![]() |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Fragment uit een blog van ergens ten velde op het net: Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Denk je echt dat het aantal terroristen gaat toe nemen bij het afschaffen van subsidies? Over het algemeen zijn terroristen zotten met een ideaalbeeld en een vijand en zijn hun acties niet direct gedreven door geld. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Overigens is het bizar dat je ervan uitgaat dat religie zal verdwijnen als ze niet langer gesubsidieerd wordt. Dat klinkt bijna blasfemisch : alleen door er voldoende geld tegenaan te kwakken blijft God bestaan, of zo ? Maak je maar geen zorgen. Jammer genoeg is religie niet uit te roeien. Er zullen �*ltijd mensen blijven bestaan die in de gekste dingen geloven. Simpelweg omdat er altijd mensen zullen blijven bestaan die het overweldigende besef van de eindigheid van hun bestaan niet kunnen bevatten noch aanvaarden. Het voelt comfortabeler aan om ervan uit te gaan dat er een masterplan is achter alles wat gebeurt, en dat het na onze dood niet afgelopen is maar juist herbegint, en al die onzin meer... Er zullen ook altijd mensen blijven bestaan die in het waanidee blijven geloven dat wij dermate belangrijk zijn dat ons leven op de een of andere manier een "zin" moet hebben, buiten het doorgeven van ons DNA aan de volgende generatie. |
Citaat:
Trouwens... waarom ga je ervan uit dat je controle hebt over iets indien je er geld aan geeft ? Vlaanderen stort miljarden in de bodemloze Waalse en Brusselse putten, maar hoe dat geld besteed wordt, daar heeft Vlaanderen bitter weinig over te zeggen. Een gescheiden man die alimentatie betaalt aan zijn ex heeft controle over het leven van die ex ? Een afpersingsslachtoffer dat protection money betaalt aan de maffia heeft volgens jou controle over die maffia ? Ik denk het niet, he. Ik zie het eerder omgekeerd : hoe meer geld er bij religieuze fanatiekelingen terecht komt, hoe beter ze zich kunnen organiseren en bewapenen. Dat lijkt mij niet meteen een na te streven doel, eigenlijk... |
Citaat:
Verder verklaar ik me schuldig aan het openen van een zevendubbeldraad Onderwerpen als deze komen regelmatig terug naar boven blijkbaar |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Bovendien beschouwde ik hem dicht tegen onleesbaar aan. (Nu heb ik er al helemaal geen zin meer in, in een wegdeinende levensfase) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Zo durfde hij niet trouwen. Hij durfde ook niet zelf beslissen, hoe hij zou begraven worden. |
Citaat:
Atheisme is vandaag niet bepaald nog een teken van kritische geest. Eerder van trendgevoelige meeloperij. |
Praise the Lord and pass the ammunition !
Jan. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het zou mss zin hebben. Nu hebben we ook veel dure dingen, die niet eens zin hebben. Het is niet de bedoeling centen te sparen. Het is de bedoeling de wereld beter te maken en ineens centen te sparen. |
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:29. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be