboorteplaats erbij te halen.
2.
Dit. Neger als het uitkomt ; Amerikaan als het anders uitkomt.
patrickve
15 juli 2019, 13:58
Wow, je weet dus niet eens wat racisme is blijkbaar : negatieve raciale discriminatie, dat heeft niets te maken met een achterban in een democratisch proces en al ZEKER niet met religie.
Aangezien mensenrassen niet bestaan, bestaat er dus ook geen racisme als dusdanig. Het enige wat er dan overblijft zijn al dan niet willekeurige kenmerken. Als men die kenmerken aanwendt om zich "aantrekkelijk" te maken bij mensen met gelijkaardige kenmerken, dan kan men diezelfde kenmerken dan ook uiteraard politiek aanvallen.
patrickve
15 juli 2019, 14:02
bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Donald_Trump
:-P :wtf:
Trump speelt dan ook niet op zijn Duitse origine om de zo goed als onbestaande "Duitse nostalgici onder het Amerikaanse volk" voor zich te winnen met zijn roots. Maw, Trump, wat je er ook van kan zeggen, is een rasechte, geintegreerde Amerikaan wiens origine's hem geen ballen kunnen raken, en waar hij dan ook helemaal niet op speelt.
Of iemand zijn roots laat gelden of niet om daar voordeel uit te halen, is precies waar het hier om gaat. Een zwarte redneck die graag met vuurwapens speelt en moslims aflapt, dat zou een even rasechte Amerikaan zijn als Trump.
Iemand die al vijf generaties lang van Amerikaanse geboorte is, maar nog steeds dweept met zijn Kunta Kinte verleden, is een neger die zijn negritude instrumentaliseert.
patrickve
15 juli 2019, 14:05
Dat is de kunst van de politiek: het draagvlak intuitief aanvoelen en erop surfen, he. Als men ginder houdt van lompe racistische tweets, dan moet je om succesvol politicus te zijn, lompe racistische tweets sturen.
Met een beetje chance wordt-em herkozen.
Klein Licht
15 juli 2019, 14:14
Dit. Neger als het uitkomt ; Amerikaan als het anders uitkomt.
Waarom niet allebei? Zich niet schamen voor hun (groot)ouders die hun persoonlijke shithole ontvluchtten voor hard werken en een beter leven in de VS. En nu trots Amerikaan.
Zet dat eens tegenover een Trump die zich schaamt dat zijn grootvader, nadat hij was gaan lopen om onder zijn dienstplicht uit te komen, Duitsland niet terug binnen mocht en dan maar illegaal in de VS bleef, om daar rijk te worden met een bordeel.
Ozymandias
15 juli 2019, 14:17
Dat is de kunst van de politiek: het draagvlak intuitief aanvoelen en erop surfen, he. Als men ginder houdt van lompe racistische tweets, dan moet je om succesvol politicus te zijn, lompe racistische tweets sturen.
Met een beetje chance wordt-em herkozen.
Andersom, hè. Dat is een begrip dat al van in de oudheid bestaat: Het volk bespelen wint van inhoud. In de democratie zit inherent de mogelijkheid om ze te verkrachten. Het is dan niet de politicus die ze verkracht die we moeten loven, maar de politicus die daar respect voor heeft en het ethisch doet.
patrickve
15 juli 2019, 14:28
Waarom niet allebei? Zich niet schamen voor hun (groot)ouders die hun persoonlijke shithole ontvluchtten voor hard werken en een beter leven in de VS. En nu trots Amerikaan.
Het punt is dat als je je origines gebruikt als troef, die origines ook uiteraard aangevallen kunnen worden.
Als Trump's politiek is van "we zijn met een zeker aantal rovers naar hier gekomen, en het kot aangeslagen, en we zijn niet zot, we laten er geen anderen meer in, het is voor ons en puur voor ons en het is al spijtig dat er zoveel gekomen zijn, met minder ware het beter geweest", dan is het ook normaal dat hij zegt dat het soort onnozelaars die hun hellhole destijds ontvlucht zijn, verleden tijd is, dat het al spijtig is dat het er al zoveel waren, en dat het niet voor herhaling vatbaar is. Dan is het ook normaal om die mensen die zich daar zo fier over gedragen, daar precies op aanvalt, en hen zegt dat het beter ware geweest dat zij in hun hellhole waren blijven creperen, zoals hij wil dat de huidigen in hun hellhole creperen.
Dat is dan normale confrontatie van politieke standpunten, die gewoon persoonlijk geworden zijn omdat sommigen zich juist persoonlijk beroepten op dat soort geschiedenis, he.
Zet dat eens tegenover een Trump die zich schaamt dat zijn grootvader, nadat hij was gaan lopen om onder zijn dienstplicht uit te komen, Duitsland niet terug binnen mocht en dan maar illegaal in de VS bleef, om daar rijk te worden met een bordeel.
Een voorbeeld van de American dream dus, maar Trump loopt er niet tekoop mee om daar stemmen mee te ronselen.
patrickve
15 juli 2019, 14:29
Andersom, hè. Dat is een begrip dat al van in de oudheid bestaat: Het volk bespelen wint van inhoud.
Het volk bespelen is precies "aanvoelen waar draagvlak voor is". De verborgen emoties van het brute volk bespelen, dat IS het draagvlak.
Makakken aflappen, daar is draagvlak voor. Meer baardapen binnenlaten, niet. Sommigen voelen dat instinktmatig en surfen daarop, anderen denken dat ze principes moeten verdedigen en verschieten dat ze verliezen.
Ozymandias
15 juli 2019, 15:03
Het volk bespelen is precies "aanvoelen waar draagvlak voor is". De verborgen emoties van het brute volk bespelen, dat IS het draagvlak.
Makakken aflappen, daar is draagvlak voor. Meer baardapen binnenlaten, niet. Sommigen voelen dat instinktmatig en surfen daarop, anderen denken dat ze principes moeten verdedigen en verschieten dat ze verliezen.
Een domme marketeer speelt in met zijn product op de noden van de markt.
Een slimme marketeer schept eerst de nood waar zijn product aan voldoet, en komt dan met zijn product als "oplossing".
patrickve
15 juli 2019, 15:32
Een domme marketeer speelt in met zijn product op de noden van de markt.
Een slimme marketeer schept eerst de nood waar zijn product aan voldoet, en komt dan met zijn product als "oplossing".
Jij wil dus zeggen dat Trump helemaal op zijn eigen de nood heeft uitgevonden waarvoor hij verkozen werd, en dat aan een meerderheid van het Amerikaanse volk heeft verkocht, dat daarvoor nooit enig idee in die zin had ? Hij heeft, maw, de Amerikaanse redneck helemaal uitgevonden tijdens zijn campagne ?
Wat voor een genie is dat niet, zeg !
Nee, in werkelijkheid bespeelt Trump het drukvat dat nu al 40 jaar dichtgevezen is door de Weldenkelijkigheid en dat toch op ontploffen staat. Niet echt moeilijk, zoals je ziet kan gelijk welke baviaan die dat ook maar een beetje bespeelt, op veel stemmenwinst rekenen. Niet omdat hij zo geniaal "een nieuwe nood" heeft uitgevonden, maar omdat alle anderen zichzelf in een cordon sanitaire genoodzaakt zien om dat drukvat gesloten te houden. Op die manier krijg je een onnozelaar als een Trump in het Witte Huis, en een Dries van Langenhove in het parlement, en een Geert Wilders en dergelijke meer.
Omdat het drukvat "minder Marrokanen" wil, en de Marakeshezen dat dus niet durven/willen zeggen. Gelijk welke onnozelaar die dat dus WEL wil zeggen, wordt dus verkozen.
Niks moeilijks aan. Politiek is vandaag de dag poepsimpel, omdat het gros van de politiek totaal de hoofdwens van een flink deel van de bevolking niet wil erkennen. Een paar pientere gasten hebben dat door en worden dus verkozen, onafhankelijk van de rest van hun capaciteiten.
Dat was helemaal niet bedoeld voor dat domme #AOC schepsel, dat elke dag wel door iemand voor schut gezet wordt zonder al teveel inspanning.
Er zijn geen namen genoemd, maar wie 't daar zo'n beetje volgt, weet dat 't ging om de mohamedaanse Ilhan " Some People Did Something" Omar, die de VS 'n amoreel land noemt.
Wel, niemand wordt verplicht in 'n amoreel, of immoreel land te (ver)blijven.
Stel orde op zaken in je eigen shithole zandbak en kom dan terug om te vertellen hoe wij 't moeten doen, dat was de boodschap.
Ozymandias
15 juli 2019, 15:56
Jij wil dus zeggen dat Trump helemaal op zijn eigen de nood heeft uitgevonden waarvoor hij verkozen werd, en dat aan een meerderheid van het Amerikaanse volk heeft verkocht, dat daarvoor nooit enig idee in die zin had ? Hij heeft, maw, de Amerikaanse redneck helemaal uitgevonden tijdens zijn campagne ?
Wat voor een genie is dat niet, zeg !
Nee, in werkelijkheid bespeelt Trump het drukvat dat nu al 40 jaar dichtgevezen is door de Weldenkelijkigheid en dat toch op ontploffen staat. Niet echt moeilijk, zoals je ziet kan gelijk welke baviaan die dat ook maar een beetje bespeelt, op veel stemmenwinst rekenen. Niet omdat hij zo geniaal "een nieuwe nood" heeft uitgevonden, maar omdat alle anderen zichzelf in een cordon sanitaire genoodzaakt zien om dat drukvat gesloten te houden. Op die manier krijg je een onnozelaar als een Trump in het Witte Huis, en een Dries van Langenhove in het parlement, en een Geert Wilders en dergelijke meer.
Omdat het drukvat "minder Marrokanen" wil, en de Marakeshezen dat dus niet durven/willen zeggen. Gelijk welke onnozelaar die dat dus WEL wil zeggen, wordt dus verkozen.
Niks moeilijks aan. Politiek is vandaag de dag poepsimpel, omdat het gros van de politiek totaal de hoofdwens van een flink deel van de bevolking niet wil erkennen. Een paar pientere gasten hebben dat door en worden dus verkozen, onafhankelijk van de rest van hun capaciteiten.
Nee, dat zeg ik helemaal niet. Ik zeg dat de beweging achter Trump wel een slimme marketeer was, dat hij goed wist wat hij wilde verkopen, maar er eerst nog wat meer nood dan normaal voor moest creëren. Met andere woorden: Meer verdeeldheid, meer tweedracht, meer polarisatie. Hoe meer hoe beter, en dan zelfs in gebieden waar dat normaal niet zo'n issue was. Dus issues plots nationaal maken die daarvoor hoogstens statelijk waren.
Ik heb het ook niet over uitvinden van nood, maar creëren van nood. Grote verschillen. Het is inderdaad niet heel moeilijk om op die manier verkozen te raken. Maar wel om op die manier ook maar enig beleid te voeren, wat we dus zien met Trump. Of ook maar iets positiefs te doen voor het land in z'n geheel, zoals we ook zien met Trump: Het is altijd goed voor sommigen, maar niet voor die stoute anderen.
Want zodra hij die tweedracht niet meer erkent en niet meer heeft, is het uit met de pret. Dan knapt de zeepbel.
Hoofdstraat
15 juli 2019, 16:55
Dat is ergens wel waar, gelukkig tonen de democraten en andere Trump-haters hoe het echt moet met duidelijke en beleefde argumenten. :twisted:
Hoofdstraat
15 juli 2019, 17:01
Racisme is racisme en wordt ook zo ervaren. Jullie zien anti-blank racisme als positieve raciale discriminatie maar het blijft racisme en wordt door die blanken ook als dusdanig ervaren.
Als ze zich mogen profileren als deze of deze achtergrond als iets positiefs dan mag je die achtergrond ook bekritiseren of er is geen gelijk speelveld, democratie weet je wel. :roll:
parcifal
15 juli 2019, 18:22
Racisme is racisme en wordt ook zo ervaren. Jullie zien anti-blank racisme als positieve raciale discriminatie maar het blijft racisme en wordt door die blanken ook als dusdanig ervaren.
Wat is anti-blank racisme precies en waarom noem jij dat positieve raciale discriminatie? En waarom denk je dat 'wij' dat zo zien.
Je opmerking raakt kant noch wal.
Als ze zich mogen profileren als deze of deze achtergrond als iets positiefs dan mag je die achtergrond ook bekritiseren of er is geen gelijk speelveld, democratie weet je wel. :roll:
Profileren 'ze' (gebruik tenminse hun namen for christ sake) zich effectief zo? En zoja : IS dat positief of wordt dat zo ervaren?
Je draait rond de pot : De basis is en blijft : de POTUS bijt van zich af als een dolle hond die in de hoek gedreven is en hij vraagt dat democratische vertegenwoordigers van etnische minderheidsgroepen het land (HUN land) verlaten.
Als dat geen racisme en xenofobie is wat dan wel?
Make America White Again, daar komt het op neer en in nogal wat landen was zo'n uitspraken strafbaar.
Hoofdstraat
15 juli 2019, 20:26
Wat is anti-blank racisme precies en waarom noem jij dat positieve raciale discriminatie? En waarom denk je dat 'wij' dat zo zien.
Nu niet zeggen dat jenog nooit gehoord hebt van positieve discriminatie, als er negatieve is dan is er ook positieve. En waartegen richt die positieve discriminatie zich? Tegen indianen ofzo?
Nu moet je niet den dommen uithangen
Hoofdstraat
15 juli 2019, 20:39
Profileren 'ze' (gebruik tenminse hun namen for christ sake) zich effectief zo? En zoja : IS dat positief of wordt dat zo ervaren?
Je draait rond de pot : De basis is en blijft : de POTUS bijt van zich af als een dolle hond die in de hoek gedreven is en hij vraagt dat democratische vertegenwoordigers van etnische minderheidsgroepen het land (HUN land) verlaten.
Als dat geen racisme en xenofobie is wat dan wel?
Make America White Again, daar komt het op neer en in nogal wat landen was zo'n uitspraken strafbaar.
Het is niet z’n slimste uitspraak, dat is zeker. Maat het is geen racisme, als ze hun kleurtje en afkomst gebuiken om stemmen te halen dan is dat vrij spel.
Oranje man met strooidakje is ook een racistische uitspraak, evenals hem hem uitmaken voor debiel, crimineel of gelijk wat anders. Het is allemaal erg eenzijdig.
patrickve
16 juli 2019, 07:05
Nee, dat zeg ik helemaal niet. Ik zeg dat de beweging achter Trump wel een slimme marketeer was, dat hij goed wist wat hij wilde verkopen, maar er eerst nog wat meer nood dan normaal voor moest creëren.
Dat denk ik dus niet. Die was er, ze moest gewoon bespeeld worden. Trump en zijn marketeers hebben niks "doen ontstaan". Ze hebben gebruikt wat er zelfs in overmate aanwezig was.
Met andere woorden: Meer verdeeldheid, meer tweedracht, meer polarisatie. Hoe meer hoe beter, en dan zelfs in gebieden waar dat normaal niet zo'n issue was. Dus issues plots nationaal maken die daarvoor hoogstens statelijk waren.
Kijk, 2 jaar voor zijn verkiezing was Trump zelfs nergens te zien of te horen. Je gaat mij toch niet zeggen dat hij, en zijn marketeers, zo een grote genieen zijn dat ze een ganse onderstroom hebben geschapen op zo een korte tijd ? Zelfs een genie zoals Hitler op dat vlak heeft er decennia moeten over doen om zijn anti-semitisme, dat trouwens OOK reeds als een grondstroom aanwezig was, kunnen op te kloppen tot een draagvlak dat hem aan de macht kon brengen.
Trump heeft helemaal niks in gang gezet. Hij heeft opgeraapt wat er te plukken viel, meer niet. Je kan moeilijk zeggen dat Trump zo een inspirerende meetings heeft gegeven dat een meerderheid van het volk "bekeerd" werd tot inzichten die er niet waren daarvoor he. Je kan Trump toch niet beschuldigen van een meester-goeroe te zijn die ganse bevolkingen ideeen inpraat dat het niet had he.
De verkiezingsoverwinning was simpel. Het lag voor het oprapen. Maar de democraten vonden het een te vies fruit om op te rapen. Trump moest zich gewoon maar bukken en het vastnemen. Hij heeft niks niemendalle geindoctrineerd. En zijn campagneleiders ook niet. De tijd was te kort, de gasten niet geniaal genoeg en de speeches niet briljant genoeg om een gans volk een nieuwe doctrine in te praten.
patrickve
16 juli 2019, 07:09
Dat was helemaal niet bedoeld voor dat domme #AOC schepsel,
AOC : Appellation d'origine controlée ? Zoals wijn ?
parcifal
16 juli 2019, 07:20
Het is niet z’n slimste uitspraak, dat is zeker. Maat het is geen racisme, als ze hun kleurtje en afkomst gebuiken om stemmen te halen dan is dat vrij spel.
Als jij denkt dat die dames een 'racistische verkiezings campagne' voeren mag je dat aantonen, tot dan is het onzin.
Oranje man met strooidakje is ook een racistische uitspraak, evenals hem hem uitmaken voor debiel, crimineel of gelijk wat anders. Het is allemaal erg eenzijdig.
Woorden hebben betekenis. 'oranje man met strooidakje' is niet racistisch (net als debiel, crimineel etc.) omdat er geen ras is van Oranje mannen met een strooidakje, het is gewoon een belediging op basis van zijn ridicule uiterlijk en op basis van zijn gedrag (debiel, crimineel, ...)
