![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Gouverneur
|
![]() Wat betekend dit voor u?
Ik bedoel dus niet omdat deze of gene gezegd/geschreven heeft, als je niet mijn regels volgt zul je .....vul zelf in. Gewoon eerlijkheid. Meer niet. Geen emo gedoe maar rauw wat je erover denkt. In daad, gedachte. Tegen over jezelf en tegenover de wereld. En pruis, hou je er buiten.
![]() |
#2 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() eerlijkheid is voor mietjes en communisten
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Gouverneur
|
![]() ok
Eigenlijk in wezen klink je juist hetzelfde als de pruis.
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Het tegen iemand durven zeggen dat ie moet oprotten, en niet op een laffe manier contact doen verwateren.
Het zou wel eens kunnen dat de andere persoon je mist, dagelijks aan je denkt, zichzelf afvragend hoe je het stelt, of je goed slaapt, of je het nog ziet zitten. Die eerlijkheid stel ik meer op prijs dan wat dan ook. Slechts weinig mensen bezitten die eerlijkheid. De moed om tegen je te vertellen dat ze je niet meer moeten. Meestal zwijgen mensen meestal. Ze lachen, zeggen wel iets, en kijken dan de andere kant uit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() Ik dacht eerder aan een zekere consistentie in je eigen denken. Vandaag tegen A, dan morgen tegen alles wat uit A voortkomt. Het voortdurende streven om inconsistenties en contradicties uit je eigen denken te halen lijkt me een mooie definitie van (of althans mijn visie op) eerlijkheid ten aanzien van jezelf te zijn.
Niet makkelijk, maar zeker de moeite waard. mvg, iemand die zelf nog een lange weg te gaan heeft
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Alleen zorgt deze eerlijkheid voor zeer veel extern tegenstand. En dat is ook de reden dat veel mensen zich neerleggen bij bepaalde dingen. Mijn leerkracht godsdienst zei ooit tegen mij: jij bent een bulldozer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Zou veel van je houding tegen de maatschappij verklaren denk ik. Niet persoonlijk opvatten aub. Ik probeer echt niet je belachelijk te maken.
![]() |
![]() |
#8 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
"Eerlijkheid" heeft volgens mij alles te maken met Eer. Dus handelen zoals je denkt dat het juist is. Ook al treed dit soms in tegen de heersende gedachten. Niet uit behoefte voor erkenning, maar omdat je echt denkt dat dit het juiste is.
http://www.eviloverlord.com/lists/overlord.html Laatst gewijzigd door Erwinvds : 20 juni 2009 om 07:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eerlijkheid is een waarde.
Voor sommigen belangrijk, voor anderen minder. Maak zelf eens een rangorde van de vijf waarden die voor u persoonlijk van belang zijn.
![]() |
#10 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eerlijkheid kan beledigend, of zelfs gevaarlijk zijn. Maar dat ligt er helemaal aan tegenover wie je het hebt. Het is zoeken naar eerlijkheidsoptimalisatie, waar je geen leugens verspreidt die je later terug kunnen verrassen, waar je zo eerlijk bent als nodig is, en zo eerlijk als goed is voor je gemoedsrust.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Minister-President
|
![]()
![]() |
#13 |
Europees Commissaris
|
![]() Hallo
Eerlijkheid? wat het betekent religieus of materialistisch ? Materialistisch is het niets, geen betekenis, productie van chemische reacties die wij eerlijkheid noemen, leugen ook een productie van deze reacties. Er is dus geen verschil tussen deze twee, en waarom men dit a noemt en het anders b, heeft ook geen betekenis. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Wil je eens wat meer uitleg geven aub want ik zie het echt niet.
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hij gaat prediken dat eerlijkheid niet kan volgens de "atheisten" want ze zien alles als atomen, en dat enkel de Islam een antwoord biedt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Gouverneur
|
![]() Ach ok. Dat zou natuurlijk alles verklaren dan.
![]() |
#18 |
Partijlid
|
![]() Neem eerlijkheid als vriend en je houdt geen vrienden meer over...
![]() |
#19 |
Staatssecretaris
|
![]() correct
![]() |
#20 |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
een definitieve definitie van eerlijkheid lijkt me niet evident. in iedere situatie betekent het volgens mij telkens weer iets anders. belangrijk lijkt me wel dat een eerlijk iemand niets zegt waarvan hij weet dat het niet waar is. misschien kunnen we dat uitbreiden naar niet zeggen waarvan je niet zeker weet dat het waar is, maar dat lijkt me een vrij grote beperking, ik vrees dat alle discussieforums er dan mee zouden moeten ophouden. vrede, redwasp