Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Suggesties & Mededelingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Toegestaan woordgebruik? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=128450)

Flanelcondoom 23 september 2009 23:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jarno (Bericht 4351736)
De broer van de vriendin van de jongen met het ABVV-vest is een persoon met een uitgesproken voorkeur voor het linkse intolerante tolerantiepredikende gedachtegoed. Uit onvrede met de partnerkeuze van zijn zus en diens politieke overtuiging heeft hij getracht haar te laten interneren, de familie wijsgemaakt dat ze in een sekte zit (kijk maar naar de rare petten) en als laatste samen met linkse organisaties een autistische jongen die in Hasselt informatica studeert gemanipuleerd (en gedwongen) om in te breken in de gegevens van verschillende personen uit haar omgeving, vooral bij nationalisten. Deze gegevens zijn vervolgens misbruikt geworden door linkse organisaties om lastercampagnes te starten zoals het vals verkopen van cd's op internet waarbij het bankrekeningnummer van iemand wordt opgegeven, die nietsvermoedend geld op z'n rekening gestort krijgt van kopers, het inschrijven van studenten als werkzoekende bij de VDAB, het bestellen van producten op het internet op andermans naam ...

Werd het uiteindelijk rechtgezet of is de schade nog steeds niet gerecupereerd?

Jarno 24 september 2009 10:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom (Bericht 4351753)
Werd het uiteindelijk rechtgezet of is de schade nog steeds niet gerecupereerd?

Niets is rechtgezet. Het probleem is dat de bewijzen hiervoor niet rechtsgeldig zijn.

eno2 22 oktober 2009 10:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom (Bericht 4337226)
Gaat er iemand van dood?

Op symbolische vernietiging volgt maar al te dikwijls de fysische, en in elk geval is het daar reclame voor.

jamás será vencido 22 oktober 2009 16:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 4337291)
Neen, daarom heb ik dit niet gepost in het subforum : "voorstellen om doden te vermijden"

:-D

Kallikles 15 augustus 2010 10:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pieter Vandoorne (Bericht 4338045)
Ongeveer ja, zie ook hier op de site van het CGKR.
Het is weliswaar een dunne lijn, want "aanzetten tot" is voor interpretatie vatbaar natuurlijk. Daarom dat ik zei dat de context van belang is.

Foutmelding

Er is iets misgelopen! Hieronder meer uitleg

Kallikles 15 augustus 2010 10:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pieter Vandoorne (Bericht 4341322)
Dat klopt, om de door jou aangehaalde reden. De keuze die we bij de start van dit forum hebben gemaakt en waar we nog altijd volledig achterstaan is dat alles toegestaan is op dit forum behalve strafbare zaken en zaken die de goede orde op het forum kunnen verstoren zoals vastgelegd in ons eigen forumreglement.

Zolang de wetgever het uiten van racistische gevoelens an sich niet strafbaar maakt blijft het toegestaan op dit forum. Tot zolang valt het onder de vrijheid van meningsuiting.

Ergo: je mag niemand beledigen, en vooral de hypergevoelige ego's van de racistjes niet, maar de racistjes mogen wel de anderen met racistische en tot Holocaust oproepende beledigingen aanvallen.

En toen een forummer terecht juridische stappen ondernam om jullie racismeknuffelende beleid aan te pakken, hebben jullie deze forummer geband.

Is dat een goede samenvatting?

artisjok 15 augustus 2010 10:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 4925112)
Foutmelding

Er is iets misgelopen! Hieronder meer uitleg

Dat is het ambetante met sites die geregeld vernieuwen en daarvoor overhoop gehaald worden. (hun pagina-linken wijzigen)

Het ging over "cyberhate" en de geldende wetgeving.

Hier vind je die nu terug op dezelfde site.
http://www.diversiteit.be/index.php?...&onderdeel=174

Eigenzinnig 16 augustus 2010 05:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 4925117)
Ergo: je mag niemand beledigen, en vooral de hypergevoelige ego's van de racistjes niet, maar de racistjes mogen wel de anderen met racistische en tot Holocaust oproepende beledigingen aanvallen.

En toen een forummer terecht juridische stappen ondernam om jullie racismeknuffelende beleid aan te pakken, hebben jullie deze forummer geband.

Dus de racistjes hebben een hypergevoelig ego, maar juridische stappen ondernemen tegen dit forum omdat het meningen toelaat die u niet aanstaan, is het toppunt van tolerantie...:roll:

Wat is het volgende ?..een café aanklagen omdat er zever aan de toog wordt verteld ?...ahja daar komen geen geheelonthouders zeker...

Rudy 16 augustus 2010 16:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 4925126)
Dat is het ambetante met sites die geregeld vernieuwen en daarvoor overhoop gehaald worden. (hun pagina-linken wijzigen)

Het ging over "cyberhate" en de geldende wetgeving.

Hier vind je die nu terug op dezelfde site.
http://www.diversiteit.be/index.php?...&onderdeel=174

A. Jij vindt dit vervelend bij bepaalde sites. Waarom zich niet houden bij het onderwerp, toch zeker bij een site levensvatbaarheid.
Je had het eerst over makakken, nu over cyberhate.
Het gaat niet over cyberhate. het gaat uiteindelijk over de mogelijkheid eens goed je gal uit te spuwen.
Wie nu poneert op het internet is dit misschien wel morgen na de kater vergeten, en weet niet waarover het gisteren ging.

Als iemand mij aanspreekt met 'blanke christen klootzak'. Over welk woord moet ik dan het meest struikelen ?

Struikelen over woordgebuik is achterhaald, beste A. Zie ook je inleidende posting. Het gaat over de essentie.