Koop eens een woordenboek zou ik zeggen. :?
Hoofdstraat
16 juli 2019, 08:28
Als jij denkt dat die dames een 'racistische verkiezings campagne' voeren mag je dat aantonen, tot dan is het onzin.
Ze spelen hun ras uit tegenover blanke tegenstanders en die mogen daar dan niets over zeggen vanwege de racisme kaart, dat op zich al.
Dan zijn open grenzen inherent racistisch en door de UN beschouwd als genocide want de bevolking zou overspoeld worden door andere culturen zoals de Tibetanen worden overspoeld door chinezen. Hun programma is puur racisme.
Ozymandias
16 juli 2019, 12:33
Ze spelen hun ras uit tegenover blanke tegenstanders en die mogen daar dan niets over zeggen vanwege de racisme kaart, dat op zich al.
Dan zijn open grenzen inherent racistisch en door de UN beschouwd als genocide want de bevolking zou overspoeld worden door andere culturen zoals de Tibetanen worden overspoeld door chinezen. Hun programma is puur racisme.
Waar? Waar spelen ze hun ras uit tegenover blanke tegenstanders? Waar zeggen ze: Blanken mogen X niet, vanwege hun afkomst?
Frankenstein
16 juli 2019, 12:55
Dat was helemaal niet bedoeld voor dat domme #AOC schepsel, dat elke dag wel door iemand voor schut gezet wordt zonder al teveel inspanning.
Er zijn geen namen genoemd, maar wie 't daar zo'n beetje volgt, weet dat 't ging om de mohamedaanse Ilhan " Some People Did Something" Omar, die de VS 'n amoreel land noemt.
Stel orde op zaken in je eigen shithole zandbak en kom dan terug om te vertellen hoe wij 't moeten doen, dat was de boodschap.
Hier een link waar Tucker voormalig asielzoeker Hirshi Ali en Omar naast elkaar houdt. Subliem hoe hij de vinger op zere plek houdt.. Ik denk dat alle programma' 's van Tucker nauwkeurig worden gevolgd door Trump.
https://www.aei.org/publication/tucker-carlson-on-how-the-left-turn-new-arrivals-like-illhan-omar-into-grievance-mongers/
Frankenstein
16 juli 2019, 13:03
Ik ben wel benieuwd hoe dit gaat aflopen. Het is niet zozeer Die zogenaamde quad, het is vooral Omar die over de scheef gaat.
Blijven de democraten Omar bijstaan dan tekenen ze hun doodvonnis, zeggen ze tegen haar dat ze moet opflikkeren en congres vrouw af moet zijn — gaan ze tegen de wet en (hun) beschaafd gedrag in. Ergo, de dems zitten echt in hun maag met deze dame.
Dit gesluierde poppetje gaat nml. de publieke agenda bepalen door haar gedrag en tweets. Eenmaal in de picture, en vastbesloten om aan te blijven, gaat ze nog dommer standpunten innemen en verkondigen. Nu weet ik niet of Omar als onafhankelijk congres lid kan doorgaan. Zoiets als de afsplitsing van Denk en PvdA in Nederland. Laatste zou de Democraten nog gezichtsverlies kunnen besparen.
Skobelev
16 juli 2019, 15:33
Ik ben wel benieuwd hoe dit gaat aflopen. Het is niet zozeer Die zogenaamde quad, het is vooral Omar die over de scheef gaat.
Blijven de democraten Omar bijstaan dan tekenen ze hun doodvonnis, zeggen ze tegen haar dat ze moet opflikkeren en congres vrouw af moet zijn — gaan ze tegen de wet en (hun) beschaafd gedrag in. Ergo, de dems zitten echt in hun maag met deze dame.
Dit gesluierde poppetje gaat nml. de publieke agenda bepalen door haar gedrag en tweets. Eenmaal in de picture, en vastbesloten om aan te blijven, gaat ze nog dommer standpunten innemen en verkondigen. Nu weet ik niet of Omar als onafhankelijk congres lid kan doorgaan. Zoiets als de afsplitsing van Denk en PvdA in Nederland. Laatste zou de Democraten nog gezichtsverlies kunnen besparen.
Olie op het vuur. Alsof het "gezin" gezin van Uncle Sam zit te wachten op een islamiete die wat tegen de USA gaat zeiken. Breng de popcorn maar, het wordt mooi om te zien hoe ze zichzelf in de shit draait. :-P
Trump heeft hen, maar vooral Amerika-hatende Ilhan Omar, 't gezicht gemaakt van de Democrat Party.
Hij heeft 't aas uitgeworpen, en ze hebben gretig gehapt.
AOC is meer Amerikaan dan Drumpf, kleinzoon van een Duits die de heimat niet meer binnen mocht.
Als verkozen volksvertegenwoordiger heeft ze wel het democratisch recht om een mening te uiten over haar land he en wat ze denkt dat er verkeerd gaat.
Dat is een beetje de essentie van democratie. Maargoed, ik begrijp dat rechts daar problemen mee heeft.
Nee, dat zeg ik helemaal niet. Ik zeg dat de beweging achter Trump wel een slimme marketeer was, dat hij goed wist wat hij wilde verkopen, maar er eerst nog wat meer nood dan normaal voor moest creëren. Met andere woorden: Meer verdeeldheid, meer tweedracht, meer polarisatie. Hoe meer hoe beter, en dan zelfs in gebieden waar dat normaal niet zo'n issue was. Dus issues plots nationaal maken die daarvoor hoogstens statelijk waren.
Ik heb het ook niet over uitvinden van nood, maar creëren van nood. Grote verschillen. Het is inderdaad niet heel moeilijk om op die manier verkozen te raken. Maar wel om op die manier ook maar enig beleid te voeren, wat we dus zien met Trump. Of ook maar iets positiefs te doen voor het land in z'n geheel, zoals we ook zien met Trump: Het is altijd goed voor sommigen, maar niet voor die stoute anderen.
Want zodra hij die tweedracht niet meer erkent en niet meer heeft, is het uit met de pret. Dan knapt de zeepbel.
Trump heeft hier een slimme zet mee gedaan. Hij tekent de democraten nu allemaal in dezelfde hoek als de 4 lefties, the squad.
De man teert op chaos, die hij liefst zelf creeert. Pelosi weet dit, maar ze kan de squad niet controleren, jonge honden....
Rust en hem vooral negeren is wat ze nu moeten doen.
Helaas.....zo slim zijn ze niet.
Frankenstein
16 juli 2019, 21:44
Prachtig. AOC is meer Amerikaan dan Trump. Wat een hersenspoelsel is dit zeg.
Frankenstein
16 juli 2019, 21:48
Amerika is het land dat de Indianen uitgeroeid heeft, ook al waren het er niet veel meer die de mazelen overleefd hadden—maar bon; negerfokprogramma's had ten tijde van de slavernij, de Chinezen in de 19e eeuw geweerd hebben en eruit hebben gepest, concentratiekampen voor de Jappen in eigen land heeft opgezet. Punt. En dat allemaal voor tijdens en na opa Trump.
Max van Dietschland
16 juli 2019, 21:55
Wel mooi dat Trump het opneemt voor het blanke ras. Te weinig mensen doen dat.
Prachtig. AOC is meer Amerikaan dan Trump. Wat een hersenspoelsel is dit zeg.
Gewoon even nieuwsflash, want u begrijpt het niet helemaal: AOC is geboren in NY. Haar vader is geboren in NY. Haar voorouders zijn Puerto Ricanen. Ik weet dat uw rechts brein dit niet begrijpt, maar PR is Amerika. Trump is daar staatshoofd.
Ze is volbloed amerikaan.
In tegenstelling tot Trump. Die is derde generatie immigrant, en in feite, een voze Duits.
Frankenstein
16 juli 2019, 22:28
Ik begrijp het niet...
@Waarom niet gewoon zeggen: Ik weet het beter want je bent toch maar een (whatever)
Wel mooi dat Trump het opneemt voor het blanke ras. Te weinig mensen doen dat.
Correctie, het oranje ras.
Frankenstein
16 juli 2019, 22:36
@Tavek, ik meen te herinneren dat ge mij wilde omtoveren in een Tesla believer. Nu schijnt u dan toch de aandelen van de hand te hebben gedaan. Ook de overwinning van Trump kwam meen ik voor u als een totale verassing.. Zo kan ik wel doorgaan..
Ik denk, ik kan beter beweren 'ik weet', dat u niet weet wat er speelt in de werkelijke wereld. Punt.
Ik laat mij niet uit wie er meer Amerikaan is.
Edch svp nooit meer tegen zeggen "u begrijpt (niet). Dit is een vorm van arrogantie overigens die ik te vaak in het Westen tegenkom.
Hoofdstraat
16 juli 2019, 22:37
Gewoon even nieuwsflash, want u begrijpt het niet helemaal: AOC is geboren in NY. Haar vader is geboren in NY. Haar voorouders zijn Puerto Ricanen. Ik weet dat uw rechts brein dit niet begrijpt, maar PR is Amerika. Trump is daar staatshoofd.
Ze is volbloed amerikaan.
In tegenstelling tot Trump. Die is derde generatie immigrant, en in feite, een voze Duits.
AOC is natuurlijk Amerikaanse, het ging 'm vooral over die kwaaie moslima.
Het leest trouwens als een mop, moest het niet in een tweet staan maar live gebracht dan zou het heel anders klinken.
"So interesting to see “Progressive” Democrat Congresswomen, who originally came from countries whose governments are a complete and total catastrophe, the worst, most corrupt and inept anywhere in the world (if they even have a functioning government at all), now loudly and viciously telling the people of the United States, the greatest and most powerful Nation on earth, how our government is to be run. Why don’t they go back and help fix the totally broken and crime infested places from which they came. Then come back and show us how it is done. These places need your help badly, you can’t leave fast enough. I’m sure that Nancy Pelosi would be very happy to quickly work out free travel arrangements!"
Hoofdstraat
16 juli 2019, 22:40
Trump heeft hen, maar vooral Amerika-hatende Ilhan Omar, 't gezicht gemaakt van de Democrat Party.
Hij heeft dat prachtig gedaan, waarschijnlijk ongewild in eerste instantie maar heeft gretig meegesurft op de verontwaardigingsstorm. Die 4 vrouwen zijn vanaf nu het uithangbord voor de Democraten, geniaal gewoon. :-D
@Tavek, ik meen te herinneren dat ge mij wilde omtoveren in een Tesla believer. Nu schijnt u dan toch de aandelen van de hand te hebben gedaan. Ook de overwinning van Trump kwam meen ik voor u als een totale verassing.. Zo kan ik wel doorgaan..
Ik denk, ik kan beter beweren 'ik weet', dat u niet weet wat er speelt in de werkelijke wereld. Punt.
Ik laat mij niet uit wie er meer Amerikaan is.
Edch svp nooit meer tegen zeggen "u begrijpt (niet). Dit is een vorm van arrogantie overigens die ik te vaak in het Westen tegenkom.
Feiten zijn feiten.
En ik zeg tegen u wat ik wil he, je mag me steeds op de negeerlijst zetten.
Correct. Deze analyse is juist.
Zijn eigen achterban vindt het fantastisch. Het risico is dat de zwarten, de latinos en de andere minorities nu enorm gemotiveerd gaan zijn om toch terug eens te gaan stemmen.
Hij heeft de gok genomen.
AOC is natuurlijk Amerikaanse, het ging 'm vooral over die kwaaie moslima.
Het leest trouwens als een mop, moest het niet in een tweet staan maar live gebracht dan zou het heel anders klinken.
"So interesting to see “Progressive” Democrat Congresswomen, who originally came from countries whose governments are a complete and total catastrophe, the worst, most corrupt and inept anywhere in the world (if they even have a functioning government at all), now loudly and viciously telling the people of the United States, the greatest and most powerful Nation on earth, how our government is to be run. Why don’t they go back and help fix the totally broken and crime infested places from which they came. Then come back and show us how it is done. These places need your help badly, you can’t leave fast enough. I’m sure that Nancy Pelosi would be very happy to quickly work out free travel arrangements!"
Niet vergeten dat 't stelletje pas verkozen, over 't paard getilde, zichzelf overschattende leeghoofden, Pelosi nog maar net van racisme beschuldigden.
Vandaar de allusie naar Pelosi.
:lol:
Heerlijk als ze mekaar beginnen opvreten!
#2020 is in the pocket.
Hoofdstraat
16 juli 2019, 22:55
Waar? Waar spelen ze hun ras uit tegenover blanke tegenstanders? Waar zeggen ze: Blanken mogen X niet, vanwege hun afkomst?
Ik denk dat je het woord 'uitspelen' niet begrijpt, een voorbeeld is deze tirade van Kamala Harris die haar ras (erg licht kleurtje) breed uitspeelt in een debat. Zelfs al is ze zelf een mix tussen een Indische moeder en blanke vader in een welstellende familie, toch probeert ze zich te presenteren als arme zwarte die gediscrimineerd werd al vermijd ze om dat letterlijk te zeggen omdat ze het helemaal niet was.
Ze is net zo upperclass blank als de rest maar probeert toch haar lichte tint te misbruiken in haar politiek, het is wansmakelijk en een belediging voor de echte Amerikaanse zwarten die binnen de Democraten eveneens nauwelijks gerepresenteerd worden.
https://youtu.be/JYMm3tivK7A
Meer over bussing in de jaren '70, het was een verplichting voor veel zwarten, Kamala Harris ging vrijwillig omdat haar moeder vond dat ze er levenservaring mee kon opdoen.
https://www.youtube.com/watch?v=zSg2IPyEMfk
Zijn eigen achterban vindt het fantastisch. Het risico is dat de zwarten, de latinos en de andere minorities nu enorm gemotiveerd gaan zijn om toch terug eens te gaan stemmen.
Eerlijk is eerlijk, zo moeilijk was dat niet met die haatkwakende kakelkippen die zichzelf telkens opnieuw in de voet schieten.
Hoofdstraat
16 juli 2019, 23:04
Gaan de zwarten en Latino's zich echt identificeren met de Squad?
- Ocasio-Cortez heeft Puerto Ricaanse roots
- Ilhan Omar is een import moslim uit de ergste failed state ooit
- Rashida Tlaib is een Palestijnse moslim
- Ayanna Pressley, ja ok, zij is de enige waar de zwarten zich mee kunnen identificeren maar ze is ook deze die het minst in het nieuws komt. Alle aandacht gaat naar AOC en Omar.
Eerlijk is eerlijk, zo moeilijk was dat niet met die haatkwakende kakelkippen die zichzelf telkens opnieuw in de voet schieten.
Hun districten zijn divers, ze vertegenwoordigen hun kiezers dus wel hoor.
Alleen denk ik inderdaad ook dat het beter is dat ze wat rustiger worden en meer rank en file doen ipv twitter divas te zijn.
Vandaag trouwens een interessant stukje van Bjorn Soenens. De situatie nu in de VS is zeer vergelijkbaar met die van net voor 1860. Racisme, polarisatie, enz...vieren hoogtij. Complete patstellingen in het congres. Volledige delen van het land die niet meer met elkaar door een deur kunnen.
Kan nog leuk worden. De VS is jong, vergeet dat niet. Als Trump een tweede keer wint, met een nog groter verschil in popular vote, kan het wel eens zo zijn dat zeer blauwe staten (Cali, Oregon, Washington, NY, enz...) wel eens gewoon Trump niet erkennen.
Dan ontploft de boel. En dat is ook waarop veel analysten nu naar hinten: de stabiliteit van de VS kan in gevaar komen.
- Ayanna Pressley, ja ok, zij is de enige waar de zwarten zich mee kunnen identificeren maar ze is ook deze die het minst in het nieuws komt. Alle aandacht gaat naar AOC en Omar.
Puerto Rico, ik herhaal het u, is amerikaans.
Waarom snappen jullie dat niet. Plat racisme ?
Ik denk dat je het woord 'uitspelen' niet begrijpt, een voorbeeld is deze tirade van Kamala Harris die haar ras (erg licht kleurtje) breed uitspeelt in een debat. Zelfs al is ze zelf een mix tussen een Indische moeder en blanke vader in een welstellende familie, toch probeert ze zich te presenteren als arme zwarte die gediscrimineerd werd al vermijd ze om dat letterlijk te zeggen omdat ze het helemaal niet was.
Ze is net zo upperclass blank als de rest maar probeert toch haar lichte tint te misbruiken in haar politiek, het is wansmakelijk en een belediging voor de echte Amerikaanse zwarten die binnen de Democraten eveneens nauwelijks gerepresenteerd worden.
https://youtu.be/JYMm3tivK7A
Meer over bussing in de jaren '70, het was een verplichting voor veel zwarten, Kamala Harris ging vrijwillig omdat haar moeder vond dat ze er levenservaring mee kon opdoen.
https://www.youtube.com/watch?v=zSg2IPyEMfk
Zelfs daarover heeft ze zo'n klein beetje gelogen.
https://pjmedia.com/trending/fact-check-kamala-harris-exaggerates-her-history-on-busing/
Hoofdstraat
16 juli 2019, 23:11
Puerto Rico, ik herhaal het u, is amerikaans.
Waarom snappen jullie dat niet. Plat racisme ?
Mja, maar die hebben geen link met de meerderheid Amerikaanse zwarten, daar ging het over. Natuurlijk is ze Amerikaans.
