Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Een aanzet tot inhoudelijke discussie (https://forum.politics.be/showthread.php?t=125183)

Andy 19 juni 2009 22:24

Een aanzet tot inhoudelijke discussie

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Andy (Bericht 4183347)
Weet u, Binnenland is inhoudelijk nog veel zwakker dan gelijk welk ander subforum. Zelfs in Migratie&Integratie houdt men een stijl op die vormelijk meer weg heeft van een discussie dan hier. Daar haalt men tenminste tendentieuze bronnen aan, interpreteert die op de meest absurde wijze om daaruit conclusies te trekken die op niets slaan. In andere subfora worden er zelfs waarlijke discussies gevoerd. In Klimaat bvb, of bij Godsdienst, Links, Economie en Mobiliteit. Ik ga niet zeggen dat al die discussies feilloos zijn. Een discussie is per definitie nooit sterker dan het niveau van de participanten, en niemand (ook ik niet) is feilloos. Maar die discussies zijn bij momenten een herademing in vergelijking met de diarree aan fait-divers, idiotie en propaganda die Binnenland wel niet is. Als er een subforum is dat ik het liefst volledig naar K&K verplaatst zie, dan is het wel Binnenland. Bij K&K doet men tenminste niet alsof men serieus bezig is.

Wetende dat zo'n thread in Binnenland zou volgespamd worden met niet ter zake doende troep, alsook ondergesneeuwd zou worden met draadjes die mijn gelijk bewijzen, open ik deze thread hier. ;-)

Mijn vraag aan jullie: waarom is Binnenland inhoudelijk zo overdreven zwak? Waarom zie ik daar nu eens nooit het begin van iets dat vormelijk op een discussie gelijkt? Dat kan toch niet alleen liggen aan media of de schrale intellectuele baggage van de Binnenland-bezoekers?

In de wetenschap dat ook deze thread ondergesneeuwd zou kunnen worden :-P

Andy

Erwinvds 19 juni 2009 22:58

Is toch ge makkelijk jongen.
Niemand, of slechts heel weinigen zien er binnenlands iets substantieel veranderen.
Zoals in Italië, Albanië, Corsica of waar dan ook zijn de mensen zo overvoerd met corruptie en de boodschap dat we er toch niets aan kunnen veranderen dat we het gewoon aanvaarden, dat ze het gewoon een deel van het leven vinden. Als ik het niet doe, doe iemand anders het wel. Waarom ik dan niet?
Dit heeft niets te doen met spiritualiteit, geloof of secularisatie of wat dan ook.
Gewoon met mensen.
Brood en spelen. Weet je wel.
En ja deze draad zal ook ondergesneeuwd worden.

Erwinvds 19 juni 2009 23:03

Antwoord bv eens op deze draad

http://forum.politics.be/showthread.php?t=125182

of deze

http://forum.politics.be/showthread.php?t=125180

manta 19 juni 2009 23:34

De draadjes in binnenlandse zijn tegenwoordig niet meer leuk om te lezen . Vroeger kwam er nog wel eens vuurwerk in zo'n discussies ...
Vreemd genoeg was het vuurwerk toen nog mooi om te zien , nu zijn het meestal draadjes die men opstart om met veel lawaai een zevenklapper te laten afgaan en da's al , veel lawaai maar er zit niets in ... :-(

Er was een tijd dat iedereen rustig de tijd nam om zijn/haar eigen argumenten op een bepaald onderwerp te geven en daarrond een discussie te voeren met voor- en tegenstanders . Discussies waren toen vaak nog om iets op te bouwen , tegenwoordig is't meerendeel bedoeld om op voorhand de "tegenstander of zijn/haar ideeën af te breken ... Het links-rechts haatgevoel heeft hier vaak de bovenhand en voorkomt een constructief gesprek ... Soms wel jammer , da's ook de reden dat ik meestal hier op k&k zit , hier kan iedereen (meestal) nog met mekaar om , links of rechts ... ;-)

En ja deze draad zal ook ondergesneeuwd worden. :-D

From_Vlaanderen 19 juni 2009 23:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 4183521)
De draadjes in binnenlandse zijn tegenwoordig niet meer leuk om te lezen . Vroeger kwam er nog wel eens vuurwerk in zo'n discussies ...
Vreemd genoeg was het vuurwerk toen nog mooi om te zien , nu zijn het meestal draadjes die men opstart om met veel lawaai een zevenklapper te laten afgaan en da's al , veel lawaai maar er zit niets in ... :-(

Er was een tijd dat iedereen rustig de tijd nam om zijn/haar eigen argumenten op een bepaald onderwerp te geven en daarrond een discussie te voeren met voor- en tegenstanders . Discussies waren toen vaak nog om iets op te bouwen , tegenwoordig is't meerendeel bedoeld om op voorhand de "tegenstander of zijn/haar ideeën af te breken ... Het links-rechts haatgevoel heeft hier vaak de bovenhand en voorkomt een constructief gesprek ... Soms wel jammer , da's ook de reden dat ik meestal hier op k&k zit , hier kan iedereen (meestal) nog met mekaar om , links of rechts ... ;-)

En ja deze draad zal ook ondergesneeuwd worden. :-D

Gaai stemt toch op de goei ej.

manta 19 juni 2009 23:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen (Bericht 4183526)
Gaai stemt toch op de goei ej.