LiberaalNL 16 augustus 2010 17:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 4925117)

Je moet niet zaniken. De geschiedenisdraden over de Tweede Wereldoorlog worden voortdurend verziekt door extreem rechs en hun liefde voor het Derde Rijk. En dan heb ik het niet eens over de Jodenhaat van Gun in zijn draad daar.

Kallikles 16 augustus 2010 18:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL (Bericht 4927794)
Je moet niet zaniken. De geschiedenisdraden over de Tweede Wereldoorlog worden voortdurend verziekt door extreem rechs en hun liefde voor het Derde Rijk. En dan heb ik het niet eens over de Jodenhaat van Gun in zijn draad daar.

De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet. Jij bent heel slecht geplaatst om anderen racisme aan te wrijven.

LiberaalNL 16 augustus 2010 19:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 4927896)
De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet. Jij bent heel slecht geplaatst om anderen racisme aan te wrijven.

En hoezo dan wel?

artisjok 16 augustus 2010 20:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 4927651)
A. Jij vindt dit vervelend bij bepaalde sites. Waarom zich niet houden bij het onderwerp, toch zeker bij een site levensvatbaarheid.
Je had het eerst over makakken, nu over cyberhate.
Het gaat niet over cyberhate. het gaat uiteindelijk over de mogelijkheid eens goed je gal uit te spuwen.
Wie nu poneert op het internet is dit misschien wel morgen na de kater vergeten, en weet niet waarover het gisteren ging.

Als iemand mij aanspreekt met 'blanke christen klootzak'. Over welk woord moet ik dan het meest struikelen ?

Struikelen over woordgebuik is achterhaald, beste A. Zie ook je inleidende posting. Het gaat over de essentie.

Heb jij gelezen waarop ik reageerde?
Ik wilde enkel Kallikles helpen om de link te vinden die Pieter Vandoorne eerder gaf.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pieter Vandoorne (Bericht 4338045)
Ongeveer ja, zie ook hier op de site van het CGKR.
Het is weliswaar een dunne lijn, want "aanzetten tot" is voor interpretatie vatbaar natuurlijk. Daarom dat ik zei dat de context van belang is.

Ik begrijp dus niet goed wat je nu precies wil zeggen.

Raf 16 augustus 2010 21:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 4928187)

Absoluut niks. Zoals gewoonlijk.

artisjok 21 augustus 2010 11:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 4926488)
Dus de racistjes hebben een hypergevoelig ego, maar juridische stappen ondernemen tegen dit forum omdat het meningen toelaat die u niet aanstaan, is het toppunt van tolerantie...:roll:

Wat is het volgende ?..een café aanklagen omdat er zever aan de toog wordt verteld ?...ahja daar komen geen geheelonthouders zeker...

Het is niet een kwestie van "omdat het meningen toelaat die u niet aanstaan"
Het gaat om uitlatingen die een overtreding van de wet zouden zijn; en volgens de wet zijn het de beheerders/eigenaars die verantwoordelijk zijn.

Wisord 21 augustus 2010 18:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hotschizodiscocop (Bericht 4336545)
Macquaque dan ofzo, makak toch niet en alleen maar als u over bonobo's spreekt ofzo.

Wisord 21 augustus 2010 19:19

artisjok 27 april 2011 19:51

Ik heb nog een vraag over de "C's"
Zelf hanteren wij deze vuistregels:
A. 'Ik haat moslims' = Niet fijnzinnig maar geen racisme. Het gaat om een groep gelovigen, in dezelfde lijn als katholieken, joden, protestanten;
B. 'Ik haat Marokkanen/Joden/Turken/Walen/Hollanders' = Wel racisme maar niet strafbaar.
C. 'Marokkanen/Joden/Turken/moslims/Walen/Hollanders zijn dom/gemeen/inhalig/werkschuw' = Wel racisme maar niet strafbaar. (Pas op: Als u veel van dit type berichten plaatst zouden wij dit wel als geheel kunnen laten vallen onder 'haatzaaien' waarvoor we al eerder een forummer hebben verbannen.)
D. 'Ze moeten Marokkanen/Joden/Turken/moslims/Walen/Hollanders deporteren/niet toelaten op de bus/hoofddoekjes van de kop trekken/anders behandelen/doden/bombarderen' = Strafbaar racisme (gekoppeld aan een oproep tot discriminatie of geweld).
http://forum.politics.be/showpost.ph...74&postcount=1

Vanaf hoeveel zo'n berichten treedt de moderatie op?
Hoe houdt de moderatie dit bij?

Rudy 28 april 2011 07:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 4928187)
Heb jij gelezen waarop ik reageerde?
Ik wilde enkel Kallikles helpen om de link te vinden die Pieter Vandoorne eerder gaf.

Ja, ik heb goed je beginpost uit 2009 gelezen

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 4336543)
Geachte,

Is het toegestaan om naar een bevolkingsgroep te verwijzen met het woord makak?

bijvoorbeeld
"...., maar in feite makak, Turk, neger,....... is en geen Waal of Vlaming."

... en wat uw bedoeling toen was daar hadden we uiteindelijk enkel het raden naar.

Wat ik vooral bedoelde in mijn door u geciteerde posting uit 2010 was dat woordgebruik vooral moet worden gerelativeerd.
Ondertussen is al duidelijk gebleken dat meningen van linkse kerken zoals het CGKR al eens mogen worden genuanceerd.

guido 007 28 april 2011 09:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke (Bericht 4337658)
Ik heb altijd gehoord dat de juiste benaming zwarte was.
Daarom dat ze bij het liedje van de jeugd van tegenwoordig op de radio aankondigen: deze zwarte jongen komt zo hard, ipv deze neger komt zo hard.

en gaan we nu over typo's leuteren ofwa? :roll:

Tien kleine zwartjes ......

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be