Hoofdstraat
16 juli 2019, 23:14
Zelfs daarover heeft ze zo'n klein beetje gelogen.
https://pjmedia.com/trending/fact-check-kamala-harris-exaggerates-her-history-on-busing/
Nog niet lichtjes, "ow ik was ook een arm zwart meisje op de bus naar school". Haar ouders waren verdorie welstellende professoren.
"Harris's mother, Shaymala Gopalan Harris, was a breast cancer scientist and a university professor. Her father, Donald Harris, is a Standford University economics professor"
.
Hun districten zijn divers, ze vertegenwoordigen hun kiezers dus wel hoor.
Alleen denk ik inderdaad ook dat het beter is dat ze wat rustiger worden en meer rank en file doen ipv twitter divas te zijn.
Vandaag trouwens een interessant stukje van Bjorn Soenens. De situatie nu in de VS is zeer vergelijkbaar met die van net voor 1860. Racisme, polarisatie, enz...vieren hoogtij. Complete patstellingen in het congres. Volledige delen van het land die niet meer met elkaar door een deur kunnen.
Kan nog leuk worden. De VS is jong, vergeet dat niet. Als Trump een tweede keer wint, met een nog groter verschil in popular vote, kan het wel eens zo zijn dat zeer blauwe staten (Cali, Oregon, Washington, NY, enz...) wel eens gewoon Trump niet erkennen.
Dan ontploft de boel. En dat is ook waarop veel analysten nu naar hinten: de stabiliteit van de VS kan in gevaar komen.
Dezelfde hysterische retoriek die gebruikt werd voordat hij president werd, en nu al 2,5 jaar gebruikt wordt dus.
Nog niet lichtjes, "ow ik was ook een arm zwart meisje op de bus naar school". Haar ouders waren verdorie welstellende professoren.
"Harris's mother, Shaymala Gopalan Harris, was a breast cancer scientist and a university professor. Her father, Donald Harris, is a Standford University economics professor"
.
Dat bedoel ik.
De zwarten & latino's die ik volg op sociale media, de opgeleiden, noemen 't 'pandering', dat is wat de Dems doen, volgens hen.
Dezelfde hysterische retoriek die gebruikt werd voordat hij president werd, en nu al 2,5 jaar gebruikt wordt dus.
Amerika is nochtans aan het kraken in zijn grondvesten op dit moment.
Er is niks histerisch aan. Dit is trouwens een proces dat al decennia aan de gang is hoor. Obama heeft rechts verenigd, en het vuur van racisme aangewakkerd: veel blanke amerikanen waren niet klaar voor een zwarte president.
En het resultaat is trump.
Dat bedoel ik.
De zwarten & latino's die ik volg op sociale media, de opgeleiden, noemen 't 'pandering', dat is wat de Dems doen, volgens hen.
"de opgeleiden" die ik ken, US citizens, mijn amerikaanse klant (PhD houders ivy leage) die staan in horror te kijken naar wat er met hun land aan het gebeuren is.
Frankenstein
16 juli 2019, 23:23
Lekker vaag antwoord.
Feit is dat ge er een paar keer goed naastzat. Is helemaal niet erg, echter zorgvuldiger en minder arrogant formuleren zou beter staan. Ik doe niet aan negeerlijsten. Een enkele keer daargelaten als forummers het vertikken in de materie in te lezen en hier bij nadruk op worden gewezen en toch doorgaan met trollen.
Lekker vaag antwoord.
Feit is dat ge er een paar keer goed naastzat. Is helemaal niet erg, echter zorgvuldiger en minder arrogant formuleren zou beter staan. Ik doe niet aan negeerlijsten. Een enkele keer daargelaten als forummers het vertikken in de materie in te lezen en hier bij nadruk op worden gewezen en toch doorgaan met trollen.
Ik ben zo arrogant als ik zelf wil.
Als u dat niet aanstaat => negeerlijst.
Als u dat niet wilt doen, moet u mijn berichten maar lezen.
Frankenstein
16 juli 2019, 23:36
Amerika is nochtans aan het kraken in zijn grondvesten op dit moment.
Er is niks histerisch aan. Dit is trouwens een proces dat al decennia aan de gang is hoor. Obama heeft rechts verenigd, en het vuur van racisme aangewakkerd: veel blanke amerikanen waren niet klaar voor een zwarte president.
En het resultaat is trump.
Onzin antwoord~waren niet klaar. Veel blanken, vooral 2008, die op Obama hebben gestemd stemden in '16 op Trump.
Als Obama zijn belofte van geen oorlogen had waargemaakt en niet Romney care had ingevoerd onder de naam Obama care, maar had geknokt wat de meerderheid van de bevolking wilde dan had Obama als grote president kunnen doorgaan: evenals Roosevelt.
In '16 hebben de kiezers voor een molotov cocktail gekozen.
Ook: er hebben meer Latino' 's op Trump gestemd dan voorspeld, idem zwarten, alhoewel summier.
Dit zijn facts. Daargelaten molotov coctail; dit is een mening.
Frankenstein
16 juli 2019, 23:49
"de opgeleiden" die ik ken, US citizens, mijn amerikaanse klant (PhD houders ivy leage) die staan in horror te kijken naar wat er met hun land aan het gebeuren is.
Ik heb voor Trump president werd verschillende Peace Corpsers gewaarschuwd dat Amerika minder spastisch moest doen en meer naar Europa moest kijken hoe het intregratie debat tenminste op de agenda moest worden gezet. Speelde ca. 2010.. Ze keken mij aan alsof ik joden naar de doucheruimte stuurde.
Nu heb je Trump dus.. Tsja dat kan dus gebeuren..
Hoofdstraat
16 juli 2019, 23:56
Onzin antwoord~waren niet klaar. Veel blanken, vooral 2008, die op Obama hebben gestemd stemden in '16 op Trump.
Als Obama zijn belofte van geen oorlogen had waargemaakt en niet Romney care had ingevoerd onder de naam Obama care, maar had geknokt wat de meerderheid van de bevolking wilde dan had Obama als grote president kunnen doorgaan: evenals Roosevelt.
In '16 hebben de kiezers voor een molotov cocktail gekozen.
Ook: er hebben meer Latino' 's op Trump gestemd dan voorspeld, idem zwarten, alhoewel summier.
Dit zijn facts. Daargelaten molotov coctail; dit is een mening.
Ik was ook zo'n pro Obama in den tijd, eindelijk eens een halve zwarte die het goed kon zeggen en geen dominee was. De ideale kandidaat ware het niet dat hij volledig onder de knoet zat van het militaire complex en de rest van de Democraten.
Standrechtelijke executies (met proportioneel veel zwarten) door de politie steeg van 800 naar 1200 per jaar en toen hij de politie racistisch noemde mocht hij het komen uitleggen en zich publiekelijk excuseren voor de uitspraak. Wat een douche.
Het enige waar ik hem echt voor waardeer is dat hij niet is binnengevallen in Syrië, alles stond klaar voor de inval na die valse chemische aanval maar hij heeft het toch niet gedaan. Dikke pluim, het werd hem niet in dank afgenomen maar heeft zo wel een extra genocide weten te vermijden.
Hij heeft dus wel een geweten maar niet de vrijheid die Trump zichzelf heeft aangemeten, jammer, een gemiste kans.
Frankenstein
16 juli 2019, 23:58
Zwarten verachten Omar.
Hoofdstraat
17 juli 2019, 00:01
Durven die wel zeggen wat ze denken?
Als je ook maar iets pro trump durft zeggen wordt je neergezet als een white supremacist racist en kun je zelfs makkelijk je goedbetaalde job verliezen. Die gaan heel goed nadenken voor ze iets zeggen, zo slim zijn ze toch wel.
Frankenstein
17 juli 2019, 00:03
'
Frankenstein
17 juli 2019, 00:20
Als je ook maar iets pro trump durft zeggen wordt je neergezet als een white supremacist racist en kun je zelfs makkelijk je goedbetaalde job verliezen. Die gaan heel goed nadenken voor ze iets zeggen, zo slim zijn ze toch wel.
Ik hoor weinig tot geen enkele Amerikaan zeggen dat ze op Trump hebben gestemd. Rara mensen hoor.
Hoofdstraat
17 juli 2019, 00:21
Zwarten verdachten Omar.
'verachten' bedoel je waarschijnlijk :-)
Het is niet voor niets dat Omar de laatste tijd meer de niet-Islamitische Afrikaanse stijl van hoofddeksel gebruikt in plaats van een sluier.
https://forum.politics.be/attachment.php?attachmentid=111005&stc=1&d=1563319248
.
De linkse elite waant zich mijlenver boven 't gewone volk verheven...in hun gated communities, achter hoge muren, met gewapende beveiliging, in de witste buurten.
Hoofdstraat
17 juli 2019, 00:48
Candace Owens, Mike Nificent, Amazing Lucas, Jon Miller, Joy Villa, Richard Betts, Terrence Williams, Diamond & Silk, Oliver Mc Gee etc...
Dat zijn vooral zwarten die hun nek uitsteken voor Trump, wat heel moedig is maar het zijn geen PhD's die hun job kunnen verliezen (ik heb ze evenwel niet allemaal gegoogled). De meeste werken voor een pro-Trump bedrijf of verdienen geld via Youtube wat inderdaad ook niet zonder gevaar is.
Terrence Williams krijgt doodsbedreigingen en wordt daarvoor geband door Facebook, hoe duidelijker kan het worden.
https://www.terrencekwilliams.com/blog/04-21-2018-terrence-williams-talks-facebook-censorship-with-jesse-watters
Dat zijn vooral zwarten die hun nek uitsteken voor Trump, wat heel moedig is maar het zijn geen PhD's die hun job kunnen verliezen (ik heb ze evenwel niet allemaal gegoogled). De meeste werken voor een pro-Trump bedrijf of verdienen geld via Youtube wat inderdaad ook niet zonder gevaar is.
Terrence Williams krijgt doodsbedreigingen en wordt daarvoor geband door Facebook, hoe duidelijker kan het worden.
https://www.terrencekwilliams.com/blog/04-21-2018-terrence-williams-talks-facebook-censorship-with-jesse-watters
Antwoord op verkeerde post.
Uiteraard zijn dat niet Taveks Ivy League Elitaire Left Whiteys die neerkijken op 't gewone volk, en veilig verscholen zitten achter hoge muren in witte buurten.
Dat zijn gekleurde pro Trump medemensen, die idd vaak doodsbedreigingen krijgen van de tolerante linker anti-Trump-zijde, voor hun democratische mening.
Je zou haast denken dat enkel links daar recht op heeft, op die vrije mening.
Ozymandias
17 juli 2019, 08:10
Ik hoor weinig tot geen enkele Amerikaan zeggen dat ze op Trump hebben gestemd. Rara mensen hoor.
Dan vermoed ik dat je niet zo heel veel in de VS komt, en al zeker niet in niet-kuststaten. Doe niet onnozel, als je in de Deep South gaat verkondigen dat je op Hillary hebt gestemd, word je evenzeer verketterd. Maar nee, die arme rechtsjes toch altijd, ze worden altijd zo gepest :'(
Hoofdstraat
17 juli 2019, 08:20
Dan vermoed ik dat je niet zo heel veel in de VS komt, en al zeker niet in niet-kuststaten. Doe niet onnozel, als je in de Deep South gaat verkondigen dat je op Hillary hebt gestemd, word je evenzeer verketterd. Maar nee, die arme rechtsjes toch altijd, ze worden altijd zo gepest :'(
Akkoord, maar het ging hier over hoog opgeleiden die werken voor grote internationale bedrijven, er zijn zelfs CEO's moeten opstappen omdat ze privé-geld gedoneerd hebben aan de Trump campagne.
patrickve
17 juli 2019, 08:24
Het is natuurlijk tweesnijdend, he. In de mate dat "neger zijn" nu een politiek statement wordt, zullen er inderdaad veel statement-negers voor hun vertegenwoordigers gaan stemmen, en de anderen, die vooral geen statement-neger willen zijn, die mijden als de pest.
Maw, we gaan daar in de USA een pure confrontatie krijgen op politiek vlak van statement-negers en hun partij (Dems) tegenover zij die niet willen horen van statement-negers (Trump).
Het is zelfs goed mogelijk dat mensen van zwarte huidskleur die vooral NIET willen geidentificeerd worden als een statement-neger, maar in de eerste plaats een Amerikaans burger willen zijn, een gloeiende hekel hebben aan die politici die hun huidskleur en eventueel hun hoofddoek willen misbruiken voor politiek geronsel onder statement-negers die fierder zijn om neger te zijn, dan om Amerikaan te zijn.
Maw, door toedoen van die statement neger politici gaat het hoofdthema worden:
- eerst neger, of eerst Amerikaan ?
Dat is grosso modo de richting waarin Trump de campagne uitstuurt en de anderen trappen daar met hun twee grote voeten in.
Dadeemelee
17 juli 2019, 08:28
Het is natuurlijk tweesnijdend, he. In de mate dat "neger zijn" nu een politiek statement wordt, zullen er inderdaad veel statement-negers voor hun vertegenwoordigers gaan stemmen, en de anderen, die vooral geen statement-neger willen zijn, die mijden als de pest.
Maw, we gaan daar in de USA een pure confrontatie krijgen op politiek vlak van statement-negers en hun partij (Dems) tegenover zij die niet willen horen van statement-negers (Trump).
Het is zelfs goed mogelijk dat mensen van zwarte huidskleur die vooral NIET willen geidentificeerd worden als een statement-neger, maar in de eerste plaats een Amerikaans burger willen zijn, een gloeiende hekel hebben aan die politici die hun huidskleur en eventueel hun hoofddoek willen misbruiken voor politiek geronsel onder statement-negers die fierder zijn om neger te zijn, dan om Amerikaan te zijn.
Dat is grosso modo de richting waarin Trump de campagne uitstuurt en de anderen trappen daar met hun twee grote voeten in.
In de USA is het vooral de kwestie van je eigen achterban naar de stembus te krijgen.
Daar zijn zo geen 'zwevende kiezers' zoals bij ons, of beter, die gaan niet stemmen.
Dus je moet de verkiezingen rond een 'eigen thema' proberen op te bouwen en 'verontwaardiging' krijgen zodat je achterban gaat stemmen.
patrickve
17 juli 2019, 08:41
In de USA is het vooral de kwestie van je eigen achterban naar de stembus te krijgen.
Het punt is dat als die achterban "statement neger zijn" is, en niet gebaseerd is op een politieke opinie of een sociaal-economische status (die overeenkomt met een politieke opinie die die klasse natuurlijk op de handen draagt), dan is dat een puur "racistische" oppositie, van negers tegen blanken of zo. Men zit dan in een kaste systeem zoals in Indie, waar je tot een kaste behoort (een "achterban") gewoon omdat je als neger of als witte of als hispanic geboren zijt.
De beste oplossing is dan gewoon een burgeroorlog tussen die 'achterbans' he, want er is geen enkele hoop dan om tot een natie te komen. Als je eens neger, altijd neger als een principe neemt, of eens witte, altijd witte, als principe neemt, en als dat de politieke polarisatie bepaalt, dan is er geen politiek debat mogelijk: het zijn dan de witten tegen de negers tegen de hispanics en daar valt dan niks tegen te doen.
Dat wordt dan precies in de hand gewerkt door die "achterban verdedigers". Men moet dan niet verschieten dat Trump dan ook zo een achterban verdediger wordt.
Als het voor die achterban verdedigers belangrijker is dat er een neger in het Witte Huis komt, eerder dan iemand met een zeker politiek gedachtengoed, dan moet je niet verschieten dat het voor anderen belangrijk wordt dat er een witte in het Witte Huis komt, ongeacht of dat nu een baviaan is of niet. Laat dat laatste nu de succesformule van Trump zijn.
"ik ben misschien een baviaan, maar ik ben voor mijn witte achterban".
Hij doet dat dus even succesvol als "kijk ik ben een hispanic van P.R. en ik ben voor de hispanic achtergrond".
In de mate dat DAT is wat de politieke agenda bepaalt in de USA, is de USA gewoon een strijdveld tussen statement-ethnieen ,en geen natie (meer).
Dadeemelee
17 juli 2019, 08:45
Het punt is dat als die achterban "statement neger zijn" is, en niet gebaseerd is op een politieke opinie of een sociaal-economische status (die overeenkomt met een politieke opinie die die klasse natuurlijk op de handen draagt), dan is dat een puur "racistische" oppositie, van negers tegen blanken of zo. Men zit dan in een kaste systeem zoals in Indie, waar je tot een kaste behoort (een "achterban") gewoon omdat je als neger of als witte of als hispanic geboren zijt.
De beste oplossing is dan gewoon een burgeroorlog tussen die 'achterbans' he, want er is geen enkele hoop dan om tot een natie te komen. Als je eens neger, altijd neger als een principe neemt, of eens witte, altijd witte, als principe neemt, en als dat de politieke polarisatie bepaalt, dan is er geen politiek debat mogelijk: het zijn dan de witten tegen de negers tegen de hispanics en daar valt dan niks tegen te doen.
Dat wordt dan precies in de hand gewerkt door die "achterban verdedigers". Men moet dan niet verschieten dat Trump dan ook zo een achterban verdediger wordt.
Als het voor die achterban verdedigers belangrijker is dat er een neger in het Witte Huis komt, eerder dan iemand met een zeker politiek gedachtengoed, dan moet je niet verschieten dat het voor anderen belangrijk wordt dat er een witte in het Witte Huis komt, ongeacht of dat nu een baviaan is of niet.