Ge moet ni bang zaain ... 8-)

Flanelcondoom 19 juni 2009 23:40

Binnenlandse discussies gaan over wie in welke bakkerij in welke deelgemeente van welk dorpje in de Vlaamse rand op welke zondagochtend zijn bestelling in't Frans heeft gedaan.

En staatsinrichting gaat over de manieren om dit te voorkomen.

Jazeker 19 juni 2009 23:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Andy (Bericht 4183360)
Wetende dat zo'n thread in Binnenland zou volgespamd worden met niet ter zake doende troep, alsook ondergesneeuwd zou worden met draadjes die mijn gelijk bewijzen, open ik deze thread hier. ;-)

Mijn vraag aan jullie: waarom is Binnenland inhoudelijk zo overdreven zwak? Waarom zie ik daar nu eens nooit het begin van iets dat vormelijk op een discussie gelijkt? Dat kan toch niet alleen liggen aan media of de schrale intellectuele baggage van de Binnenland-bezoekers?

Andy

Dit is K&K... Als je serieus wil zijn ga dan in een van de andere subfora. Het is al erg genoeg dat een hoop semi-filosofen tegenwoordig hier wat moeilijk komen doen omdat ze absoluut in K&K willen zijn terwijl ze vinden dat dat subforum te laag voor hen is.

From_Vlaanderen 19 juni 2009 23:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom (Bericht 4183538)
Binnenlandse discussies gaan over wie in welke bakkerij in welke deelgemeente van welk dorpje in de Vlaamse rand op welke zondagochtend zijn bestelling in't Frans heeft gedaan.

En staatsinrichting gaat over de manieren om dit te voorkomen.

15% van de Vlamingen ligt daar van wakker.

From_Vlaanderen 19 juni 2009 23:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 4183539)
Dit is K&K... Als je serieus wil zijn ga dan in een van de andere subfora. Het is al erg genoeg dat een hoop semi-filosofen tegenwoordig hier wat moeilijk komen doen omdat ze absoluut in K&K willen zijn terwijl ze vinden dat dat subforum te laag voor hen is.

:rofl:
Vandaar dat ze ook een filosofen subforum willen.

Flanelcondoom 19 juni 2009 23:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 4183539)

Wat ik vind dat joviaal/ludiek/humoristisch is, post ik hier. Staat mijn perceptie van deze termen je niet aan, voel je vrij om mijn draden niet open te klikken.

Het is niet dat je monopolie hebt op K&K, ofwel, Jazeker?

Jazeker 19 juni 2009 23:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Andy (Bericht 4183360)

Andy

Ik doe dit opzettelijk...

:cheer: tetten :cheer:

Jazeker 19 juni 2009 23:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom (Bericht 4183544)
Wat ik vind dat joviaal/ludiek/humoristisch is, post ik hier. Staat mijn perceptie van deze termen je niet aan, voel je vrij om mijn draden niet open te klikken.

Het is niet dat je monopolie hebt op K&K, ofwel, Jazeker?

Probeer eens een glimlach op je gezicht te toveren, Flanel.

Het zou een begin zijn.

Flanelcondoom 19 juni 2009 23:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 4183547)
Probeer eens een glimlach op je gezicht te toveren, Flanel.

Het zou een begin zijn.

Zie, Jazeker. Als jij en ik verschillende visies hebben op humor en ontspanning, betekent dit dat wij steeds in de clinch moeten liggen?

manta 19 juni 2009 23:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 4183545)

En voila , daar is de sneeuw ... :lol:

:cheer: Sneeuw :cheer:

From_Vlaanderen 19 juni 2009 23:48

Neemt allemaal een voorbeeld aan mij ik lig met niemand in de clinch, en heb mij nooit erg ingehouden. Enkel wat katentoestanden voor Jazeker en wat wapentoestanden ook voor Jazeker, wat Jupiler voor Dronkoers en wat vlees voor Groentje.

Flanelcondoom 19 juni 2009 23:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen (Bericht 4183554)
Neemt allemaal een voorbeeld aan mij ik lig met niemand in de clinch, en heb mij nooit erg ingehouden. Enkel wat katentoestanden voor Jazeker en wat wapentoestanden ook voor Jazeker, wat Jupiler voor Dronkoers en wat vlees voor Groentje.

Jij bent een forummer voor wie ik zeer veel respect kan opbrengen.

From_Vlaanderen 19 juni 2009 23:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 4183545)

Flanelcondoom 19 juni 2009 23:49

...totdatiedatdoet.

manta 19 juni 2009 23:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen (Bericht 4183554)

En egels ??? :evil:

;-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be