Ja maar Trump heeft hier duidelijk racistische uitspraken gedaan en dat pikken Democraten (en de meeste USA'ers) niet. Zelfs Republikeinen hebben zich tegen Trump uitgesproken.
Dus als ze van racisme het verkiezingsthema kunnen maken gaat dat de Democratische achterban en vele kleurlingen motiveren om te stemmen.
patrickve
17 juli 2019, 09:21
Ja maar Trump heeft hier duidelijk racistische uitspraken gedaan en dat pikken Democraten (en de meeste USA'ers) niet. Zelfs Republikeinen hebben zich tegen Trump uitgesproken.
Het zijn eigenlijk geen racistische tweets. Het zijn tweets die stellen dat mensen die hun raciaal ronselen en collaboreren met de vijand boven het Amerikaan-zijn stellen, best ophoepelen. Daarmee onderlijnt hij EXACT de problematiek die het "ronselen van achterban" op basis van ethnie en "origine", gepleegd door al die die staan juichen van "een neger in het witte huis", veroorzaken en ondersteunt daarmee tevens zijn eigen zelfde handelen, maar dan als "American first".
Maw, dit is pure winst voor Trump en de anderen beseffen het niet. Men trapt er met twee grote voeten in. Men polariseert op basis van origine en ethnie, en verschiet dan dat iemand die dat goed weet te bespelen samen met wat patriotisme, door precies de tegenstelling tussen de "ethnie en origine" vertegenwoordigers vs de "echte Amerikanen die American First" te onderlijnen, hieruit winst boekt.
Zipper
17 juli 2019, 09:57
Dus als ze van racisme het verkiezingsthema kunnen maken gaat dat de Democratische achterban en vele kleurlingen motiveren om te stemmen.
You wish :lol:
Wen er maar aan, zonder "accidenten" gaat Trump volgend jaar voor "Four more Years".
Frankenstein
17 juli 2019, 12:07
In de Obama tijd is de grote fout gemaakt om de kiezer te vermarkten als schappen in supermarkten.
Voorbeeld:
Je bent blank B, neger N, latino L
Je bent hetero H, homo H+
Je bent Man M, Vrouw V, Transexueel T
Enzovoort, enzovoort.
Deze knapen hebben het zonder dat ze het doorhebben getekend voor hun doodvonnis. Dat latino, homo, moslim, rijkaard, armen noem maar op als 1 blok voor een neger, nouja eigenlijk mulat, hebben gestemd, betekent niet dat de bal altijd deze richting op rolt.
Wie nu het meest verantwoordelijk is voor die identiteitspolitiek weet ik niet. Maar het heeft alles weg van een zelfpompend ventiel die net zo lang doorpompt totdat de ballon klapt. 'Ze' zijn doorgeslagen en er vind u een correctie plaats zoals er ook een correctie na 70ger jaren plaatsvond. U weet wel in de tijd dat bepaalde linkse politici verkondigden dat kinderen ook sex mochten hebben. Een extreem voorbeeld weliswaar, maar dergelijke discussies werden tot op de beeldbuis gedoogd.
Je maakt het moeilijker dan het is.
Trump speelt het spel van de electoral votes.
Wat de Californiaan of New Yorker denkt, kan hem geen kloten schelen. Als daar 100 % tegen hem stemt, so be it.
Deze praat valt goed in de staten die hij nodig heeft voor winst in de electoral college. Hij wilt zijn rurale, GOP staten, die wel eens zouden kunnen flippen, maximaal mobiliseren. De blanke, racistische florida man MOET gaan stemmen. Zoveel mogelijk.
patrickve
17 juli 2019, 12:29
Je maakt het moeilijker dan het is.
Trump speelt het spel van de electoral votes.
Wat de Californiaan of New Yorker denkt, kan hem geen kloten schelen. Als daar 100 % tegen hem stemt, so be it.
Deze praat valt goed in de staten die hij nodig heeft voor winst in de electoral college. Hij wilt zijn rurale, GOP staten, die wel eens zouden kunnen flippen, maximaal mobiliseren. De blanke, racistische florida man MOET gaan stemmen. Zoveel mogelijk.
Groot gelijk natuurlijk. Je moet het spel spelen volgens de regels he. Als je in 't voetbal ook een hoekschop kan krijgen door hard de bal tegen uw tegenstrever te stampen zodat die nadien over de achterlijn gaat, is dat een goeie speltechniek.
Dat is professioneel aan politiek doen he. Verkiezingen winnen en mandaten binnenhalen.
De man is volop zich aan het voorbereiden op 2020.
De democraten zijn met 20 nog aan het bekvechten wie mag opkomen.
Farce.
Frankenstein
17 juli 2019, 12:39
Er zit een logica in het Amerikaanse kiesstelsel.
Stel er zouden Europese verkiezingen zijn met 2 een partij stelsel. De Duitsers zouden als 1 blok voor 1 partij stemmen— dan zouden de overige EU Staten per saldo deze gewichtige stem moeten compenseren door met, pak hem beet, 66% op de andere partij te stemmen.
Er komt gewoon hoe dan ook gedonder met de andere landen mocht Duitsland (partij A) op een dergelijke manier winnen. Meer in geval dan Duitsland zou verliezen (van partij B) door het electoral vote principe toe te passen.
patrickve
17 juli 2019, 12:42
Er zit een logica in het Amerikaanse kiesstelsel.
Stel er zoude Europese vetkiezingen zijn met 2 partijen en de Duitsers zouden als 1 blok voor 1 partij — dan zouden de overige EU Staten per saldo deze gewichtige stem moeten compenseren door met, pak hem beet, 66% op de andere partij te stemmen.
Er gewoon hoe dan ook gedonder met de andere Staten mocht Duitsland op een dergelijke manier winnen. Meer dan Duitsland zou verliezen door het electoral vote principe toe te passen.
Daarbij Trump heeft geen cent in Illenois, New York en Californië gestoken. Geen cent, terwijl de Clinton campagne dit wel had gedaan. En bovendien 2x zoveel als de als Trump campagne hebben gespendeerd.
Inderdaad zijn er vele mogelijke vormen van "democratie", en niet alle vormen hebben uniform gewicht aan elke stem. Daar is niks intrinsiek fout aan. Je hoort die kritiek ook soms in Belgie, en dan vooral eigenaardig genoeg van federalisten of confederalisten.
Als je op een of andere manier "rekening wil houden met deelgroepen", dan kan je onmogelijk een flat gewicht aan elke stem geven, waardoor, zoals je zegt, zekere deelgroepen dan "onfair" veel macht zouden kunnen krijgen door zich inderdaad als groep te gedragen.
patrickve
17 juli 2019, 12:45
De man is volop zich aan het voorbereiden op 2020.
De democraten zijn met 20 nog aan het bekvechten wie mag opkomen.
Farce.
Het is meestal zo dat de zittende president een voordeel heeft ten aanzien van de rest. Dat zie je aan het gegeven dat een meerderheid van de presidenten, toch in de 20ste eeuw, twee mandaten hebben gehad.
Het is meestal zo dat de zittende president een voordeel heeft ten aanzien van de rest. Dat zie je aan het gegeven dat een meerderheid van de presidenten, toch in de 20ste eeuw, twee mandaten hebben gehad.
De democraten moeten hun achterban enthousiast houden. Ze zijn namelijk met veel meer, maar ze zijn vaak te lui om te komen stemmen als ze niet gemotiveerd zijn.
Hillary motiveerde niet. Obama wel.
In Georgia en Texas is er enorm veel potentieel voor de democraten. Maar ze moeten komen stemmen....
Frankenstein
17 juli 2019, 13:05
De democraten moeten hun achterban enthousiast houden. Ze zijn namelijk met veel meer, maar ze zijn vaak te lui om te komen stemmen als ze niet gemotiveerd zijn.
In Georgia en Texas is er enorm veel potentieel voor de democraten. Maar ze moeten komen stemmen....
U zegt dus in principe dat Latino's en negers vaak te lui zijn. Dergelijke opmerkingen staan voor: racisme!
Zipper
17 juli 2019, 13:06
Hillary was/is een Wall Street-bitch. Zij slaagde er drie jaar geleden als ervaren politica zelfs geen enkele keer in, om een totaal onervaren Donald Trump te laten "wankelen" tijdens die Tv-debatten die de Presidentsverkiezing voorafgaat. Dat belooft dus weinig goeds voor de toekomstige Dem-kandidaat die volgend jaar tegenover een Trump zal staan, met deze keer wel ervaring.
Hillary was/is een Wall Street-bitch. Zij slaagde er drie jaar geleden als ervaren politica zelfs geen enkele keer in, om een totaal onervaren Donald Trump te laten "wankelen" tijdens die Tv-debatten die de Presidentsverkiezing voorafgaat. Dat belooft dus weinig goeds voor de toekomstige Dem-kandidaat die volgend jaar tegenover een Trump zal staan, met deze keer wel ervaring.
Een Kamala Harris maakt gehakt van Trump in een debat.
Maar ze is een vrouw en de blanke amerikaan in de GOP staten zijn vrouwenhaters.
Dus dat speelt tegen haar.
Zipper
17 juli 2019, 13:15
Een Kamala Harris maakt gehakt van Trump in een debat.
Maar ze is een vrouw en de blanke amerikaan in de GOP staten zijn vrouwenhaters.
Dus dat speelt tegen haar.
Clinton zou dat ook gaan doen. Niet dus.
Je ben er trouwens al vroeg bij met "excuses". Als ze echt talent heeft, kan dat nooit een hinderpaal zijn.
Clinton zou dat ook gaan doen. Niet dus.
Je ben er trouwens al vroeg bij met "excuses". Als ze echt talent heeft, kan dat nooit een hinderpaal zijn.
Oh maar ze heeft talent.
Ik stel van de we ondertussen spreken over 2 amerika's waarvan enkele staten die swingen bepalen wie de macht krijgt. Niet de meerderheid van de bevolking.
Degene die daar kan winnen, wint het presidentsschap.
En Trump aanhangers zijn mongolen.
Zipper
17 juli 2019, 13:21
Oh maar ze heeft talent.
Ik stel van de we ondertussen spreken over 2 amerika's waarvan enkele staten die swingen bepalen wie de macht krijgt. Niet de meerderheid van de bevolking.
Goh, wat zouden we toch zijn zonder uw doorwrochten "analyses".
patrickve
17 juli 2019, 13:26
Oh maar ze heeft talent.
Dus, kort samengevat: bij de Amerikaanse verkiezingen speelt het gros van de Amerikanen geen rol, omdat ze in staten wonen met historische meerderheden, die niet om te slaan zijn, en die neutraliseren elkaar. Of er daar dus veel of weinig mongolen of negers gaan stemmen, speelt niet mee.
De verkiezingen draaien om een paar staten, waar dus enerzijds immer gemotiveerde mongolen wonen, en luie negers. Als de luie negers van hun stoel komen, winnen de democraten. Zoniet is het altijd winst voor de mongolen die niet zo lui zijn.
De kunst bestaat er dus in om in een paar staten genoeg luie negers van hun stoel doen te komen, en men vraagt zich bij de democraten af wie dat het beste doet: zelf een luie neger, of een blanke vrouw. Maar het probleem is dat luie negers geen goeie kandidaten zijn, en luie negers niet uit hun stoel komen voor blanke vrouwen. Dat is dus het dilemma van de Democraten. Nu lijken de Democraten te gaan voor hevige moslima's: the best of both worlds. Die zouden wel de luie negers uit hun nest laten komen. En wat Trump doet is om hiermee de paar luie mongolen die niet komen stemmen, te motiveren om dat te compenseren.
Is het dat ongeveer ?
Dus, kort samengevat: bij de Amerikaanse verkiezingen speelt het gros van de Amerikanen geen rol, omdat ze in staten wonen met historische meerderheden, die niet om te slaan zijn, en die neutraliseren elkaar. Of er daar dus veel of weinig mongolen of negers gaan stemmen, speelt niet mee.
De verkiezingen draaien om een paar staten, waar dus enerzijds immer gemotiveerde mongolen wonen, en luie negers. Als de luie negers van hun stoel komen, winnen de democraten. Zoniet is het altijd winst voor de mongolen die niet zo lui zijn.
De kunst bestaat er dus in om in een paar staten genoeg luie negers van hun stoel doen te komen, en men vraagt zich bij de democraten af wie dat het beste doet: zelf een luie neger, of een blanke vrouw.
Is het dat ongeveer ?
Cru gesteld, maar je hebt gelijk.
Colorado, Florida, Iowa, Michigan, Minnesota, Ohio, Nevada, New Hampshire, North Carolina, Pennsylvania, Virginia, en Wisconsin kiezen samen de president.
De rest is vastgezet blauw of rood en daar zal niks aan veranderen.
Vooral Florida weegt goed door.
Dadeemelee
17 juli 2019, 13:33
U zegt dus in principe dat Latino's en negers vaak te lui zijn. Dergelijke opmerkingen staan voor: racisme!
In de US moet je bovendien in bijna alle staten registreren voor je kan stemmen. Stel je eens voor hoeveel Belgen dat zouden doen (bovenop het stemmen).
Dadeemelee
17 juli 2019, 13:34
Cru gesteld, maar je hebt gelijk.
Colorado, Florida, Iowa, Michigan, Minnesota, Ohio, Nevada, New Hampshire, North Carolina, Pennsylvania, Virginia, en Wisconsin kiezen samen de president.
De rest is vastgezet blauw of rood en daar zal niks aan veranderen.
Vooral Florida weegt goed door.
De swing states. Bovendien hebben de Republikeinen de vuile truuk van Gerrymandering bedacht wat het voor Democraten in sommige staten bijna onmogelijk maakt om te winnen.
Feitelijke vaststelling.
Er klopt genetisch iets niet met mensen die die praat van Trump apprecieren.
En zijn daden...die tax wet is zijn enigste wapenfeit. De rest is geblokkeerd door de rechtbanken.
Probleem is nu dat in september de overheid weer zonder geld zal vallen...door die tax wet. Lol.
De swing states. Bovendien hebben de Republikeinen de vuile truuk van Gerrymandering bedacht wat het voor Democraten in sommige staten bijna onmogelijk maakt om te winnen.
Gerrymandering speelt enkel op congressioneel niveau, maar ja, dat is waar.
https://img.washingtonpost.com/wp-apps/imrs.php?src=https://img.washingtonpost.com/blogs/wonkblog/files/2014/05/crimes-against-geography.png&w=1484
Trumpisten en rechts zullen dit wel weer goed spreken.
Zipper
17 juli 2019, 13:46
Feitelijke vaststelling.
En zijn daden...die tax wet is zijn enigste wapenfeit. De rest is geblokkeerd door de rechtbanken.
Probleem is nu dat in september de overheid weer zonder geld zal vallen...door die tax wet. Lol.
Een zeer persoonlijke dan toch. En toch zal hij herkozen worden, tenzij plots nog een wonderkind zou opstaan bij de Dem's. Een leefbare samenleving is meer dan enkele uitspraken van een rechtbank.
Dadeemelee
17 juli 2019, 13:57
Een zeer persoonlijke dan toch. En toch zal hij herkozen worden, tenzij plots nog een wonderkind zou opstaan bij de Dem's. Een leefbare samenleving is meer dan enkele uitspraken van een rechtbank.
Je weet het niet. Op het eerste zicht niet, maar Obama was ook een plotse openbaring tijdens de campagne.
Hij kan herkozen worden.
De amerikaanse samenleving is gepolariseerd en ziek genoeg.
Racisme zit in de genen van de blanke in het midwesten en zuiden daar.
Je weet het niet. Op het eerste zicht niet, maar Obama was ook een plotse openbaring tijdens de campagne.
Trump was in het begin van de primaries laatste ofzo in de polls.
Kijk nu.
Zipper
17 juli 2019, 14:14
Hij kan herkozen worden.
De amerikaanse samenleving is gepolariseerd en ziek genoeg.
Racisme zit in de genen van de blanke in het midwesten en zuiden daar.
Racisme ?? Wat een giller. Viseert Trump de negers, misschien ??? Ik dacht het niet.
Frankenstein
17 juli 2019, 14:16
En Trump was ook een plotse openbaring. Zomaar uit het niets werd hij president
En deed exact hetzelfde wat Obama deed. Beloofde betere healthcare, beloofde geen oorlog.
Het is gewoon zo simpel achteraf om president te worden van Amerika. Het enige moeilijk kunstje is om vanaf de microfoon een stadion aan mensen in veroering te brengen.
Frankenstein
17 juli 2019, 14:20
Trump was in het begin van de primaries laatste ofzo in de polls.
Kijk nu.
Trump wist wel vanaf dag 1 publiek te trekken. Dit telt dus blijkbaar meer dan polls.
Dadeemelee
17 juli 2019, 14:23
Trump wist wel vanaf dag 1 publiek te trekken. Dit telt dus blijkbaar meer dan polls.
Vergeet zijn voorgeschiedenis niet. Hij was (zeer) bekend in de media. Had zelfs een eigen reality tv-show.
Frankenstein
17 juli 2019, 14:23
Tsja en als bij dergelijke analyses verliest dan geef je toch gewon Rusland de schuld. Ergens valt dit onder moslimlogica; altijd een ander de schuld geven. Ook als je dader bent.
Tsja en als bij dergelijke analyses verliest dan geef je toch gewon Rusland de schuld. Ergens valt dit onder moslimlogica; altijd een ander de schuld geven. Ook als je dader bent.
lol nu ben ik al een moslim
Wat ben ik straks ? Een blanke, blonde, blauwogige neger ?
Frankenstein
17 juli 2019, 14:30
Vergeet zijn voorgeschiedenis niet. Hij was (zeer) bekend in de media. Had zelfs een eigen reality tv-show.
Staat dus los van polls. Het gaat erom dat je met een microfoon in de hand een stadion in veroering kan krijgen. Dat is blijkbaar de norm en les na 2008. Daarbij nog wat dingus beloven en je wordt president. Eigenlijk heel simpel.
Frankenstein
17 juli 2019, 14:33
Multiculteel left en moslims hebben veel gemeen, let op dubbele betekenis, met elkaar.
patrickve
17 juli 2019, 14:59
In de US moet je bovendien in bijna alle staten registreren voor je kan stemmen. Stel je eens voor hoeveel Belgen dat zouden doen (bovenop het stemmen).
In Frankrijk ook hoor. Daar moet je je inschrijven voor de 31ste december voor alle verkiezingen van het daaropvolgende jaar. Dan krijg je daarvoor een "stemkaart". Nu is het wel zo dat eens je ingeschreven bent, je automatisch ingeschreven blijft zolang je in die gemeente woont. Het zou mij niet verwonderen dat dat in de meeste landen zo is. En zelfs ik, als Belg in het buitenland, moest mij registreren bij het consulaat. Omdat ik dat in 2014 niet gedaan had kon ik toen niet stemmen.
Het is ergens normaal dat je je moet registreren om te stemmen he.
Dadeemelee
17 juli 2019, 15:01
In Frankrijk ook hoor. Daar moet je je inschrijven voor de 31ste december voor alle verkiezingen van het daaropvolgende jaar. Dan krijg je daarvoor een "stemkaart". Nu is het wel zo dat eens je ingeschreven bent, je automatisch ingeschreven blijft zolang je in die gemeente woont. Het zou mij niet verwonderen dat dat in de meeste landen zo is. En zelfs ik, als Belg in het buitenland, moest mij registreren bij het consulaat. Omdat ik dat in 2014 niet gedaan had kon ik toen niet stemmen.
Het is ergens normaal dat je je moet registreren om te stemmen he.
Toch niet in een land met een bevolkingsregister? :?
Een id kaart hoort voldoende te zijn om te stemmen.
patrickve
17 juli 2019, 15:06
Feitelijke vaststelling.
Wel, de wapenfeiten van een bestuurder zijn niet enkel de dingen die hij veranderd heeft. Het zijn ook de dingen die hij niet veranderd heeft.
Bijvoorbeeld, het is een president met minder oorlogsdaden dan de meeste van zijn voorgangers. Nu is "geen oorlog ontketenen" geen actief wapenfeit natuurlijk.
patrickve
17 juli 2019, 15:07
Een id kaart hoort voldoende te zijn om te stemmen.
Uw ID kaart geeft niet aan in welk arrondissement je mag stemmen he. Het inschrijven in het stemregister van een gemeente bepaalt dat wel.
(hier in Frankrijk schrijf je je niet in in een gemeente, he)
Trouwens, vele mensen gaan nooit stemmen, het is dan ook niet nodig om daarvoor administratieve voorzieningen te nemen als ze toch niet van plan zijn om dat te doen. De meeste mensen in mijn schoonfamilie gaan nooit stemmen bvb.
Frankenstein
17 juli 2019, 15:08
Toch niet in een land met een bevolkingsregister? :?
In Canada en de Verenigde Staten kan je in verschillende gemeentes ingeschreven staan. Dit betent niet het huidige systeem dat je meer dan 1 x kan stemmen; alleen wordt het je wel moeilijker gemaakt.
—Ga nou niet zeggen dat negers arm zijn en dus daarom niet in 2 gemeenten staan ingeschreven. Daar kan je dus weer het argument tegenover stellen dat ze niet uit hun stoel willen komen om zich uit te laten uitschrijven. Ps ik sta in 2 landen ingeschreven. Niet omdat ik lui ben, maar omdat het nu eenmaal zo is gelopen en het geld kost om dit ongedaan te krijgen.
Ergens vind ik het een godspe omdat een bepaalde groep lui is, de registratie van stemgerechtigden daarom af te schaffen, wat de kans op mogelijke verkiezingsfraude enkel vergroot.
Wel, de wapenfeiten van een bestuurder zijn niet enkel de dingen die hij veranderd heeft. Het zijn ook de dingen die hij niet veranderd heeft.
Bijvoorbeeld, het is een president met minder oorlogsdaden dan de meeste van zijn voorgangers. Nu is "geen oorlog ontketenen" geen actief wapenfeit natuurlijk.
Ach die zever weer.
Als er straks ene met een vlieger tegen een gebouw knalt in NY, gaat trump ook stilzitten en niks doen zeker ?
Ozymandias
17 juli 2019, 15:09
"Ontketenen" is ook belangrijk hier, hè. Want als je alleen kijkt naar de oorlogen die Obama ontketend heeft, zal het ook beperkt blijven.
En niet alle militaire ingrepen zijn noodzakelijk slecht. Sommige maken van de wereld een betere plek. Of toch tijdelijk.
Maar er zijn nog wel meer dingen die hij niet veranderd heeft. Zoals z'n muur. Die nog altijd een onderbroken hek is.
patrickve
17 juli 2019, 15:10
Ach die zever weer.
Als er straks ene met een vlieger tegen een gebouw knalt in NY, gaat trump ook stilzitten en niks doen zeker ?
Ah, ja, zal hij dan ook smoezen uitvinden over een land dat er niks mee te maken had om dat eens gaan plat te bombarderen en daar een groot terroristen kamp van te maken ?
Dadeemelee
17 juli 2019, 15:11
Uw ID kaart geeft niet aan in welk arrondissement je mag stemmen he. Het inschrijven in het stemregister van een gemeente bepaalt dat wel.
(hier in Frankrijk schrijf je je niet in in een gemeente, he)
Trouwens, vele mensen gaan nooit stemmen, het is dan ook niet nodig om daarvoor administratieve voorzieningen te nemen als ze toch niet van plan zijn om dat te doen. De meeste mensen in mijn schoonfamilie gaan nooit stemmen bvb.
De gemeente weet dat.
patrickve
17 juli 2019, 15:12
"Ontketenen" is ook belangrijk hier, hè. Want als je alleen kijkt naar de oorlogen die Obama ontketend heeft, zal het ook beperkt blijven.
Enkel maar in Libie, Syrie, Somalie en Yemen dacht ik. Afghanistan en Iraq waren Bush erfenissen.
Dadeemelee
17 juli 2019, 15:13
In Canada en de Verenigde Staten kan je in verschillende gemeentes ingeschreven staan. Dit betent niet het huidige systeem dat je meer dan 1 x kan stemmen; alleen wordt het je wel moeilijker gemaakt.
—Ga nou niet zeggen dat negers arm zijn en dus daarom niet in 2 gemeenten staan ingeschreven. Daar kan je dus weer het argument tegenover stellen dat ze niet uit hun stoel willen komen om zich uit te laten uitschrijven. Ps ik sta in 2 landen ingeschreven. Niet omdat ik lui ben, maar omdat het nu eenmaal zo is gelopen en het geld kost om dit ongedaan te krijgen.
Ergens vind ik het een godspe omdat een bepaalde groep lui is, de registratie ervan af te schaffen, wat de kans op mogelijke verkiezingsfraude enkel vergroot.
Wat is dat voor janboel, in twee gemeenten ingeschreven zijn?
Trouwens rijksregisternummer is uniek. We zijn ondertussen in de 21ste eeuw. 8O
patrickve
17 juli 2019, 15:14
De gemeente weet dat.
Niet echt. Die weet of je daar eigendom hebt, waar je dus een kadastraal inkomen op betaalt en of je er potentieel woont, zodat je daar bewonerstaks betaalt. Maar als je meerdere eigendommen hebt, dan doe je dat in meerdere gemeenten. Dan zou je dus in principe ook in al die gemeenten kunnen gaan stemmen. Je betaalt bewonerstaks op je eigendom, behalve als je die verhuurt, dan betaalt de huurder dat.
Dadeemelee
17 juli 2019, 15:19
Niet echt. Die weet of je daar eigendom hebt, waar je dus een kadastraal inkomen op betaalt en of je er potentieel woont, zodat je daar bewonerstaks betaalt. Maar als je meerdere eigendommen hebt, dan doe je dat in meerdere gemeenten. Dan zou je dus in principe ook in al die gemeenten kunnen gaan stemmen. Je betaalt bewonerstaks op je eigendom, behalve als je die verhuurt, dan betaalt de huurder dat.
Maar bedoel je nu dat als je in de us in twee gemeenten woont je je dan twee keer kan laten registreren en twee keer stemmen?
Frankenstein
17 juli 2019, 15:31
Wat is dat voor janboel, in twee gemeenten ingeschreven zijn?
Trouwens rijksregisternummer is uniek. We zijn ondertussen in de 21ste eeuw. 8O
Ik kan er nog een grotere janboel van maken nml. Zowel over een Nederlands BSN als over een Belgisch Rijksregegister nummer beschikken. In een 3e land ingeschreven staan (bijvoorbeeld Duitsland) en in België werken.
patrickve
17 juli 2019, 15:41
Maar bedoel je nu dat als je in de us in twee gemeenten woont je je dan twee keer kan laten registreren en twee keer stemmen?
Nee. Omdat er daar juist precies die stemregistratie voor is, die wel nationaal werkt. (ik had het over Frankrijk...)
Dadeemelee
17 juli 2019, 15:44
Nee. Omdat er daar juist precies die stemregistratie voor is, die wel nationaal werkt. (ik had het over Frankrijk...)
Dus bij registratie kunnen ze iemand eenduidig identificeren en bij stemming niet.
Wat voor iets archaïsch is dat?
Ze zouden eventueel ook kunnen doen zoals in Afrika: verf op je vinger als je gestemd hebt. :?
Edit: ik denk dat het registratiesysteem echt de bedoeling heeft om bepaalde bevolkingsgroepen weg te houden.
patrickve
17 juli 2019, 15:55
Dus bij registratie kunnen ze iemand eenduidig identificeren en bij stemming niet.
Uiteraard niet bij stemming. Bij stemming heeft men in een stembureau enkel maar de lijst van mensen die daar mogen komen stemmen (die zich daarvoor ingeschreven hebben). Hoe zou men die lijst opstellen zonder dat ge U inschrijft hiervoor en men administratief gaat controleren of die inschrijving hiervoor terecht is ? Dat kan die bureau voorzitter toch niet on the fly doen ?
Je gaat naar het gemeentehuis met uw ID en uw bewijs van domicilie en dergelijke, en daar gaat men na of je stemgerechtigd bent in die gemeente, en dat al niet in een andere gemeente waart he. Dan krijg je je stemkaart en word je ingeschreven op de lokale lijst van kiezers, waaruit men de lijsten distilleert voor de stembureaus. De bureau voorzitter moet dan enkel maar uw stemkaart vergelijken met de lijst die hij heeft en ge moogt stemmen, hij zet een stempel op uw stemkaart en hij duidt ook aan dat ge gaan stemmen zijt. Dubbele controle om geen twee keer te kunnen stemmen.
Doet ge dat niet, dan komt uw naam gewoon niet voor in het stemmencircus he. Dan hebt ge geen stemkaart, dan staat ge nergens op een lijst van een kiesbureau en zijt ge nationaal ook niet geregistreerd als een kiezer.
Maar het is wel zo dat eens ge U ergens hebt ingeschreven, dat automatisch hernieuwd wordt (tenminste de 5 komende jaren of zo), maw, ge krijgt dan automatisch een nieuwe stemkaart en ge wordt automatisch op de kieslijsten gezet in die gemeente. Ik weet niet precies of men U aanschrijft na die 5 jaar, of je gewoon het initiatief moet nemen om terug in te schrijven of zo... Gezien ik geen kat ken in mijn familie die het doet !
Edit: ik denk dat het registratiesysteem echt de bedoeling heeft om bepaalde bevolkingsgroepen weg te houden.
Ja, de bedoeling is natuurlijk dat je enkel maar gaat stemmen als je dat echt op voorhand al beslist had he. En niet de dag voor de verkiezing. Het moet een gemotiveerde wens zijn om gaan te stemmen het jaar daarop, niet iets wat U overkomt de dag ervoor.
Dadeemelee
17 juli 2019, 17:06
Uiteraard niet bij stemming. Bij stemming heeft men in een stembureau enkel maar de lijst van mensen die daar mogen komen stemmen (die zich daarvoor ingeschreven hebben). Hoe zou men die lijst opstellen zonder dat ge U inschrijft hiervoor en men administratief gaat controleren of die inschrijving hiervoor terecht is ? Dat kan die bureau voorzitter toch niet on the fly doen ?
Je gaat naar het gemeentehuis met uw ID en uw bewijs van domicilie en dergelijke, en daar gaat men na of je stemgerechtigd bent in die gemeente, en dat al niet in een andere gemeente waart he. Dan krijg je je stemkaart en word je ingeschreven op de lokale lijst van kiezers, waaruit men de lijsten distilleert voor de stembureaus. De bureau voorzitter moet dan enkel maar uw stemkaart vergelijken met de lijst die hij heeft en ge moogt stemmen, hij zet een stempel op uw stemkaart en hij duidt ook aan dat ge gaan stemmen zijt. Dubbele controle om geen twee keer te kunnen stemmen.
Doet ge dat niet, dan komt uw naam gewoon niet voor in het stemmencircus he. Dan hebt ge geen stemkaart, dan staat ge nergens op een lijst van een kiesbureau en zijt ge nationaal ook niet geregistreerd als een kiezer.
Maar het is wel zo dat eens ge U ergens hebt ingeschreven, dat automatisch hernieuwd wordt (tenminste de 5 komende jaren of zo), maw, ge krijgt dan automatisch een nieuwe stemkaart en ge wordt automatisch op de kieslijsten gezet in die gemeente. Ik weet niet precies of men U aanschrijft na die 5 jaar, of je gewoon het initiatief moet nemen om terug in te schrijven of zo... Gezien ik geen kat ken in mijn familie die het doet !
Ja, de bedoeling is natuurlijk dat je enkel maar gaat stemmen als je dat echt op voorhand al beslist had he. En niet de dag voor de verkiezing. Het moet een gemotiveerde wens zijn om gaan te stemmen het jaar daarop, niet iets wat U overkomt de dag ervoor.
Kortom, de Greatest Nation On Earth, home of the brave is niet in staat een Gemeentelijk Bevolkingsregister aan te leggen. :-(
Elio di Supo
17 juli 2019, 18:11
Kortom, de Greatest Nation On Earth, home of the brave is niet in staat een Gemeentelijk Bevolkingsregister aan te leggen. :-(
Je bent ook niet verplicht om steeds een identiteitsbewijs bij je te hebben en de wijkagent komt ook niet langs om je woonst vast te stellen. Al die zaken worden hier te veel ervaren als overheidsbemoeienis. Het rijbewijs geldt hier meestal als identiteitsbewijs. Neen, Napoleon hebben ze hier niet over de vloer gehad.
Dadeemelee
17 juli 2019, 18:18
Je bent ook niet verplicht om steeds een identiteitsbewijs bij je te hebben en de wijkagent komt ook niet langs om je woonst vast te stellen. Al die zaken worden hier te veel ervaren als overheidsbemoeienis. Het rijbewijs geldt hier meestal als identiteitsbewijs. Neen, Napoleon hebben ze hier niet over de vloer gehad.
Napoleon was een slimme gast. Tenminste 1 despoot die iets nuttig gedaan heeft.
https://www.youtube.com/watch?v=u6mYGcNgKn8
Lof der Zotheid
18 juli 2019, 07:44
Dat bestaat hoor. Dat heet dan albinoneger.
patrickve
18 juli 2019, 08:19
Wel, in het land van Napoleon is dat ook het geval niet hoor. Dat is enkel in Belgie zo. Mijn vrouw verschoot van die opdringerigheid toen we nog in Belgie woonden.
patrickve
18 juli 2019, 08:25
Ik spreek voor Frankrijk, hoor. Elio spreekt voor de USA.
Maar nee, in Frankrijk is er geen "gemeentelijk bevolkingsregister". Er is enkel een nationaal bevolkingsregister, en dat is via uw sociale zekerheidsnummer.
https://fr.wikipedia.org/wiki/Registre_de_la_population
Il n'y a pas d'obligation ?* déclarer son domicile. Celui-ci est toutefois inscrit sur la carte d'identité. Par ailleurs, les mairies peuvent recenser leurs habitants.
Les personnes sont inscrites sur un registre national, celui de l'INSEE, et se voient attribuer par celui-ci un « numéro d'inscription au répertoire des personnes physiques » communément appelé « numéro de sécurité sociale ».
Het zou hier intrusief in uw prive leven beschouwd worden om dat moeten te doen. In werkelijkheid zijn er natuurlijk wel veel registraties waar dat uit zou kunnen gedestilleerd worden, voornamelijk de belastingen natuurlijk. In zoverre uw persoon mag zijn waar het wil zonder dat de overheid dat weet, moet gij wel op al uw onroerende goederen lokale belasting betalen (of gij daar nu dus woont of niet) en moet gij bewonersbelasting betalen op alles wat gij huurt, tenzij ge die "jeton" doorgeeft aan een andere bewoner die die dan op zich neemt. Maar aangezien Macron die bewonersbelasting afschaft, valt die referentie dus al weg.
Je geeft die "anonimiteit" dus vrijwillig op als je kiezer wil zijn, maar zelfs dat wordt enkel nationaal geregistreerd en wordt niet echt gecontroleerd. Enkel maar op het moment van uw inschrijven op de kiezerslijst en het aanvragen van uw kiezerskaart. Verhuis je nadien, geen kat die het nagaat. Belgie is bijzonder intrusief op dat vlak.
Ik sta bijvoorbeeld ook, als niet-Fransman, geregistreerd omdat ik een sociaal-zekerheidsnummer heb. De gemeente weet officieel niet dat ik er woon, hoewel het niet moeilijk is om dat uit te vissen. Ze moet maar vragen aan de belastingsdienst waar mijn adres is waar die de papieren naartoe stuurt ; ze kan ook aan de intercommunale vragen of ik water gebruik op mijn naam bijvoorbeeld, of waar ik mijn nummerplaat heb geregistreerd enz en er zijn nog veel "sporen". Maw, ik zou niet teveel op mijn anonimiteit moeten rekenen opdat de Franse staat mij niet zou vinden natuurlijk. Met een beetje moeite vissen ze dat uit. Maar er is daar tenminste geen officiele lijst van en ZEKER geen controle.
"Send her back, send her back"
Sorry, maar de Trump partij is een fascistische partij geworden. Dit zijn biergartenrallies.
Het is goed dat zowel het congres en de rechterlijke macht Trump inperken, maar ik weet niet of Amerika ongeschonden uit een tweede Trump termijn komt. Hij is echt geweld aan het zaaien met zijn rhetoriek. Als de president racistisch is, wat houdt de burger dan tegen om terug racistisch te zijn ?
patrickve
18 juli 2019, 09:57
"Send her back, send her back"
Sorry, maar de Trump partij is een fascistische partij geworden. Dit zijn biergartenrallies.
Wat is daar fascistisch aan ?
Als de president racistisch is, wat houdt de burger dan tegen om terug racistisch te zijn ?
Waarom zou de burger niet, in overeenstemming met zijn president, een zekere waarde mogen aanhangen ? Wat is dat nu voor een omgekeerde wereld ? Jij wil dus dat ZOWEL een president als ZIJN BEVOLKING die een zekere waarde willen aanhangen (hier dus "racisme") beletten van dat te doen "omdat jij soeverein mag beslissen welke de waarden zijn die dat volk en zijn regering dienen aan te hangen" ?
In welke mate is dat verschillend van stellen dat een "ongelovige president en zijn ongelovige bevolking" moeten belet worden van het juiste geloof opzij te zetten en Allah niet te eren ?
Wat is daar fascistisch aan ?
Waarom zou de burger niet, in overeenstemming met zijn president, een zekere waarde mogen aanhangen ? Wat is dat nu voor een omgekeerde wereld ? Jij wil dus dat ZOWEL een president als ZIJN BEVOLKING die een zekere waarde willen aanhangen (hier dus "racisme") beletten van dat te doen "omdat jij soeverein mag beslissen welke de waarden zijn die dat volk en zijn regering dienen aan te hangen" ?
In welke mate is dat verschillend van stellen dat een "ongelovige president en zijn ongelovige bevolking" moeten belet worden van het juiste geloof opzij te zetten en Allah niet te eren ?
De democratie kan fout zijn. En op dat moment moet ze onderdrukt worden.
U weet het, ik ben geen democraat he. Ik schat de capaciteiten van jan modaal om zichtzelf te besturen maar laag in.
patrickve
18 juli 2019, 10:10
Je bekent kleur he.
Wie bepaalt dan wanneer de democratie fout is ? En waarom geven we dan niet de absolute macht toch al aan die entiteit (jij ?) die de enige bron is van de wijsheid van goed en kwaad ? De paus ? De ayatollah ?
En stel nu dat die entiteit wil dat iedereen voor Allah buigt. Wat valt daaraan te zeggen dan ?
Je hebt nooit begrepen welk probleem dient opgelost te worden, waarvoor "democratie' een systeem is he.
Het probleem dat dient opgelost te worden, is "welke zijn de waarden en principes waarop een samenleving dient te functioneren ?", en er is GEEN ENKELE a priori daarvoor. ALLES is a priori even goed als zijn tegengestelde.
Er is geen enkele symmetrie breking tussen elke denkbare set van waarden en principes.
Vroegere maatschappijen losten dat op door een "openbaring" van een "godheid" te decreteren, en hierop dus een theocratie te baseren. Er WAS een symmetriebreking, namelijk datgene dat in de openbaring stond, en alles dat daar door een stelletje theologen kon uit afgeleid worden, versus al de rest.
Dus, oftewel moeten we terug zo een openbaring aannemen (de Koran lijkt de meest voor de hand liggende), oftewel zijn we ons symmetrie-brekend principe kwijt.
Het fundamentele probleem van de meeste openbaringen is dat ze incoherent zijn, natuurlijk en dus terug tot een zekere her-symmetrisering van alle principes leidt, doodgewoon omdat uit een logische contradictie alles en zijn tegengestelde kan afgeleid worden. Waaruit dus godsdienstoorlogen.
Maw, de truuk van de heilige openbaring werkt maar deels, en heeft afgedaan.
We zijn terug naar af.
Als dusdanig is er geen enkele bron van "waarden en principes" voor een maatschappij, ANDERS dan een KEUZE door de betrokkenen. Dat is min of meer het idee achter een democratisch proces: de BRON van waarden en principes is het volk zelf, op een of andere manier. Het is de notie van souvereiniteit van een volk.
Eens je dat aanvaardt, moet je natuurlijk ook aanvaarden dat er geen andere willekeurige bron kan zijn van waarden en principes, die de waarden en principes, door het volk vastgelegd, zou kunnen ontkrachten he. Want zoniet zit je weer met je symmetrie: WELKE willekeurige bron en welke waarden en principes kunnen zoiets doen ?
Op lange termijn worden waarden en principes gewoon Darwinistisch bepaald natuurlijk. Maar die ken je dus niet op voorhand. Het is het Darwinistische gevecht dat ze zal laten bovendrijven.
Ik bedoel maar: in welke mate is jouw visie "de democratie kan mis zijn" verschillend van de zienswijze van ISIS ?
Je bekent kleur he.
Wie bepaalt dan wanneer de democratie fout is ? En waarom geven we dan niet de absolute macht toch al aan die entiteit (jij ?) die de enige bron is van de wijsheid van goed en kwaad ? De paus ? De ayatollah ?
En stel nu dat die entiteit wil dat iedereen voor Allah buigt. Wat valt daaraan te zeggen dan ?
Je hebt nooit begrepen welk probleem dient opgelost te worden, waarvoor "democratie' een systeem is he.
Het probleem dat dient opgelost te worden, is "welke zijn de waarden en principes waarop een samenleving dient te functioneren ?", en er is GEEN ENKELE a priori daarvoor. ALLES is a priori even goed als zijn tegengestelde.
Er is geen enkele symmetrie breking tussen elke denkbare set van waarden en principes.
Vroegere maatschappijen losten dat op door een "openbaring" van een "godheid" te decreteren, en hierop dus een theocratie te baseren. Er WAS een symmetriebreking, namelijk datgene dat in de openbaring stond, en alles dat daar door een stelletje theologen kon uit afgeleid worden, versus al de rest.
Dus, oftewel moeten we terug zo een openbaring aannemen (de Koran lijkt de meest voor de hand liggende), oftewel zijn we ons symmetrie-brekend principe kwijt.
Het fundamentele probleem van de meeste openbaringen is dat ze incoherent zijn, natuurlijk en dus terug tot een zekere her-symmetrisering van alle principes leidt, doodgewoon omdat uit een logische contradictie alles en zijn tegengestelde kan afgeleid worden. Waaruit dus godsdienstoorlogen.
Maw, de truuk van de heilige openbaring werkt maar deels, en heeft afgedaan.
We zijn terug naar af.
Als dusdanig is er geen enkele bron van "waarden en principes" voor een maatschappij, ANDERS dan een KEUZE door de betrokkenen. Dat is min of meer het idee achter een democratisch proces: de BRON van waarden en principes is het volk zelf, op een of andere manier. Het is de notie van souvereiniteit van een volk.
Eens je dat aanvaardt, moet je natuurlijk ook aanvaarden dat er geen andere willekeurige bron kan zijn van waarden en principes, die de waarden en principes, door het volk vastgelegd, zou kunnen ontkrachten he. Want zoniet zit je weer met je symmetrie: WELKE willekeurige bron en welke waarden en principes kunnen zoiets doen ?
Op lange termijn worden waarden en principes gewoon Darwinistisch bepaald natuurlijk. Maar die ken je dus niet op voorhand. Het is het Darwinistische gevecht dat ze zal laten bovendrijven.
Ik bedoel maar: in welke mate is jouw visie "de democratie kan mis zijn" verschillend van de zienswijze van ISIS ?
De waarden en princiepes van een opgeleide elite.
Kijk, ik geef u een simpel antwoord he. Meervoudig stemrecht en/of cijnskiesrecht zijn oer-belgische en goede oplossingen voor heeeeeeel veel wereldproblemen.
Dat zijn ideale filters tegen hersenloos en plat populisme.
patrickve
18 juli 2019, 10:27
Waarom zou die belangrijker zijn ? Want wat is een opgeleide elite ? Als ik zeg dat enkel gelovige mensen die een hoge graad van kennis van de Koran hebben, de "opgeleide elite" vormen, en al de anderen gewoon maar "technische beroepen zijn" hieraan ondergeschikt, wat ga je daar tegenin brengen ? Ingenieurs en dokters zijn gewoon maar technisch personeel, en de echte hoge opleiding in "maatschappij waarden", dat is het diploma dat je haalt aan het Hoger Instituut van Koran studies, wat ga je zeggen ?
Zo was het trouwens ook in ons verre verleden he: wat het equivalent was van ingenieurs en dokters, dat waren technische opleidingen. Theologie was de elite opleiding.
Kijk, ik geef u een simpel antwoord he. Meervoudig stemrecht en/of cijnskiesrecht zijn oer-belgische en goede oplossingen voor heeeeeeel veel wereldproblemen.
Je bedoelt dus dat een Russische maffioos een meerderheid mag kopen om de waarden en principes hier te bepalen ?
Je beseft niet dat je geen fundamenten hebt om uw waardensysteem uit af te leiden als je geen volkskeuze laat, doodgewoon omdat het U verplicht een arbitraire aristocratie aan te duiden. Maar het aanduiden zelf van die aristocratie is arbitrair en je hebt daar zelf geen fundamenten voor. Jij wil ze oftewel baseren op een zelf-verklaarde universitaire aristocratie (tenslotte is "opleiding en diploma" niks anders dan een zelf-recursief systeem waar enkel "gediplomeerden rechten hebben om nieuwe diploma's uit te reiken" en als ik die vervang door "Koran geleerden" dan kan je daar niks tegen inbrengen) oftewel op puur monetair kopen van de macht om de waarden en principes te decreteren - waarbij natuurlijk diezelfde gedecreteerde waarden en principes de rijkdom van de aristocratie die ze kan financieren, gegarandeerd zal worden.
In de oude tijden wist men hoe men een arbitraire aristocratie moest aanduiden: zij kwam voort uit het uiteindelijke gezag van de koning, die er bij gratie van god was. Altijd dezelfde bron van symmetrie breking.
Men heeft dat opnieuw gedaan in Iran, bijvoorbeeld. Daar is het inderdaad de opgeleide elite in Koran geleerden die de uiteindelijke bron van macht is, en die de waarden bepaalt van de maatschappij. Daar heb je je "democratie onder controle van een intellectuele zelf-verklaarde elite: de Koran geleerden".
Maw, je bent hier aristocratische ancien regimes en theocratieen aan het her-uitvinden. Geen wonder, want die zijn op exact dezelfde manier aan de macht gekomen in de loop der geschiedenis, maar dat is dus totaal arbitrair en garandeert op geen enkele manier de "verlichte waarden" die de toevalligheid uitmaken die jij zou willen zien als maatschappij waarden.
Je wil iets als ISIS installeren en je beseft het niet.
Waarom zou die belangrijker zijn ? Want wat is een opgeleide elite ? Als ik zeg dat enkel gelovige mensen die een hoge graad van kennis van de Koran hebben, de "opgeleide elite" vormen, en al de anderen gewoon maar "technische beroepen zijn" hieraan ondergeschikt, wat ga je daar tegenin brengen ? Ingenieurs en dokters zijn gewoon maar technisch personeel, en de echte hoge opleiding in "maatschappij waarden", dat is het diploma dat je haalt aan het Hoger Instituut van Koran studies, wat ga je zeggen ?
Zo was het trouwens ook in ons verre verleden he: wat het equivalent was van ingenieurs en dokters, dat waren technische opleidingen. Theologie was de elite opleiding.
Je bedoelt dus dat een Russische maffioos een meerderheid mag kopen om de waarden en principes hier te bepalen ?
Je beseft niet dat je geen fundamenten hebt om uw waardensysteem uit af te leiden als je geen volkskeuze laat, doodgewoon omdat het U verplicht een arbitraire aristocratie aan te duiden. Maar het aanduiden zelf van die aristocratie is arbitrair en je hebt daar zelf geen fundamenten voor. Jij wil ze oftewel baseren op een zelf-verklaarde universitaire aristocratie (tenslotte is "opleiding en diploma" niks anders dan een zelf-recursief systeem waar enkel "gediplomeerden rechten hebben om nieuwe diploma's uit te reiken" en als ik die vervang door "Koran geleerden" dan kan je daar niks tegen inbrengen) oftewel op puur monetair kopen van de macht om de waarden en principes te decreteren - waarbij natuurlijk diezelfde gedecreteerde waarden en principes de rijkdom van de aristocratie die ze kan financieren, gegarandeerd zal worden.
In de oude tijden wist men hoe men een arbitraire aristocratie moest aanduiden: zij kwam voort uit het uiteindelijke gezag van de koning, die er bij gratie van god was. Altijd dezelfde bron van symmetrie breking.
Men heeft dat opnieuw gedaan in Iran, bijvoorbeeld. Daar is het inderdaad de opgeleide elite in Koran geleerden die de uiteindelijke bron van macht is, en die de waarden bepaalt van de maatschappij. Daar heb je je "democratie onder controle van een intellectuele zelf-verklaarde elite: de Koran geleerden".
Maw, je bent hier aristocratische ancien regimes en theocratieen aan het her-uitvinden. Geen wonder, want die zijn op exact dezelfde manier aan de macht gekomen in de loop der geschiedenis, maar dat is dus totaal arbitrair en garandeert op geen enkele manier de "verlichte waarden" die de toevalligheid uitmaken die jij zou willen zien als maatschappij waarden.
Je wil iets als ISIS installeren en je beseft het niet.
Ah dus Belgie van 1830 tot pakweg begin 20ste eeuw was een ISIS staat ?
Dat wist ik niet.
Soms zit je er boenk op, soms rammel je er mee. Wat religie hier mee te maken heeft, geen idee.
Lof der Zotheid
18 juli 2019, 11:35
U weet het, ik ben geen democraat he. Ik schat de capaciteiten van jan modaal om zichtzelf te besturen maar laag in.
Een beetje zoals Kyra Gantois die woedend was op de modale burger omdat hij niet "juist" stemde?
Frankenstein
18 juli 2019, 11:49
Uit welk subsidie pot eet U?
Zipper
18 juli 2019, 12:28
Je kan zo aan de slag in Noord-Korea.
Elio di Supo
18 juli 2019, 14:34
Een beetje zoals Kyra Gantois die woedend was op de modale burger omdat hij niet "juist" stemde?
Tavekske beseft dat zijn visie en die van Jan Modaal voor lange tijd wel eens diametraal tegen elkaar gesteld zouden kunnen zijn. Vandaar de nood om Jan Modaal aan banden te leggen want Tavek weet beter. Omdat hij ingenieur is. Het correcte suprematie-denken dus.
Je kan zo aan de slag in Noord-Korea.
Trump & Brexit zijn voor mij de druppel.
De gewone man heeft geen interesse in vredevol samenleven, in welvaart, in het aanpakken van de grote mondiale problemen.
De gewone man heeft een sterke leider nodig. Ze moeten verteld worden wat ze moeten doen. Liefst nog zo opgehitst mogelijk. Ze hebben vijanden nodig, liefst van een ander huidskleurtje of geloof.
Awel, als ze "geleid" willen, dan beter door een technocratische elite die wel het beste voor heeft met de wereld ipv een dictator. Dan onderdrukken we die primaire driften die chimpansees ook hebben.
Godverdomme ik ben gedegouteerd door Trump zijn "send her back" rallies. Dit is puur onversneden jaren 30. Ik heb het er mee gehad. We moeten extreem rechts wereldwijd uitroeien. Kill it with fire before it kills you.
Appeasement my ass.
Tavekske beseft dat zijn visie en die van Jan Modaal voor lange tijd wel eens diametraal tegen elkaar gesteld zouden kunnen zijn. Vandaar de nood om Jan Modaal aan banden te leggen want Tavek weet beter. Omdat hij ingenieur is. Het correcte suprematie-denken dus.
Ik weet het beter ja.
Iedereen met wat verstand weet het beter.
Ik heb namelijk opgelet in de geschiedenisles.
Dat een amerikaanse president dit soort praat kan verkopen en ophitsen is het signaal dat de democratie dood is.
Voor mij is het klaar. Een vlaams belanger heeft een mening die minder waard is dan dat van een ander. Er zijn minderwaardige meningen. Het criterium ? Simpel, probeert eens geen haat en geweld te verspreiden. Moeilijk is het niet hoor.
Elio di Supo
18 juli 2019, 15:26
Les Taveques a la lanterne.
Zipper
18 juli 2019, 15:42
Ik weet het beter ja.
Dat een amerikaanse president dit soort praat kan verkopen en ophitsen is het signaal dat de democratie dood is.
Voor mij is het klaar. Een vlaams belanger heeft een mening die minder waard is dan dat van een ander. Er zijn minderwaardige meningen. Het criterium ? Simpel, probeert eens geen haat en geweld te verspreiden. Moeilijk is het niet hoor.
Jaja, dat weten we hier al een tijdje. Hopelijk voor uw omgeving, krijg je nooit een publieke bestuursfunctie.
quercus
18 juli 2019, 15:48
Ik weet het beter ja.
Ik heb evenzeer goed opgelet in de geschiedenisles en geschiedenis fascineert mij nog steeds. Maar u mag dan wel opgelet hebben, toch komt u tot de verkeerde conclusies. Met uw criteria zitten we binnen de kortste keren met een oppressief regime opgezadeld. Een regime dat ontoelaatbaar diep in ons persoonlijk leven ingrijpt. De westerse democratie is zeker voor kritiek vatbaar maar het is uiteindelijk allemaal een kwestie van het zoeken naar een delicaat evenwicht tussen het openbaar belang en de persoonlijke vrijheid. Dat is niet zo eenvoudig, daar ben ik mij van bewust.
Xenophon
18 juli 2019, 15:57
Ik weet het beter ja.
Schrijf er anders een boek over, een boek over uw strijd.
Xenophon
18 juli 2019, 15:58
Jaja, dat weten we hier al een tijdje. Hopelijk voor uw omgeving, krijg je nooit een publieke bestuursfunctie.
2
Tegen dat Tavek gereed is roepen de mensen, Hitler kom terug, alles is vergeven.
Kallikles
18 juli 2019, 16:14
De gewone man heeft geen interesse in vredevol samenleven, in welvaart, in het aanpakken van de grote mondiale problemen.
De gewone man heeft een sterke leider nodig. Ze moeten verteld worden wat ze moeten doen. Liefst nog zo opgehitst mogelijk. Ze hebben vijanden nodig, liefst van een ander huidskleurtje of geloof.
Awel, als ze "geleid" willen, dan beter door een technocratische elite die wel het beste voor heeft met de wereld ipv een dictator. Dan onderdrukken we die primaire driften die chimpansees ook hebben.
Godverdomme ik ben gedegouteerd door Trump zijn "send her back" rallies. Dit is puur onversneden jaren 30. Ik heb het er mee gehad. We moeten extreem rechts wereldwijd uitroeien. Kill it with fire before it kills you.
Appeasement my ass.
Net verdedigde je nog Pelosi die nog steeds gelooft dat appeasement met Trump mogelijk is: "we gaan hem niet impeachen om van hem geen slachtoffer te maken". Dat legitimeert hem alleen maar nog meer. Je moet er juist tegen ingaan.
Maar niet de gewone man is de vijand, wél de miljardair Trump die lak heeft aan de gewone man en de gewone man manipuleert. Vandaar dat Bernie Sanders en AOC naar de rurale gebieden vol Trump supporters trekken om daar bij de gewone man campagne te voeren.
De doorsnee Trumps-supporter wil ook gewoon health care en als die dan hoort dat Trump hem dik verraden heeft, dan kan die overstappen naar Bernie Sanders. Clinton won de public vote, maar ze verloor de verkiezingen in de Rust Belt waar ze van de kandidate van Wall Street niets moesten hebben.
https://i.imgur.com/7mBnEtn.jpg
Net verdedigde je nog Pelosi die nog steeds gelooft dat appeasement met Trump mogelijk is: "we gaan hem niet impeachen om van hem geen slachtoffer te maken". Dat legitimeert hem alleen maar nog meer. Je moet er juist tegen ingaan.
Maar niet de gewone man is de vijand, wél de miljardair Trump die lak heeft aan de gewone man en de gewone man manipuleert. Vandaar dat Bernie Sanders en AOC naar de rurale gebieden vol Trump supporters trekken om daar bij de gewone man campagne te voeren.
De doorsnee Trumps-supporter wil ook gewoon health care en als die dan hoort dat Trump hem dik verraden heeft, dan kan die overstappen naar Bernie Sanders. Clinton won de public vote, maar ze verloor de verkiezingen in de Rust Belt waar ze van de kandidate van Wall Street niets moesten hebben.
Die 1.5 jaar is te lang. Ik heb mij bedacht. Nuremburg rally achtige toestanden is voor mij er ook te veel aan.
Die man gaan accidenten veroorzaken. Dit is hatespeak.
Kill it with fire. Als de Amerikanen nu niet komaf maken met dit gespuis zal het over een paar jaar te laat zijn. En dan wordt Trump gewoon een Putin twee die de regels naar zijn eigen hand zet, zijn dochter of zoon president for life maakt en racisme institutionaliseert.
Niet mogelijk in de VS ? Het land is te jong en te fragiel. En het zit verkeerd in elkaar. De grendels die de founding fathers tegen dit soort gekken hebben ingebouwd (electoral college, three equal branches with checks and balances, enz...) werken duidelijk niet.
Iemand is precies de pedalen aan 't verliezen, net als die radicaal linkse commies in de VS
Dat soort waanzin retoriek is exact de reden waarom steeds meer naar rechts opgeschoven wordt.
Appeasement my ass.
<< De weg naar de hel is geplaveid met goede voornemens. >>
Wellicht is dat een cliché, maar het kan m.i. geen kwaad daar eens over na te denken.
De 'gewone man' (en vrouw) die ik hier zo goed als élke dag tegen het lijf loop, is ten andere wel degelijk 'geïnteresseerd' in vredevol samenleven, én welvaart. Mocht dat niet het geval zijn, dan vielen hier met de regelmaat van een klok doden (en dat niet alleen in de wachtrijen aan de kassa's van de lokale supermarkt).
Ik deel uw afkeer voor 'extreem rechts', maar kan me absoluut niet vinden in uw 'oplossing'. Integendeel zelfs; m.i. maakt u het probleem alleen maar groter.
Hoofdstraat
19 juli 2019, 07:42
Appeasement my ass.
Extreem rechts = de onwil om te mixen buiten je geloof of cultuur
Dan ga je dus veel moslims, hindu en andere culturen moeten uitroeien, het zijn net de Westerlingen die hier het minste problemen mee hebben, zelfs jou zogenaamde extreem rechtsen huwen makkelijk met iemand van een andere cultuur en kleur.
Vreemd dat je 'extreem rechts' enkel wil zien bij blanken wat op zich extreem racistisch is, links is gevolueerd in een bende gevaarlijke racisten met genocide gevoelens en ze hebben het zelf niet door. :roll:
Lof der Zotheid
19 juli 2019, 07:50
Ik weet het beter ja.
Waar zit het verschil tussen u en de denkwereld van een nazi anno 1933? Trouwens, veel verstand is er niet in uw repliek. Eerder haat en rauwe emotie. En dat voor iemand die opgelet heeft tijdens de geschiedenisles.
patrickve
19 juli 2019, 08:03
Ah dus Belgie van 1830 tot pakweg begin 20ste eeuw was een ISIS staat ?
Allez, ga eens aankondigen dat vrouwen geen stemrecht hebben, hun man moeten gehoorzamen, en nog een paar leuke dingen van dat Belgie van 1830. Helemaal ISIS was het niet natuurlijk, omdat er juist een paar "democratische" krachten aan het werk waren, en de traditie eerder rooms dan islam was.
Het cijnskiesrecht in Belgie in 1830 gaf aan 2% van de bevolking, de kapitaalskrachtigste, alle kiesrechten. In 1850 waren er 80 000 kiezers. In 1890 waren het er 120 000. Die mensen waren bovendien sterk beinvloed door de Roomse leer, iets wat hem misschien zelfs matigde om de evidente maatregelen niet in te voeren: bijvoorbeeld executeren van iedereen die zelf niet tot de club behoort en 40 jaar is geworden. Zo hou je de werkkrachten jong en dynamisch, zijn er geen "ouderen problemen", en blijven de vrouwen lekker.
Jij beseft niet eens welke het vraagstuk is waarvan je beweert van beter de oplossing te kennen als iemand anders.
Immers, het volstaat niet van "bekwaam" te zijn, want om "bekwaam" te zijn (hoe stel je dat vast ?) moet je nog iets hebben waar je naartoe wil om die bekwaamheid op toe te passen. Dat "iets" is een pure eigen voordeelsberekening, oftewel een of ander ideologisch dwalen (een ideologie of een godsdienst).
Ik zie totaal niet in waarom slavernij bijvoorbeeld niet zou ingevoerd worden. Dat lijkt mij toch de evidentie zelve, he. Slaven, die kan je zonder problemen afmaken als je ze niet meer nodig hebt, of als ze ziek zijn. Zoiets laat toe een hele hoop sociale zever weg te doen. Bovendien kan het de medische industrie enorm stimuleren, omdat je nu mensenlichamen hebt waar je op los kan experimenteren. Want de medische industrie moet performant blijven voor de elite natuurlijk. Ik zie helemaal niet in waarom een "bekwame elite" zo een aristocratisch/fascistisch regime niet zou installeren. Lijkt mij toch het beste voor hen. Vooral als ze verlost zijn van moraliserende pastoors en zo, en gewoon rationeel met hun volle bekwaamheid hun eigen voordeel optimiseren.
In vergelijking met zo een maatschappij lijkt ISIS zelfs een droom, want er is tenminste een basistekst waar zelfs de meest onnozele pleb zich op kan baseren om proberen een leefbaar leven te hebben. In een seculiere totalitaire aristocratie die jij voorstaat, is er niks van dien aard. Dat is de pure distopie, waarvan ikzelf denk dat ze pas zal komen als machines het overnemen. Maar jij wil dat morgen al.
patrickve
19 juli 2019, 08:09
Ik heb evenzeer goed opgelet in de geschiedenisles en geschiedenis fascineert mij nog steeds. Maar u mag dan wel opgelet hebben, toch komt u tot de verkeerde conclusies. Met uw criteria zitten we binnen de kortste keren met een oppressief regime opgezadeld. Een regime dat ontoelaatbaar diep in ons persoonlijk leven ingrijpt.
Het is raar dat-em dat niet snapt. Ik kom net te schetsen waar ik zou vermoeden dat het heen gaat. Doodgewoon omdat de moraliserende pastoor nu zoveel invloed niet meer heeft, en de uiterst bekwame zelf-optimiserende elite uiteraard nu beter weet hoe te beschikken over het plebs dan destijds.
Je zou binnen de kortste keren heimwee krijgen naar nazi-Duitsland vanwege de inherente menselijkheid die daar aanwezig was.
patrickve
19 juli 2019, 08:14
Ik weet het beter ja.
Mocht je echt opgelet hebben in de geschiedenisles, dan zou je weten dat het juist doseren van haat en geweld precies de sleutel tot succes is, he.
Maw, haat en geweld willen vermijden is waarschijnlijk NIET waartoe een kleine heel bekwame elite zich zou op baseren. Wel maximaliseren van eigen macht en voordeel. In de mate dat daar wel of geen haat en geweld voor moet aangewend worden, is dan gewoon een kwestie van strategische keuze. Maar de bedoeling zou natuurlijk wel zijn om totaal repressief te zijn, en de absolute macht te behouden.
Ik zie bijvoorbeeld in de verste verte geen enkele reden dat zo een aristocratie ergens een of ander sociaal systeem zou invoeren voor het plebs, waarvan er al veel te veel is. Enkel de gezonde, gehoorzame, dynamische exemplaren zouden behouden worden - dat lijkt mij de logica zelve. Ik zie niet in waarom men oud of ziek plebs zou behouden. In welke mate verhoogt dat nu de rijkdom, macht en dergelijke van de bestuurlijke elite ?
Ik zie ook niet in waarom enig plebs toegelaten zou zijn om iets anders te doen dan 100% nuttig te zijn voor de elite. Op geen enkele manier mag het plebs enige bedreiging vormen voor de elite, en dus "laten studeren" zit er al zeker niet in. Ik zou denken dat het ideale pleb statuut het statuut van slaaf is. Maar electronisch gesecuriseerd, deze keer. Met tracker en springlading, zodat elke pleb die buiten de lijntjes kleurt, onmiddellijk gekend en opgeblazen wordt vanop afstand.
Skobelev
19 juli 2019, 09:33
Wie had dat gedacht? :-P
https://fenixx.org/2019/07/18/racistische-tweets-doen-steun-voor-trump-omhoogschieten/
Zipper
19 juli 2019, 10:24
https://fenixx.org/2019/07/18/racistische-tweets-doen-steun-voor-trump-omhoogschieten/
"Four more Years" !!!
Lof der Zotheid
19 juli 2019, 11:17
't Zat eraan te komen. Met vriendelijke dank aan die linkse troelas :mrgreen:. Al een geluk dat stom zijn geen zeer doet, of die lagen constant te kermen...
https://static.politico.com/dims4/default/5ca7ac0/2147483647/resize/1160x%3E/quality/90/?url=https%3A%2F%2Fstatic.politico.com%2F37%2Faa%2 F9d0936164c25844c8911a2842b62%2F2-steve-sack-minneapolis-star-tribune.jpg
Pandareus
19 juli 2019, 14:39
https://static.politico.com/dims4/default/5ca7ac0/2147483647/resize/1160x%3E/quality/90/?url=https%3A%2F%2Fstatic.politico.com%2F37%2Faa%2 F9d0936164c25844c8911a2842b62%2F2-steve-sack-minneapolis-star-tribune.jpg
heb het ook gezien, via politico.com, het overzicht van de politieke cartoons van de week.
Hoofdstraat
19 juli 2019, 14:49
Het is helemaal niet racistisch, deze journaliste is haar voorgegaan door eens tijdelijk terug te gaan om de schoonheid van Somalië te bejubelen, meer vraagt Trump niet hoor.
https://fenixx.org/2019/07/18/journaliste-reist-naar-haar-thuisland-om-vooroordelen-te-ontkrachten-en-te-bewijzen-dat-somalie-prachtig-is-wordt-door-moslims-vermoord/
Hoofdstraat
19 juli 2019, 15:07
Iedereen racist, Pelosi door Ocasio-Cortez uitgemaakt voor racist. Later (na een bolwassing door de partij?) kwam ze hier wel op terug. Ze mag enkel Republikeinen uitmaken voor racisten, geen Democraten want dat bestaat niet. :)
"Tensions increased this week, with Pelosi chastising progressives over their public criticism of Democratic colleagues. Ocasio-Cortez, in response, accused Pelosi of "singling out" women of color."
https://www.politico.com/story/2019/07/12/trump-pelosi-ocasio-cortez-1413416
Dadeemelee
19 juli 2019, 15:18
Die 1.5 jaar is te lang. Ik heb mij bedacht. Nuremburg rally achtige toestanden is voor mij er ook te veel aan.
Die man gaan accidenten veroorzaken. Dit is hatespeak.
Kill it with fire. Als de Amerikanen nu niet komaf maken met dit gespuis zal het over een paar jaar te laat zijn. En dan wordt Trump gewoon een Putin twee die de regels naar zijn eigen hand zet, zijn dochter of zoon president for life maakt en racisme institutionaliseert.
Niet mogelijk in de VS ? Het land is te jong en te fragiel. En het zit verkeerd in elkaar. De grendels die de founding fathers tegen dit soort gekken hebben ingebouwd (electoral college, three equal branches with checks and balances, enz...) werken duidelijk niet.
Publiek ophitsen tot racistisch gehuil. De President of the Brave and the Free. Het is ver gekomen. :?
Publiek ophitsen tot racistisch gehuil. De President of the Brave and the Free. Het is ver gekomen. :?
Nuremburg rallies.
Trump gaat full on fascist. En half dit forum is van hetzelfe soort.
Dadeemelee
19 juli 2019, 15:52
Nuremburg rallies.
Beetje huiveringwekkend dat 40% van de Amerikanen racistische idioten zijn, maar onverwacht is het helaas niet.
Elio di Supo
19 juli 2019, 17:56
Beetje huiveringwekkend dat 40% van de Amerikanen racistische idioten zijn, maar onverwacht is het helaas niet.
Dus jij vind ook dat hun democratische rechten moeten ingeperkt worden en dat een "correctie" zich opdringt?
alberto
19 juli 2019, 18:03
Nuremburg rallies.
zijde gij daar zeker van, of is dat natte vinger werk.
alberto
19 juli 2019, 18:05
Mensen uitmaken voor idioten is in de pocowereld een kus van de juffrouw en een bank vooruit zeker, waar is uw verdraagzaamheid.
patrickve
19 juli 2019, 19:58
Als dat nu de fundamentele waarden zijn waar dat volk zich op wil baseren (zoals trouwens het gros van de al dan niet succesvolle volkeren uit het gros van de geschiedenis he), wat ga je dan doen ? Ze op treinen zetten en vergassen omdat het racisten zijn ?
Racisme is een politieke opinie zoals een andere he. Aangezien voor mij, politiek betekent om de volgorde en de strategie te bepalen waarin en waarmee anderen onderworpen of afgemaakt dienen te worden, zie ik racisme inderdaad als een mogelijke politieke keuze. De andere keuze, die waar de EU voorstaat, is om eerst zichzelf af te maken. Dat is OOK een respecteerbare politieke keuze natuurlijk. Er zit iets christelijks in, dat van als men U een arm afkapt, biedt dan uw andere arm ook aan de bijl aan of zo. (enfin, herinner het mij niet zo exact meer .... :-D )
Hoofdstraat
19 juli 2019, 21:20
Mensen uitmaken voor idioten is in de pocowereld een kus van de juffrouw en een bank vooruit zeker, waar is uw verdraagzaamheid.
Maar o wee als Trump ze van hetzelfde pak een broek geeft. :)
Hoofdstraat
19 juli 2019, 21:21
Het zal meer dan 50% zijn in 2020 :twisted:
XenApp
19 juli 2019, 22:45
Nuremburg rallies.
Voor wanneer is de impeachment? Het wordt tijd want 2020 komt eraan.
morte-vivante
20 juli 2019, 05:11
4 more years, als ik zie hoe hij extreem links bespeeld, en hoe die daar met open ogen intrappen
patrickve
20 juli 2019, 06:06
4 more years, als ik zie hoe hij extreem links bespeeld, en hoe die daar met open ogen intrappen
2
Hoofdstraat
20 juli 2019, 07:51
2
Ongelofelijk hoe dom ze zijn, idem voor de media. Ze hebben niets geleerd van de laatste 5 jaar. :roll:
Dadeemelee
20 juli 2019, 08:55
Als je kijkt at Trump allemaal doet en zegt (10 leugens of meer per dag), dan vraag je je af hoe het mogelijk is dat Nixon en Clinton ooit beschuldigd zijn.
Dadeemelee
20 juli 2019, 09:42
Misschien de moeite waard om te lezen:
https://www.demorgen.be/politiek/ja-er-zijn-concentratiekampen-in-de-vs-alexandria-ocasio-cortez-luis-in-de-pels-van-donald-trump~b5e9b0e0/
‘Ja, er zijn concentratiekampen in de VS’: Alexandria Ocasio-Cortez, luis in de pels van Donald Trump
Onmenselijk omdat het leek op een gevangenis? Onmenselijk vanwege de opeenhoping van mensen? Wat waren de omstandigheden precies?
“Je kunt het niet leven noemen. We gingen naar binnen en bezochten een van de cellen. Ze was helemaal van beton. Vrouwen zaten op een betonnen vloer. Er waren twee betonnen platen waarop ze konden zitten, achteraan was er een toilet, en een betonnen plaat voor het toilet, maar geen deur. De vrouwen lagen over elkaar in hun slaapzak op de vloer. Het was onmogelijk om te slapen. Of zo goed als. Die vrouwen waren de fysieke manifestatie van Trumps retoriek om migranten dieren te noemen. Want zo werden die vrouwen behandeld. Hun haar viel uit, ze hadden scheuren in hun mond door het gebrek aan voedingsstoffen in het eten dat ze kregen.”
Hoofdstraat
20 juli 2019, 11:03
https://www.demorgen.be/politiek/ja-er-zijn-concentratiekampen-in-de-vs-alexandria-ocasio-cortez-luis-in-de-pels-van-donald-trump~b5e9b0e0/
Wel grappig dan dat de Dems een foto uit 2014 (Obama periode)gebruikten om de slechte toestand aan te tonen van die detentie centra. Het is daar altijd al overbevolkt geweest, niets te zien met Trump.
https://nypost.com/2019/07/10/house-dems-use-obama-era-photos-to-promote-kids-in-cages-hearing/
Frankenstein
20 juli 2019, 13:34
Hallo wakker worden.
Illegaal de grens oversteken is strafbaar. PUNT !
Nieuws van haast 3 weken geleden, dat reeds lang debunked werd door personeel & hoofd van de facility. Ze heeft geen rondleiding gehad, schold 't personeel de huid vol en vertrok met slaande deuren.
Niet lang daarna ging ze staan huilen aan 'n hek waarachter niets te zien was, enkel 'n lege parking of weg, 'n fake photo op ineen frutselen, waarmee uitgebreid de draak werd gestoken.
Zelfs door miniAOC, 'n kind, dat haar accounts op sociale media heeft moeten verwijderen omwille van de talloze doodsbedreigingen, door tolerante libs.
Ohja, er is ook nog vergeten vermelden, in je laattijdig Fake News, dat ze (groot licht AOC) beweerde dat mensen er uit 't toilet moesten drinken.
Want zij kent 't verschil tussen 'n 'garbage disposal' en 'n toilet. :roll:
BTW: over haar woordgebruik van 'concentration camps', Willem van Pronsen, de overjaarse antifa-held, die zo'n detention center ging opblazen, maar voortijdig werd neergelegd door politie, hanteerde haar 'concentration camps'-retoriek in zijn manifest.
Over aanzetten tot geweld gesproken.
Bovendien hebben de democraten, waaronder heldin-grootlicht AOC, meermaals geweigerd 'n bill te ondertekenen om meer middelen ter beschikking te stellen voor de 'crisis' aan de grens, die eerst niet bestond, daarna gemanufactured was, en nu ineens dringend mensonwaardig.
Toch blijven ze weigeren om samen te komen/werken, en 't op te lossen.
Die lui geven geen fluit om wat er in die centra gebeurt, geven geen fluit om die kinderen, worden enkel ge/misbruikt voor eigen politiek gewin.
Hallo wakker worden.
Illegaal de grens oversteken is strafbaar. PUNT !
Ja maar indien jij mijn huis in brand steekt en ik dan mijn tentje in uw tuin opzet heb je toch niet veel van de toren te blazen over trespassing vind ik.
Trouwens wat moeten die indianen wel denken van dat 'illegaal de grens over steken'?
Hoofdstraat
20 juli 2019, 15:09
Ja maar indien jij mijn huis in brand steekt en ik dan mijn tentje in uw tuin opzet heb je toch niet veel van de toren te blazen over trespassing vind ik.
Trouwens wat moeten die indianen wel denken van dat 'illegaal de grens over steken'?
Denk niet dat die indianen zitten te wachten op miljoenen extra Zuid Amerikanen en moslims, best eerst eens navragen. 8-)
https://www.thehindu.com/news/international/Indian-Americans-voted-for-Trump-in-significant-numbers/article16442952.ece
.
Hoofdstraat
20 juli 2019, 15:13
Nieuws van haast 3 weken geleden, dat reeds lang debunked werd door personeel & hoofd van de facility. Ze heeft geen rondleiding gehad, schold 't personeel de huid vol en vertrok met slaande deuren.
Niet lang daarna ging ze staan huilen aan 'n hek waarachter niets te zien was, enkel 'n lege parking of weg, 'n fake photo op ineen frutselen, waarmee uitgebreid de draak werd gestoken.
Zelfs door miniAOC, 'n kind, dat haar accounts op sociale media heeft moeten verwijderen omwille van de talloze doodsbedreigingen, door tolerante libs.
Ohja, er is ook nog vergeten vermelden, in je laattijdig Fake News, dat ze (groot licht AOC) beweerde dat mensen er uit 't toilet moesten drinken.
Want zij kent 't verschil tussen 'n 'garbage disposal' en 'n toilet. :roll:
BTW: over haar woordgebruik van 'concentration camps', Willem van Pronsen, de overjaarse antifa-held, die zo'n detention center ging opblazen, maar voortijdig werd neergelegd door politie, hanteerde haar 'concentration camps'-retoriek in zijn manifest.
Over aanzetten tot geweld gesproken.
Bovendien hebben de democraten, waaronder heldin-grootlicht AOC, meermaals geweigerd 'n bill te ondertekenen om meer middelen ter beschikking te stellen voor de 'crisis' aan de grens, die eerst niet bestond, daarna gemanufactured was, en nu ineens dringend mensonwaardig.
Toch blijven ze weigeren om samen te komen/werken, en 't op te lossen.
Die lui geven geen fluit om wat er in die centra gebeurt, geven geen fluit om die kinderen, worden enkel ge/misbruikt voor eigen politiek gewin.
Da's waar ook, volgens de Dems was er helemaal geen crisis aan de grens en nu opeens is er kritiek omdat er een crisis is. Van achterlijke hypocrieten gesproken. :roll:
Frankenstein
20 juli 2019, 16:35
Als ik mijn tentje bij jou in de tuin opzet; dit omdat je mijn huis in brand heb gestoken - dan zou ik als ik jou was mij ernstig zorgen gaan maken over je veiligheid.
.....De Indianen zijn nu eenmaal makke mensen net zo mak als Europeanen die toekijken hoe hun vrouwen worden verkracht door de kolonialisten en van achteren door hun eigen gelederen worden aangevallen. Antifa. Helaas voor 'ons' en hen (Indianen). Neemt niet weg dat ik met laatste genoemde groep ook te doen heb.
patrickve
21 juli 2019, 09:58
Dat is uiteraard de fout: uw huis in brand steken, en denken dat jij daardoor niet voor problemen zal zorgen. Als je iemand zijn huis in brand steekt, moet je hem ook neutraliseren, want daar gaat anders ambras van komen, die de winst, bekomen door het huis in brand te steken, teniet zal doen he.
Maw, zoals ik altijd zeg: halfslachtig agressie plegen is een slecht gedacht: je moet voluit gaan.
https://pbs.twimg.com/media/EACYoclXYAYcJXd?format=jpg&name=medium
lol
Hoofdstraat
22 juli 2019, 11:44
https://pbs.twimg.com/media/EACYoclXYAYcJXd?format=jpg&name=medium
lol
Gamaakt door linkse trollen, dat zie je zo
parcifal
24 juli 2019, 09:33
Dit is de staat van de wereld vandaag:
Echte kop op Reuters overigens.
https://pbs.twimg.com/media/EAL5KcNWsAEm8X3.jpg
Gebaseerd op volgende intelligente uitspraak van de grote oranje oen :
https://www.theguardian.com/us-news/2019/jul/22/trump-imran-khan-pakistan-afghanistan-war
Donald Trump has said that he could win the Afghanistan war “in a week” but did not want to wipe the country “off the face of the Earth”.
Hoofdstraat
24 juli 2019, 12:35
Dit is de staat van de wereld vandaag:
Echte kop op Reuters overigens.
https://pbs.twimg.com/media/EAL5KcNWsAEm8X3.jpg
Gebaseerd op volgende intelligente uitspraak van de grote oranje oen :
https://www.theguardian.com/us-news/2019/jul/22/trump-imran-khan-pakistan-afghanistan-war
Donald Trump has said that he could win the Afghanistan war “in a week” but did not want to wipe the country “off the face of the Earth”.
OK, wat is hier nu weer verkeerd aan? Dat mag je wel eens uitleggen.
"“We’re like policemen. We’re not fighting a war. If we wanted to fight a war in Afghanistan and win it, I could win that war in a week. But I don’t want to kill 10 million people. Afghanistan could be wiped off the face of the Earth. I don’t want to go that route.”"
"It went on: “The path to a strong and enduring partnership between Pakistan and the US lies in working together to find a peaceful resolution of the conflict in Afghanistan.”"
.
Trump is weer aan het flippen op Twitter.
Seffes Mueller time.
Hoofdstraat
24 juli 2019, 12:48
Liberale professor getuigt dat Google gezorgd heeft voor 2 miljoen extra stemmen voor Clinton maar nog kon ze niet winnen. Met de bestudeerde technieken kunnen ze makkelijk 2 tot 10 miljoen stemmen sturen in een bepaalde richting.
Idem voor Facebook, die heeft in een experiment met 16 miljoen gebruikers aangetoond dat met een simpel herinneringsbericht 400.000 mensen meer zouden stemmen dan zonder dat bericht. Die hebben dus dezelfde kracht als Google, die 2 bedrijven kunnen nu gezamelijk elke nipte verkiezing controleren.
https://youtu.be/rNvgl38TLvI
Ted Cruz mag van mij de vogende president worden, ziet er een goeie kandidaat uit al is het wel iemand uit de politieke elite in tegenstelling tot Trump.
Liberale professor getuigt dat Google gezorgd heeft voor 2 miljoen extra stemmen voor Clinton maar nog kon ze niet winnen. Met de bestudeerde technieken kunnen ze makkelijk 2 tot 10 miljoen stemmen sturen in een bepaalde richting.
Idem voor Facebook, die heeft in een experiment met 16 miljoen gebruikers aangetoond dat met een simpel herinneringsbericht 400.000 mensen meer zouden stemmen dan zonder dat bericht. Die hebben dus dezelfde kracht als Google, die 2 bedrijven kunnen nu gezamelijk elke nipte verkiezing controleren.
https://youtu.be/rNvgl38TLvI
Ted Cruz mag van mij de vogende president worden, ziet er een goeie kandidaat uit al is het wel iemand uit de politieke elite in tegenstelling tot Trump.
Dat Google en Facebook de verkiezingen bepalen begint een probleem te worden. Zeker aangezien ze zoekresultaten manipuleren en mensen (Shadow) bannen vanuit een politieke agenda. En dat kunnen ze dus ook doen in Europa. Tijd voor minstens Europese varianten van die internet functies.
Ik verwacht er trouwens niks van. Mueller gaat letterlijk zijn verslag voorlezen als het moet.
Maar Trumpie boy zien flippen is wel leuk.
Hoofdstraat
24 juli 2019, 13:23
Ik verwacht er trouwens niks van. Mueller gaat letterlijk zijn verslag voorlezen als het moet.
Nog nooit zoveel plezier gehad aan een president, en dan nog eentje die geen oorlogen wil opstarten, niks dan voordelen. :-D
Zipper
24 juli 2019, 13:26
Nog nooit zoveel plezier gehad aan een president, en dan nog eentje die geen oorlogen wil opstarten, niks dan voordelen. :-D
hij wordt volgend jaar dan ook (zo goed als zeker) herkozen.
TheFourHorsemen
25 juli 2019, 11:20
Cruciaal verschil: De joden verbleven niet vrijwillig in concentratiekampen.
Trumpie had totaal geen reden om te flippen.
Maar na deze 'hearing', die 'n totale ramp bleek voor de Dems in 't algemeen & Mueller in 't bijzonder, die blijkbaar z'n eigen rapport & conclusie niet kende/kon herinneren, zijn er wel redenen genoeg voor 'anderen' om te gaan flippen.
Tenminste als er -hopelijk- 'n degelijk onderzoek naar de ware schuldigen in heel deze onfrisse zaak komt.
kwantum
25 juli 2019, 16:34
hij wordt volgend jaar dan ook (zo goed als zeker) herkozen.
Hij verdient het. Dat is nu reeds jaren dat de poco's die vent door het slijk trekken en nog stééds staat hij daar. 't Wordt dringend dat die azijnpissers tegen Trump wakker schieten want anders gaan ze de volgende verkiezingen hun ogen nog meer opentrekken. Dat zou wel prachtige televisie leveren (maar komt uiteraard niet in aanmerking om uit te zenden op onze linkse propaganda VRT)
Eduard Khil
25 juli 2019, 18:56
Trumpu akbar! Maar Tulsi nog akbarderer
Dadeemelee
25 juli 2019, 20:09
Maar na deze 'hearing', die 'n totale ramp bleek voor de Dems in 't algemeen & Mueller in 't bijzonder, die blijkbaar z'n eigen rapport & conclusie niet kende/kon herinneren, zijn er wel redenen genoeg voor 'anderen' om te gaan flippen.
Tenminste als er -hopelijk- 'n degelijk onderzoek naar de ware schuldigen in heel deze onfrisse zaak komt.
Een president die een openbare aanklager zit te intimideren.
Weer een overwinning voor Alt-Right.
https://www.youtube.com/watch?v=DeSfTfC8IFI
Een president die een openbare aanklager zit te intimideren.
Weer een overwinning voor Alt-Right.
https://www.youtube.com/watch?v=DeSfTfC8IFI
Kan je misschien aanduiden waar precie in je filmpje dat intimideren plaatsvindt?
Ik heb er geen president, noch 'n openbaar aanklager in zien voorbijkomen.
Het schijnt dat Trump niet gaat meedoen aan de verkiezingen van 2020
https://twitter.com/Doranimated/status/1154086058918916097
geertvdb
25 juli 2019, 23:56
Kijk! Kijk! hierboven! Kijk wat er geschreven wordt!
(maar komt uiteraard niet in aanmerking om uit te zenden op onze linkse propaganda VRT)
Net het omgekeerde wat gij in een andere draad probeert aan de man te brengen.
Straf hé!
Hoe kan dat? 2 geloofstelsels die net het tegenovergestelde proberen te verkondigen en te verspreiden. 8O en kijk hoe het wordt beargumenteerd. krak hetzelfde als uw argumentatie.
Lof der Zotheid
26 juli 2019, 09:01
:rofl::rofl::rofl::rofl:
Ozymandias
26 juli 2019, 09:43
Kun jij misschien aangeven waar Mueller zijn eigen rapport & conclusie niet kende? Want dat heb ik niet zien langskomen in de filmpjes en transcripties.
Hij moet meedoen. Hij moet winnen.
(in zijn ogen)
Er hangt alles van af. Want als hij buiten komt zullen de aanklachten en rechtszaken hem om de oren vliegen.
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.